Repülés
Elég sok kínai társaság jött Ferihegyre, a politikai részét félretéve - csupán utazói szemszögből - ez jó hír, érdemes kihasználni, hogy Qatar/Emirates/Turkish árak feléért, harmadáért lehet így repülni a világban mindenhova.
Télen/tavasszal volt egy Fülöp-szigetek utunk, egy szakfórumba írt beszámolómat beszúrom ide is, hátha valakit érdekel és esetleg talál benne hasznosat:
Jól sikerült a Fülöp-szigetek út tél végén/tavasz elején. A törlés után odaútra BUD-FRA (LH), FRA-PEK (Air China) és PEK-MNL (Philippine Airlines) szektorokra írta át a jegyet Air China. Szerencsére aznap pont nem volt sztrájk Frankfurtban és a csomag sem akadt el, 3 óra átszállási idő bőven jó volt (1A-1B az alagúton átsétálva). A PEK-MNL szektorra még Frankfurtban sem tudtak boarding pass-t adni, de a feladottat Pesten Maniláig csekkolhattuk.
A FRA-PEK út kellemes volt, pontos, kedves személyzet, normális kaja (csak reggelinél a kínai porridge kerülendő), economy lábhellyel nem volt probléma, az Air China B777 székezése 3-3-3 (vö. pl. Qatar economy B777: 3-4-3), szóval Qatar messze kényelmetlenebb volt. Az éjszakai repülés eseménytelen volt, viszont a napkelte után szép volt meglátni Szibériát a befagyott Jenyiszej folyóval meg a Szaján-hegységgel, aztán a fagyott Góbi-sivatagot Mongólia felett.
A 70 perces PEK-layover volt az odaút orosz rulett része, de szerencsére sikerült a pontos érkezésnek köszönhetően, a szeku-sornál előremehettünk, a Philippine Airlines pultnál gyorsan megkaptuk a boarding passt és mehettünk is a kapuhoz, érkezés és indulás is T3E-n belül volt.
A PEK-MNL A321 kb. félig volt tele, rep. idő 5 óra, durván túlhűtött kabin, az ebéd egész finom. Egész jól látszott Peking, Vuhan, Sencsen, Hongkong.Manilában NAIA T1-re érkezés, gyors bevándorlás, pénzváltók itt a városival megegyező árfolyamokkal dolgoznak, bármilyen transzferre meg kiváló a Grab.
Visszafelé végig Air China, ezért Manilában megkaptuk mind2 boarding pass-t, MNL-PEK (A333) és PEK-BUD (B789).
A 14 órás Peking-layover-be belefért egy kis kirándulás, a temporary entry permit 10 perc alatt megvolt PEK kiszállást követően, a Manilában becsekkolt pogy-t nem kell felvenni, összességében félóra alatt kint voltunk (ez adott esetben 2 óra is lehet). Tali a neten egyeztetett sofőrünkkel és elmentünk a Nagy Fal Mutianyu-szakaszához (odaút 45 perc, ott kb. 2-3 óra), majd onnan be Pekingbe (út 45 perc, ott 3-4 óra vacsival, majd a reptérre 30 perc).
A PEK T3 E-szegmensében pár óra pihi az éjjeli boardingig, nem volt hideg, hely is volt bőven.Air China PEK-BUD cateringje kissé gyengébb volt a FRA-PEK-hez képest, de semmi dráma. A Dreamliner-kabin kényelmes, az éjszakai út persze így sem annyira álomszerű.
Akit érdekel, képek a repülésről: Link
Layover tour (Nagy-Fal): Link
Layover tour (Peking): Link
Fülöp-szigetek beszámoló és képek: Link
Télen/tavasszal volt egy Fülöp-szigetek utunk, egy szakfórumba írt beszámolómat beszúrom ide is, hátha valakit érdekel és esetleg talál benne hasznosat:
Jól sikerült a Fülöp-szigetek út tél végén/tavasz elején. A törlés után odaútra BUD-FRA (LH), FRA-PEK (Air China) és PEK-MNL (Philippine Airlines) szektorokra írta át a jegyet Air China. Szerencsére aznap pont nem volt sztrájk Frankfurtban és a csomag sem akadt el, 3 óra átszállási idő bőven jó volt (1A-1B az alagúton átsétálva). A PEK-MNL szektorra még Frankfurtban sem tudtak boarding pass-t adni, de a feladottat Pesten Maniláig csekkolhattuk.
A FRA-PEK út kellemes volt, pontos, kedves személyzet, normális kaja (csak reggelinél a kínai porridge kerülendő), economy lábhellyel nem volt probléma, az Air China B777 székezése 3-3-3 (vö. pl. Qatar economy B777: 3-4-3), szóval Qatar messze kényelmetlenebb volt. Az éjszakai repülés eseménytelen volt, viszont a napkelte után szép volt meglátni Szibériát a befagyott Jenyiszej folyóval meg a Szaján-hegységgel, aztán a fagyott Góbi-sivatagot Mongólia felett.
A 70 perces PEK-layover volt az odaút orosz rulett része, de szerencsére sikerült a pontos érkezésnek köszönhetően, a szeku-sornál előremehettünk, a Philippine Airlines pultnál gyorsan megkaptuk a boarding passt és mehettünk is a kapuhoz, érkezés és indulás is T3E-n belül volt.
A PEK-MNL A321 kb. félig volt tele, rep. idő 5 óra, durván túlhűtött kabin, az ebéd egész finom. Egész jól látszott Peking, Vuhan, Sencsen, Hongkong.Manilában NAIA T1-re érkezés, gyors bevándorlás, pénzváltók itt a városival megegyező árfolyamokkal dolgoznak, bármilyen transzferre meg kiváló a Grab.
Visszafelé végig Air China, ezért Manilában megkaptuk mind2 boarding pass-t, MNL-PEK (A333) és PEK-BUD (B789).
A 14 órás Peking-layover-be belefért egy kis kirándulás, a temporary entry permit 10 perc alatt megvolt PEK kiszállást követően, a Manilában becsekkolt pogy-t nem kell felvenni, összességében félóra alatt kint voltunk (ez adott esetben 2 óra is lehet). Tali a neten egyeztetett sofőrünkkel és elmentünk a Nagy Fal Mutianyu-szakaszához (odaút 45 perc, ott kb. 2-3 óra), majd onnan be Pekingbe (út 45 perc, ott 3-4 óra vacsival, majd a reptérre 30 perc).
A PEK T3 E-szegmensében pár óra pihi az éjjeli boardingig, nem volt hideg, hely is volt bőven.Air China PEK-BUD cateringje kissé gyengébb volt a FRA-PEK-hez képest, de semmi dráma. A Dreamliner-kabin kényelmes, az éjszakai út persze így sem annyira álomszerű.
Akit érdekel, képek a repülésről: Link
Layover tour (Nagy-Fal): Link
Layover tour (Peking): Link
Fülöp-szigetek beszámoló és képek: Link
Egy újdonsült műrepülő rójja a köröket, vs. a hullámokat fel-le, a szegedi rep.tértől , ki lehet?
A gép erős, sportmotor, távcsővel nézve alul pepita , farka, vezérsik meg piros.
A gép erős, sportmotor, távcsővel nézve alul pepita , farka, vezérsik meg piros.
Az ébredező Szibéria a befagyott Jenyiszej folyóval és a Szaján-hegységgel egy Air China B777 ablakából 3 hete:
Nyomják a huszárok rendesen Az elmúlt órákban dörömböl az ég szépen Sajnos nagy magasságúak a gyakorlatok itt, szóval lowphasst sem látni
Visszatekintve a szombati rep napra;
Voltak olyan könnyűnek mondott gépek, amiknek nem gond egy orsózás.
A magaslégköri met. állomás minden napos 13.15-ös ballon feleresztése automatából. (éjjel 01.15 kor is ) hogy mire feléri a 30 km. magasságot, óra .40-55 a ez alatt ezt elérje.
Link
Voltak olyan könnyűnek mondott gépek, amiknek nem gond egy orsózás.
A magaslégköri met. állomás minden napos 13.15-ös ballon feleresztése automatából. (éjjel 01.15 kor is ) hogy mire feléri a 30 km. magasságot, óra .40-55 a ez alatt ezt elérje.
Link
A Li-2 -nél az alapvetően olaj és kisebb részben korom. Az a gép zabálja az olajat, minden repült nap végén tisztára sikálják, már az első felszállás után is nagyjából így néz ki, de legalább megy. A hangja meg összetéveszthetetlen.
Előtte 30 órával még a szegedi reptér mellett Imivel beszélgettem, és tartott a bemutatójuk.
Mondtam is, hogy csak ne legyen semmi baj.. És tessék...
Utána még videóztam a Li-2 es vasmadarat, szép volt még hallgatni is. Kicsit kormossak a kipufogói, a sok felszállástól.
Link
Mondtam is, hogy csak ne legyen semmi baj.. És tessék...
Utána még videóztam a Li-2 es vasmadarat, szép volt még hallgatni is. Kicsit kormossak a kipufogói, a sok felszállástól.
Link
Börgönd, tegnap... RIP... a sérülteknek jobbulást
Főleg a "testközelből" felvett videó szörnyű...
Főleg a "testközelből" felvett videó szörnyű...
Szegedi Repülő nap 2.
Egy rakás rossz képet csináltam, na jó tanul a kezdő.
Mire feleszméltem 5-10 percig nem bírta a készenlét, újra töltés, addigra a téma elszállt....
Na de van pár képem, videóm amit bemutathatok;
1. Repülők itt-ott;
Egy rakás rossz képet csináltam, na jó tanul a kezdő.
Mire feleszméltem 5-10 percig nem bírta a készenlét, újra töltés, addigra a téma elszállt....
Na de van pár képem, videóm amit bemutathatok;
1. Repülők itt-ott;
Néhány "vas" a tegnapi napról:
A speaker néha csendben is maradhatott volna, de nem tette... Így kénytelen voltam leszedni az eredeti hangot.
A speaker néha csendben is maradhatott volna, de nem tette... Így kénytelen voltam leszedni az eredeti hangot.
Hihetetlen nekem a práterbeli fejreállós pörgettyűkön a fülemen jönnek ki a szemeim, ezek a srácok meg még baromkodnak is 4,7 g után...
A Mi-6-os hozzászólásoddal nem történt semmi, továbbra is ott van a Társalgóban Link
A másik meg háborús-politikai volt és törölve lett...
A másik meg háborús-politikai volt és törölve lett...
Nem tudom mi volt a rossz a Mi-6 -os helikopterben. Talán mert odahajtott a kiváncsiság a reptérre, ahol a biciklimmel takaróztam a nagy fűben?
A kijevi Antonov lebombázása, az már politikai
A kijevi Antonov lebombázása, az már politikai
Köszönjük Tominak az átnevezést, a tematikába ezentúl a katonai repülés is belefér, kizárólag technikai vonatkozásban, a politikai tartalmú hozzászólások - stílszerűen - repülnek.
Nehogy kimúljon a topik
Teljesítménytúrázóknak ajánlás: transzfer az új isztambuli reptéren mondjuk az A11 és F18 kapuk között, 50pluszos résztvevőknek mozgójárda használható, időben azzal sem lesz sokkal rövidebb. Egy DFW transzfer ehhez képest laza trekking. Link
Teljesítménytúrázóknak ajánlás: transzfer az új isztambuli reptéren mondjuk az A11 és F18 kapuk között, 50pluszos résztvevőknek mozgójárda használható, időben azzal sem lesz sokkal rövidebb. Egy DFW transzfer ehhez képest laza trekking. Link
Vári Gyula JAK-52-es repülése Fonyódon a Lányi Antal 1911-es Badacsony-Fonyód átrepüléséről tartott megemlékezésen:
Erről a videóról ma kiderült, hogy egész másról szól... 2014-ben készült, és egy ukrán gép tüzel...