Repülés
Én azért csak megpróbálnék örömet okozni annak a 2,5 embernek is Bámulatos egyébként...
Azért szeretem ezeket a ceremoniális repüléseket, mert mindig itt van a várakozó pályájuk egy szakasza felettem. Igaz, itt nem eregetnek infracsapdákat, meg 1000 láb helyett mennek 2000-en, de cserébe kb 10x nézhetem meg mindet a tetőről a gyerekkel
Most hiányoltam a C-130-ast, viszont volt helyette DF
Most hiányoltam a C-130-ast, viszont volt helyette DF
igazad van, mert nem rég jöttek hozzám vendégek, és 6 órát késtek. igaz, kaptak 600eur kártérítést, de ezt is csak azért, mert rájuk parancsoltam hogy kérjék mert jár.
new york-honolulu 10 órás premium economy (féle) elég húzós volt. sajna a hawaiian airline ugy gondolja vegának kell lenni, mert hus nem volt a kínálatban de ez a leg kevesebb, amugy ok, a330, ami ablak mellett mindig jo mert ha ketten vagytok nem ül melletek senki... igaz nem business volt de kibirható.
2 érdekesség:
hawaii legmagasabb pontja már kb 500km-ről látható volt ami annyira nem meglepő, elvégre 4200m magas hegy, de azért szerencse kell hogy pont úgy ülj hogy látszon.
a másik, sokat repültem már, de még soha nem találkoztam 12000m-en felhővel. néha benne vagy magasan is ilyen köd szerűségben, de most konkréten láttam, hogy a felhő még fölénk magasodik. érdekes látvány volt.
ha rájövök hogyan tudok ide képet feltölteni teszek is fel, pl hawaii legmagasabb pontja 500km-ről...
new york-honolulu 10 órás premium economy (féle) elég húzós volt. sajna a hawaiian airline ugy gondolja vegának kell lenni, mert hus nem volt a kínálatban de ez a leg kevesebb, amugy ok, a330, ami ablak mellett mindig jo mert ha ketten vagytok nem ül melletek senki... igaz nem business volt de kibirható.
2 érdekesség:
hawaii legmagasabb pontja már kb 500km-ről látható volt ami annyira nem meglepő, elvégre 4200m magas hegy, de azért szerencse kell hogy pont úgy ülj hogy látszon.
a másik, sokat repültem már, de még soha nem találkoztam 12000m-en felhővel. néha benne vagy magasan is ilyen köd szerűségben, de most konkréten láttam, hogy a felhő még fölénk magasodik. érdekes látvány volt.
ha rájövök hogyan tudok ide képet feltölteni teszek is fel, pl hawaii legmagasabb pontja 500km-ről...
A LOT-tal egyszerűen szerencséd volt, a nagy számok alapján sajnos egy rakás szar eddig az itteni működésük (is). Rengeteg törlés és módosítás, rengeteg késés, nagyon alacsony színvonalú ügyfélszolgálat, szervezetlen, sokszor improvizáló működés. A pesti tevékenységükre különösen jellemző ez, de az egész cégre is. Most is éppen CEO-t keresnek, ami ugye a lengyel választások függvényében nem lesz egy hosszú kifutású karrier.
Szóval én senkinek nem javaslom, hogy LOT-tal repüljön Amerikába (vagy később majd Koreába), hiába közvetlen, hiába Dreamliner (még utóbbira nincs garancia). Nagy adag szerencse kell, hogy minden okésan menjen.
Jó alternatíva tud lenni átszállóhelyre pl. Dublin vagy Shannon, itt megtörténik a US preclearance, azaz gyakorlatilag földrajzilag még Írországban vagy, de bevándorlás/vám tekintetében a gépre szállás előtt már beléptettek az USA-ba, ahová belföldi járat státusszal érkezel Írországból, azaz hagyhatod is el a repteret egyből. Ez azért egy JFK vagy SFO érkezés esetén óriási előny tud lenni, simán lehet 3 órás sor bármelyiken a bevándorlásnál.
Szóval én senkinek nem javaslom, hogy LOT-tal repüljön Amerikába (vagy később majd Koreába), hiába közvetlen, hiába Dreamliner (még utóbbira nincs garancia). Nagy adag szerencse kell, hogy minden okésan menjen.
Jó alternatíva tud lenni átszállóhelyre pl. Dublin vagy Shannon, itt megtörténik a US preclearance, azaz gyakorlatilag földrajzilag még Írországban vagy, de bevándorlás/vám tekintetében a gépre szállás előtt már beléptettek az USA-ba, ahová belföldi járat státusszal érkezel Írországból, azaz hagyhatod is el a repteret egyből. Ez azért egy JFK vagy SFO érkezés esetén óriási előny tud lenni, simán lehet 3 órás sor bármelyiken a bevándorlásnál.
Ez gyönyörű leszállás, nem semmi felhők-hegyek közt. ( nem tom. gyorsítva volt a vége, de zabszem Jankó lenne a seggemben.)
Más, friss hírek Amerikából;
Link
Más, friss hírek Amerikából;
Link
Azt hiszem ez mindenki rémálma utazáskor.
Valakinek hasonló élményben lehetett része, aki a helyemen ült korábban: Link
Valakinek hasonló élményben lehetett része, aki a helyemen ült korábban: Link
Június végén hajóval voltunk Helgoland szigetén, a Hamburg-Helgoland-Hamburg útvonalon.
Visszafelé, Hamburg határában zúgó hangra lettem figyelmes és a távolban megláttam a gépet, amint éppen leszállni készül az Airbus hamburgi telephelyének saját repterére. Mire kiértem a fedélzetre, éppen jó helyen is volt a gép - az orrom előtt
Airbus Beluga Nr. 5:
Visszafelé, Hamburg határában zúgó hangra lettem figyelmes és a távolban megláttam a gépet, amint éppen leszállni készül az Airbus hamburgi telephelyének saját repterére. Mire kiértem a fedélzetre, éppen jó helyen is volt a gép - az orrom előtt
Airbus Beluga Nr. 5:
USA légi közlekedés... törölték a united járatom, a légitársaság közölte nem tudnak átrakni semmi gépre aznap már, még közeli reptérre sem, mehetek holnap, ja, de mivel nem az ő hibájuk hanem a légiirányítók kavartak be, nem adnak szállást, old meg magad. kössz. na az ilyen szösszenetek nem tetszenek itt.
más... hamarosan kipróbálom a hawaiian airlines new york-honolulu közvetlenjét. 9 óra lesz economyn vagy hát még meglássuk a feleségem nagyon szeretné kiharcolni a premium economyt.
megint más: nemrég voltam otthon, jfk-bud, LOT-al. teljesen megvoltam elégedve. ha bárki jönne erre USA fele, bátran ajánlom. igaz csak egyszer mentem eddig és másoktol hallottam ugyan ezt azt (nem mindig jót), de én mindig is preferálom a közvetlent átszállás helyett.
más... hamarosan kipróbálom a hawaiian airlines new york-honolulu közvetlenjét. 9 óra lesz economyn vagy hát még meglássuk a feleségem nagyon szeretné kiharcolni a premium economyt.
megint más: nemrég voltam otthon, jfk-bud, LOT-al. teljesen megvoltam elégedve. ha bárki jönne erre USA fele, bátran ajánlom. igaz csak egyszer mentem eddig és másoktol hallottam ugyan ezt azt (nem mindig jót), de én mindig is preferálom a közvetlent átszállás helyett.
igen, olvastam... őszintén, nem is tudom, mi a jó megoldás, persze vannak szabályok, de bakker, az élet, a biológiai sokszor felülírja. Ok én még bírtam, de lehetett volna másképp is. És erre nincs megoldás. Értem én hogy szabályok meg stb, de amikor már a földön vagyunk, miért ne lehetne okosabban? mint sem úgy téve, mintha akár le is zuhanhatnánk és eljön az armageddon...
Voltam már hasonló kellemetlen helyzetben én is; akkor mondtam a sztyuvinak, hogy bemegyek a klotyóba, mert egyszerűen muszáj, különben ő felel majd a következményekért, én arra nem készültem fel, hogy a levegőben +40 perc holding utáni leszálláshoz hozzájön még +1 óra földi várakozás. Be is engedtek, elég volt hozzá a vezető utaskísérő engedélye, bár már kezdtem azt hinni, hogy a cpt-i meg közelkörzeti engedélyt is beszereznek majd.
Egy hasonló esetben egy W6 járaton nem engedték be a szerencsétlen utast, ő meg nem bírta és a gép utasterének hátuljába pisilt egy jót. Ebből aztán a W6 által indított per lett, amit szerencsére jól el is vesztett a wizz, de meg is találtam közben:
Link
Egy hasonló esetben egy W6 járaton nem engedték be a szerencsétlen utast, ő meg nem bírta és a gép utasterének hátuljába pisilt egy jót. Ebből aztán a W6 által indított per lett, amit szerencsére jól el is vesztett a wizz, de meg is találtam közben:
Link
nagyon ritkán repülök már európán belül, és lehet az emlékeim már szebbé váltak azóta, de anno pl BA-el sokat repültem, és velük úgy nagyjából meg voltam elégedve. Fapadossal is sokat repültem, de azokat direkt nem is veszem ide, mert az árért azt kapod amit, A pontból B pontba elvisznek, minden más csak plusz, de nem kell várni. És igen, az öböl után biztos szigorúbb vagyok, de akkor is negatív élmény a legtöbb USA belföldi út, és ez nem csak a légitársaságok hibája, a reptéri kiszolgálószemélyzet is lehetne emberbarátibb. a JetBlue pont azért volt meglepő, mert ők viszont várakozásaim felül teljesítenek. Hogy ebből mi az én szerencsém, azt nem tudom, de késést még nem vettem észre, sőt, most legutóbb New Orleans-ban jártam úgy, hogy 20 perccel korábban szálltunk le, és nem volt szabad csáp, ezért 20 percig álltunk active taxiway-ben, amikor már rohadtul kellett pisilnom persze mér nem mentem el előbb...
Sajnos nekem az elejétől kezdve ez volt a megérzések.
Az Etiopian az egyik, ha nem a legjobb légitársaság Afrikában, több európai desztinációval, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy ne tartsák be a szabályokat.
Az Etiopian az egyik, ha nem a legjobb légitársaság Afrikában, több európai desztinációval, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy ne tartsák be a szabályokat.
Új fejlemény az Ethiopian gépével kapcsolatban: az adatok elemzése szerint a pilóták tökéletesen végrehajtották a Boeing által előírt vészhelyzeti eljárást - de így sem tudták visszavenni az irányítást az automatikától... Ez sokba lesz a cégnek, plusz néhány ember börtönbe is megy...
Nemrég halt meg. Börtönön kívül végig kitartott egyetlen szakmája mellett.
Belföldi: Westray to Papa Westray (Scotland) Airline: Loganair. (WRY-PPW). Distance: Two miles (three kilometers).
Nemzetközi. Sint Maarten to Anguilla Airline: Anguilla Air Services. (SXM-AXA). Distance: 11.87 miles (19.11 kilometers)
Link
Nemzetközi. Sint Maarten to Anguilla Airline: Anguilla Air Services. (SXM-AXA). Distance: 11.87 miles (19.11 kilometers)
Link
Pedig ez nem is economy light jegy volt, mert volt feladott pogy. is. 2015. jún. 26-i Nizza-Bécs járat volt, Lufthansa foglalással, de operated by Austrian (OS426). Anyu ment vele, a mellette ülő evett nagyon guszta bécsi szeletet, aztán perkált. Az alapértelmezés meg az 1 darab szép kerek alma volt mindenkinek. Lehetett persze egyedi eset is. Végül is a lényeg, amit akartam írni, hogy szerintem nincs drámai különbség egy átlagos USA belföldi vagy egy átlagos EU-n belüli repülés között legacy társaságok esetében a fedélzeti szolgáltatások/kaja tekintetében, az utóbbi évtized trendje az erős konvergálás a basic felé. Túlfoglalásban viszont talán tényleg durvábbak az USA-ban, bár néha akár meg is érheti többszáz USD ajánlatért bevállalni egy-két órával későbbi járatot.
Én egy Pér-Budapest vagy egy Pér-Debrecen belföldi járatot nagyon el tudnék képzelni.
Álom, álom...
Álom, álom...
Pár évvel ezelőtt a Lauda Air tervezett Pozsony-Bécs járatot, 5,3 perces repülési idővel
A múltkor majdnem meg kelletett innom egy pályinkát, amikor megláttam a 19 perces járatot a Flight Radaron
Nem, de már gondoltam rá A zügyfél fizetné, ugyanis a reptéri tankolás biztonságtechnikai feltételeit vizsgálom, azaz kiszállok a gépbő és má nézem is, hogy micsinálnak (nem fellengzésből, csak a teljesség kedvéért, a 6-ból 5 osztrák nagy civil reptér tankolási részlege az ügyfeleim közé tartozik, azaz Bécs, Graz, Innsbruck, Klagenfurt, Linz ) Tényleg, Linzbe se repültem még
Gábor, ez érdekes, mert az Austrian-nál én eddig minden európai úton kapok enni-inni (okay, nem menüt, de kenyeres-ízmentesített-szendvícset ), még economy-light jeggyel is (csak kézipoggyász); Klagenfurtba és Innsbruckba repülve is van még mogyi-innivaló-kávé.
Igazad van abban, hogy nem feltétlen az Öböl-mentiekhez kell hasonlítani az USA belföldi repüléseket. A megfelelő összehasonlítási alap lehet mondjuk egy Európán belüli repülés, ott is kb. ilyen szolgáltatásokat kapsz, nemcsak a fapadosoktól, hanem a legacy társaságoktól is. Az általad dicsért Austrian short-haul - azaz esetükben Európán belüli szektorokat repülő - járatai ugyanilyen egyszerű szolgáltatást nyújtanak, economy osztályon ugyanígy fizethetsz bármiért (számomra egy Austrian VIE-NCE economy produkálta a leggagyibb megoldást, itt képesek voltak mindenkinek kiosztani egy almát, bármi más fizetős volt, ennél ugye simán elegánsabb lett volna a semmi, és ennél még az American Airlines vagy Delta rövid belföldi repülésein osztogatott perec/mogyoró plusz forró ital kombó is sokkal jobb. Ezeken a szektorokon a nagyobb a hangsúly a mindennapi praktikumon, a rövid távú piacot domináló ultradiszkont-cégek generálta árversenynek történő megfelelésen van. Más szempontból meg kb. olyan rutinszerű egy amerikai belföldi repülés, mint nálunk egy Volánbusz-utazás.
A United mondjuk talán a legrosszabb 3 nagy USA társaság közül, bár ez árnyalható a választott szempont-rendszerrel (ár, hálózat nagysága, pontosság, elveszett pogy. száma, stb. A rövidebb belföldi szektorokat eleve a 3 nagy kis leánycégei repülik inkább (American Eagle, Delta Connection, United Express brand alatt) A Jetblue tényleg nem rossz, főleg economy-összehasonlításban, viszont más szempontok alapján - pl. az útvonalhálózat nagysága, frequent flyer program, pontosság sokat csúsztak lefelé tavaly. Igazából nem egy ultradiszkont cég mint a Spirit vagy a Southwest, de nem is legacy carrier, szóval kissé zavarosan pozícionált.
Talán az Alaska Airlines-t érdemes még kipróbálni amerikai belföldi szektorokon, elég jók a mutatóik minden téren, bár némileg ronthatja a színvonalat a Virgin America-val való összeolvadásuk.
A United mondjuk talán a legrosszabb 3 nagy USA társaság közül, bár ez árnyalható a választott szempont-rendszerrel (ár, hálózat nagysága, pontosság, elveszett pogy. száma, stb. A rövidebb belföldi szektorokat eleve a 3 nagy kis leánycégei repülik inkább (American Eagle, Delta Connection, United Express brand alatt) A Jetblue tényleg nem rossz, főleg economy-összehasonlításban, viszont más szempontok alapján - pl. az útvonalhálózat nagysága, frequent flyer program, pontosság sokat csúsztak lefelé tavaly. Igazából nem egy ultradiszkont cég mint a Spirit vagy a Southwest, de nem is legacy carrier, szóval kissé zavarosan pozícionált.
Talán az Alaska Airlines-t érdemes még kipróbálni amerikai belföldi szektorokon, elég jók a mutatóik minden téren, bár némileg ronthatja a színvonalat a Virgin America-val való összeolvadásuk.
Szia Peti, nem vettem ilyet sem akkor, sem azóta; igaz, nem is kerestem. Valóban remek ár, neked sikerült?
Jellemző a Boeing-gal szembeni bizalmi válságra, hogy Etiópia nem a céghez, hanem Párizsba küldte a black boxokat elemzésre...
Mondjuk szerintem a botrány az lett volna, ha engedik tovább repkedni ezeket a dögöket...
Kedden este az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) is bejelentette, hogy közép-európai idő szerint este 8-tól nem repülhet a típusváltozat a kontinens légterében.
Fokozódik a botrány!
Fokozódik a botrány!
...és már a németek is lezárták a légteret, a 737 MAX nem repülhet Németország területe felett.