Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Kollégám Nikonja kb 4,5 hónapot volt szervizben (Franciaországban, Pestrõl küldték ki)... Nem egyedi az eset. A garancia nagyjából arra jó, hogy bosszantsanak az ilyennel. :-(
Nem is kellenek azért hónapok... Én egy hete vagyok gép nélkül, de pont most lenne a legtöbb lehetõség fényképezgetni. Telóval meg nem sokra megyek. Szóval az is bosszantó tud lenni, ha "csak" 2 hétig van gép nélkül az ember... (De ezzel nem a szerelés siettetése volt a célom )
Noli: a szépia képek nagyon jók
Noli: a szépia képek nagyon jók
:-) Egyébként a legbosszantóbb nem is maga az ár, hanem az, hogy sokszor hónapokra gép nélkül van az ember, mert mondjuk kiküldi xy országba javításra...
Tiszta lehúzás! Tudják, hogy a legtöbb ember rájuk van szorulva. A sufniszervízzel viszont nem számolnak.
Az eredeti szakmám távol áll az ilyenektõl (még attól is, amit most csinálok) , de mindig szerettem barkácsolgatni.
Az eredeti szakmám távol áll az ilyenektõl (még attól is, amit most csinálok) , de mindig szerettem barkácsolgatni.
Tomi, én 60-65 ezres összegeket olvastam... Nekem még nem volt rá szükségem. Azt viszont jó tudni, hogy foglalkozol ilyesmivel is. Mi is a Te szakmád??? :-)
Ervin, valóban nem szögelek vele, de cipelem mindenhova, most már csak éjjelre használom meg fontosabb égi dolgokra, alapban a Sonyval szaladgálok (a sokkal több pixel miatt rovarra pl. jobb is), illetve sokat használtam és használom távkioldóval, nem tudom, mennyire befolyásolja, de sztem talán az "kímélõ üzemmód". :-)
Ervin, valóban nem szögelek vele, de cipelem mindenhova, most már csak éjjelre használom meg fontosabb égi dolgokra, alapban a Sonyval szaladgálok (a sokkal több pixel miatt rovarra pl. jobb is), illetve sokat használtam és használom távkioldóval, nem tudom, mennyire befolyásolja, de sztem talán az "kímélõ üzemmód". :-)
"...mázlitól függ..." - hallottam olyan elméleteket, miszerint a gyártók direkt nem a lehetõ legjobb minõségû anyagokat használják fel belépõszinten, az így is-úgy is bekövetkezõ tönkremenetel utáni gépvásárlásra gondolván. Én spec el tudom képzelni... A pénz nagy úr...
A 200.000-hez grat! :-) Azért részben a használótól is függ. Gondolom nem ezzel vered a szöget a falba. :-)))
A 200.000-hez grat! :-) Azért részben a használótól is függ. Gondolom nem ezzel vered a szöget a falba. :-)))
Viszont az is túlzás, hogy ennyi a zárcsere! Nem az, hogy írtad, hanem, hogy egyáltalán ennyiért csinálják.
Én az egyik ismerõsömnek nemrég cseréltem az EOS 350D-jében zárat, 20.000 Ft-ért és abban benne volt a zár is! Pl. egy EOS 50D-be is ugyanannyiba kerül a zár, mint a 350-be.
Az zárszerkezetbe tehetõ exposzám igen változó. Én hallottam olyan EOS 300D-rõl (maradok a saját típusnál), ami 5000 expónál megadta magát, viszont hallottam olyanról, amibe beletettek ~500.000-et!
Én az egyik ismerõsömnek nemrég cseréltem az EOS 350D-jében zárat, 20.000 Ft-ért és abban benne volt a zár is! Pl. egy EOS 50D-be is ugyanannyiba kerül a zár, mint a 350-be.
Az zárszerkezetbe tehetõ exposzám igen változó. Én hallottam olyan EOS 300D-rõl (maradok a saját típusnál), ami 5000 expónál megadta magát, viszont hallottam olyanról, amibe beletettek ~500.000-et!
Nekem a Sonymban 20.000 feletti expom volt, mikor beázott, tönkre ment és garis zárcserém lett. :-) :-P Ez is 30.000-re van garantálva. Egyszóval minél többet kell vele fotózni, majd mielõtt lejár a gari, el kell cseszni a zárat, hogy kicseréljék. :-)))))
Ervin, az öreg Konica-Minoltám közelíti a 200.000 azaz kettõszázezer !!!!!!! expót.
30.000 körüli a "garantált".
A baj az, hogy a 150.000-es gép árának kb a fele egy zárcsere, ami szintén nem lesz örök életû. A milliós gépek se örök életûek, nagyon nem errõl szól a világ, ahogy írod is. Szerintem elsõsorban mázlitól függ, hogy hány expót bír ki a gép, nem gyártótól. (Persze a kis gyártók talán olcsóbb cuccokkal dolgozva gyakrabban csinálnak silányat, ez igaz.)
30.000 körüli a "garantált".
A baj az, hogy a 150.000-es gép árának kb a fele egy zárcsere, ami szintén nem lesz örök életû. A milliós gépek se örök életûek, nagyon nem errõl szól a világ, ahogy írod is. Szerintem elsõsorban mázlitól függ, hogy hány expót bír ki a gép, nem gyártótól. (Persze a kis gyártók talán olcsóbb cuccokkal dolgozva gyakrabban csinálnak silányat, ez igaz.)
Nem történt semmi!
Ezért néztem Canon-t, abban bízom, hogy sokáig (vagy legalábbis tovább) bírja, mint az elõzõ gépem.
Ezért néztem Canon-t, abban bízom, hogy sokáig (vagy legalábbis tovább) bírja, mint az elõzõ gépem.
Nem-nem, kissé elkeveredtem, elnézést! Bár van benne DSLR is, inkább tényleg fotózási alapok.
A 4 év intenzív használatnál - szerintem - egészen jó idõ. Persze vannak ennél öregebb, még mûködõ kompakt gépek, de... ...de. Szóval a lényeg: a tükrös belépõszint ezért is belépõ - nem örökre tervezik, ez már nem a "Zenit-korszak", ahol a mindenki számára elérhetõ gépek mind a mai napig mûködnek. Pénz-pénz-pénz, ez az egyetlen (vagyis három :-) ) célja a gyártóknak, de nyugi, bírni fogja a gép! (Tudom, ez most rémisztõ lehet, de ne legyen! :-) Tízezer expókat jó eséllyel elviselnek ezek a gépek is, csak míg "nyugaton" ezt nem várják meg a tulajok , addig itthon bizony meg kell becsülni, mert nem kis összeget öl bele az ember, fõleg ha fejleszt is...)
A 4 év intenzív használatnál - szerintem - egészen jó idõ. Persze vannak ennél öregebb, még mûködõ kompakt gépek, de... ...de. Szóval a lényeg: a tükrös belépõszint ezért is belépõ - nem örökre tervezik, ez már nem a "Zenit-korszak", ahol a mindenki számára elérhetõ gépek mind a mai napig mûködnek. Pénz-pénz-pénz, ez az egyetlen (vagyis három :-) ) célja a gyártóknak, de nyugi, bírni fogja a gép! (Tudom, ez most rémisztõ lehet, de ne legyen! :-) Tízezer expókat jó eséllyel elviselnek ezek a gépek is, csak míg "nyugaton" ezt nem várják meg a tulajok , addig itthon bizony meg kell becsülni, mert nem kis összeget öl bele az ember, fõleg ha fejleszt is...)
Nagyon szépen köszönöm a segítséget Neked is!
A választással nagyon nem akarok hezitálni, csak tudod most ment tönkre a kompakt gépem. 4 év után feladta, és most is bennem van a para, hogy mi van, ha másik is ennyire bírja. Ezért néztem Canon-t, Nikon-t vagy ezekhez hasonló "nagy"-okat, bennük bízom, hogy nem pár évre tervezik. Bár a mai dolgokat már...
Köszi, hogy linkeltél oldalakat, bár a kezdõ szintet nem fotózásra, hanem a DSLR gépekre értettem. Ha félreértelmeztelek, akkor bocsi! De mindig szívesen olvasgatok arról, hogy hogyan lehet még jobb képeket készíteni! :]
A választással nagyon nem akarok hezitálni, csak tudod most ment tönkre a kompakt gépem. 4 év után feladta, és most is bennem van a para, hogy mi van, ha másik is ennyire bírja. Ezért néztem Canon-t, Nikon-t vagy ezekhez hasonló "nagy"-okat, bennük bízom, hogy nem pár évre tervezik. Bár a mai dolgokat már...
Köszi, hogy linkeltél oldalakat, bár a kezdõ szintet nem fotózásra, hanem a DSLR gépekre értettem. Ha félreértelmeztelek, akkor bocsi! De mindig szívesen olvasgatok arról, hogy hogyan lehet még jobb képeket készíteni! :]
Nem csak neked; érdemes elolvasni, az alapok: Link Link Persze ez csak az elmélet, elsõre (és másodikra is, sõt...) sok lesz, de egy gép mellett az itt leírt dolgokat kipróbálni/megismételni nagyon sokat jelent. + Link
Gépajánlásba (túlzott a szubjektivitásom az Olympus felé :-) ) nem mennék bele, de egy magyar és egy angol tesztoldalt még linkelnék: Link Link ...de sokat ne hezitáljatok, elvégre fényképezni és nem fényképezõzni szeretnétek! ;-)
Na jó, részemrõl annyit: belépõszinten tökéletesen mindegy melyik gyártó melyik gépe. Inkább a jövõ szempontjából kényes (fejlesztés) - Canon, Nikon a két "nagy", óriási termékpalettával. Természetesen a többiek is jók, mint már írtam, csak a késõbbi fejleszthetõség korlátozottabb (illetve ez így nem helyes, inkább nincs akkora lehetõség rá).
Gépajánlásba (túlzott a szubjektivitásom az Olympus felé :-) ) nem mennék bele, de egy magyar és egy angol tesztoldalt még linkelnék: Link Link ...de sokat ne hezitáljatok, elvégre fényképezni és nem fényképezõzni szeretnétek! ;-)
Na jó, részemrõl annyit: belépõszinten tökéletesen mindegy melyik gyártó melyik gépe. Inkább a jövõ szempontjából kényes (fejlesztés) - Canon, Nikon a két "nagy", óriási termékpalettával. Természetesen a többiek is jók, mint már írtam, csak a késõbbi fejleszthetõség korlátozottabb (illetve ez így nem helyes, inkább nincs akkora lehetõség rá).
Próbáltam már a CHDK-val (Canon-hoz való hack-progi) kikapcsolni, de az eredmény siralmas... bezöldült a kép egy része... Így marad a várakozás.
Obi nélkül nem megy, pont az a lényege, hogy cserélhetõ az obi és az igényednek megfelelõt használhatsz az adott helyzetben. Az alap obi, amivel árulják, elég jó, ilyennel is igen szuper képeket lehet csinálni, no és bármikor dönthetsz úgy, hogy veszel hozzá mondjuk még egy teleobit is, amivel pl. tudsz szép nagy teliholdat fotózni. :-)
Obi nélkül ne vedd meg, csak obival. :-) Támogatom az ötletedet, sok szépséget fogsz tudni vele megörökíteni, amire eddig vagy egy kompakttal nem volna lehetõséged!
Obi nélkül ne vedd meg, csak obival. :-) Támogatom az ötletedet, sok szépséget fogsz tudni vele megörökíteni, amire eddig vagy egy kompakttal nem volna lehetõséged!
HA ki lehet kapcsolni az automata zajszûrést (érdemes, mert nincs látható eredménye, no meg utólag szoftveresen sokkal hatékonyabb), akkor nem kell várni, mert azonnal ment. Csak a zajszûrés veszi el az idõt.
Sziasztok,
tegnap sikerült viszonylag az elejérõl kezdve és jó irányba állítva timelapsézni:
Link
más:
Van egy zárhibás (javítható) Canon EOS 300D-m vázam (ezzel is ment a timelapse . Pár ezer Ft-ért eladom ha valakinek kell. (az a baj, hogy a expo gomb sem az igazi és szisztematikus -3 fényértékkel alexpós az automatika, de M módban használható) más baja nincs
üdv. Kornél
Sziasztok!
Úgy döntöttem, hogy nem vásárolom meg a pár napja kinézett kompakt gépet, inkább gyûjtöm még a pénzem és beruházok egy tükörreflexes fényképezõre. Már kinéztem egyet, és szeretném ismét megkérdezni, hogy mi a véleményetek róla? Esetleg van-e már ilyen valakinek Link A válaszokat elõre is köszönöm!
És még egy kérdés: ezt a masinát lehet úgy is rendelni, hogy adnak mellé 18-55 III DC objektívet. Úgy jobban megéri az árát? Alapból a gép 110-190 ezer között van. Ahol én kinéztem, ott 120 lenne, de ha azt veszem, amelyikhez objektív van, akkor 140. Szerintetek jobban megéri az objektíves? ( Van olyan webáruház, ahol 125 ezer objektívvel együtt)
Lenne még egy kérdésem: Objektív nélkül nem is lehet használni az ilyen gépeket? Nem lehet jó képeket készíteni obi nélkül?
Bocsi, hogy ennyit kérdezõsködöm, de számomra még újak ezek a dolgok
Úgy döntöttem, hogy nem vásárolom meg a pár napja kinézett kompakt gépet, inkább gyûjtöm még a pénzem és beruházok egy tükörreflexes fényképezõre. Már kinéztem egyet, és szeretném ismét megkérdezni, hogy mi a véleményetek róla? Esetleg van-e már ilyen valakinek Link A válaszokat elõre is köszönöm!
És még egy kérdés: ezt a masinát lehet úgy is rendelni, hogy adnak mellé 18-55 III DC objektívet. Úgy jobban megéri az árát? Alapból a gép 110-190 ezer között van. Ahol én kinéztem, ott 120 lenne, de ha azt veszem, amelyikhez objektív van, akkor 140. Szerintetek jobban megéri az objektíves? ( Van olyan webáruház, ahol 125 ezer objektívvel együtt)
Lenne még egy kérdésem: Objektív nélkül nem is lehet használni az ilyen gépeket? Nem lehet jó képeket készíteni obi nélkül?
Bocsi, hogy ennyit kérdezõsködöm, de számomra még újak ezek a dolgok
A használati utasítást és ezt a fórumot olvasom, próbálok tanulni....
Köszi!
Köszi!
Nem.
Ez viszonylag kis záridõt használ (mp törtrésze)
Használj manuális módot. 15mp-es záridõ, 3-4 körüli rekeszérték. A fókusz is legyen manuális módban, ezt pedig állítsd a végtelenre. Viszont egyet tudnod kell, ha így készítsz képet, a 15mp-es felvétel után, lesz újabb 15mp holtidõd, amikor nem tudsz képet készíteni. A gép ilyenkor menti, és feldolgozza a 15mp-es felvételedet, zajt szûr stb.
Ha valami nem tiszta, akkor legközelebb megmutatom személyesen Vagy ott a használati utasítás
Ez viszonylag kis záridõt használ (mp törtrésze)
Használj manuális módot. 15mp-es záridõ, 3-4 körüli rekeszérték. A fókusz is legyen manuális módban, ezt pedig állítsd a végtelenre. Viszont egyet tudnod kell, ha így készítsz képet, a 15mp-es felvétel után, lesz újabb 15mp holtidõd, amikor nem tudsz képet készíteni. A gép ilyenkor menti, és feldolgozza a 15mp-es felvételedet, zajt szûr stb.
Ha valami nem tiszta, akkor legközelebb megmutatom személyesen Vagy ott a használati utasítás
Szia Palui!
Van a gépemen (Canon SX120) egy olyan funkciógomb, hogy SCN, amely a különleges témák fényképezésére szolgál.
Itt van lehetõségem tûzijáték fényképezés lehetõséget választani.
Kérdésem az lenne, hogy ez akár használható éjszakai villámfotók készítéséhez is?
Van a gépemen (Canon SX120) egy olyan funkciógomb, hogy SCN, amely a különleges témák fényképezésére szolgál.
Itt van lehetõségem tûzijáték fényképezés lehetõséget választani.
Kérdésem az lenne, hogy ez akár használható éjszakai villámfotók készítéséhez is?
Az "adódott", ebben az esetben azt jelenti, hogy ezzel az 1"3-as záridõvel volt elérhetõ, a legszûkebb rekesz mellett, hogy a két kép egyforma legyen.
Akkor jó, ha egyformák lettek a képek A hosszabb záridõ ugye az ismétlõdõ villámok elkapását teszi lehetõvé. (Bár ha az 1"3-as záridõ "adódott", akkor azért nem volt teljesen manuális, vagy én értettem félre?)
Az imént kipróbáltam a kompakttal.
Normál, programautomatika mellett: 3,2-es rekesz, 1/4-es záridõ adódott.
Manuális módban -2-es alulexpóval: 8-as rekesz, és 1"3-as záridõ adódott.
Én ennyit nyertem a kis kompakttal (Canon SX100IS), ezen módszer szerint. Nyilván tükörreflexes gépekkel jóval több is kihozható, hacsak arra gondolunk, hogy akár 16-os vagy még szûkebb rekesz is beállítható.
Természetesen a két kép ugyanolyan lett!
Normál, programautomatika mellett: 3,2-es rekesz, 1/4-es záridõ adódott.
Manuális módban -2-es alulexpóval: 8-as rekesz, és 1"3-as záridõ adódott.
Én ennyit nyertem a kis kompakttal (Canon SX100IS), ezen módszer szerint. Nyilván tükörreflexes gépekkel jóval több is kihozható, hacsak arra gondolunk, hogy akár 16-os vagy még szûkebb rekesz is beállítható.
Természetesen a két kép ugyanolyan lett!
Gyakori ám, hogy olyan villám is kisüti a kioldót, ami melletted/feletted van. A titok a hosszú záridõ, csak a módszert kell megtalálni. Várom a tapasztalatokat.
Nyuli, köszönöm!
Nyuli, köszönöm!
Ómájgád! Sigma SD1 tesztképek. 15 megapixeles FOVEON szenzor. Link Csak az ára... 9700 (?!) USD, június elejétõl...
Én ma teszteltem élesben a koldó mûködését.
A kioldó korrekten elkapta a legtöbb villanást, elsütötte a gépet is, de egyik képen sem volt villám.
A rekeszes, és szürkeszûrõs tesztet a következõ zivatarnál megejtem, és leírom a tapasztalatokat.
A kioldó korrekten elkapta a legtöbb villanást, elsütötte a gépet is, de egyik képen sem volt villám.
A rekeszes, és szürkeszûrõs tesztet a következõ zivatarnál megejtem, és leírom a tapasztalatokat.
Válassz komplett manuális beállítást, azaz idõ és blende kézi beállítással plusz állítsd az expozícióvezérlést maximális alulexponálásra (-2?), ezzel jobban kihozod a villámot. A szürõs megoldás is jó lehet, persze.
Látom téma a villámfotózás, belemennék a részletekbe.
Nappal csak villámkioldóval szerencsés próbálkozni a viszonylag rövid záridõ miatt. A villámkioldót a háttér fényességéhez állítod és ha abban változást érzékel, akkor old. Hátránya, hogy a jelenség, amire reagál értelemszerûen már nem lesz rajta a képen. Ez azonban nem feltétlenül baj tekintve egy villám élettartamát és viselkedését.
A gondom a következõ: Elõfordul, hogy a villám láncreakcióhoz hasonló jelenség, azaz egy másodpercen belül 2-3, vagy még több lecsapó, meg egy-két felhõvillám sül ki. Éjjel ezt nem nagy szám elkapni, de nappal hogyan érhetsz el 1 másodperces exp. idõt?
Erre keresem a választ.
A rekesz szûkítésével növelhetõ az exp. idõ, de félõ, hogy egy kevésbé fényes villám már nem fog érdemi nyomot hagyni a képen. Lehet próbálkozni szürkeszûrõvel is, de ebben az esetben is ugyanaz a para.
Van valakinek erre vonatkozó tapasztalata? Esetleg szürkeszûrõs?
Nappal csak villámkioldóval szerencsés próbálkozni a viszonylag rövid záridõ miatt. A villámkioldót a háttér fényességéhez állítod és ha abban változást érzékel, akkor old. Hátránya, hogy a jelenség, amire reagál értelemszerûen már nem lesz rajta a képen. Ez azonban nem feltétlenül baj tekintve egy villám élettartamát és viselkedését.
A gondom a következõ: Elõfordul, hogy a villám láncreakcióhoz hasonló jelenség, azaz egy másodpercen belül 2-3, vagy még több lecsapó, meg egy-két felhõvillám sül ki. Éjjel ezt nem nagy szám elkapni, de nappal hogyan érhetsz el 1 másodperces exp. idõt?
Erre keresem a választ.
A rekesz szûkítésével növelhetõ az exp. idõ, de félõ, hogy egy kevésbé fényes villám már nem fog érdemi nyomot hagyni a képen. Lehet próbálkozni szürkeszûrõvel is, de ebben az esetben is ugyanaz a para.
Van valakinek erre vonatkozó tapasztalata? Esetleg szürkeszûrõs?
Egy érdekesség:
A webkamerám érzékelõjébe beégett a szomszéd diófája
Ha letakarom az optikát, akkor kék zaj árasztja el a képet, és ahol a fa lenne, ott sötétebb a kép.
Az éjszakai képen nem látszódik, szerintem a mostani tûzõ napot nem szereti
A webkamerám érzékelõjébe beégett a szomszéd diófája
Ha letakarom az optikát, akkor kék zaj árasztja el a képet, és ahol a fa lenne, ott sötétebb a kép.
Az éjszakai képen nem látszódik, szerintem a mostani tûzõ napot nem szereti
NEkem csak a két Minolta üvegem olyan, hogy a végállás a végtelen, az összes többin máshol van...
Igen, sõt általában nem egyenlõ, én bejelöltem az obin.
---
más...
Ezek tényleg nem normálisak... hehe
---
más...
Ezek tényleg nem normálisak... hehe
Állatok! Hogy teszi a nagy 500mm-es telét a háromlábúra! xDDD Meg eldobja a vakut. ááá én ezen besírtam!
Igen, csak nem minden obinál egyenlõ a végtelen a végállással.
______________________
Más:
Link
:-))))))))))))))))))))))
______________________
Más:
Link
:-))))))))))))))))))))))
Felhõ & villámfotóknál mindig manual fókuszt a végtelenbe tekerve alkalmazok... Nincs is értelme más beállítást használni ilyenkor, bár kompaktok esetében nem tudom, van-e rá lehetõség...
szerk.: Van nekem egy Canon SX120 Canon kompaktom is, az tudja
szerk.: Van nekem egy Canon SX120 Canon kompaktom is, az tudja
Hát igen, én is ezt próbáltam leírni röviden, bár én eget többnyire legnagyobb látószögben fotózok (18 mm). Szerencsésebb esetekben: "Pont jól lehet fókuszálni azzal a toronnyal."
Egyébként az elsõ néhány kép vagy ki fog égni, vagy túl sötét lesz, ezt elõre mondom. Kis játék kell, amíg elõállnak a jó beállítások.
galervin93: valóban nem írtam, a második bekezdést teljesen általános fényviszonyok között értettem, szóval ott viszont többnyire nem szûk rekeszt használok. Sõt, nappal általában mindig a lehetõ legrövidebb záridõ a cél nálam, hogy a 120-szal rohanó vonatok se mozduljanak be.
Egyébként az elsõ néhány kép vagy ki fog égni, vagy túl sötét lesz, ezt elõre mondom. Kis játék kell, amíg elõállnak a jó beállítások.
galervin93: valóban nem írtam, a második bekezdést teljesen általános fényviszonyok között értettem, szóval ott viszont többnyire nem szûk rekeszt használok. Sõt, nappal általában mindig a lehetõ legrövidebb záridõ a cél nálam, hogy a 120-szal rohanó vonatok se mozduljanak be.
Ilyen szûk rekesznél szerintem már néhány méter után végtelen az élességi tartomány, bár nem tudom milyen géped van. (Kisebb érzékelõnél ugye csak a fény mennyisége szempontjából fontos a rekesz, nem sok vizet zavar a mélységélességben. Kivétel a nagyszenzoros (2/3) kompaktok, de a'meg ritka madár...) Tükrösnél már számíthat, ott viszont akkor használsz kézi beállítást amikor akarod. Ergo inkább utóbbi. :-)
szerk.: Norbi, nem könnyebb simán MF és végtelen? :-) Ja és szenzort érdemes elõtte pucolni, szûk rekesznél szépen kijön majd minden porszem...
szerk.: Norbi, nem könnyebb simán MF és végtelen? :-) Ja és szenzort érdemes elõtte pucolni, szûk rekesznél szépen kijön majd minden porszem...
Optika kitol teljes zoom-ra, valami távoli objektumra rápittyenteni autófókusszal amit be tud fogni aztán manuálba vissza, rögzít és már meg is van. Én így csinálom már nagyon régóta. Akkor holnap csinálok egy ilyen szûk záras képet, jaj nektek ha ba fog égni. És fel fogom tölteni 3448x2736-os széleségû Wireless BMP-be ha ronda lesz
Na, F14...F18 elég szûknek számít nálam.
Ha minden kötél szakad, és nem akar autófókuszálni a gépem ég fotózásakor, akkor én kellõen távoli fákra szoktam fókuszálni, és azt a fókuszt rögzítem, és utána fordítom az ég felé a gépet. Ez persze elég házilagos megoldás, de nálam mûködik.
Ha minden kötél szakad, és nem akar autófókuszálni a gépem ég fotózásakor, akkor én kellõen távoli fákra szoktam fókuszálni, és azt a fókuszt rögzítem, és utána fordítom az ég felé a gépet. Ez persze elég házilagos megoldás, de nálam mûködik.