Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Nekem F24 a legkisebb rekesz, és van BULB funkció, ez a végtelenig nyitva funkció. Ha holnap lesz valami kipróbálom.
Igen, ez tûnik logikus magyarázatnak. A 15 másodperc ilyen körülmények között nem sok.
MOst végignéztem a képeket és F14 és F18 közöttiek voltak.
galervin, érdekes amit írsz.Nem tudom mi játszhat szerepet pl a felhõk elmosódásába, de pl egy ilyen monocellánál, amikor áramlás sem nagyon sincs, helyben adja ki a nedvességet magából, mondhatni statikus az egész szituáció amit megörökítek, a környezet meg adott az állvány által.15 mp alatt nagy elmozdulás nincs, nem úgy mint egy squallinenál.
Szerintem nekem az volt a mai fotózással a szerencsém ,hogy :
- közel volt a cella,
- nem mozdult el, a villámtevékenység kis területre korlátozódott,
- még nem volt teljesen sötét, így nem akadt gondom a fókusszal.
Mondhatni a mák faktor erõs volt ma nálam,szerintem évek telhetnek el ugyanilyen lehetõségek együttállása nélkül.
galervin, érdekes amit írsz.Nem tudom mi játszhat szerepet pl a felhõk elmosódásába, de pl egy ilyen monocellánál, amikor áramlás sem nagyon sincs, helyben adja ki a nedvességet magából, mondhatni statikus az egész szituáció amit megörökítek, a környezet meg adott az állvány által.15 mp alatt nagy elmozdulás nincs, nem úgy mint egy squallinenál.
Szerintem nekem az volt a mai fotózással a szerencsém ,hogy :
- közel volt a cella,
- nem mozdult el, a villámtevékenység kis területre korlátozódott,
- még nem volt teljesen sötét, így nem akadt gondom a fókusszal.
Mondhatni a mák faktor erõs volt ma nálam,szerintem évek telhetnek el ugyanilyen lehetõségek együttállása nélkül.
Jobb gépeken van végtelen fókusz nem? Ami pont jó lenne ilyen témánál... Más esetben konkrétan nincs mihez fókuszálni. Az enyémen nincs, de ez a csillagfotózás módban valahogy mindig megoldja, gondolom végtelenre állítva.
Hogy milyen rekesz beállítással dolgozol, az gép függõ lehet. Meg számít az ISO is. És a zárseb. Ki kell kísérletezni. Számít az is, hogy milyen közel/távol villámlik.
Én ezt pl. 9-es rekesszel, ISO 100-on és 30 másodperces idõvel készítettem. Link
Én ezt pl. 9-es rekesszel, ISO 100-on és 30 másodperces idõvel készítettem. Link
Pedig én is Seth módszerét alkalmaztam, sõt ezt 30 mp-vel lõttem:Link
4-es rekesz, Iso 100, 30 mp záridõ, de a legtöbb képet 15 mp záridõvel csináltam.
A fókuszálás már nehéz eset volt, mert már sötétben nem nagyon tudtam belõni.
Természetesen állványt használtam, az ablakba rakva.
4-es rekesz, Iso 100, 30 mp záridõ, de a legtöbb képet 15 mp záridõvel csináltam.
A fókuszálás már nehéz eset volt, mert már sötétben nem nagyon tudtam belõni.
Természetesen állványt használtam, az ablakba rakva.
Milyen állványt vegyek a Canon Sx120 IS gépemhez?
Seth képei arra ösztönöznek, hogy én is próbáljak villámokat fotózni.
Seth képei arra ösztönöznek, hogy én is próbáljak villámokat fotózni.
Ok meggyõztetek, legközelebb én is kipróbálom. Mekkora rekeszt használtál? F12-est vagy még kisebbet? Én mondjuk 7 éve fotózom már, de ezt eddig nem tudtam.
Megmondom õszintén , amatõr vagyok és csak próbálgatom a fotózást, jelen esetben a záridõn kívül mást nem állítottam, kerestem a távolban egy fát fókusznak(amíg be nem sötétedett, mert utána ez nem segített), aztán állványról katt és vártam.
Mivel a vihar helyben volt, az összes villám mondhatni ugyanott sült ki, arra a területre koncentráltam és mondhatni csak vártam és hüledeztem.
Ha kell esetleg nyers kép, akkor el tudom küldeni ,hogy az exifet megnézhesd, szerintem neked többet fog mondani mint nekem, mivel én tanulmányozni sem szoktam az adatokat, amolyan ráérzõs módon kattintgatok.
Egyébként az elsõ próbakép után esett le nekem is az állam ,hogy nincs beégve a kép,pedig erre számítottam, mivel még nem volt sötét.
Mivel a vihar helyben volt, az összes villám mondhatni ugyanott sült ki, arra a területre koncentráltam és mondhatni csak vártam és hüledeztem.
Ha kell esetleg nyers kép, akkor el tudom küldeni ,hogy az exifet megnézhesd, szerintem neked többet fog mondani mint nekem, mivel én tanulmányozni sem szoktam az adatokat, amolyan ráérzõs módon kattintgatok.
Egyébként az elsõ próbakép után esett le nekem is az állam ,hogy nincs beégve a kép,pedig erre számítottam, mivel még nem volt sötét.
Pedig így kell. A blendét is fokozatosan lehet állítani, nyilván az elsõ néhány villámmal be kell lõni, hogy épp milyen beállítás kell. Egyébként itt is olyan fényes lecsapók voltak nem is olyan közel (3-4 km), hogy simán látszódott volna nálam is, ha fotózok (csak az avataromon látható körülmények (villanydrót, fák, bokrok, közvilágítás) nem láttam értelmét).
A videóról való kikockázásnak nem vagyok híve, még nem láttam úgy készült képet, amely legalább megközelítené egy rendes fénykép minõségét. De HD-ben lehet, hogy jó.
A videóról való kikockázásnak nem vagyok híve, még nem láttam úgy készült képet, amely legalább megközelítené egy rendes fénykép minõségét. De HD-ben lehet, hogy jó.
Áthelyezve innen: Meteorológiai társalgó (#39770 - 2011-05-21 21:24:40)
Ha szûk a rekesz akkor a fény nem tud ilyen szépen bejönni. Megmondom kerek perec mire gondolok. HD kamkorder és kockázás. Az elv k.va jó én is gyûjtök már egyre.
Ha szûk a rekesz akkor a fény nem tud ilyen szépen bejönni. Megmondom kerek perec mire gondolok. HD kamkorder és kockázás. Az elv k.va jó én is gyûjtök már egyre.
Áthelyezve innen: Meteorológiai társalgó (#39768 - 2011-05-21 21:22:56)
Szûk rekesszel.
Szûk rekesszel.
Áthelyezve innen: Meteorológiai társalgó (#39767 - 2011-05-21 21:22:37)
Sötétítõ elõtét-szûrõre tudok csak gondolni, mert nekem még jól bezoomolva is elégett teljesen a kép, nem is olyan régen, már kevés fény mellett.
Készítettem néhány képet a gomolyfelhõkrõl is napközben, de születtek itt látványos képek
Sötétítõ elõtét-szûrõre tudok csak gondolni, mert nekem még jól bezoomolva is elégett teljesen a kép, nem is olyan régen, már kevés fény mellett.
Készítettem néhány képet a gomolyfelhõkrõl is napközben, de születtek itt látványos képek
Áthelyezve innen: Meteorológiai társalgó (#39762 - 2011-05-21 21:20:43)
Ilyen fényviszonyban a 15 sec-es záridõvel hogy nem égett be a kép? Komolyan szeretném tudni, hogy sikerült, nem hülyeségbõl kérdezem. Ez az infó számomra édeskevés.
Ilyen fényviszonyban a 15 sec-es záridõvel hogy nem égett be a kép? Komolyan szeretném tudni, hogy sikerült, nem hülyeségbõl kérdezem. Ez az infó számomra édeskevés.
Áthelyezve innen: Meteorológiai társalgó (#39757 - 2011-05-21 21:11:25)
Hangosan kiabáltam ,hogy ide tegyétek, ide tegyétek!(Tango& Cash)
Állvány, 15 mp záridõ és igen erõs villámtevékenység, plusz para a mai napon a Velence-tó partján történt haláleset miatt.
Egyébként a radaron most is látható mennyire megerõsödött a tömb, ha már csapadékot nem kaptam, legalább a villámfotózáshoz jók voltak a feltételek.
Hangosan kiabáltam ,hogy ide tegyétek, ide tegyétek!(Tango& Cash)
Állvány, 15 mp záridõ és igen erõs villámtevékenység, plusz para a mai napon a Velence-tó partján történt haláleset miatt.
Egyébként a radaron most is látható mennyire megerõsödött a tömb, ha már csapadékot nem kaptam, legalább a villámfotózáshoz jók voltak a feltételek.
Áthelyezve innen: Meteorológiai társalgó (#39755 - 2011-05-21 21:09:04)
Hogyan sikerült elkapnod õket?
Hogyan sikerült elkapnod õket?
Amíg nem árulod el, hogy milyen géped van pontosan, egy kicsit nehéz lesz segíteni
Sziasztok! Tudna vki praktikákat javasolni nekem: Pl.: felhõ fényképezés szikrázó napsütésben, villámfotózás - digitális fényképezõvel?
Nem jelentene nagy problémát, ha megkérnélek rá? Vevõ lennék! Bosszantóan szép lecsapók voltak ma....
Nagyon szépen köszönöm a válaszod!
És ezt a problémát kb mennyiért javítják, nem tudod? Bár azt beszéltük, hogy lehet jobban megéri egy új gép. Csak attól tartok, hogy az is 4 évig bírná...
És ezt a problémát kb mennyiért javítják, nem tudod? Bár azt beszéltük, hogy lehet jobban megéri egy új gép. Csak attól tartok, hogy az is 4 évig bírná...
A hibajelenségbõl következtetve nagyon valószínû, hogy a kis zárszerkezet adta meg magát. Ez egy nagyon pici elektromechanikus zár a lencserendszerben. Ez nem zár neked megfelelõen és amíg a gép kiolvas, a CCD továbbra is gyûjti a fényt . Sötétben ez nem gond, mert ott a megvilágítás csak egy pillanatig tart. Minél több fényben fotózol, annál világosabb lesz a kép.
Ezt okozhatja kábelszakadás, procihiba is. Kideríteni elég körülményes, szét kell bontani a gépet.
A kiválasztott gép szerintem jó választás lenne.
Ezt okozhatja kábelszakadás, procihiba is. Kideríteni elég körülményes, szét kell bontani a gépet.
A kiválasztott gép szerintem jó választás lenne.
Sziasztok!
Egy kérdéssel fordulnék hozzátok! Remélem tudtok nekem segíteni!
Elromlott a fényképezõm és kinéztem már egy újat. Szeretnék érdeklõdni, hogy esetleg valaki tud-e róla mondani valamit. Vagy a tulajdonságai alapján ti milyennek ítélitek meg? Ez a kiszemelt alany: Link
Igazából olyan nagy dolgokat nem akarok megörökíteni. Legtöbbször növényeket, a kutyusaim, felhõket, naplementét, napkeltét fényképezek, meg este csillagképeket vagy villámokat (tudom, hogy a zárideje nem túl nagy).
Elõre is köszönöm a segítségeteket!
_________________________________
Azért leírom, hogy mi a baja a fényképezõmnek (Samsung S730), lehet abban is tudnátok segíteni.
Ha nappal fényképezek (naplementét vagy növényeket) akkor a kép egy nagy világos valami lesz. Pont úgy, mint a mai naplemente: Link vagy a tyndall: Link
Ha kevesebb a fény, akkor meg ASR módban, meg automata módban is, becsíkozza a képet: Link
Ha több a fény és vakuval fényképezek, akkor pedig sárga lesz az egész kép.
Ha kevés a fény és vakuval fényképezek, akkor normális képeket csinál.
Már 1-2 hete észrevettem ezt.
Nem tudom mitõl lehet, de bosszant, hogy 4 évet bírt ki...
Egy kérdéssel fordulnék hozzátok! Remélem tudtok nekem segíteni!
Elromlott a fényképezõm és kinéztem már egy újat. Szeretnék érdeklõdni, hogy esetleg valaki tud-e róla mondani valamit. Vagy a tulajdonságai alapján ti milyennek ítélitek meg? Ez a kiszemelt alany: Link
Igazából olyan nagy dolgokat nem akarok megörökíteni. Legtöbbször növényeket, a kutyusaim, felhõket, naplementét, napkeltét fényképezek, meg este csillagképeket vagy villámokat (tudom, hogy a zárideje nem túl nagy).
Elõre is köszönöm a segítségeteket!
_________________________________
Azért leírom, hogy mi a baja a fényképezõmnek (Samsung S730), lehet abban is tudnátok segíteni.
Ha nappal fényképezek (naplementét vagy növényeket) akkor a kép egy nagy világos valami lesz. Pont úgy, mint a mai naplemente: Link vagy a tyndall: Link
Ha kevesebb a fény, akkor meg ASR módban, meg automata módban is, becsíkozza a képet: Link
Ha több a fény és vakuval fényképezek, akkor pedig sárga lesz az egész kép.
Ha kevés a fény és vakuval fényképezek, akkor normális képeket csinál.
Már 1-2 hete észrevettem ezt.
Nem tudom mitõl lehet, de bosszant, hogy 4 évet bírt ki...
Keress más közeget, a repce színe túl erõs hozzá. Búzában, árpában sokkal jobban érvényesül, azoknak elég hûvös zöld a színük!
De a pucolót kitakarja az az izé, szóval szvsz helyesen: Az elsõ Teljesen lefotózott ember.
Akkor lehet, de mostanra már az. S valószínû elõbb ült a sarkon, minthogy a járókelõ megállt elõtte, így gyakorlatilag az elsõ fotózott ember a cipõpucoló lesz. :-)
Ennyi megjár neki szerintem.
Ennyi megjár neki szerintem.
Ezen gondolkodtam én is elalvás elõtt... ismervén az akkori társadalmi viszonyokat, a cipõpucoló nem számít embernek.
Pusztán filozófiai kérdés: a cipõjét pucoltató járókelõ, vagy maga a cipõpucoló az elsõ lefotózott ember??
Köszönöm a linket és az informaciot!
Az 50-500-ason most komolyan elgondolkoztam egy pillanatra. Aztán rájöttem hogy egyenlõre az a kicsi amivel többe kerül máshova kell. Igy azthiszem egyenlõre maradok a 120-400-asnál. Az 50-500-ast viszont megjegyzem magamnak. Ha ez mégis kevésnek bizonyulna, és a keret is meglesz hozzá, akkor lehet beruházok rá.
Az 50-500-ason most komolyan elgondolkoztam egy pillanatra. Aztán rájöttem hogy egyenlõre az a kicsi amivel többe kerül máshova kell. Igy azthiszem egyenlõre maradok a 120-400-asnál. Az 50-500-ast viszont megjegyzem magamnak. Ha ez mégis kevésnek bizonyulna, és a keret is meglesz hozzá, akkor lehet beruházok rá.
Teljesen egyetértek Nyulival. Elsõre én is a 120-400-ast javasolnám, de ha van rá módod, akkor tegyél hozzá egy kicsit és menj rá a Bigmára! Az fantasztikus csõ!
Azzal rá tudsz menni mindenre: madarazni, cserkelni, esetleg makrózni (szupertelével, szuper makrózni ) is.
Én azt venném.
Azzal rá tudsz menni mindenre: madarazni, cserkelni, esetleg makrózni (szupertelével, szuper makrózni ) is.
Én azt venném.
A 120-400-at javaslom, de nem elsõsorban a fényerõ miatt (az élesség okán 2 blendével úgyis szükítened kell), hanem az optikai teljesítmény szempontjából. A kisebb átfogott tartomány miatt a képek minõsége "jobb", az objektív kiforrott, a 60D-n pedig 640 mm a vége, ami már madarazást is lehetõvé tesz. A 150-500 jó, de mindent kevésbé jól csinál, mint a másik. Ha lehet egy picivel több is, akkor elgondolkodnék az 50-500-on is - fantasztikus üveg, legalábbis az átfogáshoz képest mindenképpen, és f4-rõl indul. Crop-on pedig 800 mm a vége. Az árakat érdemes összevetned, az egyik legjobb Sigma-áras bolt szerintem ez (online is rendelhetsz; egyben a 150-500 és 50-500 oldala) Link itt pedig a 120-400 Link
Sziasztok! egy ideje már szemezgetek az alábbi objektivek valamelyikevel:
Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG APO OS HSM Link
Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG OS HSM Link
A boltban ahol néztem inkább a 120-400-at javasolták többek közt a fényerõ miatt is.
Ha esetleg rászánom magam a vételre, akkor egy canon 60d-re kerülne.
vélemények?
Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG APO OS HSM Link
Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG OS HSM Link
A boltban ahol néztem inkább a 120-400-at javasolták többek közt a fényerõ miatt is.
Ha esetleg rászánom magam a vételre, akkor egy canon 60d-re kerülne.
vélemények?
Szelek szárnyán: Link - egy kép a sokszáz közül ami a Balaton Regatta 2011-es rendezvényén készült! Jövök még hasonló képekkel!
Uhh, a "híres" Super-Q-Gigantar
Egyetlen darab készült belõle, 1966-ban, a Carl Zeiss cég Photokina kiállítási standjára. Akkoriban a japán gyártók szinte harcban álltak egymással, hogy ki tudja a normál gyújtótávon, azaz 40-50 mm körül a legfényerõsebb üveget elkészíteni. A szériagyártmányok közül a Canon 50/0,95 gyõzött végül. A Zeiss Ikon értékesítési stratégái - megviccelni akarván a konkurrenciát - egy sima kondenzorlencsét ültettek egy megfelelõ foglalatba, az aljára pedig a Contarex-kamera máig egyedi bejonettjét szerelték (ilyen kamerám van nekem is ). Megnevezésként ráírták a Super-Q-Gigantar nevet, aholis a "Q" a német Quatsch, azaz hülyeség rövidítése (ez nem vicc!). Viszont ezzel akarták nevetségessé tenni a konkurrens "gigantikusan fényerõs" objektívek lekepezési minõségét - ez a minõség tényleg elég szánalmas volt akkoriban. Hát, ennyi az üveg története
Egyetlen darab készült belõle, 1966-ban, a Carl Zeiss cég Photokina kiállítási standjára. Akkoriban a japán gyártók szinte harcban álltak egymással, hogy ki tudja a normál gyújtótávon, azaz 40-50 mm körül a legfényerõsebb üveget elkészíteni. A szériagyártmányok közül a Canon 50/0,95 gyõzött végül. A Zeiss Ikon értékesítési stratégái - megviccelni akarván a konkurrenciát - egy sima kondenzorlencsét ültettek egy megfelelõ foglalatba, az aljára pedig a Contarex-kamera máig egyedi bejonettjét szerelték (ilyen kamerám van nekem is ). Megnevezésként ráírták a Super-Q-Gigantar nevet, aholis a "Q" a német Quatsch, azaz hülyeség rövidítése (ez nem vicc!). Viszont ezzel akarták nevetségessé tenni a konkurrens "gigantikusan fényerõs" objektívek lekepezési minõségét - ez a minõség tényleg elég szánalmas volt akkoriban. Hát, ennyi az üveg története