Meteorológiai műszerek otthon
Műszer csatlakoztatása a MetNet-re
MetNet WS feltöltő: LINK MetNet WD feltöltő: LINK
MetNet cumulus feltöltő: LINK
Figyelem! Akinek Netatmo és Ruuvitag műszere van, az mostantól felkapcsolhatja a MetNet-re is!
Műszereim LINK
Csatlakoznál a légszennyezettség mérő állomáshoz? Olvasd el cikkünket
Kérdésed van ezzel kapcsolatban? Írj nekünk a legszennyezettseg(kukac)metnet(pont)hu címre.
Nem kell egy magasságon mérni, a szenzorok széttelepíthetõek...
Nem úgy, mint az én WMR 100-asomnál...
Nem úgy, mint az én WMR 100-asomnál...
Teljesen egyet értek.
Egyenesen idióta megoldának tartom.
A Conradnál is lehetett valami WS-t kapni, az nézett ki hasonlóan.
Mezõgazdsági célokra mondjuk alkalmas. Kártevõk megjelenésének eõrejelzésére jó így is. Ettõl komolyabb, mezõgazdasági célú állomást is láttam, hasonló kivitelben - szélmérõ, hõmérõ, csapadékmérõ kb. egyforma magasságban.
Egyenesen idióta megoldának tartom.
A Conradnál is lehetett valami WS-t kapni, az nézett ki hasonlóan.
Mezõgazdsági célokra mondjuk alkalmas. Kártevõk megjelenésének eõrejelzésére jó így is. Ettõl komolyabb, mezõgazdasági célú állomást is láttam, hasonló kivitelben - szélmérõ, hõmérõ, csapadékmérõ kb. egyforma magasságban.
Tisztelt észlelõtársak, Kedves Metnetesek!
Nyári szabadság miatt az árnyékológyártás 2 hétig szünetel. Azok, akik megrendelték és vissza is igazoltam nekik, természetesen a héten meg fogják kapni az árnyékolókat. Rendelést legközelebb augusztus 4-tõl tudok elfogadni. Addig is PÜ-ben, e-mailben várom a rendeléseket.
Köszönöm a megértést, további szép nyarat kívánok mindenkinek!
Taki
Nyári szabadság miatt az árnyékológyártás 2 hétig szünetel. Azok, akik megrendelték és vissza is igazoltam nekik, természetesen a héten meg fogják kapni az árnyékolókat. Rendelést legközelebb augusztus 4-tõl tudok elfogadni. Addig is PÜ-ben, e-mailben várom a rendeléseket.
Köszönöm a megértést, további szép nyarat kívánok mindenkinek!
Taki
Szelet?! Azt 10m-en mérjük. Épp azért, hogy a súrlódási veszteséget kiküszöböljük. Sajnos ahol nagy házak vannak, a ház tetejétõl 10m-re mérik a szelet, lásd: ELTE teteje. Bizony a 141km/h-t itt mérték. Ha lent mérték volna jóval kevesebb lenne.
Egyébként nemrég jót röhögtünk azon, hogy az Alpokban miért 3m-en, hazánkban miért 1m-en kell lennie a csapadékmérõ szájának. Ez a téli hóval kapcsolatos.
Egyébként nemrég jót röhögtünk azon, hogy az Alpokban miért 3m-en, hazánkban miért 1m-en kell lennie a csapadékmérõ szájának. Ez a téli hóval kapcsolatos.
Bennem elsõre az a kérdés vetõdött fel, hogy lehet egy magasságon mérni a T-t és a szelet? Innentõl nincs mirõl beszélni....
Szevasz!
worldgate.hu-n ajánlanak Egy jó állomást Ws 3650-s agusztus elején jelenik meg. A csapadék méröje kör keresztmetszetü ez nagyon fontos!!!!!! Az OMSZ honlapjáról rá tudsz katintani. Ja és a szél méröje kanalas!! Üdv!
worldgate.hu-n ajánlanak Egy jó állomást Ws 3650-s agusztus elején jelenik meg. A csapadék méröje kör keresztmetszetü ez nagyon fontos!!!!!! Az OMSZ honlapjáról rá tudsz katintani. Ja és a szél méröje kanalas!! Üdv!
Félreértettél...
Nem az árnyékolóról beszélek (bár szerintem mind a kettõnek hibátlan), én maga a mûszer tudását, pontosságát és bõvíthetõségét vetettem össze.
Nem az árnyékolóról beszélek (bár szerintem mind a kettõnek hibátlan), én maga a mûszer tudását, pontosságát és bõvíthetõségét vetettem össze.
Hát... vitatkoznom kell
Részletesen megnéztem a VP2 szellõztetõjét, és figyeltem Taki közleményeit a próbáiról is.
Ráadásul Taki küldött képeket az összetevõkrõl, és ezért még mindig tartom a véleményemet: ez jobb, mint a VP2 kommersz megoldása
Kétségtelen: néhány tizedet pontosítunk vele, de sajnos nekem erre a környezet miatt szükségem van (nyáron), ráadásul nagyon tetszenek az ilyen szép mûszaki megoldások Üdv
Részletesen megnéztem a VP2 szellõztetõjét, és figyeltem Taki közleményeit a próbáiról is.
Ráadásul Taki küldött képeket az összetevõkrõl, és ezért még mindig tartom a véleményemet: ez jobb, mint a VP2 kommersz megoldása
Kétségtelen: néhány tizedet pontosítunk vele, de sajnos nekem erre a környezet miatt szükségem van (nyáron), ráadásul nagyon tetszenek az ilyen szép mûszaki megoldások Üdv
Jobbnak azért nem mondanám, nem Taki munkája miatt, az remek, maga a mûszer nem olyan színvonal, bármit is csinálunk vele.
Persze jó-jó, de az Opel Astra az sose lesz Peugeot 406 Coupe...
Persze jó-jó, de az Opel Astra az sose lesz Peugeot 406 Coupe...
Jó!! és köszönöm a linket, eltettem!
Majd ha a nagy tölcsért sikerült rögzítenem, erre rá fogok mozdulni.. nem is olyan nagyon drága
csak ki kell vezetni az áramot , de ezt meg fogom oldani...
Majd ha a nagy tölcsért sikerült rögzítenem, erre rá fogok mozdulni.. nem is olyan nagyon drága
csak ki kell vezetni az áramot , de ezt meg fogom oldani...
Persze én is nézegettem a Davis Vantage Pro2-t ... és találtam is magyar nyelvû lapot, ahol kb. 340 ezerért rendelhetõ
Inkább felfejlesztem (kisebb pénzért) az állomásomat a Taki-féle napelemes szellõztetett árnyékolóval , ami szerintem jobb, mint a VP2 ! + a THGR810 szenzorral...
Már csak a csapimérõ téli fûtése nincs megoldva... amit a VP2 tud...
Inkább felfejlesztem (kisebb pénzért) az állomásomat a Taki-féle napelemes szellõztetett árnyékolóval , ami szerintem jobb, mint a VP2 ! + a THGR810 szenzorral...
Már csak a csapimérõ téli fûtése nincs megoldva... amit a VP2 tud...
Ahogy néztem a weben a Davis Vantage pro2 olyan 800-1100 dollár
körül mozog,a La Crosse 60.000-bõl kijönne.Link
Egyébként ehez állványt nem adnak?
körül mozog,a La Crosse 60.000-bõl kijönne.Link
Egyébként ehez állványt nem adnak?
Szia!Köszi a segítséget!Nekem egyformának tûnt a kettõ.
Majd rákérdezek az elsõre,annál is inkább mert kaposvári cég!
Majd rákérdezek az elsõre,annál is inkább mert kaposvári cég!
Én is úgy sejtem, hogy a sodrott FTP jó lenne. Nagyfrekvenciás szempontból másképp viselkedik a sodrott ér, mint a merev.
Nem próbáltam már más kábellel, mert rengeteget dolgoztam ezzel is, és nem jött össze. Mivel csak rosszabb volt a helyzet, visszaszereltem az egészet telefonkábelre. Az volt is itthon, nem kellett vennem
Nem próbáltam már más kábellel, mert rengeteget dolgoztam ezzel is, és nem jött össze. Mivel csak rosszabb volt a helyzet, visszaszereltem az egészet telefonkábelre. Az volt is itthon, nem kellett vennem
Sima sodort erû, nem árnyékolt, földelési szál nélküli UTP kábellel próbáltad? Az nem drága, a telefonzsinórnál azért jobb, lehet az bírná a hosszabbítást. De az igazi a sodort erû FTP lenne, én alapból arra gondoltam.
Szia!
Az elsõ egy Davis Vantage Pro 2-es állomás, valami agrár bigyó név alatt. Én egy olyan állomást szeretnék amikor "nagy" leszek. Eredendõen a gyártó -ha jól tudom- kifejezetten mezõgazdászok részére fejlesztette ki, rengeteg plusz szenzort lehet hozzá kapni, elég profi kis állomás. Hamar elterjedt a tehetõsebb, pontos és bõvíthetõ állomást vásárolni szándékozó amatõrök között. Ez a földi halandó hobbimeteorológusok mûszerei közül talán az egyik legjobb. Ez az álmom...
Az ára elég húzós. Kíváncsiságból megkérdezném, hogy ezt ott ahol nézted mennyiért vesztegetik (és ezért az árért milyen kiépítésben adják).
A másik egy "mezei" La Crosse gyártmányú állomás, a számítógépre köthetõ állomások közül az egyik legjobb árban kapható mûszer, elég sok észlelõnek van ilyen, vagy hasonló 23xx-as mûszere, biztos írnak róla néhány dolgot majd, vagy megpróbálhatsz itt a keresõben utánanézni, hátha találsz róla hasznos infót.
Összegezve: az elsõ egy sokfunkciós, bõvíthetõ félprofesszionális állomás, a másik egy számítógépre köthetõ, teljes értékû belépõ szintû mûszer. A kettõ nincs egy súlycsoportban (árban és tudásban sem).
Remélem tudtam segíteni valamiben.
Üdv!
Az elsõ egy Davis Vantage Pro 2-es állomás, valami agrár bigyó név alatt. Én egy olyan állomást szeretnék amikor "nagy" leszek. Eredendõen a gyártó -ha jól tudom- kifejezetten mezõgazdászok részére fejlesztette ki, rengeteg plusz szenzort lehet hozzá kapni, elég profi kis állomás. Hamar elterjedt a tehetõsebb, pontos és bõvíthetõ állomást vásárolni szándékozó amatõrök között. Ez a földi halandó hobbimeteorológusok mûszerei közül talán az egyik legjobb. Ez az álmom...
Az ára elég húzós. Kíváncsiságból megkérdezném, hogy ezt ott ahol nézted mennyiért vesztegetik (és ezért az árért milyen kiépítésben adják).
A másik egy "mezei" La Crosse gyártmányú állomás, a számítógépre köthetõ állomások közül az egyik legjobb árban kapható mûszer, elég sok észlelõnek van ilyen, vagy hasonló 23xx-as mûszere, biztos írnak róla néhány dolgot majd, vagy megpróbálhatsz itt a keresõben utánanézni, hátha találsz róla hasznos infót.
Összegezve: az elsõ egy sokfunkciós, bõvíthetõ félprofesszionális állomás, a másik egy számítógépre köthetõ, teljes értékû belépõ szintû mûszer. A kettõ nincs egy súlycsoportban (árban és tudásban sem).
Remélem tudtam segíteni valamiben.
Üdv!
Nem elõször írom el
FTP Cat5e kábelt használtam.
A gond szerintem az volt vele, hogy ez merev szálas kábel.
Sodrott erû kellett volna, az viszont tényleg egy vagyonba kerül.
FTP Cat5e kábelt használtam.
A gond szerintem az volt vele, hogy ez merev szálas kábel.
Sodrott erû kellett volna, az viszont tényleg egy vagyonba kerül.
Már eleve gyárilag árnyékolt, és földelhetõ FTP kábelt próbáltad amikor az UTP-vel kísérleteztél? Bár abból 40 méter, hát izé... majdnem annyiba kerül szerintem mint amit ez az állomás ér.
Nekem is van WS2305. Sajnos csak 25m-ig tudom biztosan mondani, hogy OK a hosszabbítás, ugyanis nekem ennyivel van toldva.
Sima telefonkábellel. Az árnyékoltat nem ajánlom. Én próbáltam UTP kábellel, ahányszor a PC-t bekapcsoltam, megbolondult a szél és csapadék mérés. Árnyékolt kábelt esetleg a szélmérõhöz érdemes tenni, Link de én azt is leszedtem mikor a szenzor-bázisnál, és visszaraktam a telefonkábelt. Ha zavarok jelentkeznek érdemes inkább a PC tápját olyanra cserélni, ami rendesen fel van szerelve a sokszor kispórolt zavarszûrõ alkatrészekkel.
A toldásoknál legjobb a forrasztott kötés, A toldó csatlakozók némelyike "fordítós", lehet bogarászni, melyik ér melyik a toldó másik végén. Ráadásul egy idõ után kontakthibák jelentkeznek. Figyelni kell arra is, hogy a nálunk kereskedelmi forgalomban kapható telefonkábeleke nem UV védettek. A toldásra használt kábelt védeni kell a napsütéstõl, pl lépésálló (a sima gégecsõ nem UV álló) gégecsõbe való behúzással, kábelcsatornával.
Sima telefonkábellel. Az árnyékoltat nem ajánlom. Én próbáltam UTP kábellel, ahányszor a PC-t bekapcsoltam, megbolondult a szél és csapadék mérés. Árnyékolt kábelt esetleg a szélmérõhöz érdemes tenni, Link de én azt is leszedtem mikor a szenzor-bázisnál, és visszaraktam a telefonkábelt. Ha zavarok jelentkeznek érdemes inkább a PC tápját olyanra cserélni, ami rendesen fel van szerelve a sokszor kispórolt zavarszûrõ alkatrészekkel.
A toldásoknál legjobb a forrasztott kötés, A toldó csatlakozók némelyike "fordítós", lehet bogarászni, melyik ér melyik a toldó másik végén. Ráadásul egy idõ után kontakthibák jelentkeznek. Figyelni kell arra is, hogy a nálunk kereskedelmi forgalomban kapható telefonkábeleke nem UV védettek. A toldásra használt kábelt védeni kell a napsütéstõl, pl lépésálló (a sima gégecsõ nem UV álló) gégecsõbe való behúzással, kábelcsatornával.
Sziasztok !!!
Zsolti vagyok ( évek óta regisztrált tag vagyok nálatok - de nagyon ritkán észlelek . Most két év szünet után újraindítom a meteorológiai állomásom . ) A kérdésem a következõ lenne és elsõsorban hasonló eljárást lefolytatott személytõl szeretnék választ kapni - de bárkitõl szívesen veszem egyébként : WS 2305 - tip. az automatám . Egyéni okok miatt valószínûleg meg kell hosszabbítanom a beltéri vevõ egység es a kinti gyûjtõ bázis ( Thermo - Higro szenzor ) közötti vezetéket , mert egyszerûen nem ér el addig ameddig kellene . Ha jól emlékszem 10m vezetékkel szállították eredetileg , ezt kell nekem úgy 40 méterre meghosszabbítanom . Egyszerû 4 vezetékes telefonvezetékkel gondolom megoldani . Szerintetek mennyire lesz zavartalan a kommunikáció a beltéri egység és a kinti bázis között . Vagy célszerû lenne valami speciális árnyékolt vezeték beszerzése . Egyébként mindezt néhány nap múlva fogom elvégezni .
Elõre köszi a választ annak aki ír .
Mátraházáról észleltem legutóbb ( fel is vetettem észlelési helyszínnek Mátraházát ) de biztosan kevésszer jelentkezhettem be innen mert eltünt a legördíthetõ listából megint . Na mindegy ez más téma .
Izgalmas viharnapot minden kollégának !!!
Zsolti vagyok ( évek óta regisztrált tag vagyok nálatok - de nagyon ritkán észlelek . Most két év szünet után újraindítom a meteorológiai állomásom . ) A kérdésem a következõ lenne és elsõsorban hasonló eljárást lefolytatott személytõl szeretnék választ kapni - de bárkitõl szívesen veszem egyébként : WS 2305 - tip. az automatám . Egyéni okok miatt valószínûleg meg kell hosszabbítanom a beltéri vevõ egység es a kinti gyûjtõ bázis ( Thermo - Higro szenzor ) közötti vezetéket , mert egyszerûen nem ér el addig ameddig kellene . Ha jól emlékszem 10m vezetékkel szállították eredetileg , ezt kell nekem úgy 40 méterre meghosszabbítanom . Egyszerû 4 vezetékes telefonvezetékkel gondolom megoldani . Szerintetek mennyire lesz zavartalan a kommunikáció a beltéri egység és a kinti bázis között . Vagy célszerû lenne valami speciális árnyékolt vezeték beszerzése . Egyébként mindezt néhány nap múlva fogom elvégezni .
Elõre köszi a választ annak aki ír .
Mátraházáról észleltem legutóbb ( fel is vetettem észlelési helyszínnek Mátraházát ) de biztosan kevésszer jelentkezhettem be innen mert eltünt a legördíthetõ listából megint . Na mindegy ez más téma .
Izgalmas viharnapot minden kollégának !!!
Nem bonyolult kiszámítani sem, a formája leginkább egy körtére hasonlít.
Mérd le a körte vastagságát (nagy kör belsõ átmérõje), meg a körte magasságát szintén belül. Mérd még meg a körte oldalain lévõ két egyenes szakasz egymással bezárt szögét. Ebbõl a három adatból kiszámolható a "körte-forma" felülete.
Megjegyzem, hogy a pontosítás érdekében én lecsiszolnám a peremének a külsõ élét úgy, hogy kifelé lejtsen legalább 45 fokban, és fél mm-tõl ne maradjon vastagabb pereme. Így sokkal kevesebb esõcseppnek kellene gondolkodni hogy befelé vagy kifelé menjen...
Mérd le a körte vastagságát (nagy kör belsõ átmérõje), meg a körte magasságát szintén belül. Mérd még meg a körte oldalain lévõ két egyenes szakasz egymással bezárt szögét. Ebbõl a három adatból kiszámolható a "körte-forma" felülete.
Megjegyzem, hogy a pontosítás érdekében én lecsiszolnám a peremének a külsõ élét úgy, hogy kifelé lejtsen legalább 45 fokban, és fél mm-tõl ne maradjon vastagabb pereme. Így sokkal kevesebb esõcseppnek kellene gondolkodni hogy befelé vagy kifelé menjen...
Talán azt még nem írtam, hogy a fa egyenetlenségeit az elsõ alapozó felhordása után (mikor megszáradt), mestertapasszal lehet kitölteni. Ezt a következõ alapozás elõtt meg kell csiszolni, finom (80-100-as) csiszolópapírral.
A gyalult fából is "kilógnak" apró szálak, ezt is az elsõ alapozás után érdemes finman lecsiszolni. Egyébként is simább lesz a felület, ha az egyes festék rétgek elõtt kicsit meg van csiszolva a felület. A gombaölõ után egészségügyi okok miatt nem szabad (!), a lenolaj után meg nem érdemes csiszolni, mert még rosszab lesz.
A gyalult fából is "kilógnak" apró szálak, ezt is az elsõ alapozás után érdemes finman lecsiszolni. Egyébként is simább lesz a felület, ha az egyes festék rétgek elõtt kicsit meg van csiszolva a felület. A gombaölõ után egészségügyi okok miatt nem szabad (!), a lenolaj után meg nem érdemes csiszolni, mert még rosszab lesz.
Próbáld meg pont felülrõl fotózni, hogy ne torzuljon az ábra, mert akkor bizony félre fogunk számolni. Ezért is lenne jobb a síkágyas szkenner, az biztos minden pontját merõlegesen "fotózza". A miliméterpapír viszonylag sokat segít a nem merõleges fotózásnál is, mert egybõl mutatja a torzulást, de jobb lenne a lapolvasó, ne nehezítsük meg a dolgunkat feleslegesen, éppen elég húzós feladat ez.
A falának vastagságát mérd meg több ponton tolómérõvel. Nézegettem azt a belsõ közel vízszintes peremet, hát valóban nem igazán szerencsés, de azért 1-2 dolgot tehetsz vele. Az elsõ és a legegyszerûbb, hogy az ott megrekedt vízcseppeket az ujjaddal belesepred a mérõhengerbe, a másik az, hogy mesterségesen megnöveled a meredekségét. Szilikonos tömítõanyagot javaslok, amit pl. a mosdók és a csempe találkozásánál szoktak használni, hogy ne ázzon be a fal. (tubusszerû csõrös hengerben lehet kapni, úgy néz ki, mint egy óriási pillanatragasztós tubus). Ennek hiányában bármi, ami ott bír maradni, és a kezeddel, vagy egy lapos "jégkrémnyéllel" el tudsz egyelgetni az jó lehet. A lényeg, hogy az éleknél ne álljon meg a víz, hanem legyen egy lejtõs felület, amin le tud folyni. Gyurma, gipsz, csemperagasztó, vagy bármi jó, ha nem zavar, hogy csúnya lesz a végeredmény, de a legjobb mint mondtam a színtelen átlátszó szilikonos tömítõanyag. Nem tudom egyébként, hogy a megkapott felület után be akarod-e skálázni a mérõhengert, vagy megméred magadnak az esõvíz térfogatát/súlyát és arányosítod a felülethez. Az elsõ egyszerûbb, de pontatlanabb (akár milyen jó beosztást csinálsz), a második pontos, de macerás. A mikéntrõl írtam pár oldallal ezelõtt, ha gondolod olvasd el (hagyományos kézi mérõhenger kiválasztása és az azzal történõ mérés).
A falának vastagságát mérd meg több ponton tolómérõvel. Nézegettem azt a belsõ közel vízszintes peremet, hát valóban nem igazán szerencsés, de azért 1-2 dolgot tehetsz vele. Az elsõ és a legegyszerûbb, hogy az ott megrekedt vízcseppeket az ujjaddal belesepred a mérõhengerbe, a másik az, hogy mesterségesen megnöveled a meredekségét. Szilikonos tömítõanyagot javaslok, amit pl. a mosdók és a csempe találkozásánál szoktak használni, hogy ne ázzon be a fal. (tubusszerû csõrös hengerben lehet kapni, úgy néz ki, mint egy óriási pillanatragasztós tubus). Ennek hiányában bármi, ami ott bír maradni, és a kezeddel, vagy egy lapos "jégkrémnyéllel" el tudsz egyelgetni az jó lehet. A lényeg, hogy az éleknél ne álljon meg a víz, hanem legyen egy lejtõs felület, amin le tud folyni. Gyurma, gipsz, csemperagasztó, vagy bármi jó, ha nem zavar, hogy csúnya lesz a végeredmény, de a legjobb mint mondtam a színtelen átlátszó szilikonos tömítõanyag. Nem tudom egyébként, hogy a megkapott felület után be akarod-e skálázni a mérõhengert, vagy megméred magadnak az esõvíz térfogatát/súlyát és arányosítod a felülethez. Az elsõ egyszerûbb, de pontatlanabb (akár milyen jó beosztást csinálsz), a második pontos, de macerás. A mikéntrõl írtam pár oldallal ezelõtt, ha gondolod olvasd el (hagyományos kézi mérõhenger kiválasztása és az azzal történõ mérés).
OK! jövõ héten veszek mmpapírt, és lefényképelem jó nagy felbontásban
Amúgy ami elég gáz a csapimérõben, hogy kb 2mm vagy még egy picit több is a falvastagság, és a fenti lépcsõ túlságosan közelít a vízszinteshez, így tetemes mennyiségû víz is képes ott arra várakozni hogy valaki megkönyörüljön rajta és a mérõ alsó részébe tessékelje
Amúgy ami elég gáz a csapimérõben, hogy kb 2mm vagy még egy picit több is a falvastagság, és a fenti lépcsõ túlságosan közelít a vízszinteshez, így tetemes mennyiségû víz is képes ott arra várakozni hogy valaki megkönyörüljön rajta és a mérõ alsó részébe tessékelje
Rajzold körül egy miliméterpapíron, szkenneld be jó nagy felbontásban, és add meg a mérõ falának vastagságát. Segítünk kiszámolni.
Ha elkészültél a csapadékmérõ kalibrálásával, akkor légyszives tedd közzé az eredményt, mert nekem is teljesen ugyanilyen mérõm van! Köszönöm!
Ezért is jó, hogy megosztottad velünk a tapasztalataidat. Én még amikor közzé tetted frissen, ropogósan le is mentettem a gépemre a festési procedúra leírását. Azóta õrzöm, mint az inkák kincsét, talán egyszer fel is használom...
Bellone, galervin93
Én is a saját káromon tanultam meg, hogy kültéren csak így szabad festeni. A házunk ablakait annak idején fáig csiszoltam le, mert a mesterek összecsapták, nem alapozták megfelelõen. Néhány év és pattogott le a festék. Az újrafestés sem használt, az is lepattogott. Tehát az alapozásra nagy gondot kell fordítani. Amúgy a hõmérõházhoz elõször a zománcfestéket választottam ki hosszas keresgélés után, majd elolvastam a dobozon, mi kell alá. Így minden festéken és alapozón keresztül, visszafelé jutottam el a gombaölõig, amivel kezdeni kellett.
Elég pepecselõs így, fõleg a hõmérõháznál. A száradási idõk, a sok kis nehezen elérhetõ sarok, a zsaluk közötti részek - ezt kifejezetten utáltam festeni de megéri mert hosszú évekig nem lesz gond vele.
Én is a saját káromon tanultam meg, hogy kültéren csak így szabad festeni. A házunk ablakait annak idején fáig csiszoltam le, mert a mesterek összecsapták, nem alapozták megfelelõen. Néhány év és pattogott le a festék. Az újrafestés sem használt, az is lepattogott. Tehát az alapozásra nagy gondot kell fordítani. Amúgy a hõmérõházhoz elõször a zománcfestéket választottam ki hosszas keresgélés után, majd elolvastam a dobozon, mi kell alá. Így minden festéken és alapozón keresztül, visszafelé jutottam el a gombaölõig, amivel kezdeni kellett.
Elég pepecselõs így, fõleg a hõmérõháznál. A száradási idõk, a sok kis nehezen elérhetõ sarok, a zsaluk közötti részek - ezt kifejezetten utáltam festeni de megéri mert hosszú évekig nem lesz gond vele.
Mindenütt kence és társai, sok munka, sok öröm.
Próbáld valahogy így felszerelni a zsalukat, ez az OMSZ-féle ház rajza: Link
Próbáld valahogy így felszerelni a zsalukat, ez az OMSZ-féle ház rajza: Link
És akkor ugye belüls is kence, alapozó, zománc? Az király lesz. Már alig várom hogy nekikezdhessek valaminek. Egyelõre alakítgatom, szépítgetem, de képet nem ígérek. Meg most akkor csinálok belsõ zsalut is. Egy kicsit egyébként csálé a zsluzat... De fedik egymást.
Én csak a nagyoktól (pl. Tõled ) tanulom a festés mûvészetét. Bizony jóval fölé mérhet (mint ahogy meg is teszi) az egy oldalra felszerelt zsaluzat. Több helyen (pl. "odaát") is látni ilyen irreális értékeket. Viszont a fölémérésnek lehet oka a készen kapható, inkább nem is minõsítem milyen zsalus keret is. Viszonylag olcsó, sok munkától megkíméli az embert, de cserébe "örülhet" 35 °C-ban a 37-38-as méréseinek. Nem erre a célra van kitalálva. Vékony a zsalu lemeze, túl sûrû (szinte zárt) és rövid lécekbõl van összerakva. Ezeket SENKINEK SE ajánlom, bármilyen csábító is, hogy ilyenbõl tákolja a házat, csak bosszúság lesz belõle...
Belsõ zsaluzat nélkül napsütésben kb. +2-3 fokkal fog többet mutatni a hõmérõ a hõmérõházban. legalábbis nekem annyi volt az eltérés.
Én is úgy kezdetem, aztán beszreltem a belsõ zsalut is, mert nagyon rossz volt az egy zsalus.
Azóta még egyszer átalakítottam, arról még nincs fotó az oldalamon. Link
Festeni ahogy Bellone is írta, a teljes felületet, kívül-belül szükséges.
Én is úgy kezdetem, aztán beszreltem a belsõ zsalut is, mert nagyon rossz volt az egy zsalus.
Azóta még egyszer átalakítottam, arról még nincs fotó az oldalamon. Link
Festeni ahogy Bellone is írta, a teljes felületet, kívül-belül szükséges.
A höméröházzal megéri dolgozni. Nekem egy 40 éves házam van, gondoztam és még most is jó egészségnek örvend . A Bajai föállomáson volt ellötte. Üdv !!! Lendot
Sziasztok,
Nagyon köszi a segítséget, most indulhat a tervezés a látottak alapján... :-)
Ha megvannak a tervek és remélhetõleg el is készül akkor természetesen a nagyközönség elött is elérhetõek lesznek :-)
köszi mégegyszer
Jimmy
Nagyon köszi a segítséget, most indulhat a tervezés a látottak alapján... :-)
Ha megvannak a tervek és remélhetõleg el is készül akkor természetesen a nagyközönség elött is elérhetõek lesznek :-)
köszi mégegyszer
Jimmy
Csak szép munkát adhatsz ki a kezeid közül, mert fotókat fogunk kérni, és minõsítjük!
Éééértem, akkor lesz csinálva belsõ zsalu is és midnenütt le is festem. Sok macera, de nekem tetszik a dolog.
Senki sem harapja le a fejedet ha kérdezel, sokunk okul a válaszokból (ez a fura alakú csapadékmérõ, aminek a felületét kellene kiszámolni, az is jó téma, sok ötlet jön a "matekórára").
Én még nem építettem ilyen házat, de az biztos, hogy 1 mm-t sem hagynék ki a teljes felületkezelésbõl, festésbõl. Nem is azért, mert belül annyira jelentõs lenne, hogy fehér legyen a ház, hanem azért, mert a fa még kivágott, hasábra faragott voltában is "élõ" anyag, ami a környezetének függvényében változik. Kvázi lélegzik. Összeszárad, megszívja magát nedvességgel, stb. A festés idõtállóvá és masszívabbá teszi az egész konstrukciót, nem is beszélve arról, hogy a homogén megjelenés ízlésesebb is, mint a fele szépen lefestve, fele natúr.
A lamellázatról: Meg lehet építeni csak kifelé álló egy soros lécekbõl is, de a hatásfoka szerintem nem lesz olyan jó, mintha belül is lenne egy másik sor napellenzõ. Egy sorosnál, hogy ne süthessen be a nap, vagy nagyon sûrûre kellene venni a lamellák közét, vagy túl hosszú "szempilla" lógna ki. Az elsõ esetben a ház befülledhet, többet mérsz benne, mint kellene, a hõtehetetlensége pedig nagyon nagy lenne, lassan szellõzne át, és kora este igen magas értékeket mérnél. A másik esetben pedig nehezebb rögzíteni, könnyebben sérül a hosszabb lamella.
Szemléltetésként a hatásfokát az egy sorosnak úgy tudom legjobban bemutatni, ha magad elé képzelsz egy leeresztett reluxát, amit kb. 45 fokos szögben elfordítasz. A szûrt fény be fog jutni a szobába, és elég sok hõt is termelhet, ha ott ez valami felületet megvilágít. Aztán képzelj el egy másik reluxát, amit fordítva tartasz a másik elé, és annak pont a réseinél ellentétes irányban szintén kb. 45 fokban elforgatsz. A hatásfok nagyon sokat javul. Nem lesz ugyan koromsötét a szobádban, amolyan félhomály, de még szórt fény sem sok fog bejutni, köszönhetõen a második lamellasornak.
Macerás elkészíteni, és sokan el is állnak ettõl a gondolattól, de aki nem köt kompromisszumot, és olyan házikót tervez megépíteni, ami akár egy emberöltõig is kiszolgálja, az veszi a fáradságot, és így fogja kivitelezni. Remélem tudtam segíteni valamiben.
Üdv!
Én még nem építettem ilyen házat, de az biztos, hogy 1 mm-t sem hagynék ki a teljes felületkezelésbõl, festésbõl. Nem is azért, mert belül annyira jelentõs lenne, hogy fehér legyen a ház, hanem azért, mert a fa még kivágott, hasábra faragott voltában is "élõ" anyag, ami a környezetének függvényében változik. Kvázi lélegzik. Összeszárad, megszívja magát nedvességgel, stb. A festés idõtállóvá és masszívabbá teszi az egész konstrukciót, nem is beszélve arról, hogy a homogén megjelenés ízlésesebb is, mint a fele szépen lefestve, fele natúr.
A lamellázatról: Meg lehet építeni csak kifelé álló egy soros lécekbõl is, de a hatásfoka szerintem nem lesz olyan jó, mintha belül is lenne egy másik sor napellenzõ. Egy sorosnál, hogy ne süthessen be a nap, vagy nagyon sûrûre kellene venni a lamellák közét, vagy túl hosszú "szempilla" lógna ki. Az elsõ esetben a ház befülledhet, többet mérsz benne, mint kellene, a hõtehetetlensége pedig nagyon nagy lenne, lassan szellõzne át, és kora este igen magas értékeket mérnél. A másik esetben pedig nehezebb rögzíteni, könnyebben sérül a hosszabb lamella.
Szemléltetésként a hatásfokát az egy sorosnak úgy tudom legjobban bemutatni, ha magad elé képzelsz egy leeresztett reluxát, amit kb. 45 fokos szögben elfordítasz. A szûrt fény be fog jutni a szobába, és elég sok hõt is termelhet, ha ott ez valami felületet megvilágít. Aztán képzelj el egy másik reluxát, amit fordítva tartasz a másik elé, és annak pont a réseinél ellentétes irányban szintén kb. 45 fokban elforgatsz. A hatásfok nagyon sokat javul. Nem lesz ugyan koromsötét a szobádban, amolyan félhomály, de még szórt fény sem sok fog bejutni, köszönhetõen a második lamellasornak.
Macerás elkészíteni, és sokan el is állnak ettõl a gondolattól, de aki nem köt kompromisszumot, és olyan házikót tervez megépíteni, ami akár egy emberöltõig is kiszolgálja, az veszi a fáradságot, és így fogja kivitelezni. Remélem tudtam segíteni valamiben.
Üdv!
Hõmérõháznál a belsõ felületeket le kell festeni, vagy maradhat natúr "színû"? Igaz már lekentem lenolaj-kencével... Ja és a belsõ zsaluzat megléte mennysre fontos? Mennyit határoz? Ha van azt kell festeni? Bocs a sok kérdésért és az utóbbi idõbeni a nagy "aktivitásomért"...
Már én is gondolkoztam rajta, hogy jobban megérné... Lehet hogy lesz, de az nem az elkövetkezõ pár héten. Vagy hónapban.
Más: WS-3600 kinézetû WS-1600! Link (vagyis nem pont 1600 de majdnem ugyanaztokat tudja) Meglepõen olcsó!
Ja és eszembe jutott, hogy olvastam valamelyik nap a mûszerem(WS-8035IT) leírását, és az 1-99% páratartalom kijelzéshez az volt írva hogy "nem kondenzálódó". Nekem ven errõl gondolatom hogy mit is jelenthet, de inkább megvárnám hogy ti mit mondtok!
Más: WS-3600 kinézetû WS-1600! Link (vagyis nem pont 1600 de majdnem ugyanaztokat tudja) Meglepõen olcsó!
Ja és eszembe jutott, hogy olvastam valamelyik nap a mûszerem(WS-8035IT) leírását, és az 1-99% páratartalom kijelzéshez az volt írva hogy "nem kondenzálódó". Nekem ven errõl gondolatom hogy mit is jelenthet, de inkább megvárnám hogy ti mit mondtok!
Volna még egy kérdésem.Van nékem egy nyakbaakasztós,háztáji UV-mérõm,vivamax nevû.A mérés szakszerûségére volnák kíváncsi.A leírásában csak annyi, hogy tartsa a nap felé.Namost ha rátartom 90 fokban, akkor 6-ost mér, ha vizszintesen (beesési szög kb.45 akkor 5-öst.Még sosem volt 8-as erõsségû. Lehet hogy lusta,vagy ugye nem kalibrált.
Hasonló mérõm van nekem is,de ennek kör a szája."Csak" 35 mm.fér bele, de ezt még errefelé nem értem el.
Link
Link
Egyszerû: veszel mm-papírt, a csapímérõ nyílását ráfénymásolod. Megszámolod hány négyzet van a belsõ vonalon belül :-)
(Fénymásolásnál vigyázz, használj egy lukas papírt az üveglapon, mert különben tök fekete lesz a mm-papír)
(Fénymásolásnál vigyázz, használj egy lukas papírt az üveglapon, mert különben tök fekete lesz a mm-papír)