Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Dehogy nevetek!
Az igazán szép teljesítmény lenne, ha sikerülne!
Nem vagy fanatikus! Ááá!
Az igazán szép teljesítmény lenne, ha sikerülne!
Nem vagy fanatikus! Ááá!
A fényképezõgép alapfelszerelés
És lehetõleg olyan helyeken járj, ahol nincs sok oszlop... én mindig nekikmegyek, mert kémlelek jobbra, balra, felfelé...
Köszi mindkettõtöknek. Néha a véletlen szül igen szép képeket. Ha nem nézek ki a busz ablakán amikor bekanyarodik a Ferihegy 1 megállóba észre sem veszem. A múlt nyáron kihagyott NLC óta mindíg viszek magammal fényképezõt.
A kis kényelmes Hold
Remek képek, a csúcs-hold elmehetne karácsonyi képeslapnak is 
Áki: ugyanmárhogymondhatszilyet?
Áki: ugyanmárhogymondhatszilyet?
Ódejajdeszépek, egyiket-másikat a falra is felaggatnám !
Astroman, köszi
de... (nem kiröhögni
) ...a héten egy nagyformátumú kamera építésébe kezdek
már rajzolom a terveket, szedem össze az anyagokat kozzá
Hol az a pszichiáter?
Astroman, köszi
Nyuli!?
Találtam:
Hasselblad 500 ELM váz, Hasselblad 500C/M váz, A12 (6X6) magazin, tüköraknával 129 eFt., Hasselblad Opton 150/4 T* C 85 eFt., Distagon 4/50 T* C 125 eFt., Distagon 4/40 T* C 199 eFt., harmonika kihuzat, prizma, markolat, kompendium eladó.
Találtam:
Hasselblad 500 ELM váz, Hasselblad 500C/M váz, A12 (6X6) magazin, tüköraknával 129 eFt., Hasselblad Opton 150/4 T* C 85 eFt., Distagon 4/50 T* C 125 eFt., Distagon 4/40 T* C 199 eFt., harmonika kihuzat, prizma, markolat, kompendium eladó.
Délután volt itt a fórumokon egy bizonyos Dr. Nyúl, fórumpszichiáter, ráadásul épp Bécsbõl. Kérdezd meg, hátha tud segíteni.
Wow, ez egy nagyon jó gép! A szett pedig minden igényt kielégít; kár, hogy az egyik objektív hibás, de így is jó vétel
Figyelem! Van még pár nap, aki elfelejtette, az most még elküldheti a pályázatát!
Link
"Szégyen" lenne, ha nem kerülne MetNet-es a Top10-be!
Esélyünk kevés, de a veszítenivalónk meg nulla, úgyhogy hajrá!
Link
"Szégyen" lenne, ha nem kerülne MetNet-es a Top10-be!
Esélyünk kevés, de a veszítenivalónk meg nulla, úgyhogy hajrá!
Valamit biztosan viszek magammal
De hogy mit, azt csak csütörtök este döntöm el
Ugye szeretnél egy, esetleg kettõ gépet magaddal hozni a találkozóra, hogy "csöpögtethessük kicsit a nyálunkat" ... 
Vagy annál nagyobb kincsek?
Vagy annál nagyobb kincsek?
A polariod külön világ és tényleg csodákra képes. Húgomék csoportjának most nyílt egy kiállítása: Link
Grat. a gyûjteményhez! :]
Grat. a gyûjteményhez! :]
Látom roncstelepet nyitottál!
Nekem van egy Canon a10, ha kell?
Akkora, hogy a kis buszba is alig fér be!
Nekem van egy Canon a10, ha kell?
Akkora, hogy a kis buszba is alig fér be!
Tökéletes definíció!
Ma voltam filmet venni a szokott fotósboltomban, a tulaj egyszercsak orvul megkérdezte, hogy nem-e akarok-e egy-e polaroid-kamerát-e
"Mennyi?" "Jelképes összeg..." "OK" Tehát megvettem 1 (egy) euróért
Polaroid Supercolor 670 AF:
Vége az elõhívásra való várakozásnak
Persze, tudom, a minõség nem egetverõ, de itt nem is arról van szó. Meg hát, ez lassan kult lesz - és láttam én olyan pola-fotó(ka)t, ami(k)tõl leesett az arcomról az állam
Ma voltam filmet venni a szokott fotósboltomban, a tulaj egyszercsak orvul megkérdezte, hogy nem-e akarok-e egy-e polaroid-kamerát-e
Polaroid Supercolor 670 AF:

Vége az elõhívásra való várakozásnak
Idézet Joe McNally „Kapd el a pillanatot” c. könyvébõl. (www.perfactkiado.hu)
„Ez a könyv arról szól, hogy milyen fotósnak lenni.
A zár kioldásának nyers örömérõl mesél…újra és újra. A zár jól ismert hangjáról van szó, és arról a robbanásról, ami a fejedben és a szívedben történik, amikor elkaptad a pillanatot. Mert az a lényeg, hogy meglegyen a kép. Amikor képet készítesz, tudod, hogy a változó világ egy pillanata megfagyott. Valami stabillá vált, mindörökre. Elkaptál egy pillanatot, amely máskülönben örökre eltûnne. És azután bármikor elõveheted azt a pillanatot, legyen az hihetetlen vagy hétköznapi.
A könyv arról szól, hogy legyen a szemed a keresõn, amikor pont jó a fény. Arról, hogy az alany arcának apró kis változása-rezdülése elmondja az igazságot. Arról, hogy visszatartod a lélegzetedet, miközben fotózol. Az idegességrõl, az örömrõl és arról a rettegésrõl szól, hogy vajon sikerült-e elkapnod a pillanatot, megvan-e a kép. És persze arról is, ahogy a levegõbe bokszolsz és magadban örömtáncot jársz, amikor tudod, hogy sikerült. Errõl szól: kapd el a pillanatot.”
Zseniális. EZ a lényeg.
„Ez a könyv arról szól, hogy milyen fotósnak lenni.
A zár kioldásának nyers örömérõl mesél…újra és újra. A zár jól ismert hangjáról van szó, és arról a robbanásról, ami a fejedben és a szívedben történik, amikor elkaptad a pillanatot. Mert az a lényeg, hogy meglegyen a kép. Amikor képet készítesz, tudod, hogy a változó világ egy pillanata megfagyott. Valami stabillá vált, mindörökre. Elkaptál egy pillanatot, amely máskülönben örökre eltûnne. És azután bármikor elõveheted azt a pillanatot, legyen az hihetetlen vagy hétköznapi.
A könyv arról szól, hogy legyen a szemed a keresõn, amikor pont jó a fény. Arról, hogy az alany arcának apró kis változása-rezdülése elmondja az igazságot. Arról, hogy visszatartod a lélegzetedet, miközben fotózol. Az idegességrõl, az örömrõl és arról a rettegésrõl szól, hogy vajon sikerült-e elkapnod a pillanatot, megvan-e a kép. És persze arról is, ahogy a levegõbe bokszolsz és magadban örömtáncot jársz, amikor tudod, hogy sikerült. Errõl szól: kapd el a pillanatot.”
Zseniális. EZ a lényeg.
Nagyon szép képeket lõttetek, imádom ezeket a havas-napsütéses napokat!
Én is kihasználtam: Link
Én is kihasználtam: Link
Hangulatos képek. 30-án Téli Mátra teljesítménytúra lesz, remélem hasonló gyönyörû tájjal találkozok majd.
Automata üzemmód, Multipurpose Motion Detector script ( Link ), a késleltetés 0-ra állítva.
És ki kellett kapcsolni az automata LCD-kikapcsolást, mert LCD nélkül valamiért nem mûködik.
A másik oldalon lévõ madáretetõ közvetlenül az ablak túloldalán van, így ott bekapcsoltam a makró módot. De azok a képek nem lettek ennyire szépek az üveg miatt, pedig ott több a madár.
És ki kellett kapcsolni az automata LCD-kikapcsolást, mert LCD nélkül valamiért nem mûködik.
A másik oldalon lévõ madáretetõ közvetlenül az ablak túloldalán van, így ott bekapcsoltam a makró módot. De azok a képek nem lettek ennyire szépek az üveg miatt, pedig ott több a madár.
Le tudnád majd írni, hogy milyen értékeket állítottatok be? Jómagam is próbálkoztam, de kevés sikerrel.
A héten vettem egy használt Canon A720IS-t. Úgyhogy ma teszteltük a CHDK-s mozgásdetektorát a madáretetõn:
Link
Elég jól mûködik, kíváncsi leszek, hogy villámlásnál mit tud.
Link
Elég jól mûködik, kíváncsi leszek, hogy villámlásnál mit tud.
Gyönyörû kristályokat fotóztál Péter! Grat!
Nyuli: Hááát igen, lehet még valamikor majd megpróbálkozom...
Tegnap sétáltunk mi egy kicsit a szabadban, hoztam mg elõzõ albumomhoz pár sötétvölgyi képet: Link
Nyuli: Hááát igen, lehet még valamikor majd megpróbálkozom...
Tegnap sétáltunk mi egy kicsit a szabadban, hoztam mg elõzõ albumomhoz pár sötétvölgyi képet: Link
Gratulálok.
Nyuli a képeidhez! No, meg a gépparkhoz
Kenya remek összefoglalása a fotós látásmódról.
Zoltán68 és zappo képeihez.
Tegnap a zemplénbe kirándultunk, pár kép az ottani csodás világról...
Link
Nyuli a képeidhez! No, meg a gépparkhoz
Kenya remek összefoglalása a fotós látásmódról.
Zoltán68 és zappo képeihez.
Tegnap a zemplénbe kirándultunk, pár kép az ottani csodás világról...
Link
Köszönöm szépen
A gépeket néha csak az aktuális kedvemnek megfelelõen használom, de általában valóban a tervezett témához illõen választok; az objektíveket természetesen a mindenkori témához választom. Ha tudom, hogy pl. ma keresztülmegyek a városon, és "utcai szituációk" adódhatnak, akkor egy gyors autofókuszos gépet viszek magammal (pl. az EOS3) nagylátószöggel, ha tudom, hogy ráérek megfigyelni, akkor elég egy manuálfókuszos gép; aztán a manuális gépekben külöbözõ filmek vannak, így is témának vagy napszaknak megfelelõen tudok elõre választani. A Bronica itt rugalmasabb, ott lehetõség van a filmtár cseréjére menet közben, azaz pl. csinálok 3 fekete-fehér képet, mert a motívum azt kívánja, aztán cserélek színes filmre egy naplementéhez, stb...
Attila: nagyon jól megfogalmaztad a lényeget
Zoli: a fokozatosság elve követendõ
Ha analóggal is akarsz fotózni, akkor eleinte elég, ha az elõhívást a laborra bízod, azaz törõdj csak a képpel
A nagyításkor (de ezt úgyis tudod) ugyanúgy el lehet rontani a képet, mint a fényképezéskor
Attila: nagyon jól megfogalmaztad a lényeget
Zoli: a fokozatosság elve követendõ
Nyuli elismerésem a képekért
Aki irigyli, netán fanyalog, csináljon különbet
Viszont a bemutatott gépparkod valóban irigylésre méltó, tán jól gondolom hogy különféle speciális helyzetekhez/témákhoz válogatva alkalmazod õket
Viszont a bemutatott gépparkod valóban irigylésre méltó, tán jól gondolom hogy különféle speciális helyzetekhez/témákhoz válogatva alkalmazod õket
Köszönöm szépen az elismerõ szavakat, örülök, hogy tetszenek a képek 
Dzsibzon: csodás képek, a tél legszebb oldaláról
Dzsibzon: csodás képek, a tél legszebb oldaláról
Csodálatos képek.
A Grundlsee-s kép szinte honvágyat ébresztõ, mivel egyik kedvenc helyem...
Azt is tudom szinte méterre, hogy hol született a kép
A Grundlsee-s kép szinte honvágyat ébresztõ, mivel egyik kedvenc helyem...
Azt is tudom szinte méterre, hogy hol született a kép
Ha valaki képes arra, hogy úgy lásson számára ismert dolgokat, mint aki elõször találkozik velük és képes arra is, hogy valahogy letakarítsa róluk a megszokás leplét, akkor nagy esélye van, hogy jó képeket csináljon róluk. Remek példa pl. Nyuli képei között a pad, vagy az állomás.
Egyszer azt olvastam egy profi fotós könyvében, hogy fogalmazd meg magadnak, milyen hangulatot akarsz közvetíteni és úgy nézz a keresõbe. „Kép”zeld el elõre, milyen lesz a „kép”-ed. Ha nem tudod megfogalmazni, inkább hozzá se kezdj.
Szerintem az egyik legfontosabb lecke, hogy keress másik látószöget, hagyd a sztereotípiákat a turistáknak, várd ki a megfelelõ fényviszonyokat, ne sajnáld az idõt, hogy ugyanarról a témáról készíts képet reggel és este, télen és nyáron, ködben és ellenfényben és meg fogod találni, melyik a legjobb. Ezt persze nem mindig lehet és kell, de egyéb esetekre is vannak a profiknak nagyon klasszul használható gondolataik, olyan apró dolgok, amik csak akkor alakulnak ki az emberben, ha rengeteg képet megnéz és ami fontos: tudatosan néz meg. Az csak egy dolog, hogy a kép ránézésre jó, meg érzelmeket közvetít, az a nézõnek elég. De hogy tudatosuljon is, hogy miért jó, ahhoz már másképp kell látni és gondolkodni, ahhoz egyfajta képi látásmód kell, fotós szem.
Ez a másfajta gondolkodás és látás sok emberben benne van, csak utána kell járni.
Egyszer azt olvastam egy profi fotós könyvében, hogy fogalmazd meg magadnak, milyen hangulatot akarsz közvetíteni és úgy nézz a keresõbe. „Kép”zeld el elõre, milyen lesz a „kép”-ed. Ha nem tudod megfogalmazni, inkább hozzá se kezdj.
Szerintem az egyik legfontosabb lecke, hogy keress másik látószöget, hagyd a sztereotípiákat a turistáknak, várd ki a megfelelõ fényviszonyokat, ne sajnáld az idõt, hogy ugyanarról a témáról készíts képet reggel és este, télen és nyáron, ködben és ellenfényben és meg fogod találni, melyik a legjobb. Ezt persze nem mindig lehet és kell, de egyéb esetekre is vannak a profiknak nagyon klasszul használható gondolataik, olyan apró dolgok, amik csak akkor alakulnak ki az emberben, ha rengeteg képet megnéz és ami fontos: tudatosan néz meg. Az csak egy dolog, hogy a kép ránézésre jó, meg érzelmeket közvetít, az a nézõnek elég. De hogy tudatosuljon is, hogy miért jó, ahhoz már másképp kell látni és gondolkodni, ahhoz egyfajta képi látásmód kell, fotós szem.
Ez a másfajta gondolkodás és látás sok emberben benne van, csak utána kell járni.
Most néztem végig a képeidet!
Csak gratulálni tudok hozzájuk!
Van jópár, ami különösen tetszik! A teljesség legkisebb igénye nélkül számomra a legtetszetõsebbek közé tartoznak az "Eine Bassena", a "Verwittert", a Canale Grande, a "Sonnenlicht", és a "Glas"! De még sorolhatnám!
Igazán örülök, annak hogy ebben a digitális világban van még, aki "ellenáll" a digitalizálódásnak! Természetesen magában ez mitsem érne tehetség nélkül, ami Benned jócskán megvan!
Tehát, mégegyszer nagy gratula! Szép képek!
Csak gratulálni tudok hozzájuk!
Van jópár, ami különösen tetszik! A teljesség legkisebb igénye nélkül számomra a legtetszetõsebbek közé tartoznak az "Eine Bassena", a "Verwittert", a Canale Grande, a "Sonnenlicht", és a "Glas"! De még sorolhatnám!
Igazán örülök, annak hogy ebben a digitális világban van még, aki "ellenáll" a digitalizálódásnak! Természetesen magában ez mitsem érne tehetség nélkül, ami Benned jócskán megvan!
Tehát, mégegyszer nagy gratula! Szép képek!