Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Délután volt itt a fórumokon egy bizonyos Dr. Nyúl, fórumpszichiáter, ráadásul épp Bécsbõl. Kérdezd meg, hátha tud segíteni.
Wow, ez egy nagyon jó gép! A szett pedig minden igényt kielégít; kár, hogy az egyik objektív hibás, de így is jó vétel
Figyelem! Van még pár nap, aki elfelejtette, az most még elküldheti a pályázatát!
Link
"Szégyen" lenne, ha nem kerülne MetNet-es a Top10-be!
Esélyünk kevés, de a veszítenivalónk meg nulla, úgyhogy hajrá!
Link
"Szégyen" lenne, ha nem kerülne MetNet-es a Top10-be!
Esélyünk kevés, de a veszítenivalónk meg nulla, úgyhogy hajrá!
Valamit biztosan viszek magammal De hogy mit, azt csak csütörtök este döntöm el
Ugye szeretnél egy, esetleg kettõ gépet magaddal hozni a találkozóra, hogy "csöpögtethessük kicsit a nyálunkat" ...
Vagy annál nagyobb kincsek?
Vagy annál nagyobb kincsek?
A polariod külön világ és tényleg csodákra képes. Húgomék csoportjának most nyílt egy kiállítása: Link
Grat. a gyûjteményhez! :]
Grat. a gyûjteményhez! :]
Látom roncstelepet nyitottál!
Nekem van egy Canon a10, ha kell?
Akkora, hogy a kis buszba is alig fér be!
Nekem van egy Canon a10, ha kell?
Akkora, hogy a kis buszba is alig fér be!
Tökéletes definíció!
Ma voltam filmet venni a szokott fotósboltomban, a tulaj egyszercsak orvul megkérdezte, hogy nem-e akarok-e egy-e polaroid-kamerát-e "Mennyi?" "Jelképes összeg..." "OK" Tehát megvettem 1 (egy) euróért
Polaroid Supercolor 670 AF:
Vége az elõhívásra való várakozásnak Persze, tudom, a minõség nem egetverõ, de itt nem is arról van szó. Meg hát, ez lassan kult lesz - és láttam én olyan pola-fotó(ka)t, ami(k)tõl leesett az arcomról az állam
Ma voltam filmet venni a szokott fotósboltomban, a tulaj egyszercsak orvul megkérdezte, hogy nem-e akarok-e egy-e polaroid-kamerát-e "Mennyi?" "Jelképes összeg..." "OK" Tehát megvettem 1 (egy) euróért
Polaroid Supercolor 670 AF:
Vége az elõhívásra való várakozásnak Persze, tudom, a minõség nem egetverõ, de itt nem is arról van szó. Meg hát, ez lassan kult lesz - és láttam én olyan pola-fotó(ka)t, ami(k)tõl leesett az arcomról az állam
Idézet Joe McNally „Kapd el a pillanatot” c. könyvébõl. (www.perfactkiado.hu)
„Ez a könyv arról szól, hogy milyen fotósnak lenni.
A zár kioldásának nyers örömérõl mesél…újra és újra. A zár jól ismert hangjáról van szó, és arról a robbanásról, ami a fejedben és a szívedben történik, amikor elkaptad a pillanatot. Mert az a lényeg, hogy meglegyen a kép. Amikor képet készítesz, tudod, hogy a változó világ egy pillanata megfagyott. Valami stabillá vált, mindörökre. Elkaptál egy pillanatot, amely máskülönben örökre eltûnne. És azután bármikor elõveheted azt a pillanatot, legyen az hihetetlen vagy hétköznapi.
A könyv arról szól, hogy legyen a szemed a keresõn, amikor pont jó a fény. Arról, hogy az alany arcának apró kis változása-rezdülése elmondja az igazságot. Arról, hogy visszatartod a lélegzetedet, miközben fotózol. Az idegességrõl, az örömrõl és arról a rettegésrõl szól, hogy vajon sikerült-e elkapnod a pillanatot, megvan-e a kép. És persze arról is, ahogy a levegõbe bokszolsz és magadban örömtáncot jársz, amikor tudod, hogy sikerült. Errõl szól: kapd el a pillanatot.”
Zseniális. EZ a lényeg.
„Ez a könyv arról szól, hogy milyen fotósnak lenni.
A zár kioldásának nyers örömérõl mesél…újra és újra. A zár jól ismert hangjáról van szó, és arról a robbanásról, ami a fejedben és a szívedben történik, amikor elkaptad a pillanatot. Mert az a lényeg, hogy meglegyen a kép. Amikor képet készítesz, tudod, hogy a változó világ egy pillanata megfagyott. Valami stabillá vált, mindörökre. Elkaptál egy pillanatot, amely máskülönben örökre eltûnne. És azután bármikor elõveheted azt a pillanatot, legyen az hihetetlen vagy hétköznapi.
A könyv arról szól, hogy legyen a szemed a keresõn, amikor pont jó a fény. Arról, hogy az alany arcának apró kis változása-rezdülése elmondja az igazságot. Arról, hogy visszatartod a lélegzetedet, miközben fotózol. Az idegességrõl, az örömrõl és arról a rettegésrõl szól, hogy vajon sikerült-e elkapnod a pillanatot, megvan-e a kép. És persze arról is, ahogy a levegõbe bokszolsz és magadban örömtáncot jársz, amikor tudod, hogy sikerült. Errõl szól: kapd el a pillanatot.”
Zseniális. EZ a lényeg.
Nagyon szép képeket lõttetek, imádom ezeket a havas-napsütéses napokat!
Én is kihasználtam: Link
Én is kihasználtam: Link
Hangulatos képek. 30-án Téli Mátra teljesítménytúra lesz, remélem hasonló gyönyörû tájjal találkozok majd.
Automata üzemmód, Multipurpose Motion Detector script ( Link ), a késleltetés 0-ra állítva.
És ki kellett kapcsolni az automata LCD-kikapcsolást, mert LCD nélkül valamiért nem mûködik.
A másik oldalon lévõ madáretetõ közvetlenül az ablak túloldalán van, így ott bekapcsoltam a makró módot. De azok a képek nem lettek ennyire szépek az üveg miatt, pedig ott több a madár.
És ki kellett kapcsolni az automata LCD-kikapcsolást, mert LCD nélkül valamiért nem mûködik.
A másik oldalon lévõ madáretetõ közvetlenül az ablak túloldalán van, így ott bekapcsoltam a makró módot. De azok a képek nem lettek ennyire szépek az üveg miatt, pedig ott több a madár.
Le tudnád majd írni, hogy milyen értékeket állítottatok be? Jómagam is próbálkoztam, de kevés sikerrel.
A héten vettem egy használt Canon A720IS-t. Úgyhogy ma teszteltük a CHDK-s mozgásdetektorát a madáretetõn:
Link
Elég jól mûködik, kíváncsi leszek, hogy villámlásnál mit tud.
Link
Elég jól mûködik, kíváncsi leszek, hogy villámlásnál mit tud.
Gyönyörû kristályokat fotóztál Péter! Grat!
Nyuli: Hááát igen, lehet még valamikor majd megpróbálkozom...
Tegnap sétáltunk mi egy kicsit a szabadban, hoztam mg elõzõ albumomhoz pár sötétvölgyi képet: Link
Nyuli: Hááát igen, lehet még valamikor majd megpróbálkozom...
Tegnap sétáltunk mi egy kicsit a szabadban, hoztam mg elõzõ albumomhoz pár sötétvölgyi képet: Link
Gratulálok.
Nyuli a képeidhez! No, meg a gépparkhoz
Kenya remek összefoglalása a fotós látásmódról.
Zoltán68 és zappo képeihez.
Tegnap a zemplénbe kirándultunk, pár kép az ottani csodás világról...
Link
Nyuli a képeidhez! No, meg a gépparkhoz
Kenya remek összefoglalása a fotós látásmódról.
Zoltán68 és zappo képeihez.
Tegnap a zemplénbe kirándultunk, pár kép az ottani csodás világról...
Link
Köszönöm szépen A gépeket néha csak az aktuális kedvemnek megfelelõen használom, de általában valóban a tervezett témához illõen választok; az objektíveket természetesen a mindenkori témához választom. Ha tudom, hogy pl. ma keresztülmegyek a városon, és "utcai szituációk" adódhatnak, akkor egy gyors autofókuszos gépet viszek magammal (pl. az EOS3) nagylátószöggel, ha tudom, hogy ráérek megfigyelni, akkor elég egy manuálfókuszos gép; aztán a manuális gépekben külöbözõ filmek vannak, így is témának vagy napszaknak megfelelõen tudok elõre választani. A Bronica itt rugalmasabb, ott lehetõség van a filmtár cseréjére menet közben, azaz pl. csinálok 3 fekete-fehér képet, mert a motívum azt kívánja, aztán cserélek színes filmre egy naplementéhez, stb...
Attila: nagyon jól megfogalmaztad a lényeget
Zoli: a fokozatosság elve követendõ Ha analóggal is akarsz fotózni, akkor eleinte elég, ha az elõhívást a laborra bízod, azaz törõdj csak a képpel A nagyításkor (de ezt úgyis tudod) ugyanúgy el lehet rontani a képet, mint a fényképezéskor
Attila: nagyon jól megfogalmaztad a lényeget
Zoli: a fokozatosság elve követendõ Ha analóggal is akarsz fotózni, akkor eleinte elég, ha az elõhívást a laborra bízod, azaz törõdj csak a képpel A nagyításkor (de ezt úgyis tudod) ugyanúgy el lehet rontani a képet, mint a fényképezéskor
Nyuli elismerésem a képekért Aki irigyli, netán fanyalog, csináljon különbet
Viszont a bemutatott gépparkod valóban irigylésre méltó, tán jól gondolom hogy különféle speciális helyzetekhez/témákhoz válogatva alkalmazod õket
Viszont a bemutatott gépparkod valóban irigylésre méltó, tán jól gondolom hogy különféle speciális helyzetekhez/témákhoz válogatva alkalmazod õket
Köszönöm szépen az elismerõ szavakat, örülök, hogy tetszenek a képek
Dzsibzon: csodás képek, a tél legszebb oldaláról
Dzsibzon: csodás képek, a tél legszebb oldaláról
Csodálatos képek.
A Grundlsee-s kép szinte honvágyat ébresztõ, mivel egyik kedvenc helyem...
Azt is tudom szinte méterre, hogy hol született a kép
A Grundlsee-s kép szinte honvágyat ébresztõ, mivel egyik kedvenc helyem...
Azt is tudom szinte méterre, hogy hol született a kép
Ha valaki képes arra, hogy úgy lásson számára ismert dolgokat, mint aki elõször találkozik velük és képes arra is, hogy valahogy letakarítsa róluk a megszokás leplét, akkor nagy esélye van, hogy jó képeket csináljon róluk. Remek példa pl. Nyuli képei között a pad, vagy az állomás.
Egyszer azt olvastam egy profi fotós könyvében, hogy fogalmazd meg magadnak, milyen hangulatot akarsz közvetíteni és úgy nézz a keresõbe. „Kép”zeld el elõre, milyen lesz a „kép”-ed. Ha nem tudod megfogalmazni, inkább hozzá se kezdj.
Szerintem az egyik legfontosabb lecke, hogy keress másik látószöget, hagyd a sztereotípiákat a turistáknak, várd ki a megfelelõ fényviszonyokat, ne sajnáld az idõt, hogy ugyanarról a témáról készíts képet reggel és este, télen és nyáron, ködben és ellenfényben és meg fogod találni, melyik a legjobb. Ezt persze nem mindig lehet és kell, de egyéb esetekre is vannak a profiknak nagyon klasszul használható gondolataik, olyan apró dolgok, amik csak akkor alakulnak ki az emberben, ha rengeteg képet megnéz és ami fontos: tudatosan néz meg. Az csak egy dolog, hogy a kép ránézésre jó, meg érzelmeket közvetít, az a nézõnek elég. De hogy tudatosuljon is, hogy miért jó, ahhoz már másképp kell látni és gondolkodni, ahhoz egyfajta képi látásmód kell, fotós szem.
Ez a másfajta gondolkodás és látás sok emberben benne van, csak utána kell járni.
Egyszer azt olvastam egy profi fotós könyvében, hogy fogalmazd meg magadnak, milyen hangulatot akarsz közvetíteni és úgy nézz a keresõbe. „Kép”zeld el elõre, milyen lesz a „kép”-ed. Ha nem tudod megfogalmazni, inkább hozzá se kezdj.
Szerintem az egyik legfontosabb lecke, hogy keress másik látószöget, hagyd a sztereotípiákat a turistáknak, várd ki a megfelelõ fényviszonyokat, ne sajnáld az idõt, hogy ugyanarról a témáról készíts képet reggel és este, télen és nyáron, ködben és ellenfényben és meg fogod találni, melyik a legjobb. Ezt persze nem mindig lehet és kell, de egyéb esetekre is vannak a profiknak nagyon klasszul használható gondolataik, olyan apró dolgok, amik csak akkor alakulnak ki az emberben, ha rengeteg képet megnéz és ami fontos: tudatosan néz meg. Az csak egy dolog, hogy a kép ránézésre jó, meg érzelmeket közvetít, az a nézõnek elég. De hogy tudatosuljon is, hogy miért jó, ahhoz már másképp kell látni és gondolkodni, ahhoz egyfajta képi látásmód kell, fotós szem.
Ez a másfajta gondolkodás és látás sok emberben benne van, csak utána kell járni.
Most néztem végig a képeidet!
Csak gratulálni tudok hozzájuk!
Van jópár, ami különösen tetszik! A teljesség legkisebb igénye nélkül számomra a legtetszetõsebbek közé tartoznak az "Eine Bassena", a "Verwittert", a Canale Grande, a "Sonnenlicht", és a "Glas"! De még sorolhatnám!
Igazán örülök, annak hogy ebben a digitális világban van még, aki "ellenáll" a digitalizálódásnak! Természetesen magában ez mitsem érne tehetség nélkül, ami Benned jócskán megvan!
Tehát, mégegyszer nagy gratula! Szép képek!
Csak gratulálni tudok hozzájuk!
Van jópár, ami különösen tetszik! A teljesség legkisebb igénye nélkül számomra a legtetszetõsebbek közé tartoznak az "Eine Bassena", a "Verwittert", a Canale Grande, a "Sonnenlicht", és a "Glas"! De még sorolhatnám!
Igazán örülök, annak hogy ebben a digitális világban van még, aki "ellenáll" a digitalizálódásnak! Természetesen magában ez mitsem érne tehetség nélkül, ami Benned jócskán megvan!
Tehát, mégegyszer nagy gratula! Szép képek!
Nem is úgy értettem, hogy "mérce"... Hanem arra próbáltam célozni vagy legalábbis én arra gondoltam, hogy bizony az analóg fotózás sokkal nagyobb kihívás. Sokkal nagyobb rutint, gépismeretet, fénytechnikai ismeretet kíván. Erre gondoltam, ez bennem nincs meg sajnos. Azért is nézegetem szívesen a Te képeidet is, mert ha valaki figyelmesen szemléli sokat lehet belõlük okulni!
Próbálkoztam régebben kisebb analóg géppel, de az elõhívások után soha nem az jött vissza (ha egyáltalán visszajött vmi), amit elképzeltem, sokszor nem is hasonlított... Fel is hagytam vele...
Aztán a digitális gépek elterjedésével kezdtem újra próbálkozni, ma már talán azt mondhatom, több-kevesebb sikerrel. De ez a technika bizonyos szempontból sokkal nagyobb szabadságot ad, konkrétan ha elszúrok vmit, túl nagy kárt nem csinálok, megpróbálom újra... Csak hát az már nem ugyanaz, mert a pillanat legtöbbször nem megismételhetõ... Ilyen szempontból nagyra becsülöm mindazokat, Téged is, akik filmes gépekkel ilyen csodás képeket hoznak!
Nem, nem, nem. Nincs olyan, hogy hozzám képest Én nem vagyok mérce, nem is akarok az lenni, csupán szívesen megosztom másokkal azt, amit az én szemszögembõl látok. Számtalan csodás fotót láttam már itt a Metnet-en is... Minden fotó remek, ha szívbõl készül, és szerintem a Tieid és sok más kedves itteni fotós kollegáé is ilyen fotó
De azért a megszállottság igaz
De azért a megszállottság igaz
Húhúúú!
Ez ám a választék! Szép kis arzenál! Igazi megszállott fotós vagy!
Hozzád képest én csak kattintgatok össze-vissza...
Ezért is marad az én világom inkább a digi technika. De nagyon szívesen nézegetek ilyen masinákat, sõt ki is próbálnám egyszer... Talán ha majd egyszer megérek rá...
-------
Néhány tegnap esti téli hangulat: Link
Ez ám a választék! Szép kis arzenál! Igazi megszállott fotós vagy!
Hozzád képest én csak kattintgatok össze-vissza...
Ezért is marad az én világom inkább a digi technika. De nagyon szívesen nézegetek ilyen masinákat, sõt ki is próbálnám egyszer... Talán ha majd egyszer megérek rá...
-------
Néhány tegnap esti téli hangulat: Link
Nyuli, amit Te csinálsz, az tényleg (magas)iskola. Ezért FÉNY-képezés a fényképezés.
A kommentekbõl látom, más is érti...
Gratulálok.
A kommentekbõl látom, más is érti...
Gratulálok.
Wow!
Nem semmi készlet! Egyik szebb, mint a másik!
Különösen az elsõ tetszik nagyon! nem csodálom, hogy bekábultál, amikor megláttad õket!
Gratula!
Nem semmi készlet! Egyik szebb, mint a másik!
Különösen az elsõ tetszik nagyon! nem csodálom, hogy bekábultál, amikor megláttad õket!
Gratula!
Miután egy válogatásra szinte biztosan nem fogok ráérni, így inkább belinkelem a galériám címét, ahol 1-2 kivétellel a tavalyi kedvenceim találhatók meg Link
No, akkor a lista
Zenza Bronica ETRS - 75/2,8 Zenzanon (normálobjektív, kisfilm=50mm) Link
Pentacon Six TL - 50/4,0 Flektogon (nagylátószög, kisfilm=31mm) Link
Canon EOS3 - EF 16-35/2,8 L - EF 17-40/4,0 L - EF 50/1,4 Link
Olympus OM4 - 50/1,4 - 200/4,0 Link
Minolta SR-T100x - MD 45/2,0 Rokkor - MD 135/2,8 TeleRokkor - MD 35-70/3,5 ZoomRokkor Link
Leica CL - 40/2,0 Summicron C Link
Canon TX - FD 35/2,8 - FL 50/1,8 Link
Canon EX Auto - EX 50/1,8 Link
Zenza Bronica ETRS - 75/2,8 Zenzanon (normálobjektív, kisfilm=50mm) Link
Pentacon Six TL - 50/4,0 Flektogon (nagylátószög, kisfilm=31mm) Link
Canon EOS3 - EF 16-35/2,8 L - EF 17-40/4,0 L - EF 50/1,4 Link
Olympus OM4 - 50/1,4 - 200/4,0 Link
Minolta SR-T100x - MD 45/2,0 Rokkor - MD 135/2,8 TeleRokkor - MD 35-70/3,5 ZoomRokkor Link
Leica CL - 40/2,0 Summicron C Link
Canon TX - FD 35/2,8 - FL 50/1,8 Link
Canon EX Auto - EX 50/1,8 Link