Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
A legfontosabb elõvizsgálat a tükörreflexes gépek kiválasztása esetén:
mivel ezekben a gépekben az alkatrészek mozognak (pl. tükör, redõnyök és minden hozzájuk tartozó kis alkatrész), ezeknek az állapota a legfontosabb! Állapotukat nagymértékben befolyásolja használtságuk, amit a bennük levõ expók száma mond meg! Ezt vagy megmondja az eladó vagy ha neki nem hiszel vagy nem tudja, pl. a Kamera Kft. meg tudja nézni.
A második út, hogy neten (erre szakosodott oldalakon, fórumokon) érdeklõdsz az aktuális gép "teljesítménye" felõl.
Tehát nem kell azonnal elindulni, nyakunkba venni az országot, hogy megtaláljuk a nekünk való gépet. Ha már megvan a kiválasztott gép, utána érdemes odamenni, tesztképeket csinálni és akkor eldönteni.
Remélem segítettem!
Ui.: az expók számát illetõen: A nevesebb gyártók elõre "figyelmeztetik" a vásárlót, hogy a gép zárszerkezete 100.000 expóig garantáltan mûködik! 10.000 expónál nem kell megijedni, az még szinte új gép!
Azt kell figyelembe venni, hogy az éppen aktuális expószámot mennyi idõ alatt tették bele! Ha pl. van a gépben 60.000 expó, amit 6 hónap alatt tettek bele, akkor a gép nyüstölve volt rendesen, az részemrõl felejtõs!
mivel ezekben a gépekben az alkatrészek mozognak (pl. tükör, redõnyök és minden hozzájuk tartozó kis alkatrész), ezeknek az állapota a legfontosabb! Állapotukat nagymértékben befolyásolja használtságuk, amit a bennük levõ expók száma mond meg! Ezt vagy megmondja az eladó vagy ha neki nem hiszel vagy nem tudja, pl. a Kamera Kft. meg tudja nézni.
A második út, hogy neten (erre szakosodott oldalakon, fórumokon) érdeklõdsz az aktuális gép "teljesítménye" felõl.
Tehát nem kell azonnal elindulni, nyakunkba venni az országot, hogy megtaláljuk a nekünk való gépet. Ha már megvan a kiválasztott gép, utána érdemes odamenni, tesztképeket csinálni és akkor eldönteni.
Remélem segítettem!
Ui.: az expók számát illetõen: A nevesebb gyártók elõre "figyelmeztetik" a vásárlót, hogy a gép zárszerkezete 100.000 expóig garantáltan mûködik! 10.000 expónál nem kell megijedni, az még szinte új gép!
Õszintén szólva most nagyon elgondolkodtam azon, hogy jobban utána kellene csapni ennek a használt tükörreflexes dolognak. De ha pl. az alul felsorolt egyik oldal közül választanék, akkor mikor is és hogyan lehetne letesztelni azt, hogy hogyan mûködik, jó-e? Oda kellene utazni az üzlethez, vagy micsudi? Valaki tudja, pontosan hogyan mûködik ez?
Gyere nyugodtan. Egy biztos: a képet nem a gép csinálja, hanem az, aki mögötte áll.
A világtörténelem egyik legnagyobb fotósa, a magyar származású Robert Capa egy Leica vázzal és két-három objektívvel csinálta képei nagy részét. Volt egy 35-ös nagylátószögûje, egy normál 50mm-es alapobija meg egy kis teléje. Pont.
Az egyik kedvenc instrukciója az volt: "Ha nem elég jók a képeid, nem voltál elég közel."
A világtörténelem egyik legnagyobb fotósa, a magyar származású Robert Capa egy Leica vázzal és két-három objektívvel csinálta képei nagy részét. Volt egy 35-ös nagylátószögûje, egy normál 50mm-es alapobija meg egy kis teléje. Pont.
Az egyik kedvenc instrukciója az volt: "Ha nem elég jók a képeid, nem voltál elég közel."
Hát igen, az anyagiak...technikailag viszont egyáltalán nem nagy falat a tükörreflexes gép, pont arra jó, hogy megtanuljon az ember fotózni!
A kompaktokkal is lehet gyönyörû fotókat készíteni, csak hát nagyon sok esetben megvan kötve az ember keze a manuális beállítások szûkössége okán.
Legalábbis én így gondolom, bár az is igaz, hogy sosem volt digitális kompaktom. A kisfilmes Kodak után rögtön az EOS300 jött, amit aztán pénzügyi okok miatt cseréltem le drágább digitálisra!
A filmelõhívás ugyanis túl nagy anyagi terhet rakott rám, a sokat próbálkozó, kezdõ fotósra.
Egy nagy haszna azért volt a filmes tükörreflexes gépnek: megtanultam spórolni a lövöldözéssel! Sok ismerõsöm kb. videokamerának használja a DSLR-t. Egy-egy alkalommal több száz képet készítenek, mindent lefotóznak, egyfolytában kattog a zár, minden mindegy alapon.
A kompaktokkal is lehet gyönyörû fotókat készíteni, csak hát nagyon sok esetben megvan kötve az ember keze a manuális beállítások szûkössége okán.
Legalábbis én így gondolom, bár az is igaz, hogy sosem volt digitális kompaktom. A kisfilmes Kodak után rögtön az EOS300 jött, amit aztán pénzügyi okok miatt cseréltem le drágább digitálisra!
Egy nagy haszna azért volt a filmes tükörreflexes gépnek: megtanultam spórolni a lövöldözéssel! Sok ismerõsöm kb. videokamerának használja a DSLR-t. Egy-egy alkalommal több száz képet készítenek, mindent lefotóznak, egyfolytában kattog a zár, minden mindegy alapon.
Ááá kedves barátaim, nem úgy mûködik az, ez is csak úgy jött össze hogy a családtól kapom karira!
A tükörreflexestõl azért is félek, mert az már nagy falat lenne, hiszen a régi kis Canon után már ez a gép is nagy elõrelépés...
Szóval asszem maradok ennél. Köszi a tanácsokat!
Persze asszem még egyszer nem árt átgondolni...
Majd ha lesz kérdésem, még jövök!
A tükörreflexestõl azért is félek, mert az már nagy falat lenne, hiszen a régi kis Canon után már ez a gép is nagy elõrelépés...
Szóval asszem maradok ennél. Köszi a tanácsokat!
Persze asszem még egyszer nem árt átgondolni...
Majd ha lesz kérdésem, még jövök!
Szerintem akkor vedd meg. Az igazi erényeire és hibáira úgyis használat közben jössz rá majd. Egy biztos: kompromisszummentes gép nem létezik. Azt döntsd el, mire akarod használni. Ha elsõsorban tanulni akarsz, akkor olyat válassz, aminek sok manuális beállítási lehetõsége van. Én a helyedben még egy használt tükörreflexes gépet is megfontolnék, de azt csak és kizárólag hozzáértõtõl, ahol van lehetõség letesztelni és némi garanciát is adnak rá. Gondolom Te sem szereted a zsákbacicát.
Pl:
Link
Link
Link
Szerk: JoeJack, látom egyre gondoltunk...
Pl:
Link
Link
Link
Szerk: JoeJack, látom egyre gondoltunk...
Ha már van 40ezred, én várnék egy kicsit, úgy is jön a Karácsony, be lehet fogni a rokonokat, hogy ajándék helyett készpénzt adjanak, aztán már majdnem megvan egy tükörreflexes gép ára! Az Olympus E-420 már 100ezer alatt van kitobival!
Nem is fogsz olyat találni, ami szolgáltatásban jelenleg többet nyújtana... Nemrégen én is végigjártam ugyanezt
Sajnos nem nagyon találom ezt a gépet, mindenhol az jelenik meg hogy már nem megrendelhetõ. Pedig nagyon szép képeket találtam, amiket ezzel a géppel készítettek...
Annak viszont ha egy régebbi, használt masinát szereznék be, elég nagy rizikója lenne, nem? Mármint nincsen rá garancia, hogy valóban megéri-e...
Ha senki nem mond semmi különösebb negatívumot a Fujifilm FinePix S1500-ról, azt hiszem, így ennél maradok. Árában is elég jónak tûnik. 40000 forintnál sajnos jelenleg tuti nem tudnék többet költeni rá, a régebbi gépektõl pedig megmondom õszintén, picit félek.
Kenya: megnéztem az összes ebben az árkategóriában található gépet, de jobbat sajna nem igazán találtam...
Annak viszont ha egy régebbi, használt masinát szereznék be, elég nagy rizikója lenne, nem? Mármint nincsen rá garancia, hogy valóban megéri-e...
Ha senki nem mond semmi különösebb negatívumot a Fujifilm FinePix S1500-ról, azt hiszem, így ennél maradok. Árában is elég jónak tûnik. 40000 forintnál sajnos jelenleg tuti nem tudnék többet költeni rá, a régebbi gépektõl pedig megmondom õszintén, picit félek.
Kenya: megnéztem az összes ebben az árkategóriában található gépet, de jobbat sajna nem igazán találtam...
Ez jó kis gép,csak újonnan már nem lehet kapni.Én is mostanában kerestem...
Én továbbra is a sokak által használt Canon PS A590IS-t ajánlanám. Link A manuális beállítási lehetõségekkel szerintem kitûnõ "tanulógép". CHDK-val bolondítva pedig még többre is képes masina! ;-)
Ha használtban is gondolkodsz kis szerencsével akár nagyon jó állapotú régebbi szuperkompaktokat is kifoghatsz nagyon kedvezõ áron!
Ha használtban is gondolkodsz kis szerencsével akár nagyon jó állapotú régebbi szuperkompaktokat is kifoghatsz nagyon kedvezõ áron!
Van még egy oldal, ahol árakat is találsz.
Link
Azt javaslom, lõdd be, mettõl-meddig, aztán elõ a tesztoldalt.
Jó keresgélést!
Még egy: túlzott kompromisszumokba ne menj bele, nehogy késõbb megbánd. Tapasztalat.
Link
Azt javaslom, lõdd be, mettõl-meddig, aztán elõ a tesztoldalt.
Jó keresgélést!
Még egy: túlzott kompromisszumokba ne menj bele, nehogy késõbb megbánd. Tapasztalat.
Köszi a választ!
Tehát akkor például mindegy hogy Fujifilm FinePix S1500 vagy S1000fd?
Illetve hasonló árban nem tudtok jobbat ajánlani?
Tehát akkor például mindegy hogy Fujifilm FinePix S1500 vagy S1000fd?
Illetve hasonló árban nem tudtok jobbat ajánlani?
Sziasztok! Mit gondoltok errõl a géprõl Link illetve árban hozzá hasonló társairól?
Szerintetek mindegy, hogy az ember elektronikai szaküzletben vagy hipermarketben (pl tekkó) veszi meg a gépét?
Szerintetek mindegy, hogy az ember elektronikai szaküzletben vagy hipermarketben (pl tekkó) veszi meg a gépét?
Köszi a megnyugtatást.
A kamerára még gyúrnom kell, nem úgy jöttek össze a dolgok, de keményen rajta vagyok az ügyön!
A kamerára még gyúrnom kell, nem úgy jöttek össze a dolgok, de keményen rajta vagyok az ügyön!
Nem hülyültél meg, normális emberi reakció (ami ma sajnos már kiveszõben van
). Csodás képek!
Kameraügyileg hogyan állunk?
Kameraügyileg hogyan állunk?
Én most meghülyültem, vagy mi van? Néhány képet majdnem megkönnyeztem...
Nagyon jók(Persze..
)
Noli,én meg tényleg ürgét kerestem azon a képen....
Noli,én meg tényleg ürgét kerestem azon a képen....
Klasszak! Nekem a kedvenc a kidõlt röntön sétáló ürge a fák végtelenbe nyúló perspektívájával, illetve ötlet szinten meg a szentjánosbogár-csillagív kettõse jön be még.
Igen.Fantasztikus!
Az ukránokat nagyon mélyen érinti a szovjet-idõk téma,nagyon nagy sebük van tõlük és mély érzelmeket vált ki a produkció témája és üzenete egyaránt.A másik-és szerintem döntõ része az érzelmek kiváltásában-a kíválóan összerakott zene.A moszkvai rádió szignálját egybõl felismertem,nem tudom,miért,hisz csak 35 éves vagyok.Kitûnõ választás az Apocalyptica cselló quartet Metallica feldolgozásai is,fõleg a végén a "Nothing else matters" címû szám.Proffeszionális kompocíció!!!
Valószínûleg ha ezt átültetnénk magyar vonatkozásba,nekem is kicsordulna a könnyem egy '56-os,vagy hasonló témán.
Az ukránokat nagyon mélyen érinti a szovjet-idõk téma,nagyon nagy sebük van tõlük és mély érzelmeket vált ki a produkció témája és üzenete egyaránt.A másik-és szerintem döntõ része az érzelmek kiváltásában-a kíválóan összerakott zene.A moszkvai rádió szignálját egybõl felismertem,nem tudom,miért,hisz csak 35 éves vagyok.Kitûnõ választás az Apocalyptica cselló quartet Metallica feldolgozásai is,fõleg a végén a "Nothing else matters" címû szám.Proffeszionális kompocíció!!!
Valószínûleg ha ezt átültetnénk magyar vonatkozásba,nekem is kicsordulna a könnyem egy '56-os,vagy hasonló témán.
Én is a napokban a láttam. A zenei aláfestés egészen különleges érzelmi állapotot képes okozni, lenyûgözõ eme mûvészet hangulata. Remek
Az állatok most fog igazán leesni. Nem grafitti, nem fotó, csak egyszerû homokrajz.
Link
A zseniális nem elég kifejezõ szó rá. Nemrég kaptam egy jóbaráttól a linket.
A felvétel az ukrajnai tehetségvetélkedõn készült. A nõ egy alulról megvilágított vízszintes üveglap felett áll (a kamera az üveglapot mutatja felülrõl) amire egyszerû hétköznapi paraszti homok van szórva, és ebbe a homokba rajzolva a kezeivel élõben (a zenével összhangban persze) meséli el egy II-ik Világháborús bombázás és két szeretõ történetet.
Link
A zseniális nem elég kifejezõ szó rá. Nemrég kaptam egy jóbaráttól a linket.
A felvétel az ukrajnai tehetségvetélkedõn készült. A nõ egy alulról megvilágított vízszintes üveglap felett áll (a kamera az üveglapot mutatja felülrõl) amire egyszerû hétköznapi paraszti homok van szórva, és ebbe a homokba rajzolva a kezeivel élõben (a zenével összhangban persze) meséli el egy II-ik Világháborús bombázás és két szeretõ történetet.
Azta K.! Azt vettem észre magamon, hogy tátott szájjal nézem! 
Erre még a zseniális szó is kevés!
Erre még a zseniális szó is kevés!
A tilt-objektív a Scheimpflug-féle szabályt használja ki, miszerint az élességi sík tetszés szerint eltolható, billenthetõ. Egy normál objektív esetén az élességi sík párhuzamos a film síkjával. Na most ha egy négyszög alakú tárgyat nem frontálisan, hanem mondjuk az egyik sarkától átlósan, lapos szögbõl akarsz fényképezni, akkor nagy blendeértékkel, azaz kis blendével és ezáltal az élességmélységgel (depth of field=a "mezõ" mélysége, tehát nem a mélység élessége, hanem az élesség(i mezõ) mélysége

Shift-obejektív esetén a perspektivikus torzítás lehet kiküszöbölni. Ha pl. egy épületet alulról felfelé fotózol, akkor a kép aljától kezdõdõen felfelé összezuhanó függõleges vonalakkal találkozol. Az objektívet eltolva a perspektívikus pontoot tolod el, vagyis azt a területet növeled meg, ahol a torzulás nem lép fel.

Igen,baró! Csak azért nem a temetõben kéne játszani...
Nyuli
Amúgy nem igazán értem a kanyarobinak a mûködését.Belül hogy néz az ki?Hogy kanyarodik benne a fény..?
Lehet,egyszer ki kéne próbálni sebváltó gumiharangjával,vagy WC pumpával..
Nyuli
Lehet,egyszer ki kéne próbálni sebváltó gumiharangjával,vagy WC pumpával..
Höhh, nagyon jó
Ha pedig a csatlakozást flexibilisre csinálod, akkor van egy tilt-shift-makro obid
Igen! 
Asszem a FlickR-on láttam talán,valami pálcika emberes volt,nagyon profi.
Asszem a FlickR-on láttam talán,valami pálcika emberes volt,nagyon profi.
Tecsõn van ilyenbõl Time Lapse is.Csak már nemtudom mivel keressek rá...
Igen.Fizetés,hópihe,gúla alakú jégkristály
,esetleg pók-majd tavasztól.Csak a vaku elhelyezése miatt nehézkes a dolog.