Meteorológiai műszerek otthon
Műszer csatlakoztatása a MetNet-re
MetNet WS feltöltő: LINK MetNet WD feltöltő: LINK
MetNet cumulus feltöltő: LINK
Figyelem! Akinek Netatmo és Ruuvitag műszere van, az mostantól felkapcsolhatja a MetNet-re is!
Műszereim LINK
Csatlakoznál a légszennyezettség mérő állomáshoz? Olvasd el cikkünket
Kérdésed van ezzel kapcsolatban? Írj nekünk a legszennyezettseg(kukac)metnet(pont)hu címre.
Elgondolkodtam, és hiába írtam le a múltkor, hogy hõmérõház, most már nem vagyok benne biztos, hogy jó ötlet. Úgyhogy valószínûleg Taki-féle árnyékoló(remélem még van:-) )+valamilyen mûszer. Utóbbin még gondolkodom.:-) Valami "normális" hatótávú kellene, mert a 30m(a teljesen hiteles elhelyezéshez) nem elég. Nekem a háztól 25m-re van az a hely, ami már pont jó. Ezt viszont a hõmérõm már nem bírja...
Én is ezen gondolkodom reggel óta hogy hogyan lehet megoldani. Van egy árboc aminek van egy talpa és azon van két csõ - az alapon egy csõ van ami a másik kettõ közé illik. Abba belehet húzni egy betonvasat és le lehet engedni az egészet. A rögzítése szintén megoldható. - Érdemes megnézni a keszthelyi állomást: Palfizeee úrnak az állomása mintapéda lehet: Link Én is hasonlóan csinálnám meg - azzal a kivétellel hogy tányéralátétes árnyékolót szerelek fel rá. A hõmérõházikót esetleg feltenném annak érdekében hogy analóg hõmérõ is legyen stb.
Értem, kösz mindkettõtöknek így gyorsban is!
Egyelõre én is és apám is az állványos megoldást tartjuk jobbnak, mert biztosabbnak találjuk. Egyébként meg ha "rendes" állomásom lesz, valami olyasmit tervezek, hogy 10m hosszú árbóc, ami lehajtható lesz. Cserénél, mûszaki hibánál, stb. nem lenne vele nagy macera, csak lehajtani az árbócot, szélmérõt le és kész.:-)
Egyelõre én is és apám is az állványos megoldást tartjuk jobbnak, mert biztosabbnak találjuk. Egyébként meg ha "rendes" állomásom lesz, valami olyasmit tervezek, hogy 10m hosszú árbóc, ami lehajtható lesz. Cserénél, mûszaki hibánál, stb. nem lenne vele nagy macera, csak lehajtani az árbócot, szélmérõt le és kész.:-)
A kétoszlopos megoldás az alternatíva. Az egyik az állomást tartja - a másikra a szélsebességmérõ, csapadékmérõ kertül - plusz UV mérõ ha WMR 200-asat veszel! A két oszlopot középen egy vagy két kereszttartóval hegesszétek össze! Így erõs lesz és ellenáll a szél hatásainak. Javaslom hogy legalább egy mázsás betontömb tartsa az egészet.
Vagy lehet az egy oszlopos megoldás de azt rögzíteni kell 3 ponton. 10m- magasnak kell lennie - ha drága állomást kapsz akkor mindenképp szükséges egy normális állvány is normális fekvésben. Máskülönben nem "hozza be az árát"!
Vagy lehet az egy oszlopos megoldás de azt rögzíteni kell 3 ponton. 10m- magasnak kell lennie - ha drága állomást kapsz akkor mindenképp szükséges egy normális állvány is normális fekvésben. Máskülönben nem "hozza be az árát"!
Eldöntöttem. Hõmérõház lesz csinálva. Azt kérdezném, hogy ti melyik rögzítési módot ajánlanátok: oszlopon, ráhegesztve egy tartót, vagy inkább egy állványt? Én az utóbbit választanám. Ti?
Hát köszi szépen! Egyáltalán nem volt félelmetes kirakni.Én bátor ember vagyok!
zeee:kb most a ház falától 20 cm-re van és amúgy távolabb akartam tenni,csak nemtaláltam sehol már olyan álványokat rá,csak ilyeneket.
zeee:kb most a ház falától 20 cm-re van és amúgy távolabb akartam tenni,csak nemtaláltam sehol már olyan álványokat rá,csak ilyeneket.
Szerintem a deszka is jó hõszigetelõ, a ferde építés meg jó trükk. A ház faltól talán kicsit távolabb próbálnám rakni még, ha lehet. 20 cm az jó választás, én csak 15-osbõl csináltam, már bánom is, csak nincs idõm újat csinálni.
Úgy szeretlem fel az egészet hogy egy picit lejtsen egyik irányban így nem fog majd állni rajta a víz.Hát én egyszerübben csináltam meg,de leteszteltem és nagyon jól mért benne az érzékelö a tüzö napon.Hát egy fehérrefestett deszkát csavartam belé és arra rávan akasztva az érzékelö.Majd holnap lefotózom és megmutatom hogy hogy is van az egész.A virágalátétek 20 cm átméröjüek.
Szerintem összességében jó. Ezzel az virágalátéttel az lehet a baj, hogy a peremen megáll a víz és a kosz. A fényképen nem látszik, hogy mit csináltál vele, én egyszerûen festékkel feltöltöttem, így nem áll meg benne a víz. A tetejét én megdupláztam, 2 cserépalátét egyben, és közé hõvisszaverõs tetõfóliát raktam. (ez volt itthon, alu hõvisszaverõ van egy kb. 2 mm vastag filc szerû anyagon.)
Érzékelõt hogyan rögzíted benne? Hány cm-s virágalátétek?
Érzékelõt hogyan rögzíted benne? Hány cm-s virágalátétek?
A müszerek érzékelöi most már egy új sajátkezüleg gyártott árnyékolókba költöztek be.Most már mégpontossabb adatokkal tudok majd szolgálni!
Link
nézzétek végig és mondjatok véleményt,hogy szerintetek milyen lett.
Link
nézzétek végig és mondjatok véleményt,hogy szerintetek milyen lett.
Aha, végom, a legtöbben az "árnyákoló-mûszer" duót támogatjátok. Egyelõre gondolkozom rajta.
Ha már szavazás jellegû a dolog, én is a mûszer és árnyékolóra szavaznék. A hõmérõház elõnye, hogy sok dolog fér el benne, és tényleg jól mutat egy kertben, de igazából pontatlan. Arra jó, hogy szabványosan mást mérjél, mint a valóság.
Javaslom az Oregon WMR-200-asat - Taki féle árnyékolóval. Örökre megoldódna minden gondod ezzel a kérdéssel kapcsolatban.
Én is a Taki féle árnyékoló és egy jobb állomás mellett voksolok.
Késõbb is lehet még fejleszteni........ házikóra.
Ez csak egy ötlet, a döntés a tiéd.
Késõbb is lehet még fejleszteni........ házikóra.
Ez csak egy ötlet, a döntés a tiéd.
Egy jó tanács. Vetess Állomást és vetess hozzá egy Taki féle árnyékolót - nem klasszikus hõmérõháznak látszik viszont azzis pontosan tudsz mérni. Elnézést ha nem értek egyet. Én ezt a taktikát választanám. Ám ha a hõmérõházat úgy csináltatja akkor szerezz be egy jó tervrajhogy miként kell elkészíteni egy olyat.
Én a házikót választanám, mert technikailag képzetlen vagyok a megépítéséhez, és inkább legyen teljesen korrekt a mérés, mint profi készülékkel pontatlan, de természetesen ez a te döntésed Egyszerûen gondolkozz el rajta, és menni fog
Felmerült egy "nagy kérdés". Apám mondta, hogy ballagásra kapok egy hõmérõházat. Viszont én azt modtam, hogy egy idõjárás-állomást is vehet. Így most nem tudom eldönteni, mi legyen. Mert most egy újabb mûszer, amit megint nem tudok "igazi" helyre tenni, mert most már hitelesen akarom elhelyezni, és vele mérni az adatokat. Viszont ha a hõmérõházat választom, akkor meg csak egy szem hõmérõ fog árválkodni benne... Azért írtam, mert Ti - gondolom - ajánlani fogjátok valamelyiket inkább, mint a másikat. Mert egyszerre nem jön össze a kettõ...
Ja tényleg. Ez így nem is lenne rossz. Bár még azért nem próbálkozom meg vele.:-)
Igen, mindig ugyanannyit fog a billenésre jelezni, de Te tudod, hogy az minek felel meg (a számítógépre köthetõ állomásoknál át lehet állítani a kezelõszoftverben az 1 billenésre jutó csapadék mennyiségét, így az már a korrigált értéket mutatja ki), a bázisállomáson mindig a megnövelt felülettel arányosítottan több csapadék lesz leolvasható, de ezt idõvel már azonnal át tudod számítani akár fejben is. Gondolom így már érthetõ. Üdvözlettel!
Kösz mindkettõtöknek!
Értem ezt a kisebb felbontásúra készítést, de hogyha a megcsinálom az X felületet, egy billenést továbbra is 0.4 illetve 0.5mm csapadéknak jelez ki, nem(KW 9015 mûszerem van)?
Értem ezt a kisebb felbontásúra készítést, de hogyha a megcsinálom az X felületet, egy billenést továbbra is 0.4 illetve 0.5mm csapadéknak jelez ki, nem(KW 9015 mûszerem van)?
Szia!
0.1-es felbontású "házi" mérõmûszert én sem ismerek, a Davisek 0.2-es felbontásúak, a WS-ek 0.5 körüliek, a WMR-ek 1mm-esek. Persze ez jó közelítés, tipusonként változhat. Egyébként bármilyen billenõs csapimérõbõl lehet más felbontásút készíteni, ha módosítod a gyûjtõfelületüket. Ekkor a felületük aránya a felbontásuk aránya is lesz. Tehát ha pl. egy 100 cm2-es gyûjtõfelületrõl egy billenés 0.5 mm, akkor ezt a gyûjtõfelületet 350 cm2-esre növelve egy billenés 0.14 mm lesz. Remélem érthetõen fogalmaztam. Üdv!
0.1-es felbontású "házi" mérõmûszert én sem ismerek, a Davisek 0.2-es felbontásúak, a WS-ek 0.5 körüliek, a WMR-ek 1mm-esek. Persze ez jó közelítés, tipusonként változhat. Egyébként bármilyen billenõs csapimérõbõl lehet más felbontásút készíteni, ha módosítod a gyûjtõfelületüket. Ekkor a felületük aránya a felbontásuk aránya is lesz. Tehát ha pl. egy 100 cm2-es gyûjtõfelületrõl egy billenés 0.5 mm, akkor ezt a gyûjtõfelületet 350 cm2-esre növelve egy billenés 0.14 mm lesz. Remélem érthetõen fogalmaztam. Üdv!
Ahogy nézem az Online állomások csapadékadatait, azt látom, hogy mindenütt csak 0.5, 1.0, 1.5, stb. csapadékadat van, vagyis 0.5mm felbontásban. De több idõjárás-állomásnál olvastam, hogy 0.1mm felbontású a csapadékadat. Akkor most hogyan is van? 0.5mm felbontású vagy 0.1?
Szia!
Nekem augusztus óta non-stop üzemel, semmi baja nem volt eddig! Lehet USB-n keresztül PC-hez csatlakoztatni, nagyon nem kísérleteztem vele, mert soros portról tökéletesen üzemel. Én kábeles üzemmódban használom. TX-20 tipusú szélmérõvel szállítják. Kontroll készülékem: Link . 1-2 tized °C a hõmérséklet eltérés, a légnyomás teljesen egyformán változik, itt is jellemzõen 1-2 tized hPa az eltérés!
Nekem augusztus óta non-stop üzemel, semmi baja nem volt eddig! Lehet USB-n keresztül PC-hez csatlakoztatni, nagyon nem kísérleteztem vele, mert soros portról tökéletesen üzemel. Én kábeles üzemmódban használom. TX-20 tipusú szélmérõvel szállítják. Kontroll készülékem: Link . 1-2 tized °C a hõmérséklet eltérés, a légnyomás teljesen egyformán változik, itt is jellemzõen 1-2 tized hPa az eltérés!
sziasztok!
tudna nekem valaki a WS 2350-röl pár szot mondani?
mennyire megbizhato ha vannak hibái akkor mik azok és kiküszöbölhetöek e!
elöre is köszi!
tudna nekem valaki a WS 2350-röl pár szot mondani?
mennyire megbizhato ha vannak hibái akkor mik azok és kiküszöbölhetöek e!
elöre is köszi!
Valaki tudna nekem abban segíteni, hogy hol lehet barográfot, termográfot és ombrográfot beszerezni?
Elõre is köszi: pite45
Elõre is köszi: pite45
Egy szekszárdi észlelõ írta, miután rendelt árnyékolót és átalakította ventillátorral hûtött árnyékolóvá:
"Szia!
Ez már át van alakítva szellõztetettre. Azért tûnhet lustábbnak, mert a 9115 ös ws csak 2,5 percenként kommunikál a a báziskészülékkel, a 3600as pedig 32sec. Ezt le kellett volna írnom… Tehát a „lustább” reagálás nem az árnyékoló, hanem a mûszer terhére írható. A 9115-bõl 2 van, a másik a Stevensonban, a következõ tesztben annak az adatai is szerepelnek majd a grafikonon. Az lett volna az igazi, ha a két egyforma mûszer lett volna mindkét árnyékolóban, csak nem akartam szétszedni még a másikat. Viszont, ha a Tmax-ot nézed, ott egyértelmûen látható, hogy nincs kiugrás, teljesen beleillik, sõt pár tizeddel alacsonyabb a másiknál. Az elsõ tesztnél tulajdonképp erre is voltam kíváncsi… Jelentkezem holnap, ha alkalmas, napos idõ lesz a tesztre!
Nyugodtan használd a képeket! Én gratulálok neked, hogy ilyen remek árnyékolót hoztál össze! Örülök, hogy egy picit én is hozzátehetek!"
A többi általa készített nagyon jó kép megtekinthetõ innentõl Link a végéig.
sziasztok!
köszönöm szépen a hozzászólásaitokat!
én is beállítottam 5percre.
kellemes vasárnapot!
üdvözlettel levcsenko
köszönöm szépen a hozzászólásaitokat!
én is beállítottam 5percre.
kellemes vasárnapot!
üdvözlettel levcsenko
Nekem 10 percre van beállítva a mentés.
Megcsináltam az átlagolást 1-10-60 percre is és a 60 perces adatokból képzett átlag csak pár századdal tért el az 1 percestõl.
Azaz adatrögzítésre szerintem jó az órás is, csak a szél miatt érdemes kisebb idõintervallumonként rögzíteni.
Megcsináltam az átlagolást 1-10-60 percre is és a 60 perces adatokból képzett átlag csak pár századdal tért el az 1 percestõl.
Azaz adatrögzítésre szerintem jó az órás is, csak a szél miatt érdemes kisebb idõintervallumonként rögzíteni.
sziasztok!
lenne,egy olyan kérdésem,hogy optimálisan hány percre érdemes beállítani az online feltöltést,na meg a Heavy Weather programon az adatmentést?
levcsenko
lenne,egy olyan kérdésem,hogy optimálisan hány percre érdemes beállítani az online feltöltést,na meg a Heavy Weather programon az adatmentést?
levcsenko
Üdv! Felveszlek msnre ha nemgond! A PC táp ügy nemjó. Van tápom de az még használható és ATX-es! Plusz sokat fogyaszt. Van olyan hálózati adapter ami 12V-ot csinál. PC Venti 1200-1500Ft az sem gond. A hosszabítás sem lesz gond talán. Esetleg annyi hogy kellene valami fehér kábeltok az állomáshoz stb. Az meg a nagy áruházakban lehet kapni. Megpróbálom ezt a dolgot. Egyenlõre jó lesz. Késõbb már a napelemes verzió jöhet. Elõször ezt kéne még megvalósítanom! Köszönöm mindennyiótok segítségét! Le mentem ami itt írtatok!
Üdv:Rafi
Üdv:Rafi
Na, ha a kályhától, akarom mondani a fali aljzattól indulunk, akkor máris két variáció lehet: kell neked egy használaton kívüli PC-s táp (bármilyen teljesítményû, de mûködõ), lehetõleg AT-s azaz régi fajta alaplapokzoz való, amit simán egy kapcsolóval be tudsz indítani, vagy egy ATX-es, de ahhoz az alaplapi csatlakozón 2 végzõdést össze kell kötni, hogy beinduljon, ez macerásabb. A másik kiindulási lehetõség egy sima hálózati adapter, ami a 230 voltból tud többféle feszültséget generálni. Neked a 12 volt fog kelleni. Mindkét változatnak, a PC tápnak és az adapternek is van elõnye és hátránya. A PC-s tápra a megfelelõ csatlakozóra (molex dugó) simán rá lehet csatlakoztatni a venti "áramszedõjét" mivel annak is PC-s végzõdése van. Viszont a hátránya, hogy az egész táp ott fog neked duruzsolni beépített hûtõventistõl, mindenestõl, nagyobb az áramfelvétele, mint a kis adapternek, mert ugye sokkal nagyobb strapára van kitalálva, és még ilyen kis terhelés mellett is többet fogyaszt, mint az adapter, mert a kapcsolóüzemû tápoknak nem a legjobb a hatásfoka. Az adapter elõnye a mérete, hatásfoka, és univerzálisabb felhasználási területe ilyen barkács célokra, de a hátránya az, hogy a végzõdésén farigcsálni kell, mert az meg nem kompatibilis a venti csatlakozójával (nem tartom kizártnak, hogy valami kész átalakító is létezik erre a célra). Amennyiben sikerült a venti 2 vezetékét összekötni vagy a táppal, vagy az adapterrel, akkor már csak a meghosszabbítás van hárta (amennyiben nem akarsz fordulatszámot szabályozni). Erre a célra megfelel bármilyen 2 szálú kábel, például egy nagyon alap hangfalkábel is. Forrasztani sem feltétlenül szükséges, én szoktam simán csak leblankolni a kábelek végeit, kázzel, vagy kombinált fogóval összefonom-csavarom õket, és leragasztom szigetelõ szalaggal. Nem a legelegánsabb, de többnyire megfelelõ.
Bocsi, hogy hosszú voltam, remélem tudtam segíteni a "nem zöld" áramellátásban. Amenyiben további segítséget is adhatok, akkor a profilomban nézd az elérhetõségeimet (e-mail, MSN)
Üdvüzlettel: Bellone
Bocsi, hogy hosszú voltam, remélem tudtam segíteni a "nem zöld" áramellátásban. Amenyiben további segítséget is adhatok, akkor a profilomban nézd az elérhetõségeimet (e-mail, MSN)
Üdvüzlettel: Bellone
Arra a kábeles hosszabítós verzióra én is gondoltam de még így is totál hülye vagyok hogy mit hogyan lehet összekötni... 230V-ból 12V-ot alakítani. Összekötni hogyan lehet? Mert még forrasztani sem tudok
A napelemes azért jó mert "zöld" energiát használ. Jobban örülnék neki de nemtudom egyedül összerakni. Meg igazából a költségvetés sem erre lett tervezve. (Ami késik nem múlik!)
Elõször megpróbálnám a kábeleset és utánna jöhet a napelemes szépen lassan.
Sokkal olcsóbb a kábeles hosszabítós, meg én is nagyon sokat gondolkodtam rajta... Áramforrás is megvan. De onnan hogyan tovább? Légyszi segítsetek!
Köszi!
A napelemes azért jó mert "zöld" energiát használ. Jobban örülnék neki de nemtudom egyedül összerakni. Meg igazából a költségvetés sem erre lett tervezve. (Ami késik nem múlik!)
Elõször megpróbálnám a kábeleset és utánna jöhet a napelemes szépen lassan.
Sokkal olcsóbb a kábeles hosszabítós, meg én is nagyon sokat gondolkodtam rajta... Áramforrás is megvan. De onnan hogyan tovább? Légyszi segítsetek!
Köszi!
Tökéletesen megértelek, de kinek a kihívás, kinek a ráfordítási költség, és még pc táp sem muszáj, egy "kínai" adapter 12 voltos beállítással is megteszi. ;-)
Én egyébként a venti kiválasztásánál 12 centis lelassított (6-800 forulat/perc) verzióra szavaznék.
Én egyébként a venti kiválasztásánál 12 centis lelassított (6-800 forulat/perc) verzióra szavaznék.
Ebben igazad van, de pont ez benne a kihívás. Hiszen nem nagy kunszt egy kiszuperált PC tápról meghajtani egy PC ventillátort, valóban töredéke a napelemes verziónak. De pont az a lényeg, hogy így valósuljon meg a hûtés, természetes energia felhasználásával.
Szia!
Kétségtelenül kényelmes és elegáns a napelemes verzió, de nem gondolkodtál el esetleg hálózati feszültség->fesz. átalakító adapter->venti fesz. és fordulat szabályzó->megfelelõ hosszúságú zsinór kiépítésben. Ez ugyan a kábel miatt macerásabb lehet, de jóval olcsóbb, a megmaradó soktízezer forintból pedig életed végéig járathatnád ezt a nem túl nagy fogyasztású rendszert. :-)
Kétségtelenül kényelmes és elegáns a napelemes verzió, de nem gondolkodtál el esetleg hálózati feszültség->fesz. átalakító adapter->venti fesz. és fordulat szabályzó->megfelelõ hosszúságú zsinór kiépítésben. Ez ugyan a kábel miatt macerásabb lehet, de jóval olcsóbb, a megmaradó soktízezer forintból pedig életed végéig járathatnád ezt a nem túl nagy fogyasztású rendszert. :-)
Uhh. Csak úgy repülnek a 10ezresek. Na talán a nyáron... Még addig fel kéne szerelnem az új Viharvadász kamerát meg egy külön tárolótokot építeni az állomásnak. Ja és Államvizsga... Azért köszi az infókat. Hasznomra válhat!
Üdv!
Üdv!
Elsõnél: napelem kb. 11-15.000 Ft
Második: napelem kb. 14-25.000 Ft + akku: 3.000 Ft + elektronika gyári: 10-20.000 Ft házi 2-5.000 Ft
Nem kell egész éjszaka mennie. De szerintem a venti is nagy. A venti 3W-ja is hõvé alakul valamint a légszállítása is túlzott.
Kisebb ventivel talán a másidik megoldásnál is elég az elsõhöz használt napelem.
Ekkora teljesítménynél az egészet a mérõházon kívül kell elhelyezni. Bár kisebb teljesítmény esetén is érdemes kivülre tenni mivel a töltõ és az akkuk is hõt termelnek.
Szerk:
A másodikhoz: van egybeépített is. Teljesítménytõl függõen 20-40 eFt.
Második: napelem kb. 14-25.000 Ft + akku: 3.000 Ft + elektronika gyári: 10-20.000 Ft házi 2-5.000 Ft
Nem kell egész éjszaka mennie. De szerintem a venti is nagy. A venti 3W-ja is hõvé alakul valamint a légszállítása is túlzott.
Kisebb ventivel talán a másidik megoldásnál is elég az elsõhöz használt napelem.
Ekkora teljesítménynél az egészet a mérõházon kívül kell elhelyezni. Bár kisebb teljesítmény esetén is érdemes kivülre tenni mivel a töltõ és az akkuk is hõt termelnek.
Szerk:
A másodikhoz: van egybeépített is. Teljesítménytõl függõen 20-40 eFt.
Az elsõ és a második opció kb mennyibe kerülne? Egy 12V-os 0.25A-os 8cm-átmérõjû PC ventilátor 1000Ft körül van. A felfogatás nem gond. Ilyen feszültségszabályozó - napelem - töltõ akkumulátor? A második opció jobb mert a ventlátornak éjszaka is mennie kéne nem?
A szellõzés mechanikai részét megcsinálod (vent felfogatás, esetleges terelõlemezek, stb.).
Kisfeszültségû ventillátort érdemes használni 5-12 V pl. PC ventillátor. Jellemzõ teljesítménye: 0,5-2W
A napelemes tápláláshoz 2 fõ megoldás közül választhasz.
1. A ventillátorod feszültségének megfelelõ üzemi feszültségû napelem, amely legalább a ventillátor teljesítményét tudja (ha több az csak jó). A cellát közvetlen rákötöd a ventire, amely a napsütés függvényében forog. Hátránya: a venti csak akkor forog ha van fény, olyan ventit kell alkalmazni ami nem ég le extém kis feszültségnél. Drága.
2. ugyanez a felállás csak nagyobb teljesítményû napelem, kiegészítve feszültségszabályozó+töltõ elektronikával valamint akkumulátor. Hátránya: még drábább. Elõnye: a akár éjjel-nappal mehet a venti, a napelem üzemi feszültsége nem kell, hogy megegyezzen a venti feszültségével.
Kisfeszültségû ventillátort érdemes használni 5-12 V pl. PC ventillátor. Jellemzõ teljesítménye: 0,5-2W
A napelemes tápláláshoz 2 fõ megoldás közül választhasz.
1. A ventillátorod feszültségének megfelelõ üzemi feszültségû napelem, amely legalább a ventillátor teljesítményét tudja (ha több az csak jó). A cellát közvetlen rákötöd a ventire, amely a napsütés függvényében forog. Hátránya: a venti csak akkor forog ha van fény, olyan ventit kell alkalmazni ami nem ég le extém kis feszültségnél. Drága.
2. ugyanez a felállás csak nagyobb teljesítményû napelem, kiegészítve feszültségszabályozó+töltõ elektronikával valamint akkumulátor. Hátránya: még drábább. Elõnye: a akár éjjel-nappal mehet a venti, a napelem üzemi feszültsége nem kell, hogy megegyezzen a venti feszültségével.
Üdv!
Érdeklõdnék, hogy hogyan lehet csinálni napelemmel mûködtethetõ szellõztetõt az állomásomnak. Mire figyeljek stb. Elektromossághoz nem értek sokat! Kérem hogy segítsen valaki! Nagyon megköszönném.
Itt - privát üziben - msnen - emailen elérhetõ vagyok!
Üdv:Rafi
Érdeklõdnék, hogy hogyan lehet csinálni napelemmel mûködtethetõ szellõztetõt az állomásomnak. Mire figyeljek stb. Elektromossághoz nem értek sokat! Kérem hogy segítsen valaki! Nagyon megköszönném.
Itt - privát üziben - msnen - emailen elérhetõ vagyok!
Üdv:Rafi
Szervusztok!
Ma reggel mondott an-slusszot a külsõ érzékelõm, (TE653EL) amit 2007.06.15.-én vettem.Idáig bírta a két AA-Philips extreme-life elem.Szép teljesítmény, kihúzva max 40-minusz 15 fokot idáig.
Ma reggel mondott an-slusszot a külsõ érzékelõm, (TE653EL) amit 2007.06.15.-én vettem.Idáig bírta a két AA-Philips extreme-life elem.Szép teljesítmény, kihúzva max 40-minusz 15 fokot idáig.
Sziasztok, segítséget kérnék...
WMR200 gyári tartóárbocához (külsõ átmérõ 32 mm) keresek csatlakozó elemeket (talp!, szenzortartók, árbocrúd-elem, U-kengyelek, rögzítõelemek (falhoz is), UVN800 szenzor függõleges tartórúdja).
Minden érdekel: bontott, használt, törött, hasonló méretû, beszerzési lehetõség, legyártatási lehetõség, feleslegessé vált csapimérõ-tartó!
Kösz az esetleges választ! Üdv
WMR200 gyári tartóárbocához (külsõ átmérõ 32 mm) keresek csatlakozó elemeket (talp!, szenzortartók, árbocrúd-elem, U-kengyelek, rögzítõelemek (falhoz is), UVN800 szenzor függõleges tartórúdja).
Minden érdekel: bontott, használt, törött, hasonló méretû, beszerzési lehetõség, legyártatási lehetõség, feleslegessé vált csapimérõ-tartó!
Kösz az esetleges választ! Üdv