Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Hát igen, a cikkben is írják, hogy még tesztképet nem láttak ezzel az ISO-val. Szibériában még lehet hogy nem is olyan zajos, de nyáron szerintem már nem lesz jó. Bár az én gépem ISO800-on is zajos. Azért tesztelnék egy ilyen gépet.
Nikon D3s: Link Egy kis, vagyis inkább nagy... érdekesség: "A tartomány csúcsán viszont Hi-1, Hi-2 és Hi-3 kiterjesztett értékek is beállíthatók, melyek ISO25600, ISO51200, és ISO102400 (!) érzékenységeknek felelnek meg." Csak eljutottunk ide is. :-)
Wow Link remek példa arra, hogyan kell (szabad) használni a HDR-t. Nem öncélúan, nem hatásvadászat céljára. Top!
Kinek mi tetszik, ez eléggé szubjektív dolog. Nyilván egy kép is és a mondanivalója is kinek-kinek másként hat. Nem lett volna semmi alapja ha felhúzom az orrom! A két ellenfényes képpel nekem ugyan nincs bajom (igaz a tyndallos egy kicsit szokatlan), de elfogadom az álláspontod. Kinek a papné, kinek a lánya... Itt tulajdonképp az nehezítette a dolgot, hogy egy ellenfényes pozícióból tulajdonképp árnyékban van a téma alsó fele, már más az aspektus ellenfényben de megvilágított elõtérnél stb stb. Hogy is lehet ilyen esetben egy látható elõteret varázsolni, erre jó a HDR: Link Link HDR feldolgozás nélkül az elõtér fekete lenne... Van akinek épp ez nem hat természetesnek... Nekem bejön mindkét feldolgozási mód, azaz a sötét elõtér és a HDR is. Hogy melyiket használom, az dönti el, mit akarok megmutatni. Például egy naplementénél az alsó tér sokszor csak a kontúr szintjéig releváns, a részletek elvesznek, viszont az égbolt annál kidolgozottabban jön elõ.
Természetesen lehet ezekhez a masinákhoz is szûrõket kapni. Van nekem is a Canonhoz (EOS1000) nekem is polár, cirkuláris és lineáris... Ehhez az új géphez még nincs...
Természetesen lehet ezekhez a masinákhoz is szûrõket kapni. Van nekem is a Canonhoz (EOS1000) nekem is polár, cirkuláris és lineáris... Ehhez az új géphez még nincs...
Ok!Te már tapasztaltabb vagy, úgy láttam már elõzõleg is. A légy-makró már szinte profi kép.
Azt a leborult... igen-igen remek képek!
Néha én is szívesen megráznám a Canon marketingeseinek és termékfejlesztõinek a kezét. Pár amperrel...
Néha én is szívesen megráznám a Canon marketingeseinek és termékfejlesztõinek a kezét. Pár amperrel...
A két véglet, amit a "kis" Canonom tud... A szuperközeli, és a szuper távoli "ojjektumok"
közel: Link Link
s távol: Link Link
Ilyen szempontból a Canon nem okoz csalódást a kompakt kategóriában. Egyetlen dolog ami nem tetszik, hogy a CHDK-hoz kell fordulni, úgymond illegális módon, ha az ember mindazt a tudást ki szeretné használni, amit eme kis gépekbe "elrejtettek"...
közel: Link Link
s távol: Link Link
Ilyen szempontból a Canon nem okoz csalódást a kompakt kategóriában. Egyetlen dolog ami nem tetszik, hogy a CHDK-hoz kell fordulni, úgymond illegális módon, ha az ember mindazt a tudást ki szeretné használni, amit eme kis gépekbe "elrejtettek"...
Kössz a többiek hozzá szólását is.
Vissza emlékezve az elõzõ napok véletlen képeire, pont ez a "beltéri" fotó nagyon tetszett.
Baromi jó a mélység élesség, az arctól a falig, és még tovább a 2 méteren túli piros ingtõl az hátteres arcprofilig,kék virágig..és színhû,dinamikus, vagy hogy is mondjam tónus gazdag.
Link
Vissza emlékezve az elõzõ napok véletlen képeire, pont ez a "beltéri" fotó nagyon tetszett.
Baromi jó a mélység élesség, az arctól a falig, és még tovább a 2 méteren túli piros ingtõl az hátteres arcprofilig,kék virágig..és színhû,dinamikus, vagy hogy is mondjam tónus gazdag.
Link
Köszönöm én is, hogy referáltál a hsz.-ekre, és nem voltál sértõdött.
Na nem ismerem én a mai új gépeket, csak fényképen.Sokat tanultam már ezekbõl a megállapításokból is én is.Tehát tele van mindenféle beállítási lehetõséggel biztos, és a lényeg talán a manuális beállítás módszer,amivel rengeteg kisérletezõ képet csinálhatsz.
Tehát gyakorlás, szoktatni a gépet magadhoz, és viszont.
Az ellenfény nagyon problémás szerintem is, nehéz egyensúlyt találni az égkép-földi táj közt.Ha meg utólag babrál az ember vele, egy foto-pályázaton mindjárt kiszúrnák az utólagos belenyúlást.
Régebben volt egy kisfilmes gépem,(Praktica L2) ahhoz un.polár-szûrõ. Ez eltüntette az ég fehéres-ködös (szórt fény) jellegét, és erõteljessé tette a felhõk kontúrjait.Nem tudom, ez mûködne-e a digi leképezõs objektívoknál is?
Üdv. a keleti szélességi vonalról; BuBu!
Na nem ismerem én a mai új gépeket, csak fényképen.Sokat tanultam már ezekbõl a megállapításokból is én is.Tehát tele van mindenféle beállítási lehetõséggel biztos, és a lényeg talán a manuális beállítás módszer,amivel rengeteg kisérletezõ képet csinálhatsz.
Tehát gyakorlás, szoktatni a gépet magadhoz, és viszont.
Az ellenfény nagyon problémás szerintem is, nehéz egyensúlyt találni az égkép-földi táj közt.Ha meg utólag babrál az ember vele, egy foto-pályázaton mindjárt kiszúrnák az utólagos belenyúlást.
Régebben volt egy kisfilmes gépem,(Praktica L2) ahhoz un.polár-szûrõ. Ez eltüntette az ég fehéres-ködös (szórt fény) jellegét, és erõteljessé tette a felhõk kontúrjait.Nem tudom, ez mûködne-e a digi leképezõs objektívoknál is?
Üdv. a keleti szélességi vonalról; BuBu!
Olyan birka vagyok... eljövök az Alpokba egy 17-40-es nagylátószögüvel, a telét meg otthonhagytam
Köszönöm szépen mindhármótoknak, hogy megnéztétek és leírtátok bõvebben is a véleményeteket.
Néhány szót én is tennék hozzá. Ahogy Astorman rátapintott a lényegre, "nem épp a tudatosság vezérelt", és akkor még finoman is fogalmazott. A makró egy DOF próba, a másik kettõ pedig pont az ellenfénnyel való játék. Sajnos kevés az idõm, még nem is nagyon tudtam (mert a kézikönyvét még csak most kezdtem tanulmányozni), melyik funkciót, hol érem el, a legtöbb idõ azzal ment el, hogy próbálgattam, mit és hol találok meg a menüben. Ugye ez egy ilyen gépnél már fontos, hisz nincsenek elõre programozott klisék. Ezen felül úgy vettem észre ugyanazon érték beállítás teljesen máshova vezet mint Canonéknál, szóval lesz mit tanulgatnom, mire "vaktában" lövöldözök!
Ellenfénynél a kép bizonyos részei még ennél drágább masináknál is a sötétbe veszhetnek. Ahogy palui is írja, ezt HDR-el ki lehet küszöbölni, már ha valakit zavar. Egyébként rengetegféle expozíció sorozatra fel van készítve a fehéregyensúlytól az élességen keresztül... Szóval, ezt a gépet még tanulnom, szoknom kell!
Kivágat, itt egy másik: Link Nem biztos, hogy jobb... A kép készültekor ilyen szempontból semmit nem komponáltam, utólag láttam ezt az átlós lehetõséget meg benne, de sokat nem törtem a fejem rajta...
Néhány szót én is tennék hozzá. Ahogy Astorman rátapintott a lényegre, "nem épp a tudatosság vezérelt", és akkor még finoman is fogalmazott. A makró egy DOF próba, a másik kettõ pedig pont az ellenfénnyel való játék. Sajnos kevés az idõm, még nem is nagyon tudtam (mert a kézikönyvét még csak most kezdtem tanulmányozni), melyik funkciót, hol érem el, a legtöbb idõ azzal ment el, hogy próbálgattam, mit és hol találok meg a menüben. Ugye ez egy ilyen gépnél már fontos, hisz nincsenek elõre programozott klisék. Ezen felül úgy vettem észre ugyanazon érték beállítás teljesen máshova vezet mint Canonéknál, szóval lesz mit tanulgatnom, mire "vaktában" lövöldözök!
Ellenfénynél a kép bizonyos részei még ennél drágább masináknál is a sötétbe veszhetnek. Ahogy palui is írja, ezt HDR-el ki lehet küszöbölni, már ha valakit zavar. Egyébként rengetegféle expozíció sorozatra fel van készítve a fehéregyensúlytól az élességen keresztül... Szóval, ezt a gépet még tanulnom, szoknom kell!
Kivágat, itt egy másik: Link Nem biztos, hogy jobb... A kép készültekor ilyen szempontból semmit nem komponáltam, utólag láttam ezt az átlós lehetõséget meg benne, de sokat nem törtem a fejem rajta...
Hogy már én is belekotyogjak!
Nekem meg az a meglátásom, hogy egyszerûen eldurrantott három képet tesztképpen, mit is tud a gép, mindenféle "mûvészi" tudatos beállítás nélkül!
A makrónál annyi, hogy valóban lehetett volna szûkebbre venni a rekeszt, nem kicsivel mivel a virág a kép fõ témája, így ha bal oldalon kapott volna helyet sokkal hangsúlyosabb lenne!
A másik kettõ kép esetében: ahogy Palui is írta, sajnos ellenfényben ez a helyzet! Mivel a fényképezõgépeknek (most ne említsük a több százezer-milliós értékû gépeket) megközelítõleg sem olyan nagy a dinamikai tartományuk, mint az emberi szemnek, így marad a HDR-technika!
Mindezektõl függetlenül szép képek!
Nekem meg az a meglátásom, hogy egyszerûen eldurrantott három képet tesztképpen, mit is tud a gép, mindenféle "mûvészi" tudatos beállítás nélkül!
A makrónál annyi, hogy valóban lehetett volna szûkebbre venni a rekeszt, nem kicsivel mivel a virág a kép fõ témája, így ha bal oldalon kapott volna helyet sokkal hangsúlyosabb lenne!
A másik kettõ kép esetében: ahogy Palui is írta, sajnos ellenfényben ez a helyzet! Mivel a fényképezõgépeknek (most ne említsük a több százezer-milliós értékû gépeket) megközelítõleg sem olyan nagy a dinamikai tartományuk, mint az emberi szemnek, így marad a HDR-technika!
Mindezektõl függetlenül szép képek!
Ha már ennyire részletesen elemezted a képeket, akkor én is hozzáteszek valamit.
Az elsõ kép homályos voltát nem tudom mire érted. Ha a háttérre, akkor az csak elõny. Mert nagyon szépen, zajmentesen, teljesen homogén módon mosta el a számunkra lényegtelen infókat rejtõ hátteret. A fõtéma homályossága pedig a nagyon kis mélységélességbõl adódik. Itt valóban lehetett volna talán egy kicsivel szûkebb rekeszt alkalmazni. Összességében nekem inkább a kivágattal vannak bajaim, de ez meg legyen az én bajom. Túlságosan jobbra tolódott a hangsúly. De mivel ezeket "szárnypróbálgatásnak tette be Zoli, egy szavunk nem lehet
A 2. -3. képen megjelenõ "sötét elõtér" részben az ellenfényben történõ fényképezésbõl ered, mivel a fénymérõ megkapja a nagy fénydózist, és így korrigál. Ez nem feltétlenül hiba, hiszen lehet így van megkomponálva a kép. A másik lehetõség, hogy talán csak sejtetni akarta velünk hogy mi is lehet ott, az így csupán sziluettekként megjelenõ elõtérben.
Ha pedig azt szeretnénk, hogy a naplemente által megvilágított felhõzet se égjen ki, és az elõtér se maradjon sötét, akkor vagy a HDR technikához, vagy egy fotóbolthoz kell fordulnunk. Ez utóbbi esetben több százezer forinttal a zsebünkben, egy nagy dinamikatartománnyal rendelkezõ profi váz megvásárlásának a szándékával
Az elsõ kép homályos voltát nem tudom mire érted. Ha a háttérre, akkor az csak elõny. Mert nagyon szépen, zajmentesen, teljesen homogén módon mosta el a számunkra lényegtelen infókat rejtõ hátteret. A fõtéma homályossága pedig a nagyon kis mélységélességbõl adódik. Itt valóban lehetett volna talán egy kicsivel szûkebb rekeszt alkalmazni. Összességében nekem inkább a kivágattal vannak bajaim, de ez meg legyen az én bajom. Túlságosan jobbra tolódott a hangsúly. De mivel ezeket "szárnypróbálgatásnak tette be Zoli, egy szavunk nem lehet
A 2. -3. képen megjelenõ "sötét elõtér" részben az ellenfényben történõ fényképezésbõl ered, mivel a fénymérõ megkapja a nagy fénydózist, és így korrigál. Ez nem feltétlenül hiba, hiszen lehet így van megkomponálva a kép. A másik lehetõség, hogy talán csak sejtetni akarta velünk hogy mi is lehet ott, az így csupán sziluettekként megjelenõ elõtérben.
Ha pedig azt szeretnénk, hogy a naplemente által megvilágított felhõzet se égjen ki, és az elõtér se maradjon sötét, akkor vagy a HDR technikához, vagy egy fotóbolthoz kell fordulnunk. Ez utóbbi esetben több százezer forinttal a zsebünkben, egy nagy dinamikatartománnyal rendelkezõ profi váz megvásárlásának a szándékával
Szia! Megnéztem a három fotót, de nekem nem annyira szépek. Nem tudom, esetleg a monitorom túl kontrasztos, vagy ezek a nagy gépek ilyeneket csinálnak?
Elsõ kép; részben makró,közeli, de homályos.A kék színt legnehezebb élesben leképezni.
A másik kettõ; tájkép,naplemente már jobb, de az elõtér sötét,fekete szinte,lehangoló benyomást kelt, mint ha temetõben állnál. Mellesleg ezt veszem észre Felhõcske naplementés képeiben is, túl komor, dinamika szegény.Valahogy nekem nem természetesen hat a sötét altalaj,növényzet.
Mondom, csak az én látásom ez, nem vagyok szaki.
Elsõ kép; részben makró,közeli, de homályos.A kék színt legnehezebb élesben leképezni.
A másik kettõ; tájkép,naplemente már jobb, de az elõtér sötét,fekete szinte,lehangoló benyomást kelt, mint ha temetõben állnál. Mellesleg ezt veszem észre Felhõcske naplementés képeiben is, túl komor, dinamika szegény.Valahogy nekem nem természetesen hat a sötét altalaj,növényzet.
Mondom, csak az én látásom ez, nem vagyok szaki.
Nekem is arany Canonom van. Jó nehéz. Az objektív lencséit pedig gyémántból csiszolták.
Köszönöm Mindenkinek, egyelõre még csak a könyvet lapozgatom, próbálom bevésni mit, hol érek el a menüben... Talán még délután lesz egy kis próbálkozás is élesben!
Igazad van és köszönöm!
Mentegetõzésként mondom,hogy megláttam és lõttem,nem volt idõ a komponálásra,mert nagyon gyorsan változtak a fények és gyorsan mozgott a pára is.Még nincs akkora gyakorlatom,hogy ezeket a dolgokat gyorsan észrevegyem és mondjuk odébb álljak két méterrel.
Mentegetõzésként mondom,hogy megláttam és lõttem,nem volt idõ a komponálásra,mert nagyon gyorsan változtak a fények és gyorsan mozgott a pára is.Még nincs akkora gyakorlatom,hogy ezeket a dolgokat gyorsan észrevegyem és mondjuk odébb álljak két méterrel.
Azért lehet olcsóbban is venni! Nem húztak le az árával??
Ez pl. 2500 Ft-ból jön ki (Új)!
Link
Gratula a képeseknek és az új gépeseknek!
Ez pl. 2500 Ft-ból jön ki (Új)!
Link
Gratula a képeseknek és az új gépeseknek!
Áki, nagyon tuti a reggeli tavas képed!
Amit én változtatnék: a fa és a csónak nagyon sötét folt, a csónak nem elég jól kivehetõ, így inkább kihagynám ezt a részt. Engem zavar, hogy az alsó fácska összeér a túlparton lévõ fa tükörképével. A kép még így is gyönyörû, nagyon finom árnyalatai és igen kellemes fényei vannak! Gratula hozzá!
Amit én változtatnék: a fa és a csónak nagyon sötét folt, a csónak nem elég jól kivehetõ, így inkább kihagynám ezt a részt. Engem zavar, hogy az alsó fácska összeér a túlparton lévõ fa tükörképével. A kép még így is gyönyörû, nagyon finom árnyalatai és igen kellemes fényei vannak! Gratula hozzá!
Gratulálok,használd egészséggel és jó fényeket!
No és persze várjuk a szebbnél szebb képeket!
No és persze várjuk a szebbnél szebb képeket!
K20D megérkezett! Sajnos, a dupla obikitrõl már lekéstem, maradt az alap 18-55ös. Egyelõre még fura, szokni kell még ezt a masinát...
Igen,nekem is szûk így kicsit,de ezek tényleg szubjektív dolgok.
Attól függ,mit akar az ember láttatni.
Attól függ,mit akar az ember láttatni.
Ez már valóban csak ízlés kérdése Nekem ez a kivágat már túlságosan beszükíti a teret, nem tudom, milyen magasan vannak a hápik, mert hiányzik (legalább valamennyi) tükrözés, és sajnálom is õket, hogy nincs levegõjük (terük) a repüléshez
Szerk: látom, már módosítottál
Szerk: látom, már módosítottál
Link Ha lenne egy ilyen szuper alapom, én valahogy így vágnám ki... na és az említett keret hozzá. Bocs, az túlbuzgóságért, és nagy gratula az eredetiért!
Bár most nézem Ákidobos a Te verziódat, és lehet hogy a madarak tükörképét jobb ötlet bennehagyni.
Bár most nézem Ákidobos a Te verziódat, és lehet hogy a madarak tükörképét jobb ötlet bennehagyni.
Igen-igen,olyat már csináltam.Vászon méret magyarul.Köszi.
De én azt hittem,hogy dark frame-rõl beszélsz. Azért nem értettem
De én azt hittem,hogy dark frame-rõl beszélsz. Azért nem értettem
Pl. fotosopban munkafelület megnövelése, és ott megadod, hogy fekete legyen (nem tudom, hogy a magyar verzióban mi a pontos fogalomnév). A képmegmunkáló menüpontban van, ahol a képméret változtatása is.
Lett volna mivel, bár a zsûri fejével gondolkozva, nem sok...
De sajnos minden aznapi képem 3mpixelben(másfél éve van meg a gép, és csak egyszer állítottam erre a felbontásra... pont aznap) készült, mint már írtam is róla vmelyik fórumban...
Egyszerûen csak kíváncsi vagyok a nyertes mûvekre
De sajnos minden aznapi képem 3mpixelben(másfél éve van meg a gép, és csak egyszer állítottam erre a felbontásra... pont aznap) készült, mint már írtam is róla vmelyik fórumban...
Egyszerûen csak kíváncsi vagyok a nyertes mûvekre
Egy kérdéssel fordulnék Hozzátok!
Töröm a fejem egy 200-400 mm-es Tamron vagy egy 135-400-as Sigma tele vásárlásán!
Olvastam a neten egy-két tesztet, de mégis, ha van itt valakinek ilyen a kettõ közül, szívesen várnám a véleményét!
Elõre is köszönöm!
Töröm a fejem egy 200-400 mm-es Tamron vagy egy 135-400-as Sigma tele vásárlásán!
Olvastam a neten egy-két tesztet, de mégis, ha van itt valakinek ilyen a kettõ közül, szívesen várnám a véleményét!
Elõre is köszönöm!
Jaaaa!Hogy keret?!Azt hittem hogy fekete hátteret,mint az astrofotóknál....
Köszi,kipróbálom.
Köszi,kipróbálom.