Meteorológiai műszerek otthon
Műszer csatlakoztatása a MetNet-re
MetNet WS feltöltő: LINK MetNet WD feltöltő: LINK
MetNet cumulus feltöltő: LINK
Figyelem! Akinek Netatmo és Ruuvitag műszere van, az mostantól felkapcsolhatja a MetNet-re is!
Műszereim LINK
Csatlakoznál a légszennyezettség mérő állomáshoz? Olvasd el cikkünket
Kérdésed van ezzel kapcsolatban? Írj nekünk a legszennyezettseg(kukac)metnet(pont)hu címre.
#5995. - Mordok (Érsekújvár (Szlovákia) : hát sztem a dupla freki, mint interferencia értékek, lehet hogy zavart okozhatnak.
Próbáld eltolni egyik másik értékét pár tíz Mhz.-cel.
Próbáld eltolni egyik másik értékét pár tíz Mhz.-cel.
Na jó, én a saját gépemrõl írtam, a mai M-es sorozatról nem tudok.Persze minden gépgyártó kitalál új szériaszámot, ez a legjobb újdonság, és fenéket, egyre rosszabbak.
Tudom, a nagy márkás gyártók azért vigyáznak a nevükre, és nem dobnak ki bóvli gépet. Azért a gyanúsan "akkcióós", és olcsó gépektõl óvakodnák
Tudom, a nagy márkás gyártók azért vigyáznak a nevükre, és nem dobnak ki bóvli gépet. Azért a gyanúsan "akkcióós", és olcsó gépektõl óvakodnák
M3xx és M407-et volt szerencsém huzamosabb ideig használni.
Negatív tulajdonásgok:
- borzasztó lassú fókusz
- zabálja az elemet
- autofókusz világos nappal mellélõ
- nagyon gyenge makró mód
- zajos kép
- nagy file-méret (a többi gép fele ekkora mérettel jobb képet csinál)
- a 3. kép után egyszerûen nem moccan a gép, amíg ki nem írta a pufferbõl a kártyára a képeket. (pl villámfotózásnál majdnem megtapostam néhányszor e miatt) [ilyenkor kb 20s-ig semmit nem tudsz csinálni. marha idegesítõ]
- a vakuja szinte semmire nem jó. Olyan mintha nem lenne szinkronban, és rosszkor villanna, ezért sötét a kép
- a vakut nagyon hosszú ideig tölti
Több márkatárssal beszéltem már, és mindeni hasonló dolgokról számolt be a többi HP model esetében.
Uh én tartom a véleményemetl
Negatív tulajdonásgok:
- borzasztó lassú fókusz
- zabálja az elemet
- autofókusz világos nappal mellélõ
- nagyon gyenge makró mód
- zajos kép
- nagy file-méret (a többi gép fele ekkora mérettel jobb képet csinál)
- a 3. kép után egyszerûen nem moccan a gép, amíg ki nem írta a pufferbõl a kártyára a képeket. (pl villámfotózásnál majdnem megtapostam néhányszor e miatt) [ilyenkor kb 20s-ig semmit nem tudsz csinálni. marha idegesítõ]
- a vakuja szinte semmire nem jó. Olyan mintha nem lenne szinkronban, és rosszkor villanna, ezért sötét a kép
- a vakut nagyon hosszú ideig tölti
Több márkatárssal beszéltem már, és mindeni hasonló dolgokról számolt be a többi HP model esetében.
Uh én tartom a véleményemetl
Sziasztok,
Szeretnék építeni egy automata csapadékmérõt, viszont hiányosak az ezirányú ismereteim. Tudna nekem valaki segíteni, hogy milyen (házilag is kivitelezhetõ)eszközzel lehet az érzékelést megvalósítani? A neten nem nagyon találtam leírást...
Szeretnék építeni egy automata csapadékmérõt, viszont hiányosak az ezirányú ismereteim. Tudna nekem valaki segíteni, hogy milyen (házilag is kivitelezhetõ)eszközzel lehet az érzékelést megvalósítani? A neten nem nagyon találtam leírást...
Na átváltottunk égrenézõre.
Micibot:HP-t semmiképpen ne vegyél. Hulladék az öszes.
Azért megvétóznám a kijelentésedet, mert nekem 3 éves Hp-735-ösöm van és nagyon jó.Persze akkor még csak 3.2 Mpixel volt a sláger, de ez nem mond ma sokat.
A lényeg a mai gépeknél az erõs váz, (fémtok) meg az optika.Ezeket kell megfizetni, és szem elõtt tartani.
Másodlagos az elektronika, ezt már minden gépbe belerakják, olyan mint egy DVD.-lejátszó, ami mindent lejátszik,mindent tud, - egy darabig.
Nem kell a megapixeleket hajkurászni, mert hiába a 5-7 Mp. ha a lencse rajzolata pocsék, homályos,fényszegény.
Meg ha nekiütõdik, leesik a gép, akkor 3 felé esik szét.
Túl könnyû, ezüstös,csillibilli (mûa.) gépeket meg jobb elfeledni,még ha márkanév is illeti.
Micibot:HP-t semmiképpen ne vegyél. Hulladék az öszes.
Azért megvétóznám a kijelentésedet, mert nekem 3 éves Hp-735-ösöm van és nagyon jó.Persze akkor még csak 3.2 Mpixel volt a sláger, de ez nem mond ma sokat.
A lényeg a mai gépeknél az erõs váz, (fémtok) meg az optika.Ezeket kell megfizetni, és szem elõtt tartani.
Másodlagos az elektronika, ezt már minden gépbe belerakják, olyan mint egy DVD.-lejátszó, ami mindent lejátszik,mindent tud, - egy darabig.
Nem kell a megapixeleket hajkurászni, mert hiába a 5-7 Mp. ha a lencse rajzolata pocsék, homályos,fényszegény.
Meg ha nekiütõdik, leesik a gép, akkor 3 felé esik szét.
Túl könnyû, ezüstös,csillibilli (mûa.) gépeket meg jobb elfeledni,még ha márkanév is illeti.
Pár kép, amit vele csináltam még a múltkor zivatarban:
Hibája még a manuális zoom nehézkes állítása, valamint az, hogy a manuális zoom állításakor nem jelez vissza semmit, hogy éppen hogy áll.
Hibája még a manuális zoom nehézkes állítása, valamint az, hogy a manuális zoom állításakor nem jelez vissza semmit, hogy éppen hogy áll.
Nekem is ilyen Fujim van, nagyon meg vagyok vele elégedve. Egyetlenegy hiányik belõle nekem: az, hogy a záridõt nem állíthatom bármekkorára (mármint nem lehet több, mint 15 másodperc)
Phoenix!
Itt egy link Link hátha egy picit többet megtudsz belõle az alapismeretekrõl is. Üdv: lucifer
Itt egy link Link hátha egy picit többet megtudsz belõle az alapismeretekrõl is. Üdv: lucifer
Csatlakozom micibothoz, jó vétel. Vagy ha van rá pénz az utódját a 6500-at bátran ajánlom. Uj képfeldogozó elektronikát kapott, nagyon jó a zajmentessége ISO 100-400-ig. Ennek üzlettõl függõen 60e-65e körül van az ára. Most az egyik legjobb választás ebben az un. bridge, vagy más néven tükörreflexes-szerû gépek kategóriájában.
HP meg nekem sem kéne, ha ingyen adnák se.
Ha kompakt, zseberevágós gép kell, akkor vagy Canon vagy Nikon.
HP meg nekem sem kéne, ha ingyen adnák se.
Ha kompakt, zseberevágós gép kell, akkor vagy Canon vagy Nikon.
Link
Ehez mit szólsz? Csak 40.000-45.000 Ft, 10x zoom. Ezt még nem rontották el annyira a marketingesek, nem tettek bele 8723865496 megapixelt, tud auto módban is fényképezni, de ha meg akarsz tanulni fotózni akkor te is be tudsz állítani mindent.
Az újabb gépek egyre szarabbak
Ha viszont van sok pénzed, akkor 150.000 Ft környékén már kapsz valami alap tükörreflexes fényképezõt. Ezekek sokkal jobb képük van mint bármelyik kompakt gépnek. Csak itt a gatyádat is objektívekre költheted.
HP-t semmiképpen ne vegyél. Hulladék az öszes.
Ehez mit szólsz? Csak 40.000-45.000 Ft, 10x zoom. Ezt még nem rontották el annyira a marketingesek, nem tettek bele 8723865496 megapixelt, tud auto módban is fényképezni, de ha meg akarsz tanulni fotózni akkor te is be tudsz állítani mindent.
Az újabb gépek egyre szarabbak
Ha viszont van sok pénzed, akkor 150.000 Ft környékén már kapsz valami alap tükörreflexes fényképezõt. Ezekek sokkal jobb képük van mint bármelyik kompakt gépnek. Csak itt a gatyádat is objektívekre költheted.
HP-t semmiképpen ne vegyél. Hulladék az öszes.
Canon,Nikon,HP,Samsung
Szerintem Canon-t vagy Nikon-t vegyél. Persze attól függ, hogy mire kell.
Link
Szerintem Canon-t vagy Nikon-t vegyél. Persze attól függ, hogy mire kell.
Link
Szeretnék segítséget kérni fényképezõgép vásárlásához. Nem igazán tudom, hogy a gépeknél milyen tulajdonságokat fontos nézni(egyáltalán mit jelentenek) ill. azok milyen értékkel kell hogy rendelkezzenek. Persze ha valakinek van valami jó tapasztalata egy gépmárkával-típussal azt is szívesen elolvasnám!
Szeretném megkérdezni hogy ha két különbözö frekvenciájú szenzort egymás mellé teszek (433 és 868 mhz-s szenzort)akkor azok zavarhatják egymást?
A Te653el.- lel kapcsolatban:
Nagyon érzékeny müszer, mert a külsõ egységet rákötve a 3 méteres szondára nagy szórásokban mér.
A külsõ szenzor is digi kijelzésû, nem szeretném "csak" kiakasztani egy fára.A bejárati terasz ajtó mellett van, hogy ott is lehessen látni az akt.T.-Rh. értékeket. A hozzádugaszolt szonda helyét keresem, mert még a fal távolsága, meg a fényviszonyok is más értéket mutatnak 3-5 percen belül.( 1-5 fok is lehet az eltérés, ha napfényt kap.)
Nagyon érzékeny müszer, mert a külsõ egységet rákötve a 3 méteres szondára nagy szórásokban mér.
A külsõ szenzor is digi kijelzésû, nem szeretném "csak" kiakasztani egy fára.A bejárati terasz ajtó mellett van, hogy ott is lehessen látni az akt.T.-Rh. értékeket. A hozzádugaszolt szonda helyét keresem, mert még a fal távolsága, meg a fényviszonyok is más értéket mutatnak 3-5 percen belül.( 1-5 fok is lehet az eltérés, ha napfényt kap.)
Mordok: szerintem megéri, akinek van kb. 20 ezer forintja.Lehet hogy jobb mint amit én vettem; TE653EL cca: 13 ezer. Meg ez elég nagy kijelzõs, aki szemüveges,rosszan lát elolvashatja.Megasztán ebbe elég 2*AA elem, bel-kültéribe egyaránt.
Magyarországi forgalmazója sajna csak nagykeres, de lehetne kérni utánvételesen, ha megengedik.
Cikklista 6.- készülék
Link
A linken belül a cégismertetõt olvassátok el.
Magyarországi forgalmazója sajna csak nagykeres, de lehetne kérni utánvételesen, ha megengedik.
Cikklista 6.- készülék
Link
A linken belül a cégismertetõt olvassátok el.
de abban ugye egyetértesz velem, hogy az említett 200Ft-os, 3,6cm befogadóátmérõsnél, klasszisokkal jobb megoldás...
esetleg ha lesz végre itt is egy normális csapadék (kb 10-20mm) akkor majd elmondom, mi a különbség a kínaihoz képest.
csak akkor leszek bajban, ha egyszerre lejön 60 mm
(na ettõl se kell mostanában tartani...)
kb 50-ig még képes gyûjteni a csapit.
csak akkor leszek bajban, ha egyszerre lejön 60 mm
(na ettõl se kell mostanában tartani...)
kb 50-ig még képes gyûjteni a csapit.
Hátha valakit érdekel, és egy kicsit pontosabban szeretne csapadékot mérni:
Bricostore-ban kapható most 990-ért csapadékmérõ!
7,5cm felsõ nyílással 40mm-ig skálázott, 80cm magas állvánnyal, Holland gyártmány.
tudom nem egy Hellmann, de a kínai 200ft-osok kiváltására tökeletesen alkalmas!
Bricostore-ban kapható most 990-ért csapadékmérõ!
7,5cm felsõ nyílással 40mm-ig skálázott, 80cm magas állvánnyal, Holland gyártmány.
tudom nem egy Hellmann, de a kínai 200ft-osok kiváltására tökeletesen alkalmas!
Az enyém is bekapcsolna, tudja az alaplap. A leállítást nem tudtam megoldani, ezért a digitális kapcsolóórás megoldás. 1 impulzusra bekapcs, majs 15 perc után újabb impulzus, az leállítja. Csak a Win energiagazdálkodásnál kell bellítani.
No, meg a kapcsolóórával tágabbak a lehetõségek, hétvégére külön lehet programozni, ha hosszabb idõre lépek le, többször kell elindítani, mint hétköznap.
No, meg a kapcsolóórával tágabbak a lehetõségek, hétvégére külön lehet programozni, ha hosszabb idõre lépek le, többször kell elindítani, mint hétköznap.
Ez alaplapfüggõ dolog. Az enyém (Abit NF7-S) pl fel tud ébredni megadott idõpontban. Innen már csak egy olyan programnak kell elindulnia, ami mondjuk 20 perc múlva kilövi a masinát.
Én találkoztam olyan programal is ami képes ki és be is kapcsolni a számítógépet a beállított idõpontokban. Majd utána nézek valamelyik nap.
Én digitális kapcsolóórával indítom a gépet. A WS nem szereti, ha a gép 220V-os hálózata van ki-be kapcsolva, ezért én beledugtam egy falitápot. A táp egy elkón kersztül egy relét húz meg egy pillanatra, amelynek egyik záróérintkezõje a gép bekapcs. nyomógombjával van párhuzamosan kötve. Leállítani is így lehet, ha a Win-t úgy állítod be, következõ impulzusra szépen leállítja a rendszert. Ha részletesen érdekel jelezd, nem akaom a részletekkel a fórumot terhelni. Megírom privátban.
Kedves moderátor, homályosítsd már fel az új bogácsi, nevezetesen mimoza észlelõtársunkat arról, mi a különbség egy 300 Ft-os kínai léghõmérõ meg 20.000 Ft-os külsõ-belsõ idõjárásjelzõ/elõrejelzõ mûszer között, mert engem frankón leugatott, hogy hogy merészelek én neki báármit is mondani, és kétségbevonni azt, hogy õ hiteles adatokat küld be. Elõre is köszi!
A fogadó részen még fejlesztések zajlanak, átmenetileg le van állítva a dolog. Sok mindentõl függ mikor indul újra, így idõpontot nem tudok mondani.
Pl beszerzel egy régi gépet párezer forintért, amit rákötsz a wsre, és az szedegeti róla az adatokat. Nem kell hozzá semmi extra.
Legalább rá lehetne dugni egy Pendrive-ot. Nem tudom, hogyan oldom majd meg. Azért ha valakinek van trükkje megoszthatja.
Ismeritek ezt a programot?
Link
Elvileg egy játékprogram, de a grafika 100%-ig fizikai képletekre van alapozva. Elindítható sandbox módban,
hogy a játék kihagyható legyen. Ilyenkor az egérrel lehet örvényeket, vektorokat és egyebeket rajzolni.
(Met-rajongóknál súlyos függõséget okozhat... ;-)
Link
Elvileg egy játékprogram, de a grafika 100%-ig fizikai képletekre van alapozva. Elindítható sandbox módban,
hogy a játék kihagyható legyen. Ilyenkor az egérrel lehet örvényeket, vektorokat és egyebeket rajzolni.
(Met-rajongóknál súlyos függõséget okozhat... ;-)
Van valamilyen lehetõség a ws-ek adattárolásának bõvítésére? Ugyanis 100 adatcsomag eléggé sovány és 15 percnél nemigen szeretném lejjebb adni a mentések gyakoriságát. (2300-as)
2 naponta mindenképp be kell kapcsolni a gépet, ha nem akarom, hogy elvesszenek értékes adatok, de ha elutazok ez nem lehetséges. Mi a megoldás? Ti hogy oldjátok meg ezt?
2 naponta mindenképp be kell kapcsolni a gépet, ha nem akarom, hogy elvesszenek értékes adatok, de ha elutazok ez nem lehetséges. Mi a megoldás? Ti hogy oldjátok meg ezt?
Érdeklõdnék,hogy a online állomások menüpont alatt van két állomás,és alá van irva a kliens program letölthetõsége le is töltöttem,föltelepitettem a ws-em felismeri de nem történik semmi,elvileg ez nem egy feltöltõ progi a metnet-re?
Ha ez egy tuti feltöltõ progi hol jelenik meg az észlelésem?
Ha ez egy tuti feltöltõ progi hol jelenik meg az észlelésem?
Nem-nem, a tengerszinti nyomás a lényeges, azt tudod összehasonlítani a többiekével, illetve azt tudod észlelésbe beküldeni (ööö lehet egyáltalán olyat? hónapok óta nem észleltem :-/) Inkább úgy állítsd be a magasságodat, hogy a tengerszinti nyomás egyezzen a környékedrõl észlelõkével.
Na akkor reseteljek, és kérjem a valós helyi nyomást?
Megasztán a tényleges magasság kb. csak 100-120 méter .
A tengerszinti nyomás meg nem annyira érdekel.Mi van itt helyileg, tehát -local-. a lényeg..
Köszi a hozzászólást.
Megasztán a tényleges magasság kb. csak 100-120 méter .
A tengerszinti nyomás meg nem annyira érdekel.Mi van itt helyileg, tehát -local-. a lényeg..
Köszi a hozzászólást.
A local a te állomásszinti légnyomásod, egyszerûen ami van, a sea level a tengerszintire átszámított, tehát hogy ez lenne a légnyomás itt ha a tengerszinten lennél. Az elsõ mért adat, a második számított.
Én most 150 méterre állítottam, akkor mutat a környékre elfogadhatót. Pár napja meg úgyis alig moccan a légnyomás.
Sajnos csak egész értéket mutat, most 1014-et, pedig akartam egy tizedpontos kijelzésût, de ez is megteszi.
Amúgy nem értem a szöveges meghatározást, a local hPa 996 most, ami ugye a helyi lenne.Ezt a müszer állítja be, az elemek behelyezése után. Ekkor kell nekem megadni 1 percen belül a t.sz.f magasságot, ami most 150 méter.
Azután jelzi ki a " sea level" szöveg mellé a 1014 hPa-t.
Logice ezek pedig fordítva értelmezhetõk, legalábbis nekem.
Sajnos csak egész értéket mutat, most 1014-et, pedig akartam egy tizedpontos kijelzésût, de ez is megteszi.
Amúgy nem értem a szöveges meghatározást, a local hPa 996 most, ami ugye a helyi lenne.Ezt a müszer állítja be, az elemek behelyezése után. Ekkor kell nekem megadni 1 percen belül a t.sz.f magasságot, ami most 150 méter.
Azután jelzi ki a " sea level" szöveg mellé a 1014 hPa-t.
Logice ezek pedig fordítva értelmezhetõk, legalábbis nekem.
Ahogy összehasonlítom a ma megkapott müszeremmel, ez is sokat tud, az ár is (2 db.szenzor) már elfogadható.
Csak az ikon-kijelzés kicsit szokatlan. Jobb az égkép ikon féle.Persze ha a barátod nõ, akkor ez telibetaláló....
Csak az ikon-kijelzés kicsit szokatlan. Jobb az égkép ikon féle.Persze ha a barátod nõ, akkor ez telibetaláló....