2024. november 24., vasárnap

Repülés

Adott napon: 
Keresés:
#1479
A választ megleled az Airportal vagy a Plane Spotting Hungary Facebook oldalán.
#1478
Valami miatt 4 gépet nem engednek leszállni a Liszt Ferenc reptérre. Ott köröznek már egy ideje a reptér környékén... Vajon mi lehet? (Zivatar jelenleg nincs a térségben.) 

beillesztett kép

#1477
Ezt kicentizték Link nevet
#1476
Uh, részvétem a képek elvesztéséért, az azért elsőre komoly trauma lehetett.

AMS nekem nagyon bejött (tudom, ez szubjektív és egyéni élményfüggő), nekem tetszik, hogy nem széttagolt terminálok vannak, hanem egybeépült minden, jókat lehet nézelődni is, frankó spotter hely, tetszett a sok régi retro KLM 747, a karibi társaságok ritkaságai, a kínai meg tajvani gépek sokasága meg a Delta-tobzódás, ami persze leginkább A333 és B763 / B764. A Schengen --> Non-Schengen átjutás nekem nagyon egyszerű volt, EU útlevéllel elég volt az automatákhoz menni, az a sor meg gyorsan haladt, emberi cseszegetés nuku. Jól működött a prompt átszállások részére új immigration sor nyitása rendszer, ill. ennek kommunikációja (vö. ugyanez CDG-n pocsékul ment). Az USA-járatokra AMS-előszűrés van, de ez így megy mindenhol (sőt bizonyos helyeken (pl. Dublin) a kihelyezett amerikai határőrök már az indulás előtt beléptetnek az USA-ba, ami hasznos, mert ilyenkor az USA-érkezés már belföldi terminálhoz történik), igazából zaklatásnak nem nevezném, nekem egy 3 perces elbeszélgetés volt kb. "na és milyen programja lesz majd Manhattanben" jellegű kérdésekkel. Persze nyilván megvannak a technikáik, hogy rövid idő alatt is jól szűrjenek. A transzferátpakolás tud idegesítő lenni, de hát előfordul. AMS-ban igazából akkor van gáz, ha a szélviszonyok miatt le kell zárni egy vagy több futópályát a hatból, na akkor tud igazi káosz lenni.
#1475
Szuper képek! nevet
---------------------
Egyik kedvenc elfoglaltságom közben (légiforgalom figyelése a flightradar24.com segítségével) nagy meglepetésemre látom, hogy az Austrian Airlines  légitársaságnak micsoda luxus desztináció is szerepel a kínálatában.
Felettem repült el a Victoria/Seychelle-szigetek - Bécs járat (Boeing 767-31A).
vidám laza
#1474
Faszánytosok! nevet

------------------------------------------------
Én a múltkor AMS-ban csalódtam nagyot. Pedig ódákat zengtek róla. Kb USA-szintű "zaklatások" a vámon/securityn, jéghideg víz a mosdóban, hideg, kényelmetlen, a transzfert 3x pakolták át stb stb. Siroda OFF 
Viszont a transzatlani KLM 777-300-as most egy újabb darab volt, szóval az meg lett dícsérve nevet

Amúgy mivel az összes nyaralásos képem elveszett (a Panama-csatornánál time lapse készítés közben lezuhant cucc kb 20 méterről) ezért a képes beszámoló elmarad szomoru
#1473
Marokkói légifotók: Link
#1472
Legyen szép napotok, egyél sok gyümölcsöt, ananászt pld. Én is ott származót ettem, a zöldséges táblája szerint onnét származik,  nagyon finom. laza
#1471
Hát ja, AF retro 773 nem egy leányálom, nekem nem is a lábhellyel volt a gondom, hanem az ülésszélességgel, jó kis transzatlanti vállösszeérintős éjszaka ilyen környezetben Link  aztán megváltás volt a CDG-leszállás. CDG szép építészetileg, különösen a 2F, de számomra kb. ennyi a pozitívum, megtettek mindent, hogy a 2E(M) --> 2F transzfer ne jöjjön össze 40 perc alatt, de végül némi erőszakossággal sikerült. AMS pl. számomra nagyságrendekkel funkcionálisabb és emberibb a nagypályások között.
Costa Rica nyilván remek élmény, légyszi valami frankó képes beszámolót majd. nevet
#1470
Köszi nevet BUD-CDG-SJO végig Air France egy múlt századi  “fapados” 777-300ER-en 2,5 óra késéssel, nem működő real-time adatokkal. De hát aki franciákkal kezd...
#1469
Frankó nevet Hol volt a transzfer Costa Rica felé? Melyik társaság volt?

A tavalyi Air Canada elárazáskor majdnem vettünk jegyet mi is oda, 100 ezer alatt volt, ráadásul később nem is törölték, tehát jó nagy hülyeség volt nem megvenni. Mondjuk 2 átszállás lett volna meg persze kanadai ETA a pár óráért is, meg akinek éppen nincs, amerikai ESTA, bár Washingtonban legalább másfél napra ki lehetett volna húzni.
#1468
Like! nevet
#1467
Egy kis kézi time lapse: Link
szintén telós az esti San Jose (egy részéről): Link

Puerto Rico felett tankönyvi Cb-megvilágítós zivatar mellett repültünk. Na oda a teló kevés volt, de alátvány..... az mindent vitt nevet
#1466
Hétvégi kikapcsolódás.nevet
Link

#1465
Szu-25-ös benyelt egy Stinger MANPAD puszit a pocijára Hama fölött, de még így le tudott szállni egy közeli bázison, igaz ez már vészleszállás lehetett: Link

Nem véletlenül hívják repülő tanknak is.
#1464
Új transzatlanti rekord a 374km/h hátszélnek köszönhetően :] Link
#1463
Link

HATALMAS VIHAR HOLLANDIÁBAN: LEÁLLT A SCHIPHOL REPÜLŐTÉR
#1462
Hát mit ne mondjak, de ilyen adrenalin növelő élményre nem vágyom.
Link Link  Link
#1461
Link

Ha már karácsony, akkor itt a C-130 Hercules produkálja magát, angyalkásat játszik.kacsint
#1460
Földközelben, Amerikában. Hulla hopp. laza
Link
#1459
Ez kicsit húzós repülés :
Link
vidám
#1458
Link

Szu-24 Aleppó fölött szórja az infracsapdákat és előtte sajnos mást is. Rossz a cím, egyértelműen mondja a felvételt készítő, hogy Halab (Aleppó), Masaken Hanano kerület.
#1457
Kalapemelő átrepülések: Link hofuvas
#1456
Szu-25-ös akcióban:    Link

(Persze nem nehéz, ha nincsen az ellenfélnek komoly légvédelme...)
#1455
MAKS 2017 AIR SHOW: Link élő
#1454
Eszméletlen jók a Qatar első járat videói:

Atlanta A380: Link

Sydney B777: Link

Nizza Dreamliner: Link

Auckland B777: Link

Dublin A350: Link

#1453
Pár napja jelentették be a Lengyel Nemzeti Légitársaságnál (LOT), hogy jövő májustól 2 közvetlen járatot indítanak Budapestről az USA-ba. És ráadásul Boeing 787 Dreamlinerekkel repülik. nevet
Budapest - New York JFK
Budapest - Chicago O'Hare
Link
Úgy gondolom, hogy ez az USA-ba utazóknak illetve a repülés kedvelőinek mindenképpen nagyszerű hír.
#1452
Szia! Blogra sajnos nincs idõm. Az Index adott országok szerinti utazási fórumaira írtam több beszámolót.
#1451
Szia!
Érdeklõdni szeretnék, hogy van-e valami blogod az útjaitokról, csak mert millió dologra lennék kíváncsi a sok helyrõl amit lefotóztál és nagyon szívesen olvasnék róluk. Ha van esetleg ilyen, elkérhetném a linket?  
#1450
Su-30SM & Su-25

Link
#1449
Nekem is nagyon tetszenek, egyszer sikerült  A346-ot kifogni egy QR-úton, szépen felújították a kabint. Eszméletlen jó belülrõl (is), amikor felbõg a 4 hajtómû, ehhez képest az A380 szinte néma. :] Tetszett a Royal Brunei A342 változata is: Link

A vakablak valóban igazi szívás, akkor már inkább folyosó.
#1448
ó azokból az A340-esekbõl már elég keveset látni nevet hamarosan ki is kopnak. Mondjuk, azon kívül hogy hozzácsaptak az A330-hoz még egy pár hajtómûvet, nekem nem tûnt fel más különbség köztük, (persze az 500/600 azért hosszra már tekintélyt parancsoló) de mégis valahogy szebb lett tõle. Most meg már a két hajtómû a sláger, kötlséghatékonyság meg stb. 

Más, tegnap jól megszívtam a flybubai-al. 11A-ra kaptam helyet, ami ugye... a 737-800 on ablak melletti ablak nélküli ülés zivatar
#1447
Pár kép március közepérõl. Stella miatt törölték az Amszterdam-New York járatomat, viszont átfoglaltak egy bostoni járatra, így tudtam ott is fotózni pár órát, este meg már indulhattunk New York felé. Viszont a BOS-JFK gép egy CRJ volt, amit elég komolyan megrendezett a szél, frankó volt nagyon. A képek Schipolról, útközbenrõl és a havas Bostonból: Link
#1446
Pl. BUD-BKK-BUD vagy BUD-KUL-BUD viszonylatban általában nincs köztük nagy különbség árban, ha idõben foglal az ember. Még fõidényre is vannak 120-130e  huf jegyek mindegyiknél, ha akcióznak.
A DXB-BUD-DXB más tészta. Azért a helyedben alaposan meggondolnám a kényelmes 1 szektoros 777 út lecserélését. A QR A320 nem ötcsillagos élmény, ahogy írtam. nevet Mondjuk többtízezer ft különbségnél már persze, hogy mérlegeli az ember.
#1445
nemrég dubai-ba költöztem ciprusról, és én is szemezek a qatar-al innen, hiába jár az Emirates naponta közvetlenül 777-el. Az ok nagyon egyszerû, majd 100eft-al olcsóbb a Qatar, mint az Emi. Persze ez függ attól is mikor repülnél, de ahogy nézem, a qatar szinte mindig olcsóbb. Sokat repülök és ha csak lehet nem szeretek átszállni, fõleg nem lemondani egy közvetlen 777-rõl  egy átszállásos a320/a320 javára. qatarral még sosem repültem, Emiratessel már sokat. Vicces, (vagy inkább szomorú számomra vidám ) hogy a bp-dubai-bp sokkal olcsóbb náluk, mint a dubai-bp-dubai. Szóval, ha nincsenek felhasználható mile-jaim, mint most... vidám lehet hogy qatar lesz ebbõl ha haza akarok menni, és nem Emi. Köszi a review-t kacsint
#1444
Köszönöm szépen! nevet
#1443
Szia Peti! Jó élmény volt, nagyon komfortos út, mármint a DOH-BKK szakasz. Mindkét irányba sikerült a 40. sorba helyet szerezni. Ez az alsó szint legelsõ sora, egyik oldalról a kijárat, másik oldalról a lépcsõ mellett. Az
economy osztályon ennél nyugisabb hely nincs. A hajtómûveket itt gyakorlatilag nem is hallod, a levegõztetõ a legnagyobb zaj.  nevet A képernyõk nagyok, a 3D térképek, külsõ kamerák, zene- és filmválaszték szuper. A 6-7 óra alatt egyszer szolgálnak fel fõétkezést, egyszer snacket. Italfogyasztás korlátlan, az ikszedik gint, whiskey-t vagy bordóit is ugyanazzal a természetességgel, mosollyal szervírozzák. A sztyuvik szépek, jobbára orientálisak, méltóságteljesek, professzionálisak, nyugodtak. Az ablakok hatalmasak. A kabinfények nagyban segítik a pihenést, a mosdók igen tágasak. Alapból is nagyok a terek, jókat lehet nyújtózkodni végigsétálva az economy 4 hosszú szakaszán. Az emelet elsõ részében van az elsõ osztály, mögötte a business, leghátul a premium economy, a
felsõ szint persze no-go-zone az alsó szinten utazóknak.A lábhely a sima economy osztályon, azaz a gép alsó szintjénis kényelmesen nagy és nemcsak az exit sorokban. A beszállítás 6 zóna szerint történik az economy-n, ezzelpárhuzamosan egy másik felsõ utashídon keresztül a felsõ szinten. A boarding elvileg indulás elõtt 2 órával kezdõdik és 1 órával elõtte zár, de ez persze ritkán jön össze. Miután mindenki a fedélzeten és megvan a slot is, mehet aviccesen  könnyed pushback. A masszív ajtók automatikusan záródnak, közben végig szól a lágy boarding zene: Link
A fordulósugár meglepõen rövid, az az érzésed, hogy földönszinte helyben megfordul a gép. A felszálló távolság szubjektív érzet szerint is kissé hosszabb az egyéb szélestörzsûeknél. A 250km/h körüli leszálló sebesség elég alacsonynak tûnõ. A fordulók a levegõben nagyon könnyedek és elegánsak voltak.
A Qatar safety videót még mindig a Barca szolgáltatja nevetLink 

A BUD-DOH szakaszt sajnos A320 repüli, ami már kevésbéalkalmas egy 6 órás útra, legalábbis az economy-n. Viszont itt is sikerült az
exit sor, ezért volt lábhely bõven. A sztyuvik ill. a gondoskodás egyéb fokmérõi megegyeznek az A380 személyzetével. 

Összefoglalva, azötcsillagos nem túlzás, ha az ember legalább business osztályon utazik nevet, de economyban is messze veri az amerikai és európai társaságokat, ill. kb. megegyezik az Emirates ill Etihad színvonallal, azoknál talán csak hajszálnyival jobb.
#1442
nevet
Mekkora élmény volt?
Mondanál róla néhány mondatot?
A Qatar Airways tényleg ötcsillagos légitársaság?
#1441
A380-szûzesség végre elvesztve. nevet Link
#1440
Ez tényleg haláli. zivatar
#1439
Pár idei indonéz légifotó (Riau-szigetek, Belitung, Jáva, Bali) - Link
#1438
Az OMSZ megújult repülésmeteorológiai oldalára itt lehet regisztrálni. Link November 30-ig ingyenesen elérhetõek a késõbb fizetõs szolgáltatások is.
#1437
Ez történik, amikor egy nagyforgalmú repülõtér felett zivatarfelhõ tornyosul.
Link zivatar nevet
#1436
Nagyon király videó: Link
Rendesen dolgozik és koncentrál a pilóta.nevet
#1435
Légifotók Katartól Iránon át a Van-tóig: Link
#1434
Két pöpec hangrobbanás volt a környékünkön 3 elõtt pár perccel: Link

Az ablakaim beleremegtek!
#1433
Aztaq:Link
#1432
Valami nagyon furcsa hangú repülõ ment kelet felé a felhõkben 11 körül.
#1431
Nem nagy cucc, meg elfordíthattam volna a telót, de egy felszállás Münchenbõl.Frankfurt felé:
Link
#1430
Péntek délután.

beillesztett kép

Havazás előrejelzés

Utolsó észlelés

2024-11-24 00:10:33

Rákóczifalva

-1.4 °C

na00

RH: 75 | P: 1031.0

Észlelési napló

Térképek

Radar
map
Aktuális hõmérséklet
map
Aktuális szél
map

Utolsó kép

130918

Hírek, események

Indul a MetNet előrejelzési verseny sorozatának 41. sorozata

MetNet | 2024-11-02 11:38

pic
Kis pihenés után folytatódhat a meteorológiai megmérettetés, immáron 41.