Repülés
A választ megleled az Airportal vagy a Plane Spotting Hungary Facebook oldalán.
Valami miatt 4 gépet nem engednek leszállni a Liszt Ferenc reptérre. Ott köröznek már egy ideje a reptér környékén... Vajon mi lehet? (Zivatar jelenleg nincs a térségben.)
Uh, részvétem a képek elvesztéséért, az azért elsőre komoly trauma lehetett.
AMS nekem nagyon bejött (tudom, ez szubjektív és egyéni élményfüggő), nekem tetszik, hogy nem széttagolt terminálok vannak, hanem egybeépült minden, jókat lehet nézelődni is, frankó spotter hely, tetszett a sok régi retro KLM 747, a karibi társaságok ritkaságai, a kínai meg tajvani gépek sokasága meg a Delta-tobzódás, ami persze leginkább A333 és B763 / B764. A Schengen --> Non-Schengen átjutás nekem nagyon egyszerű volt, EU útlevéllel elég volt az automatákhoz menni, az a sor meg gyorsan haladt, emberi cseszegetés nuku. Jól működött a prompt átszállások részére új immigration sor nyitása rendszer, ill. ennek kommunikációja (vö. ugyanez CDG-n pocsékul ment). Az USA-járatokra AMS-előszűrés van, de ez így megy mindenhol (sőt bizonyos helyeken (pl. Dublin) a kihelyezett amerikai határőrök már az indulás előtt beléptetnek az USA-ba, ami hasznos, mert ilyenkor az USA-érkezés már belföldi terminálhoz történik), igazából zaklatásnak nem nevezném, nekem egy 3 perces elbeszélgetés volt kb. "na és milyen programja lesz majd Manhattanben" jellegű kérdésekkel. Persze nyilván megvannak a technikáik, hogy rövid idő alatt is jól szűrjenek. A transzferátpakolás tud idegesítő lenni, de hát előfordul. AMS-ban igazából akkor van gáz, ha a szélviszonyok miatt le kell zárni egy vagy több futópályát a hatból, na akkor tud igazi káosz lenni.
AMS nekem nagyon bejött (tudom, ez szubjektív és egyéni élményfüggő), nekem tetszik, hogy nem széttagolt terminálok vannak, hanem egybeépült minden, jókat lehet nézelődni is, frankó spotter hely, tetszett a sok régi retro KLM 747, a karibi társaságok ritkaságai, a kínai meg tajvani gépek sokasága meg a Delta-tobzódás, ami persze leginkább A333 és B763 / B764. A Schengen --> Non-Schengen átjutás nekem nagyon egyszerű volt, EU útlevéllel elég volt az automatákhoz menni, az a sor meg gyorsan haladt, emberi cseszegetés nuku. Jól működött a prompt átszállások részére új immigration sor nyitása rendszer, ill. ennek kommunikációja (vö. ugyanez CDG-n pocsékul ment). Az USA-járatokra AMS-előszűrés van, de ez így megy mindenhol (sőt bizonyos helyeken (pl. Dublin) a kihelyezett amerikai határőrök már az indulás előtt beléptetnek az USA-ba, ami hasznos, mert ilyenkor az USA-érkezés már belföldi terminálhoz történik), igazából zaklatásnak nem nevezném, nekem egy 3 perces elbeszélgetés volt kb. "na és milyen programja lesz majd Manhattanben" jellegű kérdésekkel. Persze nyilván megvannak a technikáik, hogy rövid idő alatt is jól szűrjenek. A transzferátpakolás tud idegesítő lenni, de hát előfordul. AMS-ban igazából akkor van gáz, ha a szélviszonyok miatt le kell zárni egy vagy több futópályát a hatból, na akkor tud igazi káosz lenni.
Szuper képek!
---------------------
Egyik kedvenc elfoglaltságom közben (légiforgalom figyelése a flightradar24.com segítségével) nagy meglepetésemre látom, hogy az Austrian Airlines légitársaságnak micsoda luxus desztináció is szerepel a kínálatában.
Felettem repült el a Victoria/Seychelle-szigetek - Bécs járat (Boeing 767-31A).
---------------------
Egyik kedvenc elfoglaltságom közben (légiforgalom figyelése a flightradar24.com segítségével) nagy meglepetésemre látom, hogy az Austrian Airlines légitársaságnak micsoda luxus desztináció is szerepel a kínálatában.
Felettem repült el a Victoria/Seychelle-szigetek - Bécs járat (Boeing 767-31A).
Faszánytosok!
------------------------------------------------
Én a múltkor AMS-ban csalódtam nagyot. Pedig ódákat zengtek róla. Kb USA-szintű "zaklatások" a vámon/securityn, jéghideg víz a mosdóban, hideg, kényelmetlen, a transzfert 3x pakolták át stb stb. Siroda OFF
Viszont a transzatlani KLM 777-300-as most egy újabb darab volt, szóval az meg lett dícsérve
Amúgy mivel az összes nyaralásos képem elveszett (a Panama-csatornánál time lapse készítés közben lezuhant cucc kb 20 méterről) ezért a képes beszámoló elmarad
------------------------------------------------
Én a múltkor AMS-ban csalódtam nagyot. Pedig ódákat zengtek róla. Kb USA-szintű "zaklatások" a vámon/securityn, jéghideg víz a mosdóban, hideg, kényelmetlen, a transzfert 3x pakolták át stb stb. Siroda OFF
Viszont a transzatlani KLM 777-300-as most egy újabb darab volt, szóval az meg lett dícsérve
Amúgy mivel az összes nyaralásos képem elveszett (a Panama-csatornánál time lapse készítés közben lezuhant cucc kb 20 méterről) ezért a képes beszámoló elmarad
Legyen szép napotok, egyél sok gyümölcsöt, ananászt pld. Én is ott származót ettem, a zöldséges táblája szerint onnét származik, nagyon finom.
Hát ja, AF retro 773 nem egy leányálom, nekem nem is a lábhellyel volt a gondom, hanem az ülésszélességgel, jó kis transzatlanti vállösszeérintős éjszaka ilyen környezetben Link aztán megváltás volt a CDG-leszállás. CDG szép építészetileg, különösen a 2F, de számomra kb. ennyi a pozitívum, megtettek mindent, hogy a 2E(M) --> 2F transzfer ne jöjjön össze 40 perc alatt, de végül némi erőszakossággal sikerült. AMS pl. számomra nagyságrendekkel funkcionálisabb és emberibb a nagypályások között.
Costa Rica nyilván remek élmény, légyszi valami frankó képes beszámolót majd.
Costa Rica nyilván remek élmény, légyszi valami frankó képes beszámolót majd.
Köszi BUD-CDG-SJO végig Air France egy múlt századi “fapados” 777-300ER-en 2,5 óra késéssel, nem működő real-time adatokkal. De hát aki franciákkal kezd...
Frankó Hol volt a transzfer Costa Rica felé? Melyik társaság volt?
A tavalyi Air Canada elárazáskor majdnem vettünk jegyet mi is oda, 100 ezer alatt volt, ráadásul később nem is törölték, tehát jó nagy hülyeség volt nem megvenni. Mondjuk 2 átszállás lett volna meg persze kanadai ETA a pár óráért is, meg akinek éppen nincs, amerikai ESTA, bár Washingtonban legalább másfél napra ki lehetett volna húzni.
A tavalyi Air Canada elárazáskor majdnem vettünk jegyet mi is oda, 100 ezer alatt volt, ráadásul később nem is törölték, tehát jó nagy hülyeség volt nem megvenni. Mondjuk 2 átszállás lett volna meg persze kanadai ETA a pár óráért is, meg akinek éppen nincs, amerikai ESTA, bár Washingtonban legalább másfél napra ki lehetett volna húzni.
Szu-25-ös benyelt egy Stinger MANPAD puszit a pocijára Hama fölött, de még így le tudott szállni egy közeli bázison, igaz ez már vészleszállás lehetett: Link
Nem véletlenül hívják repülő tanknak is.
Nem véletlenül hívják repülő tanknak is.
Link
Szu-24 Aleppó fölött szórja az infracsapdákat és előtte sajnos mást is. Rossz a cím, egyértelműen mondja a felvételt készítő, hogy Halab (Aleppó), Masaken Hanano kerület.
Szu-24 Aleppó fölött szórja az infracsapdákat és előtte sajnos mást is. Rossz a cím, egyértelműen mondja a felvételt készítő, hogy Halab (Aleppó), Masaken Hanano kerület.
Pár napja jelentették be a Lengyel Nemzeti Légitársaságnál (LOT), hogy jövő májustól 2 közvetlen járatot indítanak Budapestről az USA-ba. És ráadásul Boeing 787 Dreamlinerekkel repülik.
Budapest - New York JFK
Budapest - Chicago O'Hare
Link
Úgy gondolom, hogy ez az USA-ba utazóknak illetve a repülés kedvelőinek mindenképpen nagyszerű hír.
Budapest - New York JFK
Budapest - Chicago O'Hare
Link
Úgy gondolom, hogy ez az USA-ba utazóknak illetve a repülés kedvelőinek mindenképpen nagyszerű hír.
Szia! Blogra sajnos nincs idõm. Az Index adott országok szerinti utazási fórumaira írtam több beszámolót.
Szia!
Érdeklõdni szeretnék, hogy van-e valami blogod az útjaitokról, csak mert millió dologra lennék kíváncsi a sok helyrõl amit lefotóztál és nagyon szívesen olvasnék róluk. Ha van esetleg ilyen, elkérhetném a linket?
Érdeklõdni szeretnék, hogy van-e valami blogod az útjaitokról, csak mert millió dologra lennék kíváncsi a sok helyrõl amit lefotóztál és nagyon szívesen olvasnék róluk. Ha van esetleg ilyen, elkérhetném a linket?
Nekem is nagyon tetszenek, egyszer sikerült A346-ot kifogni egy QR-úton, szépen felújították a kabint. Eszméletlen jó belülrõl (is), amikor felbõg a 4 hajtómû, ehhez képest az A380 szinte néma. :] Tetszett a Royal Brunei A342 változata is: Link
A vakablak valóban igazi szívás, akkor már inkább folyosó.
A vakablak valóban igazi szívás, akkor már inkább folyosó.
ó azokból az A340-esekbõl már elég keveset látni hamarosan ki is kopnak. Mondjuk, azon kívül hogy hozzácsaptak az A330-hoz még egy pár hajtómûvet, nekem nem tûnt fel más különbség köztük, (persze az 500/600 azért hosszra már tekintélyt parancsoló) de mégis valahogy szebb lett tõle. Most meg már a két hajtómû a sláger, kötlséghatékonyság meg stb.
Más, tegnap jól megszívtam a flybubai-al. 11A-ra kaptam helyet, ami ugye... a 737-800 on ablak melletti ablak nélküli ülés
Más, tegnap jól megszívtam a flybubai-al. 11A-ra kaptam helyet, ami ugye... a 737-800 on ablak melletti ablak nélküli ülés
Pár kép március közepérõl. Stella miatt törölték az Amszterdam-New York járatomat, viszont átfoglaltak egy bostoni járatra, így tudtam ott is fotózni pár órát, este meg már indulhattunk New York felé. Viszont a BOS-JFK gép egy CRJ volt, amit elég komolyan megrendezett a szél, frankó volt nagyon. A képek Schipolról, útközbenrõl és a havas Bostonból: Link
Pl. BUD-BKK-BUD vagy BUD-KUL-BUD viszonylatban általában nincs köztük nagy különbség árban, ha idõben foglal az ember. Még fõidényre is vannak 120-130e huf jegyek mindegyiknél, ha akcióznak.
A DXB-BUD-DXB más tészta. Azért a helyedben alaposan meggondolnám a kényelmes 1 szektoros 777 út lecserélését. A QR A320 nem ötcsillagos élmény, ahogy írtam. Mondjuk többtízezer ft különbségnél már persze, hogy mérlegeli az ember.
A DXB-BUD-DXB más tészta. Azért a helyedben alaposan meggondolnám a kényelmes 1 szektoros 777 út lecserélését. A QR A320 nem ötcsillagos élmény, ahogy írtam. Mondjuk többtízezer ft különbségnél már persze, hogy mérlegeli az ember.
nemrég dubai-ba költöztem ciprusról, és én is szemezek a qatar-al innen, hiába jár az Emirates naponta közvetlenül 777-el. Az ok nagyon egyszerû, majd 100eft-al olcsóbb a Qatar, mint az Emi. Persze ez függ attól is mikor repülnél, de ahogy nézem, a qatar szinte mindig olcsóbb. Sokat repülök és ha csak lehet nem szeretek átszállni, fõleg nem lemondani egy közvetlen 777-rõl egy átszállásos a320/a320 javára. qatarral még sosem repültem, Emiratessel már sokat. Vicces, (vagy inkább szomorú számomra ) hogy a bp-dubai-bp sokkal olcsóbb náluk, mint a dubai-bp-dubai. Szóval, ha nincsenek felhasználható mile-jaim, mint most... lehet hogy qatar lesz ebbõl ha haza akarok menni, és nem Emi. Köszi a review-t
Szia Peti! Jó élmény volt, nagyon komfortos út, mármint a DOH-BKK szakasz. Mindkét irányba sikerült a 40. sorba helyet szerezni. Ez az alsó szint legelsõ sora, egyik oldalról a kijárat, másik oldalról a lépcsõ mellett. Az
economy osztályon ennél nyugisabb hely nincs. A hajtómûveket itt gyakorlatilag nem is hallod, a levegõztetõ a legnagyobb zaj. A képernyõk nagyok, a 3D térképek, külsõ kamerák, zene- és filmválaszték szuper. A 6-7 óra alatt egyszer szolgálnak fel fõétkezést, egyszer snacket. Italfogyasztás korlátlan, az ikszedik gint, whiskey-t vagy bordóit is ugyanazzal a természetességgel, mosollyal szervírozzák. A sztyuvik szépek, jobbára orientálisak, méltóságteljesek, professzionálisak, nyugodtak. Az ablakok hatalmasak. A kabinfények nagyban segítik a pihenést, a mosdók igen tágasak. Alapból is nagyok a terek, jókat lehet nyújtózkodni végigsétálva az economy 4 hosszú szakaszán. Az emelet elsõ részében van az elsõ osztály, mögötte a business, leghátul a premium economy, a
felsõ szint persze no-go-zone az alsó szinten utazóknak.A lábhely a sima economy osztályon, azaz a gép alsó szintjénis kényelmesen nagy és nemcsak az exit sorokban. A beszállítás 6 zóna szerint történik az economy-n, ezzelpárhuzamosan egy másik felsõ utashídon keresztül a felsõ szinten. A boarding elvileg indulás elõtt 2 órával kezdõdik és 1 órával elõtte zár, de ez persze ritkán jön össze. Miután mindenki a fedélzeten és megvan a slot is, mehet aviccesen könnyed pushback. A masszív ajtók automatikusan záródnak, közben végig szól a lágy boarding zene: Link
A fordulósugár meglepõen rövid, az az érzésed, hogy földönszinte helyben megfordul a gép. A felszálló távolság szubjektív érzet szerint is kissé hosszabb az egyéb szélestörzsûeknél. A 250km/h körüli leszálló sebesség elég alacsonynak tûnõ. A fordulók a levegõben nagyon könnyedek és elegánsak voltak.
A Qatar safety videót még mindig a Barca szolgáltatja Link
A BUD-DOH szakaszt sajnos A320 repüli, ami már kevésbéalkalmas egy 6 órás útra, legalábbis az economy-n. Viszont itt is sikerült az
exit sor, ezért volt lábhely bõven. A sztyuvik ill. a gondoskodás egyéb fokmérõi megegyeznek az A380 személyzetével.
Összefoglalva, azötcsillagos nem túlzás, ha az ember legalább business osztályon utazik , de economyban is messze veri az amerikai és európai társaságokat, ill. kb. megegyezik az Emirates ill Etihad színvonallal, azoknál talán csak hajszálnyival jobb.
economy osztályon ennél nyugisabb hely nincs. A hajtómûveket itt gyakorlatilag nem is hallod, a levegõztetõ a legnagyobb zaj. A képernyõk nagyok, a 3D térképek, külsõ kamerák, zene- és filmválaszték szuper. A 6-7 óra alatt egyszer szolgálnak fel fõétkezést, egyszer snacket. Italfogyasztás korlátlan, az ikszedik gint, whiskey-t vagy bordóit is ugyanazzal a természetességgel, mosollyal szervírozzák. A sztyuvik szépek, jobbára orientálisak, méltóságteljesek, professzionálisak, nyugodtak. Az ablakok hatalmasak. A kabinfények nagyban segítik a pihenést, a mosdók igen tágasak. Alapból is nagyok a terek, jókat lehet nyújtózkodni végigsétálva az economy 4 hosszú szakaszán. Az emelet elsõ részében van az elsõ osztály, mögötte a business, leghátul a premium economy, a
felsõ szint persze no-go-zone az alsó szinten utazóknak.A lábhely a sima economy osztályon, azaz a gép alsó szintjénis kényelmesen nagy és nemcsak az exit sorokban. A beszállítás 6 zóna szerint történik az economy-n, ezzelpárhuzamosan egy másik felsõ utashídon keresztül a felsõ szinten. A boarding elvileg indulás elõtt 2 órával kezdõdik és 1 órával elõtte zár, de ez persze ritkán jön össze. Miután mindenki a fedélzeten és megvan a slot is, mehet aviccesen könnyed pushback. A masszív ajtók automatikusan záródnak, közben végig szól a lágy boarding zene: Link
A fordulósugár meglepõen rövid, az az érzésed, hogy földönszinte helyben megfordul a gép. A felszálló távolság szubjektív érzet szerint is kissé hosszabb az egyéb szélestörzsûeknél. A 250km/h körüli leszálló sebesség elég alacsonynak tûnõ. A fordulók a levegõben nagyon könnyedek és elegánsak voltak.
A Qatar safety videót még mindig a Barca szolgáltatja Link
A BUD-DOH szakaszt sajnos A320 repüli, ami már kevésbéalkalmas egy 6 órás útra, legalábbis az economy-n. Viszont itt is sikerült az
exit sor, ezért volt lábhely bõven. A sztyuvik ill. a gondoskodás egyéb fokmérõi megegyeznek az A380 személyzetével.
Összefoglalva, azötcsillagos nem túlzás, ha az ember legalább business osztályon utazik , de economyban is messze veri az amerikai és európai társaságokat, ill. kb. megegyezik az Emirates ill Etihad színvonallal, azoknál talán csak hajszálnyival jobb.
Mekkora élmény volt?
Mondanál róla néhány mondatot?
A Qatar Airways tényleg ötcsillagos légitársaság?
Az OMSZ megújult repülésmeteorológiai oldalára itt lehet regisztrálni. Link November 30-ig ingyenesen elérhetõek a késõbb fizetõs szolgáltatások is.
Nem nagy cucc, meg elfordíthattam volna a telót, de egy felszállás Münchenbõl.Frankfurt felé:
Link
Link