Repülés
Kíváncsi vagyok, hogy volt-e köze az idõjárásnak a mostani FlyDubai légitársaság Boeing 737-es rosztovi katasztrófájánál!?
Megdöbbentett az újabb repülõgép katasztrófa.
Remélem, mielõbb kiderül, hogy mi okozta a végzetes balesetet!
Ha a hírek megalapozottak és tényleg ilyen rossz volt az idõ, miért nem irányították át pl. Sochiba vagy Krasnodar repülõterére?
Megdöbbentett az újabb repülõgép katasztrófa.
Remélem, mielõbb kiderül, hogy mi okozta a végzetes balesetet!
Ha a hírek megalapozottak és tényleg ilyen rossz volt az idõ, miért nem irányították át pl. Sochiba vagy Krasnodar repülõterére?
Egy Boeing 787-9 Dreamliner teljes összeszerelése a kezdetektõl az elsõ szûzrepülésig közel 4 percbe sûrítve.
Link
Szerintem egy fantasztikus videó, érdemes megnézni.
Link
Szerintem egy fantasztikus videó, érdemes megnézni.
Egy gyönyörû videót ajánlanék a netrõl; leszállás az Antarktisz jegére. És még sok érdekesség az ott élõ kutatókról. Full Hd. egész képernyõn érdemes nézni, angol nyelvû 55 perces.
Link
Link
Sziasztok!
Van itt aki esetleg otthonosan mozog repülésmeteorológiából?
Van pár kérdésem amire nem tudom a választ és segítségeteket szeretném kérni.
2.Mi a szerepe a meteorologiai jelensegek ter- es idõskala szerinti osztalyozasanak?
3. Ismertesse a bemutatott, hibrid rendszerû latastavolsag-prognosztika lenyeget!
4. Miert fontos a parametrizacios eljaras a dinamikus modellek eseteben?
5. Hatarozza meg az analogian alapulo elõrejelzesek lenyeget es mutassa be a hasonlosagi metrika
szerepet ezekben!
6. Milyen módon verifikálhatoak a különbözõ eljárással elõállított prognózisok a látásávolság
eseteben?
Elnézést az ekezet hibákért!
Van itt aki esetleg otthonosan mozog repülésmeteorológiából?
Van pár kérdésem amire nem tudom a választ és segítségeteket szeretném kérni.
2.Mi a szerepe a meteorologiai jelensegek ter- es idõskala szerinti osztalyozasanak?
3. Ismertesse a bemutatott, hibrid rendszerû latastavolsag-prognosztika lenyeget!
4. Miert fontos a parametrizacios eljaras a dinamikus modellek eseteben?
5. Hatarozza meg az analogian alapulo elõrejelzesek lenyeget es mutassa be a hasonlosagi metrika
szerepet ezekben!
6. Milyen módon verifikálhatoak a különbözõ eljárással elõállított prognózisok a látásávolság
eseteben?
Elnézést az ekezet hibákért!
Az imént néztem az ISS átvonulását, szép fényesen bandukolt ÉK felé, mikor egy hullócsillag keresztezte merõlegesen a pályáját. Az Ûrállomástól úgy egy fél centire húzott el, persze innen nézve.
A légkörben ugyan csak rövid ideig közlekedik, de ide passzol leginkább - Sojuz-rakéta a Progress-teherürhajóval. Fantasztikus élmény volt alatta állni. És ha belegondolok, hogy a Saturn V több mint kétszer nagyobb...
Szamara, 2015. szeptember 20: Link
Szamara, 2015. szeptember 20: Link
Egy korábbi telefonos felvétel a Stuttgard-i reptérrõl, felszálláskor. A videot még ez év februárjában készítettem, amikor Germanwings légitársasággal repültünk. Azt nem tudom milyen volt a gép típusa. Link
A "beteges elme" ellenére köszönet ezért a remek fotóért és az érdekes információkért!
Tegnap az innsbrucki reptéren dolgoztam, és ezen a gépen (is) végeztem méréseket, amikor kiszállt a fedélzeti mérnök, akivel aztán szóba elegyedtem. A gép egy igen régi Boeing B-727-es.
Most egy angol milliárdos tulajdona (aki épp Tirolban vett egy kastélyt). A fedélzeti mérnök jóvoltából bemehettem a gépbe (szigorúan cipõ nélkül...) - 18 személyre átalakított luxusgép, fürdõszobával, hálószobával, nappalival, bárral, 18 bõrfotellel, 5 cm-es süppedõ szõnyeggel, elképesztõ technikákkal. A gép aztán - üresen, ill. teljes személyzettel - elrepült Basel-ba, hogy elhozza az egy szem milliárdost, akivel 2 óra múlva már le is szállt Innsbruckban. Egy leszállásért 6000 eurót fizet, és van úgy, hogy naponta 3-4-szer is elrepül-visszajön... Éljen a dekadencia.
Most egy angol milliárdos tulajdona (aki épp Tirolban vett egy kastélyt). A fedélzeti mérnök jóvoltából bemehettem a gépbe (szigorúan cipõ nélkül...) - 18 személyre átalakított luxusgép, fürdõszobával, hálószobával, nappalival, bárral, 18 bõrfotellel, 5 cm-es süppedõ szõnyeggel, elképesztõ technikákkal. A gép aztán - üresen, ill. teljes személyzettel - elrepült Basel-ba, hogy elhozza az egy szem milliárdost, akivel 2 óra múlva már le is szállt Innsbruckban. Egy leszállásért 6000 eurót fizet, és van úgy, hogy naponta 3-4-szer is elrepül-visszajön... Éljen a dekadencia.
Az OE-INJ-hez némi adalék, ez egy "különleges" gép. Természetesen ez egy kutyaközönséges Bombardier Challenger 604-es, azonban az utasai különlegessé teszik: Jasszer Arafat, Avigdor Lieberman (izraeli miniszterelnök-helyettes), Alfred Gusenbauer osztrák kancellár, Wolfgang Schüssel osztrák kancellár és még sok neves személyiség - az egyetlen osztrák oligarcha magángépén. Csak hogy tudjuk, hogyan is müködik a világ...
Köszi. Nem egy drámaian hosszú út, de valóban szép. Van vagy 40 perc a rep. idõ, aminek a nagy hányada emelkedés és süllyedés. A némileg 10E m feletti folyamatos utazó magassági szintben haladás kb. 5- 10 perc. Sietniük is kell a szervizzel a sztyuviknak, az elemelkedés után kezdik is egybõl a témát. :]
Jó képek!
Ez az útvonal nem egy "szokványos, unalmas" repülés, van bõven néznivaló a magasból.
Ez az útvonal nem egy "szokványos, unalmas" repülés, van bõven néznivaló a magasból.
2 héttel ezelõtti Athén-Rodosz repülés képei némi Kikládok & Dodekanészosz by air tartalommal: Link
Szerintem keresd meg a gyárat a jobbító észrevételeiddel. Ha ennyire sok dolgot észreveszel, amit õk nem, és minden probléma okát ilyen jól meglátod, akkor biztos szívesen alkalmaznának vezetõ fejlesztõként.
Sajnálom megint a pilótát, megtett mindent ahogy elõ van írva. Sajnos ezzel a katapultálással és csigolya sérüléssel le is írta magát a hajózó személyzetbõl.
Olvastam a Grippenrõl részletes szabad sajtós leírást, majd felteszem. A meglepõ az egész gépben a túlméretezett elektronika. A botkormány helyett csak egy joystik van a pilóta kezében, meg képernyõk, rengeteg kapcsoló. Ha még nem is vétett valamit, akkor is hatalmas a meghibásodási százalék!
Olvastam a Grippenrõl részletes szabad sajtós leírást, majd felteszem. A meglepõ az egész gépben a túlméretezett elektronika. A botkormány helyett csak egy joystik van a pilóta kezében, meg képernyõk, rengeteg kapcsoló. Ha még nem is vétett valamit, akkor is hatalmas a meghibásodási százalék!
Kicsit sántít... Ha nem tudta behúzni az orrfutót, akkor miért nem engedte ki a két hátsót és tette le a vasat? Mindegy, egy madárral kevesebb. Kíváncsi leszek a vizsgálat eredményére.
Egy másik cikk: Link
Egy másik cikk: Link
Semmi mutogatni valónk sincs. Inkább a népnek ruházzanak be. És igen, egy polgári személy szállító Being az újabb fajtából éri a 5-8,2229 milliárdot. Mikor is lesz nekünk ilyen?, És magyar flotta? Porba fingó Stadionok helyett?
Áh, a hasznaltrepulo.hu-n már lehet venni 15 millióért is, jó állapotú Gripent. De én abba, nem bízok, mert szerintem visszatekerték a kilométeróráját, meg szerintem utánégetõvel is biztosan többet eszik, mint amennyit a tulaj ír. A kerozin meg nem olcsó. Nem ér az 15 millát se!
Kommentek a rep.történet lapról:
Hát a Gripen baleset kivizsgálása eléggé macerás lesz. Ugyanis a gépnél az elsõ vezérsíkokat kifutásnál függõlegesbe lehet állíttani a fékhatás növelésére van törzsféklap, van 60 fokban lenyitható ívelõlap. Ezekkel a gyári adatok szerint a gép 15m-rõl ( ez a bázis( 600 m-en belül fékezéssel megáll. A pálya 2600 m-es volt és láthatóhogy mégis kb 400-450 m.-el túlfutott a gép. Ezek szerint semmije se mûködhetett. Kíváncsi vagyok az eredményre. Ugyanis egy Fly-By Wire rendszer a Gripenen négyszeres.Teszek fela géprõl egy pDF ismertetõt is.
Másik:
Itt a térkép, ahol a szegény Gripenünk pórul járt.
A baj egyik forrása, hogy a magyar pilóták „túledzettek” és ez ismerõs a sportban is hogy káros. Egy magyar vadászpilóta évente 100 órát repül.
A NATO által megszabott minimum ajánlási repült üra 180.
Az USA-ban 200-210-et Franciaorszában 200-at. Nagy Britanniában 205 órát repülnek a Zsidóknál 220-at évente a vadászpilóták. És panasz van náluk, hogy ez kevés !!!!
Ezt csak érdekességként írom!
No koment.
Hát a Gripen baleset kivizsgálása eléggé macerás lesz. Ugyanis a gépnél az elsõ vezérsíkokat kifutásnál függõlegesbe lehet állíttani a fékhatás növelésére van törzsféklap, van 60 fokban lenyitható ívelõlap. Ezekkel a gyári adatok szerint a gép 15m-rõl ( ez a bázis( 600 m-en belül fékezéssel megáll. A pálya 2600 m-es volt és láthatóhogy mégis kb 400-450 m.-el túlfutott a gép. Ezek szerint semmije se mûködhetett. Kíváncsi vagyok az eredményre. Ugyanis egy Fly-By Wire rendszer a Gripenen négyszeres.Teszek fela géprõl egy pDF ismertetõt is.
Másik:
Itt a térkép, ahol a szegény Gripenünk pórul járt.
A baj egyik forrása, hogy a magyar pilóták „túledzettek” és ez ismerõs a sportban is hogy káros. Egy magyar vadászpilóta évente 100 órát repül.
A NATO által megszabott minimum ajánlási repült üra 180.
Az USA-ban 200-210-et Franciaorszában 200-at. Nagy Britanniában 205 órát repülnek a Zsidóknál 220-at évente a vadászpilóták. És panasz van náluk, hogy ez kevés !!!!
Ezt csak érdekességként írom!
No koment.
Szerintem nem ér az egész, egy gép 1,5 milliárdnál többet. Meg az egész bagázs légvédelmi rendszer a gépekre vetítve (13 db) összegbe nem kifejezhetõ. Szóval el vagyunk adósodva, de nagyon...
Bocs de nagyon el idegesített elõbb az anyósom.. egy garázs villanyóra almérõ miatt, ki fizeti a révészt szindróma.
Bocs de nagyon el idegesített elõbb az anyósom.. egy garázs villanyóra almérõ miatt, ki fizeti a révészt szindróma.
Ez tényleg olyan nagy feladat?? 50 000 000$ x 205 HUF/$ = 10 250 000 000 HUF
aza tízmilliárd-kettõszázötvenmillió magyar forint. (2006. júni 1-jei árfolyamon)
aza tízmilliárd-kettõszázötvenmillió magyar forint. (2006. júni 1-jei árfolyamon)
A gép javíthatatlan, új ára 2006-ban 50 millió dollár volt.Link
Valóban sok a 12 milliárd, de 1.2-nek megfelel kb.
Valóban sok a 12 milliárd, de 1.2-nek megfelel kb.
Wizz Air bázis repülõtérré válik a Debrecen Airport.
Link
Új desztinációk december közepétõl: Malmö, Brüsszel-Charleroi, Párizs-Beauvais
Úgy gondolom, ez jó hír Debrecennek és környékének.
Link
Új desztinációk december közepétõl: Malmö, Brüsszel-Charleroi, Párizs-Beauvais
Úgy gondolom, ez jó hír Debrecennek és környékének.
Amerikában meg már ilyenre is vetemednek kipróbált pilóták. (egy cargo-csomagszállító Boeing lehet, mert nincsenek ablakok a gépen).
Link
Link
Olvasom a bulvárban, hogy majdnem a pilóták a felelõsek a balesetért, emlegetnek vagy 12 milliárdot a gépért, de szerintem tizedesvesszõ hiba lehet, az 1,2 milliyard is sok. Legyen 500 millió, mint a lottó nyeremény növekménye, oszt annyi.
Különben nem értem a híradást, pályát értek, de kisodródtak. Akkor meg mire kellett a katapult?
Menthetõbb lett volna a gép, ha benne maradnak, futómû be, hason csúszás, függ.vezérsíkkal meg irányt tartani. Persze, ha viszont tûz, vagy robbanásveszély állhatott fenn, akkor megértem a katapultot.
Szerintem egy mûszaki hiba léphetett fel, amit perpill nem tudtak megoldani, lehet hogy tiltotta is a vezérlés a beavatkozást.(újra start)
Különben nem értem a híradást, pályát értek, de kisodródtak. Akkor meg mire kellett a katapult?
Menthetõbb lett volna a gép, ha benne maradnak, futómû be, hason csúszás, függ.vezérsíkkal meg irányt tartani. Persze, ha viszont tûz, vagy robbanásveszély állhatott fenn, akkor megértem a katapultot.
Szerintem egy mûszaki hiba léphetett fel, amit perpill nem tudtak megoldani, lehet hogy tiltotta is a vezérlés a beavatkozást.(újra start)
Hát elég ramaty a gép.Nem olvastam a részleteket, de ez a sovány repülési gyakorlatok, alig valamennyi rutin, és ugye a gép típus.... nem jobb a Mig-29-tõl. Hende úr adhatna több pénzet a kerozinra.
Megbízhatóbb hírforrások nem írnak zuhanásról...
A Kerozingõzös azt írja, hogy túlfutott a futópályán és összetört, a pilóták katapultáltak.
Szegény gép! Nem szép látvány.
A Kerozingõzös azt írja, hogy túlfutott a futópályán és összetört, a pilóták katapultáltak.
Szegény gép! Nem szép látvány.
A jó árak kedvelõinek már nem annyira nagy öröm ez a járat. Átszállással drasztikusan olcsóbban el lehet jutni Pekingbe.