Repülés
Több év kihagyás után, ismét van Peking - Budapest repülõjárat. 1 óra múlva érkezik az elsõ Air China gép.
Budapestre minszki kitérõvel, vissza Pekingbe fehérorosz leszállás nélkül közlekedik a gép.
A repülés, a repülõgépek kedvelõinek nagy öröm, hogy ismét egy széles törzsû (A330-243) gépet köszönthetünk Ferihegyen.
Budapestre minszki kitérõvel, vissza Pekingbe fehérorosz leszállás nélkül közlekedik a gép.
A repülés, a repülõgépek kedvelõinek nagy öröm, hogy ismét egy széles törzsû (A330-243) gépet köszönthetünk Ferihegyen.
Kora délután olvastam a hírt...megmosolyogtatott.
Egyszer talán nálunk is valósággá válik egy Pér-Debrecen autópálya-pótló járat!
Egyszer talán nálunk is valósággá válik egy Pér-Debrecen autópálya-pótló járat!
Na szóval, vagy ráolvasással;
Lesújtott engem is az eset.
Igaz még nem repültem, de sok élménybeszámolót hallottam a vejemtõl,lányomtól.Alapjában véve a repülés biztonságosabb mint a gépkocsi- vonat-autóbusz. Most nem tologatnám ezeket elõre a megtörtént események statisztikájában.
Biztosan hoznak szigorító szabályokat a gép, és a személyzet terén. (dupla ajtókat, közte személyzeti wc.,4-6 féle azonosító kódokat a személyzet belépésre csak a pilóta ajtóra.
Kevés volt az a 6-700 óra repült idõ a másodpilótának.Abból hány fel-leszállást hajtott végre? És lehet hogy pont most volt egyedül, és kapta át a vezérlést mindenek felett. Lehetett egy hirtelen adrelanin sokk, ami lekapcsolta a jelenidõt az agyában. Vagy arra gondolt, amikor teszt kabinban gyakorolták a vészhelyzetet, amma gomb megnyomásakor, és hogy épp gyakorló kabinban van.( lehet hogy elõször adódott az a szitu, hogy átadta a kapitány a gépet, és még nem volt ilyen eseményben sõt nem is találta meg az ajtónyitó "ruggós" kapcsolót.)
Ehhez még hozzátenném, lehetne egy zsinóros adó-vevõ rádió a kapitányon és a m.pilótán, hogy állandóan tudjanak beszélni egymással. Lehetne.. persze már csak utólag - hogy talán le tudta volna beszélni a kapitány a tettérõl, (5-7 perc vagy ha nem ismert meg pár fogást, pl.az ajtónyitó gomb. lenyomva-fel-le) megoldódott volna a vészhelyzet.
Másik gondolatom; a robotpilóta és a radar állás nem érzékelte hogy alámerültek a hegyeknek?, vagy csak felhõket észlel, 11 ezer méteren? Miért nem tiltotta le a süllyedést 4000 méter (jóval a fele alatt), és emelte fel volna gépet?
Na még sok a talány.
Lesújtott engem is az eset.
Igaz még nem repültem, de sok élménybeszámolót hallottam a vejemtõl,lányomtól.Alapjában véve a repülés biztonságosabb mint a gépkocsi- vonat-autóbusz. Most nem tologatnám ezeket elõre a megtörtént események statisztikájában.
Biztosan hoznak szigorító szabályokat a gép, és a személyzet terén. (dupla ajtókat, közte személyzeti wc.,4-6 féle azonosító kódokat a személyzet belépésre csak a pilóta ajtóra.
Kevés volt az a 6-700 óra repült idõ a másodpilótának.Abból hány fel-leszállást hajtott végre? És lehet hogy pont most volt egyedül, és kapta át a vezérlést mindenek felett. Lehetett egy hirtelen adrelanin sokk, ami lekapcsolta a jelenidõt az agyában. Vagy arra gondolt, amikor teszt kabinban gyakorolták a vészhelyzetet, amma gomb megnyomásakor, és hogy épp gyakorló kabinban van.( lehet hogy elõször adódott az a szitu, hogy átadta a kapitány a gépet, és még nem volt ilyen eseményben sõt nem is találta meg az ajtónyitó "ruggós" kapcsolót.)
Ehhez még hozzátenném, lehetne egy zsinóros adó-vevõ rádió a kapitányon és a m.pilótán, hogy állandóan tudjanak beszélni egymással. Lehetne.. persze már csak utólag - hogy talán le tudta volna beszélni a kapitány a tettérõl, (5-7 perc vagy ha nem ismert meg pár fogást, pl.az ajtónyitó gomb. lenyomva-fel-le) megoldódott volna a vészhelyzet.
Másik gondolatom; a robotpilóta és a radar állás nem érzékelte hogy alámerültek a hegyeknek?, vagy csak felhõket észlel, 11 ezer méteren? Miért nem tiltotta le a süllyedést 4000 méter (jóval a fele alatt), és emelte fel volna gépet?
Na még sok a talány.
Na az lehetséges. Nem értek ennyire hozzá, de talán a lelkemnek jobbat tenne.
Nekem pedig a szomszédom volt Düsseldorfban.
Mellékesen egy imént itt említett járatszámjegy fotómásolatért hajlandó vagyok elárulni, hogy mennyit edzett a félmaratonra.
Mellékesen egy imént itt említett járatszámjegy fotómásolatért hajlandó vagyok elárulni, hogy mennyit edzett a félmaratonra.
A gépek rotálódnak, néha ugyanaz repüli ugyanazt a járatot egymást követõ napokon, néha másik.
A 9525-öt ezek repülték az utóbbi napokban: Link
A 9525-öt ezek repülték az utóbbi napokban: Link
Nem lesz hatással.
Szörnyû dolog, de ezt szinte lehetetlen lett volna elkerülni. Ha egy akármi miatt bekattant pilóta vagy elsõtiszt ezt akarja, akkor meg is tudja csinálni, mint ahogy egy buszvezetõ is belehajthat egy szakadékba. Szerencsére nagyon ritkán döntenek így, bár messze nem példa nélküli.
Szörnyû dolog, de ezt szinte lehetetlen lett volna elkerülni. Ha egy akármi miatt bekattant pilóta vagy elsõtiszt ezt akarja, akkor meg is tudja csinálni, mint ahogy egy buszvezetõ is belehajthat egy szakadékba. Szerencsére nagyon ritkán döntenek így, bár messze nem példa nélküli.
Akkor nem ezzel a géppel utazott Daniello.
Köszi a linket!
Te, mint a repülés imádója, mit gondolsz az estrõl? Vagyis inkább az érdekelne, hogy lesz-e hatással ez a tragédia a soron következõ repülõ útjaidra?
------------
Nanovich*: Ki, Daniello?
Köszi a linket!
Te, mint a repülés imádója, mit gondolsz az estrõl? Vagyis inkább az érdekelne, hogy lesz-e hatással ez a tragédia a soron következõ repülõ útjaidra?
------------
Nanovich*: Ki, Daniello?
Gondolom meg. Bár én lehet kicsit naív vagyok de nem biztos, hogy egybõl be kell dõlni annak amit mondtak. Valószínû a teljes igazság sosem derûl ki. Ha nekivezetem a gépemet az Alpoknak az utolsó 3-4 percben nemhinném, hogy normálisan venném a levegõt... Kissé bulváros.
Gondolom, hogy a hatása alatt vagy, hiszen ez akár a te járatoddal is megtörténhetett volna?!
Azt nem tudom, hogy lehetett e ugyanaz a pilóta e a mienk mint aki most vezette ezt a gépet? Sanszos.
Ha ez igaz, ami egyre valószínûbb, akkor ez egy szörnyû, felfoghatatlan eset, súlyos következményekkel.
Igaz, én nem az általad linkelt hírportálról informálódom, hanem az airportal.hu oldalt favorizálom a repüléssel kapcsolatos híreknél.
Igaz, én nem az általad linkelt hírportálról informálódom, hanem az airportal.hu oldalt favorizálom a repüléssel kapcsolatos híreknél.
Tegnap repültem London GTW-Larnaca útvonalon, BA A320-al. Törökország felett szép havas hegyekkel, átlagnál nagyobb turbolenciával, nem volt vészes, de azért rázott néha rendesen. A320, havas hegyek ablakból nézve, és a rázkódó gép...az elmúlt napok történési után még nekem is az járt néha a fejemben, hogy leszállhatnánk már végre. Pedig, nem félek a repüléstõl, és tudom, hogy azért mert épp egy A320 zuhant le nem jelent semmit.
Egyébként egyre inkább úgy néz ki, nem mûszaki hiba volt... Borzalmas.
Egyébként egyre inkább úgy néz ki, nem mûszaki hiba volt... Borzalmas.
Ismét egy szörnyû repülõgép katasztrófa sokkolja a világot.
B.Kimi, csak remélni tudom, hogy nem az történt, amire gondolsz! (terrorcselekmény)
Én inkább idõjárási okokra gondolok, de a médiában nyilatkozó szakemberek ezt szinte teljesen kizárták.
B.Kimi, csak remélni tudom, hogy nem az történt, amire gondolsz! (terrorcselekmény)
Én inkább idõjárási okokra gondolok, de a médiában nyilatkozó szakemberek ezt szinte teljesen kizárták.
Gyakorlatilag atomjaira hullott szét a gép:Link
Nem tudom, ha "csak" lezuhant, ennyire szétroncsolódhatott?
Nem tudom, ha "csak" lezuhant, ennyire szétroncsolódhatott?
...150.
Tegnapelõtt ugyanonnan szálltam fel, ahonnan õk. Emlékszem, a tranzitból még meg is bámultam egy Germanwings gépet, mert akkor hallottam elõször a társaságról. Brrr...
Tegnapelõtt ugyanonnan szálltam fel, ahonnan õk. Emlékszem, a tranzitból még meg is bámultam egy Germanwings gépet, mert akkor hallottam elõször a társaságról. Brrr...
Van egy angol szöveg amiben ez szerepel: "Bulkhead seats" Errõl van szó: Link Szerintetek magyarul ezt hogy lehet mondani? Én még nem utaztam repülõn, ezért nem tudom.
Egy 1999-es videó, a balatonkiliti reptérrõl. Nagyon érdekes látvány a teljes napfogyatkozásról, és felhõkrõl.
Link
Link
Összeesküvést nem gyanítok
Viszont a Malév Ground Handling Zrt. is bénázik rendesen a problémakezelésben, mint földi kiszolgáló.
Sztem a Turkish malmára jobban hajthatja a vizet a balhé, ha kicsit felkapja majd a média.
Viszont a Malév Ground Handling Zrt. is bénázik rendesen a problémakezelésben, mint földi kiszolgáló.
Sztem a Turkish malmára jobban hajthatja a vizet a balhé, ha kicsit felkapja majd a média.
Ez már komoly baki és gond!
A Qatar malmára hajthatja a vizet...
szerk.: Összeesküvés nem állhat a háttérben? Tudniillik Katar és az Egyesült Arab Emirátusok között nem túl felhõtlen a viszony.
Ahogy a kézilabda vb-t is megvették a katariak, úgy a budapesti szerelõket is lefizethették?
Idióta gondolatmenet?
A Qatar malmára hajthatja a vizet...
szerk.: Összeesküvés nem állhat a háttérben? Tudniillik Katar és az Egyesült Arab Emirátusok között nem túl felhõtlen a viszony.
Ahogy a kézilabda vb-t is megvették a katariak, úgy a budapesti szerelõket is lefizethették?
Idióta gondolatmenet?
Pláne, hogy a közjáték nem elõször történik, és az utasok nagy többségét tegnap még Bécsbe sem vitték át, hanem átkönyvelték a mai gépre, ami MEGINT nem megy. Ráadásul itt új-zélandi, ausztrál meg szingapúri irányú DXB-átszállások, ill. hotelfoglalások vesznek el.
Hm...a nagy Emirates légitársaságtól ez a közjáték nem igazán megengedhetõ.
Úgy gondolom, hogy ezt a légitársaságot a tehetõsebb utazók választják, akik nem biztos, hogy értékelik ezt és legközelebb más alternatívát választanak.
Úgy gondolom, hogy ezt a légitársaságot a tehetõsebb utazók választják, akik nem biztos, hogy értékelik ezt és legközelebb más alternatívát választanak.
Nem vagyok hozzáértõ, de ez sztem a gyakorlatban túl sokat nem jelent EGYELÕRE, pláne amíg a szomszéd országok nem teszik ugyanezt. A gyakorlatban nem látszik sok változás a radar ill. ATC alapján, mondjuk eddig sem voltak drámai törések a direktezéshez képest.
Egyébként: Link
Egyébként: Link
Link "... Európában elsõként a HungaroControl törli el a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetõvé téve a repülõgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát."
Laikusként nem tudom sem pro sem kontra értékelni a dolgot, valaki hozzáértõ esetleg tudna írni ezzel kapcsolatban valamit, hogy pl. az említett fogyasztási/kibocsátási mutatók változásán túl van e más elõnye/hátránya a dolognak?
Laikusként nem tudom sem pro sem kontra értékelni a dolgot, valaki hozzáértõ esetleg tudna írni ezzel kapcsolatban valamit, hogy pl. az említett fogyasztási/kibocsátási mutatók változásán túl van e más elõnye/hátránya a dolognak?