2024. november 22., péntek

Repülés

Adott napon: 
Keresés:
#1379
Több év kihagyás után, ismét van Peking - Budapest repülõjárat. 1 óra múlva érkezik az elsõ Air China gép.
Budapestre minszki kitérõvel, vissza Pekingbe fehérorosz leszállás nélkül közlekedik a gép.
A repülés, a repülõgépek kedvelõinek nagy öröm, hogy ismét egy széles törzsû (A330-243) gépet köszönthetünk Ferihegyen.
nevet

#1378
Kora délután olvastam a hírt...megmosolyogtatott. nevet
Egyszer talán nálunk is valósággá válik egy Pér-Debrecen autópálya-pótló járat!
#1377
Jönnek az autópályapótló repülõjáratok Szicíliában nevet Link

Link
#1376

beillesztett kép



Link
Igazán gyönyörû!
nevet nevet
#1368
Na szóval, vagy ráolvasással;
Lesújtott engem is az eset.
Igaz még nem repültem, de sok élménybeszámolót hallottam a vejemtõl,lányomtól.Alapjában véve a repülés biztonságosabb mint a gépkocsi- vonat-autóbusz. Most nem tologatnám ezeket elõre a megtörtént események statisztikájában.
Biztosan hoznak szigorító szabályokat a gép, és a személyzet terén. (dupla ajtókat, közte személyzeti wc.,4-6 féle azonosító kódokat a személyzet belépésre csak a pilóta ajtóra.
Kevés volt az a 6-700 óra repült idõ a másodpilótának.Abból hány fel-leszállást hajtott végre? És lehet hogy pont most volt egyedül, és kapta át a vezérlést mindenek felett. Lehetett egy hirtelen adrelanin sokk, ami lekapcsolta a jelenidõt az agyában. Vagy arra gondolt, amikor teszt kabinban gyakorolták a vészhelyzetet, amma gomb megnyomásakor, és hogy épp gyakorló kabinban van.( lehet hogy elõször adódott az a szitu, hogy átadta a kapitány a gépet, és még nem volt ilyen eseményben sõt nem is találta meg az ajtónyitó "ruggós" kapcsolót.)
Ehhez még hozzátenném, lehetne egy zsinóros adó-vevõ rádió a kapitányon és a m.pilótán, hogy állandóan tudjanak beszélni egymással. Lehetne.. persze már csak utólag - hogy talán le tudta volna beszélni a kapitány a tettérõl, (5-7 perc vagy ha nem ismert meg pár fogást, pl.az ajtónyitó gomb. lenyomva-fel-le) megoldódott volna a vészhelyzet.
Másik gondolatom; a robotpilóta és a radar állás nem érzékelte hogy alámerültek a hegyeknek?, vagy csak felhõket észlel, 11 ezer méteren? Miért nem tiltotta le a süllyedést 4000 méter (jóval a fele alatt), és emelte fel volna gépet?
Na még sok a talány. szomoru
#1362
Na az lehetséges. Nem értek ennyire hozzá, de talán a lelkemnek jobbat tenne.
#1361
Nekem pedig a szomszédom volt Düsseldorfban.


Mellékesen egy imént itt említett járatszámjegy fotómásolatért hajlandó vagyok elárulni, hogy mennyit edzett a félmaratonra.


#1360
A gépek rotálódnak, néha ugyanaz repüli ugyanazt a járatot egymást követõ napokon, néha másik.
A 9525-öt ezek repülték az utóbbi napokban: Link
#1359
Akor, hogy szerepelhet ugyanaz a járatszám a jegyemen?
#1358
Nem lesz hatással.
Szörnyû dolog, de ezt szinte lehetetlen lett volna elkerülni. Ha egy akármi miatt bekattant pilóta vagy elsõtiszt ezt akarja, akkor meg is tudja csinálni, mint ahogy egy buszvezetõ is belehajthat egy szakadékba. Szerencsére nagyon ritkán döntenek így, bár messze nem példa nélküli.
#1357
Akkor nem ezzel a géppel utazott Daniello.
Köszi a linket!
Te, mint a repülés imádója, mit gondolsz az estrõl? Vagyis inkább az érdekelne, hogy lesz-e hatással ez a tragédia a soron következõ repülõ útjaidra?
------------
Nanovich*: Ki, Daniello? kacsint
#1356
Elõttem állt a sorban a múlt héten az Aldiban.
#1355
Ezeket a szektorokat repülte a D-AIPX az utóbbi 1 hét alatt: Link
#1354
Gondolom meg. Bár én lehet kicsit naív vagyok de nem biztos, hogy egybõl be kell dõlni annak amit mondtak. Valószínû a teljes igazság sosem derûl ki. Ha nekivezetem a gépemet az Alpoknak az utolsó 3-4 percben nemhinném, hogy normálisan venném a levegõt... Kissé bulváros.
#1353
Gondolom, hogy a hatása alatt vagy, hiszen ez akár a te járatoddal is megtörténhetett volna?!
zavarban
#1352
Azt nem tudom, hogy lehetett e ugyanaz a pilóta e a mienk mint aki most vezette ezt a gépet? Sanszos.
#1351
Ha ez igaz, ami egyre valószínûbb, akkor ez egy szörnyû, felfoghatatlan eset, súlyos következményekkel. szegyenlos
Igaz, én nem az általad linkelt hírportálról informálódom, hanem az airportal.hu oldalt favorizálom a repüléssel kapcsolatos híreknél.
#1350
Link ...
#1349
Tegnap repültem London GTW-Larnaca útvonalon, BA A320-al. Törökország felett szép havas hegyekkel, átlagnál nagyobb turbolenciával, nem volt vészes, de azért rázott néha rendesen. A320, havas hegyek ablakból nézve, és a rázkódó gép...az elmúlt napok történési után még nekem is az járt néha a fejemben, hogy leszállhatnánk már végre. Pedig, nem félek a repüléstõl, és tudom, hogy azért mert épp egy A320 zuhant le nem jelent semmit.
Egyébként egyre inkább úgy néz ki, nem mûszaki hiba volt... Borzalmas.
#1348
Ugyanaz volt.
#1347
szegyenlos
Oh...nagy eséllyel még a gép is ugyanaz lehetett.
#1346
Egy hete pont ezzel a járattal utaztam Düsseldorfba. Kissé sokkoló...
#1345
Ismét egy szörnyû repülõgép katasztrófa sokkolja a világot.
szomoru
B.Kimi, csak remélni tudom, hogy nem az történt, amire gondolsz! (terrorcselekmény)
Én inkább idõjárási okokra gondolok, de a médiában nyilatkozó szakemberek ezt szinte teljesen kizárták.
#1344
Gyakorlatilag atomjaira hullott szét a gép:Link
Nem tudom, ha "csak" lezuhant, ennyire szétroncsolódhatott?
#1343
...150.
Tegnapelõtt ugyanonnan szálltam fel, ahonnan õk. Emlékszem, a tranzitból még meg is bámultam egy Germanwings gépet, mert akkor hallottam elõször a társaságról. Brrr...
#1342
Lezuhant egy Germanwings gép az Alpokban...
148-an voltak rajta. szomoru
#1341
Van egy angol szöveg amiben ez szerepel: "Bulkhead seats" Errõl van szó: Link Szerintetek magyarul ezt hogy lehet mondani? Én még nem utaztam repülõn, ezért nem tudom.
#1340
Egy 1999-es videó, a balatonkiliti reptérrõl. Nagyon érdekes látvány a teljes napfogyatkozásról, és felhõkrõl.
Link
nevet
#1339
A flightradar24 alapján a mai járat is 4,5 órás késéssel szállt fel.
#1338
A mai végül 8 órás késéssel felvánszorgott az égbe, éppen most: Link
#1337
Oké! nevet
Valóban!
Nagyon komoly légitársasággá fejlõdött a török.
#1336
Összeesküvést nem gyanítok laza

Viszont a Malév Ground Handling Zrt. is bénázik rendesen a problémakezelésben, mint földi kiszolgáló.

Sztem a Turkish malmára jobban hajthatja a vizet a balhé, ha kicsit felkapja majd a média.
#1335
Ez már komoly baki és gond!
szegyenlos
A Qatar malmára hajthatja a vizet...
szerk.: Összeesküvés nem állhat a háttérben? Tudniillik Katar és az Egyesült Arab Emirátusok között nem túl felhõtlen a viszony.
Ahogy a kézilabda vb-t is megvették a katariak, úgy a budapesti szerelõket is lefizethették?
kacsint
Idióta gondolatmenet? kacsint
#1334
Pláne, hogy a közjáték nem elõször történik, és az utasok nagy többségét tegnap még Bécsbe sem vitték át, hanem átkönyvelték a mai gépre, ami MEGINT nem megy. Ráadásul itt új-zélandi, ausztrál meg szingapúri irányú DXB-átszállások, ill. hotelfoglalások vesznek el.
#1333
Hm...a nagy Emirates légitársaságtól ez a közjáték nem igazán megengedhetõ. szomoru
Úgy gondolom, hogy ezt a légitársaságot a tehetõsebb utazók választják, akik nem biztos, hogy értékelik ezt és legközelebb más alternatívát választanak.
#1332
Emirates bénázás hegyek a BUD járaton: Link Link
A mûszaki hiba elõfordul (persze nem feltétlen ennyiszer), de a probléma kezelése egy magát prémiumnak nevezõ légitársaságnál szánalmas. Bécsi buszoztatás letérdelt gép miatt, atyavilág.
#1331
Nem vagyok hozzáértõ, de ez sztem a gyakorlatban túl sokat nem jelent EGYELÕRE, pláne amíg a szomszéd országok nem teszik ugyanezt. A gyakorlatban nem látszik sok változás a radar ill. ATC alapján, mondjuk eddig sem voltak drámai törések a direktezéshez képest.
Egyébként: Link
#1330
Link "... Európában elsõként a HungaroControl törli el a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetõvé téve a repülõgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát."
Laikusként nem tudom sem pro sem kontra értékelni a dolgot, valaki hozzáértõ esetleg tudna írni ezzel kapcsolatban valamit, hogy pl. az említett fogyasztási/kibocsátási mutatók változásán túl van e más elõnye/hátránya a dolognak?

Havazás előrejelzés

Utolsó észlelés

2024-11-22 00:02:49

Vép

Észlelési napló

Térképek

Radar
map
Aktuális hõmérséklet
map
Aktuális szél
map

Utolsó kép

130918

Hírek, események

Indul a MetNet előrejelzési verseny sorozatának 41. sorozata

MetNet | 2024-11-02 11:38

pic
Kis pihenés után folytatódhat a meteorológiai megmérettetés, immáron 41.