Légköroptika
köszönöm szépen az õszinte gratulációt!
rá állok az ilyen fotózásra,szeretek nagyon fotózni,csak kevés idõm jut rá,csak amikor van szabadidõm.
rá állok az ilyen fotózásra,szeretek nagyon fotózni,csak kevés idõm jut rá,csak amikor van szabadidõm.
Öszintén baromi szép. Olyan a Hold, mint egy félbevágott golflabda
Gratulálok! Jó fotók

Köszi! Utólag kicsit manipuláltam a fotókkal (PhotoStudio 5.), hogy a lényeg jobban kijöjjön.
Alex, elõször azt hittem ilyet láttál: Link , de ha nem a szárnyak végén jött ki, akkor az valami más.
Noli, ez a színes kondenzes magyarázat nagyon kezd alakulni. Lassan összeáll a kép.
Felhõcske, tényleg szépek a fotóid. Ügyes vagy!
Noli, ez a színes kondenzes magyarázat nagyon kezd alakulni. Lassan összeáll a kép.
Felhõcske, tényleg szépek a fotóid. Ügyes vagy!
Színes kondenz ügyben konzultáltam egyet közben egy szakembernek látszó (a contrailscience szerkesztõjével) jóemberrel:
The "Engine exhaust characteristic" is mostly how much water is in the exhaust, which determines how much condensation there is, and how thick the trail is. If the trail is too thick, then you will not be able to see through it, and the bands of color will be too faint to see. Also in the mix is the amount of particulate matter, which governs nucleation. The speed of the jet relative to the engine power is a factor - when climbing, the power is high, but the speed is low, so more volume per meter is emitted. There is a different situation when cruising or descending.
This may also tie into what you see with the colored stripes that seem to be centered on the plane. The consistency of the contrail varies between the plane and a distance of some hundreds of meters behind it, as the water vapor takes some seconds to condense and ultimately freeze. At the various stages of this condensing and freezing, the refractive and reflective properties will vary, which may lead to a banding based on this variance. See this photo:
Link
The colors vary along the contrail as the optical properties of the trail vary as the exhaust water condenses and freezes. It is not the same as a halo that is centered on the plane. It think this is what is happening in your photo - notice the colored portion is during the section of the contrail where the width is spreading out - meaning the exhaust is still condensing. Where the width is constant, there are no bands.
The "Engine exhaust characteristic" is mostly how much water is in the exhaust, which determines how much condensation there is, and how thick the trail is. If the trail is too thick, then you will not be able to see through it, and the bands of color will be too faint to see. Also in the mix is the amount of particulate matter, which governs nucleation. The speed of the jet relative to the engine power is a factor - when climbing, the power is high, but the speed is low, so more volume per meter is emitted. There is a different situation when cruising or descending.
This may also tie into what you see with the colored stripes that seem to be centered on the plane. The consistency of the contrail varies between the plane and a distance of some hundreds of meters behind it, as the water vapor takes some seconds to condense and ultimately freeze. At the various stages of this condensing and freezing, the refractive and reflective properties will vary, which may lead to a banding based on this variance. See this photo:
Link
The colors vary along the contrail as the optical properties of the trail vary as the exhaust water condenses and freezes. It is not the same as a halo that is centered on the plane. It think this is what is happening in your photo - notice the colored portion is during the section of the contrail where the width is spreading out - meaning the exhaust is still condensing. Where the width is constant, there are no bands.
Igen közben rájöttem, hiszen akkor a kondenzárnyék nem látszana...na, még korán van...
Pedig az nem lehet, a nap talán ha 25-26 fok magasan volt. :-) A 22-es darabkái látszottak, az lóg bele.
Azt nem tudom, de minhta CHA lenne a képen. 
Alexnek: én még csak szárnyvégrõl láttam leválni áramlást, de az olyan vékony, hogy nem tudom látszik-e a földrõl és azt sem, hogy mennyi ideig marad meg. Ha ma este egy segítõkész pilótával megyek Kairóba, akkor megkérdezem...

Alexnek: én még csak szárnyvégrõl láttam leválni áramlást, de az olyan vékony, hogy nem tudom látszik-e a földrõl és azt sem, hogy mennyi ideig marad meg. Ha ma este egy segítõkész pilótával megyek Kairóba, akkor megkérdezem...
Esti halovány robogó buszból: Link
A naposzlopról készült fotót csupán a szerencsének köszönhetem. A felüljáró pont kitakarta a Napot
A naposzlopról készült fotót csupán a szerencsének köszönhetem. A felüljáró pont kitakarta a Napot

Köszi! Az esti fotókat Hubával együtt készítettem!:-)
Nézz be a ziviles fórumba is! A Mátráról és a Bükkrõl csináltam fotókat, azt is kora este!
Nézz be a ziviles fórumba is! A Mátráról és a Bükkrõl csináltam fotókat, azt is kora este!
Azért a család látott mostanában, vagy napokat töltesz kinn az ég alatt? ;-)
Nagyon szép!
Nagyon szép!
Noli: igyekszik az ember!:-)
Meg mostanában a légkör is igyekszik errefelé!:-)
Meg mostanában a légkör is igyekszik errefelé!:-)
Vagy hirtelen nõtt még egy napunk :-) Olyan kusza az az árnyék, valami tutira bekevert... Esetleg két felhõréteg volt egymáson, s mindegyiken vetett egy árnyékot.
22-es körülíróval. :-) Nagyon szép! hajrá, Felhõcske, profisodsz nagyon!
Nem új, ez a vésztartalék, ha megnyekken a képtár.. S bízom abban, hogy nem nyekkennek szimultán..

no meg néha halokomplexumod is :-) Bár azt jobb nem gyógyíttatni. :-)
Hopppááá! Ez igen! Ott van a kémiai összetétel is meg minden, ez tök jó! 
Rájöttem mért látok mindig valamilyen típusú légköroptikai jelenséget. Nem kisebbségi komplexusom van, hanem halokomplexusom

Rájöttem mért látok mindig valamilyen típusú légköroptikai jelenséget. Nem kisebbségi komplexusom van, hanem halokomplexusom

In very humid conditions, the turbulence caused by the aircraft itself can cause moisture in the air to condense, and hence freeze. This happens in areas of low pressure above the wing, and in the wingtip vortices, so you can get what looks like a solid sheet of contrail from the wing, and thin streamers from the wing tips (and maybe the tail), combined a bit further back with the engine contrails, as in the photo on the right. These low-pressure wing contrails can form at any altitude, given the right humidity, and account for the tales of planes landing “still spraying”
Minden áramló anyag útjába kerülõ tárgy kelt turbulenciát, gondolom tanultad, vagy fogod részletesen, iszonyú érdekes téma és a vizualizációja is csodás!
Igen én is mosolyogtam egyet, mikor megláttam a képfeliratot
Valami olyasféle kellett legyen, mert a mozgása is ilyen kavargó volt, tehát nem olyan szabályos, mint a kondenz láthatóvá válása. Meglepõdtem, szép volt


Tuti, hogy valami turbulenciát láttál, amikor elég lassan megy a gép (le- vagy felszálláskor) elég gyakran alakulnak ki ilyenek, mondjuk nem túl sûrûn láttam ilyet láthatóvá válni... Másra nem nagyon tudok gondolni, de van itt repcsiszakértõ, majd csak megmagyarázza!
Szilvi képét találtad meg? Kicsi a világ. :-)
Szilvi képét találtad meg? Kicsi a világ. :-)
Elsõ találat a repülõ szóra a google képkeresõjében: Link
Ahol a szárny alján vannak azok a fehér hosszú valamik, onnan kiindulva a gép segge felé mentek és kb. a gép végéig tudott elérni, mer szinte azonnal feloszlott.
szerk: nem leszállt, inkább fel, mert Ferihegy felõl jött
szerk2: hol van az az oldal, ahol azokat a csudás repcsifotókat szoktuk nézegetni? megnézem hátha van ott ilyen
Ahol a szárny alján vannak azok a fehér hosszú valamik, onnan kiindulva a gép segge felé mentek és kb. a gép végéig tudott elérni, mer szinte azonnal feloszlott.
szerk: nem leszállt, inkább fel, mert Ferihegy felõl jött
szerk2: hol van az az oldal, ahol azokat a csudás repcsifotókat szoktuk nézegetni? megnézem hátha van ott ilyen
Nemtom, én nem látom, de az is igaz, hogy nem mentem ki, csak ablakon keresztül kukucskáltam. Az utcai lámpa pont arra van, úgyhogy ez eléggé csökkenti az esélyeket részemrõl.
A szárnyvégeinél láttad?
szerk: asszem kezdem érteni. Leszállófélben lehetett?
szerk: asszem kezdem érteni. Leszállófélben lehetett?
Hm, kezdem úgy érezni már az sem elég, hogyha nálam van mindig a gépem... Bekapcsolva ott kell lennie mindig a kezemben!?!?
Mintha egy pestin is látszana valami, de ott nem olyan egyértelmû, sok a fényszenny benne.
Láttam ma még valami érdekeset és elõre tudom, hogy baromi értelmetlenül fogom leírni. Nagyon alacsonyan szállt egy repcsi felettünk és a szárnya mögött olyan volt, mintha fehér "füst" jönne ki 4 kipufogóból. Kb. egy másodpercig látszott és máris feloszlott és persze jött az újabb és újabb utánpótlás. Valami állati érdekesen nézett ki, kb 5 másodpercig tartott és utána mindenki füvesnek tartott, hogy má bele van égve a retinámba a sok halo, azér látok ilyeneket. (Beirizálhatott volna, haha) Nem értek a repülõkhöz abszolut, úgyhogy ha valaki beazonosítja a fentiek alapján, hogy mit láttam és/vagy esetleg tudna róla képet mutatni annak örülnék nagyon. (Mivel nemtom mi ez, rákeresni se tudok.)
Agárd alatti, Zichyújfaluban lévõ kamerán most is van mellékhold. Nálunk valami szutyokfelhõ eltakarja...
Te is iskolabeteg lettél? Ilyenkor év elején minden egyetemista dögrováson van. Gondolom az én kollégáim is, de hála égnek pár napig még nem látom õket... Egyél sok hagymát, az helyrehoz!