Repülés
Teherán...hû, izgalmas "turista célpont".
Reméljük, hogy nyugodt repülõút lesz!
---------
Leifur, nem mondod...bevállalsz egy dubaji kiruccanást?
Reméljük, hogy nyugodt repülõút lesz!
---------
Leifur, nem mondod...bevállalsz egy dubaji kiruccanást?
A légitársaságok ténykedése valóban megér egy misét; a katasztrófa másnapján a Malaysian új útvonalon repült - a szíriai Homs városa felett... a polgárháború egyik legkeményebben "leharcolt" térsége, ahonnan szinte hetente érkeznek hírek katonai gépek lelövésérõl.
Aggódom nagyon, mert a feleségem szombaton repül Teheránba...
Putyin meg... a Nagyvezér megmondta a tutit, lényeg, hogy "eredményes" (WTF????), mégha antidemokratikus is. Éljen az éljen.
Aggódom nagyon, mert a feleségem szombaton repül Teheránba...
Putyin meg... a Nagyvezér megmondta a tutit, lényeg, hogy "eredményes" (WTF????), mégha antidemokratikus is. Éljen az éljen.
Hát, a reakció valóban csak a döbbenet lehet. A gép - elbaltázott akció miatti - lelövésével túl messzire ment Putyin, most talán kicsit keményebben fogják szorongatni a tökét azon nyugat-európai országok is, akiknek ez nem érdeke, persze nagy illúziók nincsenek, nálunk ugye meg még a látszat terén se, pártunk vezetése tudja, hova kell felsorakozni.
Mindenesetre hatványozottan merül fel a légiútvonalak átrendezésének kérdése, Kelet-Ukrajna légterét persze már lezárták, de a az ISIS ellenõrizte Irak felett szinte bedugul az Európa-Öböl forgalom. Mindenesetre az Emirates most váltott, néhány gépük már most is az iráni légtéren keresztül jön az iraki helyett, késõbb ezt minden gépükre kiterjesztik. Etihad, Qatar, Gulfair egyelõre maradnak az Irak feletti útvonalakon.
Kíváncsi vagyok, hogy W6 merre repül majd a januári utunkon. Az A320-nak így is nagyon ki van számolva a kerozin Dubajig, eleve most is csak 144 utast visznek alkalmanként, néha kellett variálniuk a csomagokkal is. Iránon keresztül + 100-200 km lenne az út DWC-ig. Nyilván csak akkor fogják bevállalni a költségnövekedést, ha nem marad más választás. Az Emirates A330-nak persze nem lesz gond a BUD-DXB út Iránon keresztül sem.
Mindenesetre hatványozottan merül fel a légiútvonalak átrendezésének kérdése, Kelet-Ukrajna légterét persze már lezárták, de a az ISIS ellenõrizte Irak felett szinte bedugul az Európa-Öböl forgalom. Mindenesetre az Emirates most váltott, néhány gépük már most is az iráni légtéren keresztül jön az iraki helyett, késõbb ezt minden gépükre kiterjesztik. Etihad, Qatar, Gulfair egyelõre maradnak az Irak feletti útvonalakon.
Kíváncsi vagyok, hogy W6 merre repül majd a januári utunkon. Az A320-nak így is nagyon ki van számolva a kerozin Dubajig, eleve most is csak 144 utast visznek alkalmanként, néha kellett variálniuk a csomagokkal is. Iránon keresztül + 100-200 km lenne az út DWC-ig. Nyilván csak akkor fogják bevállalni a költségnövekedést, ha nem marad más választás. Az Emirates A330-nak persze nem lesz gond a BUD-DXB út Iránon keresztül sem.
Egy sugaras hajtómûves repülõ szerintem 50 perc elõtt is elérhette a 8-10 ezer méteres magasságot, ahol a ciklonok már nem nagyon dobálnák a gépet.
Vagy fedélzeti mûszaki hiba, vagy megint a terroristák (gépen robbantók, vagy föld levegõ rakéta) A szétzilált szovjet fegyver arzenálból már arra is juthatott
Vagy fedélzeti mûszaki hiba, vagy megint a terroristák (gépen robbantók, vagy föld levegõ rakéta) A szétzilált szovjet fegyver arzenálból már arra is juthatott
Közben ma újabb légi-szerencsétlenség történt.
Tajvanon történt a tragédia egy ATR 72-600-as turbólégcsavaros géppel.
58 személybõl (utasok + személyzet) 47 életét vesztette.
Most valószínû idõjárási okok vezettek a tragédiához.
Részletek itt: Link
Tajvanon történt a tragédia egy ATR 72-600-as turbólégcsavaros géppel.
58 személybõl (utasok + személyzet) 47 életét vesztette.
Most valószínû idõjárási okok vezettek a tragédiához.
Részletek itt: Link
Számomra is furcsa volt, de elfogadtam, hogy itt a metneten senki sem szólt hozzá az esethez.
Én mindenesetre azóta is döbbenten és érthetetlenül állok a dolog elõtt.
Én a bild.de német bulvár oldalon néztem élõben az áldozatok fogadását.
Megrázó élmény volt ez is az elõzõ napok általad már leírt barbár történések mellett.
Én napi szinten legalább 1-2 órát olvasok, kutakodom a szerencsétlenségrõl, az okokról, a következményekrõl.
Még nem lehet egyértelmûen kijelenteni, hogy ki okozta ezt a tragédiát...szóval én még kivárok.
Remélem, a bûnösök minél elõbb elõkerülnek és megbûnhõdnek!
Tegnap megkapták a "fekete dobozokat" a maláj hatóságok /mindenképpen furcsa, hogy csak 3 nap elteltével/, remélem ezek által rögzített adatokból közelebb kerülünk az igazsághoz.
Én mindenesetre azóta is döbbenten és érthetetlenül állok a dolog elõtt.
Én a bild.de német bulvár oldalon néztem élõben az áldozatok fogadását.
Megrázó élmény volt ez is az elõzõ napok általad már leírt barbár történések mellett.
Én napi szinten legalább 1-2 órát olvasok, kutakodom a szerencsétlenségrõl, az okokról, a következményekrõl.
Még nem lehet egyértelmûen kijelenteni, hogy ki okozta ezt a tragédiát...szóval én még kivárok.
Remélem, a bûnösök minél elõbb elõkerülnek és megbûnhõdnek!
Tegnap megkapták a "fekete dobozokat" a maláj hatóságok /mindenképpen furcsa, hogy csak 3 nap elteltével/, remélem ezek által rögzített adatokból közelebb kerülünk az igazsághoz.
Kicsit furcsállom, hogy nem érkezett reakció...
Hihetetlenül barbár, embertelen, primitív cselekedet, és legalább annyira barbár, embertelen és primitív, ami az elmúlt napokban az áldozatokkal történt. És hogy ez az egész a 21. században, Európában megtörténhet...
Most nézem a CNN-en az áldozatok elsõ csoportjának fogadását Hollandiában; katonai tiszteletadás, király, királyné, politika, mind ott voltak, az autópályákon megáll a forgalom, ahol elvonul a konvoj, ezrek vannak az utak mellett...
Putyin az utóbbi sok-sok évben mindenkit elvakított a "nyíltságával", az "õszinteségével", a nem oroszos viselkedésével - most (ill. a Krim óta) mindenki láthatja, hogy maradt a keményvonalas, lelketlen KGB-ügynök, aki volt... nekünk pedig marad a tehetetlen düh.
Az MH17 áldozatainak - RIP
Hihetetlenül barbár, embertelen, primitív cselekedet, és legalább annyira barbár, embertelen és primitív, ami az elmúlt napokban az áldozatokkal történt. És hogy ez az egész a 21. században, Európában megtörténhet...
Most nézem a CNN-en az áldozatok elsõ csoportjának fogadását Hollandiában; katonai tiszteletadás, király, királyné, politika, mind ott voltak, az autópályákon megáll a forgalom, ahol elvonul a konvoj, ezrek vannak az utak mellett...
Putyin az utóbbi sok-sok évben mindenkit elvakított a "nyíltságával", az "õszinteségével", a nem oroszos viselkedésével - most (ill. a Krim óta) mindenki láthatja, hogy maradt a keményvonalas, lelketlen KGB-ügynök, aki volt... nekünk pedig marad a tehetetlen düh.
Az MH17 áldozatainak - RIP
Megáll az eszem...
Ukrajna felett lelõttek egy utasszállító repülõgépet (Malaysian Airlines, Amszterdam - Kuala Lumpur)
Ukrajna felett lelõttek egy utasszállító repülõgépet (Malaysian Airlines, Amszterdam - Kuala Lumpur)
- nem titok, hogy Magyarország és az Emirátusok között egyre szorosabb a gazdasági kapcsolat, amihez egy közvetlen légi-összeköttetés szerintem nélkülözhetetlen
- a másik dolog, hogy az Ázsiába illetve Ausztráliába tartó üzletemberek 1 átszállással elérhetik távoli célállomásaikat
- turistaparadicsomok is sokkal könnyebben elérhetõek (rengeteg Emirates által elérhetõ desztinációnak köszönhetõen) az adott rétegnek (van ilyen réteg annak ellenére, hogy ezt nehezen is fogadjuk el)
- a hazai spotterek is nagy örömmel és izgalommal várják majd az érkezõ szélestörzsû A330-ast
- Budapestnek is jó lesz, hiszen több üzleti utas érkezik, több turista jön a fõvárosba akár a világ legtávolabbi pontjáról is
Szerintem mindenképpen pozitív hatással lesz az országunkra az Emirates megjelenése.
- a másik dolog, hogy az Ázsiába illetve Ausztráliába tartó üzletemberek 1 átszállással elérhetik távoli célállomásaikat
- turistaparadicsomok is sokkal könnyebben elérhetõek (rengeteg Emirates által elérhetõ desztinációnak köszönhetõen) az adott rétegnek (van ilyen réteg annak ellenére, hogy ezt nehezen is fogadjuk el)
- a hazai spotterek is nagy örömmel és izgalommal várják majd az érkezõ szélestörzsû A330-ast
- Budapestnek is jó lesz, hiszen több üzleti utas érkezik, több turista jön a fõvárosba akár a világ legtávolabbi pontjáról is
Szerintem mindenképpen pozitív hatással lesz az országunkra az Emirates megjelenése.
A repülés rajongóinak, az aktív utazóknak, Budapestnek, Magyarország számára egy nagyszerû hír látott a mai napon napvilágot.
Ez év október 27-tõl napi rendszerességgel az Emirates dubai-i székhelyû légitársaság repülõjáratot nyit Dubai és Budapest között.
Link
Ez év október 27-tõl napi rendszerességgel az Emirates dubai-i székhelyû légitársaság repülõjáratot nyit Dubai és Budapest között.
Link
Anno Kecskeméten (80-as évek) sokat jártunk ki bringázni a repülõtér vége utáni "tankcsapdákba" bringázni.
Google mapson látszanak is a csapdák:Link
Jó szórakozás volt, fõleg amikor a MIG-ek szálltak fel vagy épp landoltak, és alig felettünk húztak.
Olyankor satufék, fülbefogás...
Google mapson látszanak is a csapdák:Link
Jó szórakozás volt, fõleg amikor a MIG-ek szálltak fel vagy épp landoltak, és alig felettünk húztak.
Olyankor satufék, fülbefogás...
1 órája láttam a facebookon.
UTair pilótáján sok múlott, hogy nem lett katasztrófa.
Elmebaj!
UTair pilótáján sok múlott, hogy nem lett katasztrófa.
Elmebaj!
Nagyon szép animáció, illetve radarkép. Mint a jól kitaposott hangya útvonalak.
Sajnos nem jött össze... egy régi B767-el repültem, és ugyan volt monitor, filmet vetítettek a térkép helyett. Egy ideig sejtettem merre járhatunk, de a sötét és a felhõk nem segítettek, így feladtam. Pedig zágráb felett repültünk el, szóval a Balatonnak látszania kellett volna, ideális esetben. Na mindegy, majd hamarosan megismétlem egy Frankfurti úttal, az irány kb megegyezik, nem adom fel
Egyszer már sikerült Pécset és az orfûi tavat lekapni 11km magasból
Egyszer már sikerült Pécset és az orfûi tavat lekapni 11km magasból
kíváncsi volnék,a ROF 106-os járat mit csinált a Dél-Alföld felett ma este nemrég,érdekes cikkcakkot írt le a radarrajz szerint-és a határ közelében eltûnt a radarról...
Holnap repülök Ciprusról Londonba, és bizony megvan az esélye, hogy kis hazám légterét is érintsük , de legrosszabb esetben is közel leszünk a délnyugati határhoz, így mivel talán derült idõnek néz ki, a Balaton körvonala mindenképp kivehetõ lesz az éjszakában. Biztonság kedvéért az ablak mellé, jobb oldalt foglaltam helyet a K ülésre Ha sikerül, hozok pár képet mikor visszatértem, bár sötétben géprõl fényképezni...nem lesz egyszerû.
Még mindig nem tisztázott, hogy mi is történt valójában. A hatóságoknak, szakembereknek fogalmuk sincs, hogy hol lehet a gép.
Ilyen rejtélyes repülõgép eltûnés nem mostanában volt a világon.
Ilyen rejtélyes repülõgép eltûnés nem mostanában volt a világon.
Gondolom ez sem magától tévedt el, sajnos szerintem ezt a gépet eltérítették és rossz vége lett ennek a "kalandnak".
Amióta remek kilátásom lett a DNy-i égboltra és teljesen derült az ég, az esti/éjszakai órákban idõnként szoktam figyelni a környéken elhaladó repcsiket. Este a villogásokat, nappal a kondenzcsíkokat keresem. Most este (08.03.2014, 21:45 körül) áthaladt felettem egy Boeing 777-36N(ER) típusú, Frankfurt - Dubai viszonylatú repcsi, amelyet egy Dassault Falcon 2000 típusú -gondolom- vadászgép követett szorosan... A Flightadar24 szerint 5000 lábbal felette, de szorosan a nyomában haladt. Még szabad szemmel is tisztán kivehetõ volt mindkét gép. Vajon miért követte az utasszállítót a vadászgép? Véletlen egybeesés lenne, vagy máskor is elõfordul ilyen? Esetleg köze lehet a krími dolgokhoz?
Nemrég (néhány hete) tõlünk nem messze haladtak el azok a Grippenek, amelyek az "eltévedt" gépet kísérték át a mi légterünkön (is). Komoly hangrobbanást is hallottak a környékbeliek, sokan teljesen befostak...
------------------
Közben utánanéztem és némileg meglepõdve látom, hogy a Dassault Falcon 2000 nem is vadászgép, hanem egy magánrepülõgép-típus. Érdekes...
Nemrég (néhány hete) tõlünk nem messze haladtak el azok a Grippenek, amelyek az "eltévedt" gépet kísérték át a mi légterünkön (is). Komoly hangrobbanást is hallottak a környékbeliek, sokan teljesen befostak...
------------------
Közben utánanéztem és némileg meglepõdve látom, hogy a Dassault Falcon 2000 nem is vadászgép, hanem egy magánrepülõgép-típus. Érdekes...
Sajnos, ezt hiába mutatod meg azoknak, akik meg vannak gyõzõdve róla, hogy márpedig a chemtrail létezik, és a kormányok szándékosan mérgeznek minket... Sokan sajnos hisznek az ilyen fajta, valóságtól teljesen elrugaszkodott hisztériakeltésnek. Olyan emberek is, akiken csodálkozok, mert eddig azt hittem, ennél több eszük van.
Szeptembertõl már nincs repülõjárat Debrecen és Dortmund között. Megszüntette a WizzAir a dortmundi járatát. (Ebben nincs semmi meglepõ. Várható volt, hogy nem lesz elég utas a gazdaságos mûködtetéshez.)
A téli menetrendben a heti 5 londoni járat is 4-re csökken.
Októbertõl a charter járatok sem üzemelnek.
Nem igazán jó fejlemények ezek a Debrecen Airport számára.
A hírek szerint veszteséges is a repülõtér mûködése, mindenképpen több járat, több utas kellene a gazdaságos mûködéshez...
A téli menetrendben a heti 5 londoni járat is 4-re csökken.
Októbertõl a charter járatok sem üzemelnek.
Nem igazán jó fejlemények ezek a Debrecen Airport számára.
A hírek szerint veszteséges is a repülõtér mûködése, mindenképpen több járat, több utas kellene a gazdaságos mûködéshez...
remélem, minnél elõbb jönnek ciprusra is... én tuti rendszeres utas leszek
fórumhelyszín: már ciprus
fórumhelyszín: már ciprus
Szívesen! Ez a két kép lemaradt; 15:59-kor a tömeg éppen indulóban elfele:
Álmos Vezér oldalnézetben:
Álmos Vezér oldalnézetben:
Köszi a képeket és az igazán jó összefoglalót!
Sok sikert kívánok az új magyar légitársaságnak!
Sok sikert kívánok az új magyar légitársaságnak!
Itt vagyok már, csak közben még hazautaztunk a családomhoz Salgótarjánba.
Röviden-tömören-képekben tehát...
Fél kettõkor érkezett a Cargodombhoz egy fekete Ford Mondeo, Sólyomos logóval, két nõvel és egy sráccal.
Nofene, vártunk mi lesz. Szõke csaj megszólal: Sziasztok, jöttök segíteni? Nem ment senki, pedig voltunk már ilyenkor jópáran. Erre odament a csomagtartóhoz és elkezdett kivenni ey-egy karton bubis és bubimentes(Sólyom logós) vizet és aszondja: ezeket nektek hoztuk!..., na elindultak jópáran felhozni a vizeket; mindenkinek jutott. Megköszönték, hogy kimentünk fogadni az elsõ Sólyomot és elhajtottak
Rá tíz percre újra megjelentek és hoztak kitûzõket:
Kettõ óra huszonegy perckor tett egy kört a bennfentesek busza, azaz az airportal.hu csapata:
A második, sikeres áthúzás:
Innen pedig már az öröm pillanatai, a gurulás, zászlólengetés, satöbbi., jó csemegézést!
Végére egy kis poén: mintha teniszmeccsen lennénk, úgy nézik a profik az érkezést:
Jó sokára le is esett a tantusz, hogy a szürke pólós srác az Skyshooter!
Röviden-tömören-képekben tehát...
Fél kettõkor érkezett a Cargodombhoz egy fekete Ford Mondeo, Sólyomos logóval, két nõvel és egy sráccal.
Nofene, vártunk mi lesz. Szõke csaj megszólal: Sziasztok, jöttök segíteni? Nem ment senki, pedig voltunk már ilyenkor jópáran. Erre odament a csomagtartóhoz és elkezdett kivenni ey-egy karton bubis és bubimentes(Sólyom logós) vizet és aszondja: ezeket nektek hoztuk!..., na elindultak jópáran felhozni a vizeket; mindenkinek jutott. Megköszönték, hogy kimentünk fogadni az elsõ Sólyomot és elhajtottak
Rá tíz percre újra megjelentek és hoztak kitûzõket:
Kettõ óra huszonegy perckor tett egy kört a bennfentesek busza, azaz az airportal.hu csapata:
A második, sikeres áthúzás:
Innen pedig már az öröm pillanatai, a gurulás, zászlólengetés, satöbbi., jó csemegézést!
Végére egy kis poén: mintha teniszmeccsen lennénk, úgy nézik a profik az érkezést:
Jó sokára le is esett a tantusz, hogy a szürke pólós srác az Skyshooter!
Itt nem jön be a stream, de a bud.hu oldalon jó kis képsorokat láthatunk a Sólyomról, vagyis Álmos vezérrõl.
Az imént egy jó kis átstartolás volt látható.
Hajrá Sólyom Hungarien Airways!
Sok sikert, a fapadosok már így is túl nagy szeletet hasítanak ki a magyar repülés tortájából.
Az imént egy jó kis átstartolás volt látható.
Hajrá Sólyom Hungarien Airways!
Sok sikert, a fapadosok már így is túl nagy szeletet hasítanak ki a magyar repülés tortájából.