Légköroptika
Ma van a tavaszi napéjegyenlõség (equinoxium). Mit jelent ez?
- Felkel a Nap az Északi sarkon és fél évig le sem megy,
- A Déli Sarkon ugyanez, csak fordítva,
- Ma a világ minden táján 12 óra a nappal és 12 az éjszaka,
- ez azért fordulhat elõ, mert a Nap pontosan a Föld tengelyére merõlegesen világít,
- ami az jelenti, hogy az egyenlítõrõl nézve a zenitben delel a Nap,
- Mától fogva a nappalok hosszabbak, mint az éjszakák,
- Naplemente után viszont hamarabb sötétedik.
- Felkel a Nap az Északi sarkon és fél évig le sem megy,
- A Déli Sarkon ugyanez, csak fordítva,
- Ma a világ minden táján 12 óra a nappal és 12 az éjszaka,
- ez azért fordulhat elõ, mert a Nap pontosan a Föld tengelyére merõlegesen világít,
- ami az jelenti, hogy az egyenlítõrõl nézve a zenitben delel a Nap,
- Mától fogva a nappalok hosszabbak, mint az éjszakák,
- Naplemente után viszont hamarabb sötétedik.
No, akkor maradjunk annyiban, hogy szerintem rotor volt. Tedd el emlékbe, szép felhõ!
Ez már út után volt, jöttünk át Ferihegy 2-rõl az 1-esre. Nem tudom, hogy egy ilyen meddig tart ki, de arrafelé nem is vagyunk földközelben a repcsivel. Egyébként mind a 4 leszállásnál volt szélnyírás rendesen. Végig a gép farkában ültem és olyan intenzív oldalirányú mozgás volt, hogy a Fokkeren a falhoz támaszkodtam, Boeingon pedig az ajtókeretben egy kapaszkodót találtam meg. Persze be voltam csatolva, vállhevederünk is van, de amikor ennyire dobál, rángat, akkor jó érzés hozzám képest valami stabil dolgot keresni.

Igazából itt ennek a rotorfelhõszerû izének a közelében gondoltam, hogy rázott-e. Mert ezek úgy lesznek, hogy vízszintesen hullámzik a levegõ, ami viszont nagyokat tud dobni a repcsin, ha arra megy, ahol a hullám van. Az amcsik elég sokat tanulmányozták a dolgot, mivel repülésbiztonsági kockázata van egy-egy ilyen hullámzónának, pl. a denveri reptérnél régen volt pár potty miatta...
Inverz KH 
Hát, Varsó és Kijev felé is rázott rendesen, nemcsak földközelben, hanem fent is. Több réteg, jó vastag felhõ volt, a legfelsõnek a tetejét súroltuk. Ez volt a szerencsém a 22-esnél.

Hát, Varsó és Kijev felé is rázott rendesen, nemcsak földközelben, hanem fent is. Több réteg, jó vastag felhõ volt, a legfelsõnek a tetejét súroltuk. Ez volt a szerencsém a 22-esnél.

KH esetében a sûrû rétegnek kellene alul lennie és a kevéssé sûrûnek felül. Ha fordítva mûködne a fizika, akkor a tengeren a hullámok nem kiemelkedések lennének, hanem horpadások, és a horpadás alján lenne levegõtaraj. :-)
Persze, nekem erre az a válaszom, hogy van ugye egy kis bakonyi sváb falu, ami már város jó pár éve. Ha ez elõfordulhat, akkor a Ferihegy valóban HEGY.
Állati szépek!
A "furifelhõ" valami szélnyírásos dolog lesz, kicsit olyan, mintha rotorfelhõ lenne -> Link
Repcsit nem vagdalta a szél?
Elvileg rotorfelhõ a hegyek oldalán lebukó szélbõl lehet, ha benyíródik. Mondjuk a reptérnél nem sok hegy van. Szóval nem értem.
A "furifelhõ" valami szélnyírásos dolog lesz, kicsit olyan, mintha rotorfelhõ lenne -> Link
Repcsit nem vagdalta a szél?
Elvileg rotorfelhõ a hegyek oldalán lebukó szélbõl lehet, ha benyíródik. Mondjuk a reptérnél nem sok hegy van. Szóval nem értem.
Hú de jók! Nemtom mi ez a furifelhõ, de szép nagyon
A 22 fokos is aranyos
Mi most a múlt heti élményekbõl élünk



Szép az a furifelhõ, valaki fogta a lepedõ egyik végét és rázta. A 498-as cirrocumulus lehet?
Nem tudom, láttátok-e már, de itt vannak a tegnapi részleges napfogyi (ázsiai) képei:
Link
Link
Iszonyatosan rázott, van egy pár homályos képem...de tényleg gyönyörû volt, kizárólag ezért várom a nyarat.
Bár...végül is...ha a hangárajtó repülne én azon is szívesen ücsörögnék...
Engem is mindig elvarázsolt a végtelen látványa, ezért is kezdtem fotózni (amit még gyakorolnom kell), illetve ezért is foglalkoztat a csillagászat már gyerekkorom óta.
Nem tudom mennyi a képen a határmagnitudó, de mindenesetre 14-15 magninál tuti nem több, mert ezzel a technikával nem lehet jobban lemenni!
Nem tudom mennyi a képen a határmagnitudó, de mindenesetre 14-15 magninál tuti nem több, mert ezzel a technikával nem lehet jobban lemenni!
Én az evolúció forradalmát vélem felfedezni a középen található "3-as" spirál kezdeményben.

Egyébként nagyon tanulságos tud lenni a kondenzek megfigyelése is, magasszintû szelekre, párára, szélnyírásra gyönyörûen rá lehet látni általuk. Ezek a szaggatott, kromoszómaszerûnek látszók mutatják a legszebben a szélnyírást. Van, amikor orsósszerûen csavarodik fel az egész csík, ha már biológiánál jártam, akkor ez meg egy DNS szál: Link
Van egy csomó, amelyik átvált szépen cirrokumuluszba:
Link
Némelyik meg cirrus vertebratusba: Link
Link
Itt egy kis saját anyag:
Link
Van egy csomó, amelyik átvált szépen cirrokumuluszba:
Link
Némelyik meg cirrus vertebratusba: Link
Link
Itt egy kis saját anyag:
Link
Szerintem ez nem az az ország, ahol két szervezet csak úgy összefogna...
Sajnos nem értek a gépjármûvekhez, így ezt a magyarázatot nem tudtam számításba venni. :-) Köszönöm a helyesbítésért! Remélem, nem Nola volt fenn azon a döcögõs gépen!
még szerencse hogy az Anti Block System kapcsolt be... 
mert rágondolni is rossz ha az Air Bag System fújja fel a pilóta orra elõtt az ütközésvédõ légzsákokat

mert rágondolni is rossz ha az Air Bag System fújja fel a pilóta orra elõtt az ütközésvédõ légzsákokat

ja és a domború tükör - nem olcsó persze, erre senki ne gondoljon...
jogos a figyelmeztetésed Astroman
de egyszer vesz az ember ilyesmit tehát "évtizedekre elosztva" nameg amit a használata során "cserébe kap" az ember - ahhoz mérten nem is drága...
esetleg valami "csoportos" MetNet vásárlás esetén tán mindenkinek megérné aki "Égrenézõ" halo- vagy villámvadász esetleg és tán még a meteorozáshoz is kedvet kap
vagy valami kölcsönösen elõnyös MCSE-MetNet együttmûködés kellene, hiszen a MetNet azt vizsgálja, ami földi csillagászatot leginkább korlátozza - a LÉGKÖRt
el tudnám képzelni pld. a beküldött adatokat automatikusan feldolgozó gépi "real-time légkörprognózist" a szél/pára/hõmérséklet/jelenidõ friss adatai alapján jelezve hogy fotózásra - vizuális észlelésre vagy "biztos fedél alatt" mûszerkarbantartásra készüljön az amatõr
kb. hasonló módon mint a rádiózásban a "terjedési-elõrejelzés"

de egyszer vesz az ember ilyesmit tehát "évtizedekre elosztva" nameg amit a használata során "cserébe kap" az ember - ahhoz mérten nem is drága...
esetleg valami "csoportos" MetNet vásárlás esetén tán mindenkinek megérné aki "Égrenézõ" halo- vagy villámvadász esetleg és tán még a meteorozáshoz is kedvet kap

vagy valami kölcsönösen elõnyös MCSE-MetNet együttmûködés kellene, hiszen a MetNet azt vizsgálja, ami földi csillagászatot leginkább korlátozza - a LÉGKÖRt
el tudnám képzelni pld. a beküldött adatokat automatikusan feldolgozó gépi "real-time légkörprognózist" a szél/pára/hõmérséklet/jelenidõ friss adatai alapján jelezve hogy fotózásra - vizuális észlelésre vagy "biztos fedél alatt" mûszerkarbantartásra készüljön az amatõr

Finomabb lett a kép Astroman. de már a múltkori is jó volt 
a kép látványa megkapó és számomra mindíg megrendítõ a sok-sok csillag látványa és az az érzés hogy még milyen iszonyú sok csillag lehet pusztán ezen a világûr végtelenjébõl kiragadott képmezõn is... csak ezen a szûk területen milyen sok lehet MÉG távolabb, egyre messzebb, halványan vagy nem is láthatóan a mûszert korlátozó fizikai okok miatt... kölökkorom óta elfog valami furcsa ünnepélyes érzés, felgyorsul a szívverésem és lélegzetem ha megpróbálom elképzelni az elképzelhetetlent - A VÉGTELENT
meddig mentél le? 13-14 magnitudó?

a kép látványa megkapó és számomra mindíg megrendítõ a sok-sok csillag látványa és az az érzés hogy még milyen iszonyú sok csillag lehet pusztán ezen a világûr végtelenjébõl kiragadott képmezõn is... csak ezen a szûk területen milyen sok lehet MÉG távolabb, egyre messzebb, halványan vagy nem is láthatóan a mûszert korlátozó fizikai okok miatt... kölökkorom óta elfog valami furcsa ünnepélyes érzés, felgyorsul a szívverésem és lélegzetem ha megpróbálom elképzelni az elképzelhetetlent - A VÉGTELENT

meddig mentél le? 13-14 magnitudó?
Megint rosszul látod.
Balról érkezõ repülõgép nagy sebességgel, lassítás nélkül érkezett és nem adta meg az elsõbbséget a másiknak, aki ezért kénytelen volt erõsen fékezni. A repülõgép meg is csúszott volna, de szerencsére az ABS bekapcsolt, ezért ilyen szaggatott a féknyom.
Balról érkezõ repülõgép nagy sebességgel, lassítás nélkül érkezett és nem adta meg az elsõbbséget a másiknak, aki ezért kénytelen volt erõsen fékezni. A repülõgép meg is csúszott volna, de szerencsére az ABS bekapcsolt, ezért ilyen szaggatott a féknyom.
Na a szokásos piszkéstetõi tartózkodásom eredménye pár csillagíves fotó, meg egy unikum kép a kupoláról. Blogomon könnyû megtalálni õket: Link
Közben egy kicsit okosabb lettem és újból feldolgoztam az M35 & NGC2158 képemet. A jobb sötétképlevonás eredménye:
Köszi, hogy gondoltál rám! 
Ugyan, inkább megtiszteltetés, hogy eszedbejutottam...!
Tükörcsiszolásnál az ellendarab tényleg domború, amit én is meg tudnék csiszolni, bár most kissé körülményesebb lenne, hogy eladtam a csiszológépet, porokat stb.
Ugyanakkor van pár tükörcsiszoló, akik biztosan elvállalnák, viszont hozzá kell tennem, hogy 25-30 cm-es átmérõben nem olcsó!

Ugyan, inkább megtiszteltetés, hogy eszedbejutottam...!

Tükörcsiszolásnál az ellendarab tényleg domború, amit én is meg tudnék csiszolni, bár most kissé körülményesebb lenne, hogy eladtam a csiszológépet, porokat stb.

Ugyanakkor van pár tükörcsiszoló, akik biztosan elvállalnák, viszont hozzá kell tennem, hogy 25-30 cm-es átmérõben nem olcsó!
