2024. november 22., péntek

Földtan

Adott napon: 
Keresés:
#660
Ide is, itt is helye van:
Gratula Nolinak:
Link
#659
Vagy egy kezdõdõ -akár banális- felsõlégúti infectio lobbanthatta fel.
#658
Gyõrben nincs szállópor-mérés? Meg kellene nézned, hogy látszik-e valami rajta. Amit én láttam, hogy nálam a mintagyûjtésre kirakott edényben NEM volt vulkáni eredetû por. (mikroszkóppal ellenõriztem). Veszprémben nem tudok szállópor mérésérõl, a kéndioxidot mérik, abban 17-én nappal volt egy nagyobb kiugrás, kicsit magasabb az elõtte és utána jövõ napoknál, de ugyanekkor megnõtt a talajszinti ózon is, elképzelhetõnek tartom, hogy ez a vulkántól TELJESEN független mozgás, más okból adódó, hisz az ózonnak semmi köze (talajszinten) a vulkáni felhõhöz. (Sztatoszférában a SO2 bontja az ottani ózont, de ez teljesen más ügy).
Ami eszembe jutott, hogy esetleg a sok csapi miatt nem lehet-e gombaspóra a levegõben, ami hatott a kisfiad asztmájára?
#657
Link
Egy összefoglaló oldal a hamufelhõ híreirõl.
#656
Link
#655
Nem tudom mennyire a hamufelho hatasa vagy sem, de tegnap masfel ora kinti jatek utan estere, ejszakara, az asztmatol szenvedo kisfiam szepen befulladt, rengeteget kohogott. Par hete nem volt mar tunet. Na meg az ilyen hirrel se tudok mit kezdeni Link Jo lenne mar egy egyseges allaspont...
#654
Milyen a levegõ Ny-Eu felett, avagy miért is nincs LIDAR Magyarországon?
Link
#653
Akkor még nagyobbat koppannál Newton szerint. Na hol vannak azok a csillagmotoros dugattyús gépek, amik nyestetve az erdõk, sziklák felett azért mégis reppennek.( Addig míg a légszürõ elnemdugul és a gyertya benemslusszol.) szegyenlos És talán a "könnyû" rep.benzin jobban elég, mint a fuxos kerozin. laza
#652
Én amellett lennék, hogy csak hamuzzon tovább egy ideig nevet Jobb a madárkákat hallgatni, mint a vasmadarakat vidám Bár nem mintha a vulkánt érdekelné a véleményem nevet
#651
Én magasabban repülnék, ha menni kellene. nevet
És persze ha ezt a gép is megengedi.
A hamu jelentõs része 10 km alatt van.
#650
Igen. Hát nyilván ha rendelkezésre állnak megbízható, részletes adatok, ennek alapján útnak indulhatnak. Meg, ha alacsonyabban repülnek, az is megoldás lehet.
Mindenesetre hõsünk továbbra is rendületnelül hamuzik. nevet
#649
Igen, erre gondoltam én is nevet

Áki: Ma Niki Lauda személyesen elvezette az egyik utasszállítóját Bécsbõl Salzburgba, és az AUA is küldött egy gépet két igazgatóval a fedélzeten Grazba - egyik gépen sem mutatkoztak a hamu nyomai. Ellenben a Sonnblick-en, 3000 m magasban továbbra is mérhetõ a hamu jelenléte (folyamatosan mérik ott), a mai nap folyamán csökkenõ mennyiségben.
#648
Azért vannak bátrak: Link
Mondták, hogy a Lufthansa és a KLM is "tesztelt", minden rendben és örülnek. Megint meg kell halni valakinek, hogy észhez térjenek???
duhos
#647
Erre csak annyit tudok reagálni, hogy nesze neked globalizmus....
Helyi ellátást helyi termeléssel!
Szóval egy ilyen, Természet által produkált, nem is különösebben ritka helyzet megmutatja, hogy mennyire helytelen az az út, amit a világ manapság bejár.
Végtelenül sajnálom azokat, akik nem tudnak hazamenni a szeretteikhez a légtérzárak miatt, de ennek ellenére régen örültem ennyire valaminek, ami történik a világon. Még terroristák se kellenek ahhoz, hogy tiszta legyen az ég...
#646
A németek megnyitották ugyan a légteret, de úgy látszik, egy óra múlva ismét lezárják, egy újabb, komoly "adag" hamu indult el DK felé.
Ismét megmutatkozik, mennyire a természettõl függünk... és még mindig nem fogtuk fel, hogy úgy kéne élnünk és berendezkednünk, hogy ne legyünk kiszolgáltatva pl. a repülés leállításával adódó problémáknak. Ha egy teljes hétig áll a légiközlekedés, az kb. 1 milliárd euró veszteséget jelent a légitársaságoknak, két hét esetén már az egész gazdaságra komoly hatással lehet, egy hónap esetén pedig sok légitársaság komplett csõdbe mehet, rengeteg gazdasági ágazatra komoly csapást jelent, tömeges elbocsátások, stb. Egyszer csak megtanuljuk.
#645
Nagy élmény volt a mai nap. A repcsizajmentes madárcsicsergés mellett az ég is egészen furcsa látványt nyújtott a napnyugta elõtti 1-2 órában. A zenit környékén sötétebb, szürkéskékre váltott az ég kb. 17h-kor, még a délkeleti horizont is jóval világosabb volt. Szinte szabad szemmel láthatók voltak a hamufelhõ sûrûbb és ritkább részei is.
Ezzel egyidõben É-ÉNY felé a napnyugtától fehéredõ ég elõször sárgás lett, majd napnyugta után egészen vörös. A Nap körül pedig szokatlanul nagy és fényes fehér udvar volt (mint zivataros nap elõtt délelõtt szokott). A szinte abszolut cirruszmentes égen hiányoztak a jól megszokott csíkok.
Érdekes volt nevet .
#644
Hú, de visszamennék 100évet és végignézném, milyen lehetett az élet.
Nagyon szemléletes a vulkán háromszög-mutatója.
#643
Nekem az nem jutott eszembe, mivel akkor majd összetojtam magam a félelemtõl, ugyanis épp dolgoztam, a munkahelyem meg hazánk elsõ számú katonai célpontja mellett 200 méterrel van...

A reggeli madárdal a Látóhegyen igazán tüneményes volt, egy rakás citromsármány, énekes rigó fújta, s köztük 3 fülemüle éneke mindent elnyomva szépítette meg a fotózásra szánt idõt. Az egyik fülemüle a hátam mögött 10 méterrel lévõ bozótban volt, szabályosan üvöltött. Ez olyan, mintha egy operaénekes altatót akarna énekelni a maga operaházat bezengõ orgánumával. :-) Fülemüléink hangja egy km.re is elhallik, így nagyszerû háttérzene a késõ tavaszi éjjelek megfigyeléseihez.
#642
Csatlakozom, nekem is fura volt, hogy csak a madarak csiripeltek, semmi légiforgalom nevet Szept. 11-re emlékeztetett.
#641
Igen ez azz!
Egy kis nosztalgia akár 1930-ig. Gondoljunk csak el. Egy mai menetrendszerû repcsi mennyi mérges kerozint tankol fel? Több tonnát. És azt szétszórja elégetve a szép kék-szüz légkörünkbe.
Tanulságos 3-om szögek, csak lenne több ilyen tisztító hamuka felhõ.
#640
Hmm..Ez elgondolkodtató. Mármint a 3szögek.
#639
És milyen csodás a szûz kék égbolt, sehol egy csík, egy fénylõ pont! Annyira fura volt napkeltekor, kissé magányosnak éreztem magamat a szokásos 20-30 csík nélkül. CSak a fülemülék szórakoztattak az énekükkel, semmi motorzaj. (Ilyen lehetett az élet 100 éve, ejh!)
Amúgy meg éljenek a hajók meg a vonatok! Kicsit környezetbarátabb a repcsiknél mindegyik...
Egy "hatástanulmány", hogy mennyit tett az Eyjafjöll a környezetünkért:
Link
Link
#638
Szép napot! DWD - ugye, ez a Deutsche Wetterdienst?
#637
Állítólag a tegnapi gyengébb, inkább csak vízgõzt tartalmazó kitörési idõszak után most ismét folyamatosan erõsödik a hamukibocsájtás. Itt eredetileg 14 óráig tervezték fenntartani a repülési tilalmat, ill. a légtérzárlatot, most már azonban az egész napról van szó, nyitott véggel. A DWD is a repülési tilalom kiterjesztését javasolja.
#636
Link
sat24-rõl mentve, asszem szépen látszik a hamu :-)
#635
Noli, le a kalappal a fantasztikus cikk elõtt, gratulálok!

A londoni VAAC készít 6 óránként elõrejelzéseket, ezt használják hivatalosan a légtereket érintõ döntéseknél, érdemes lehet nézegetni.

Link

#634
Köszönöm még egyszer!

Nézzétek a webkamerát, hihetetlen mûsor van!
Link
Elég magasnak (a korábbinál magasabbnak) látom a felhõt. Nemsokár besötétedik, lehet vadászni a villámokat a felhben!
#633
Nagyon jó cikk!!
A végén a szépkiejtési link óriási. vidám
#632
Noli, szenzációsan jó a MetNet-hirekben megjelent tartalmas cikked!
#631
Ma 18:35 kor sikerült elkapni egy webkameraképet ahol viszonylag kevesebb a köd, s látni is lehet valamit.
Ezek szerint még tart a hamuszórás.

beillesztett kép

#630
Hasizom-gyakorló hsz. a magyarra fordításból. nevet
"Gépek vizsgálata után kiderült, hogy még rövid távon közlekedõ tuhkapölyssä okozhat jelentõs károkat a hajtómûbe." --- Vadkacsa, vagy ahogy ejtik tunderpulyka, pötyka. tutti! --- nevet laza laza laza laza

Kössz Noli!


#629
Hülye finnek, finn hülyék:
Link
Katonai gépekkel átrepültek a hamufelhõn...

finnül nem értõknek google translate váltzat:
Link
#628
Köszönöm, de ne hozzatok már zavarba! Az uramnak köszönjétek, aki kitakarított, míg én írtam. :-)
#627
Gratulálok Noli, érthetõ, világos, remek cikk !
#626
Olvasmányos, lebilincselõ cikk, köszönjük szépen! nevet
#625
Noli, köszönjük, és gratulálok, kiváló cikk!nevet
#624
Remek olvasmány! Gratulálok! kacsint
#623
Elolvasva, köszönjük.nevet
#622
Kiváló a cikk!
Noli, gratula és köszönjük!
#621
Kiváló cikk! Grat Noli!
#620
Gratula a cikkhez Noli!

Öcsém Brüsszelbõl jönne haza holnap repülõvel.
Lehet nem tud hazajönni.
#619
Noli által írt cikk a hírek között.
gratulálok neki! nevet
#618
A vártnál délebbre jön a felhõ, ma este 8-kor bezár Wien-Schwechat is (valamint Linz és Salzburg).
#617
Kössz Taki!
Ahová lépek, "tócsa terem" . Ilyen a hátsó kert, mint egy kiterített szivacs.
Na szóval, sok lett kicsit a léé.. a részben feledett nyúlházban is 20 centis víz van a betonon.Na majd múlik, a horg. lemeznek,drótnak sem tesz jót ez a biomaradványos víz. szegyenlos
#616
Bubu! A lakkos fényezést nem bántja, csak az egyrétegû, akryl fényezéseknek árt. (régebbi keleti paripák, Swift I., teherautók, stb. Pl a metálfényezés, vagy a gyöngyház nem ide tartozik.) Sokkal nagyobb kárt okoz az el nem távolított madárkaka, kormos városi por.
#615
Remek Eumetsat képek gyorsítva: Link
#614
Link
#613
Most is szór. Nem tudni, meddig és milyen intenzitással, de várhatóan elhúzódó lesz és változó erõsségû. Pár hónapig is kitarthat, de az se kizárt, hogy holnap vége.
#612
Istenem, ennyi baromságot egy halomra... Véresõ. Jó, hogy nem rögtön maga a Ragnarök..........
#611
Én is várom a cikket, ha esni fog. Ja, és az edzõdött karosszéria-fényezés-autókozmetikás szakiknak jó lesz felkészülni "védõ-réteg felvitel" -tanfolyam,mert jõõ a kénsavas esõ.(jó nem olyan brutál mint a Vénuszon,de lakk hártya-repesztõ lehet.) Üzlet-reklám?
laza nevet

Havazás előrejelzés

Utolsó észlelés

2024-11-22 11:49:51

Kõszeg

1.9 °C

00007

RH: 68 | P: 1002.0

Észlelési napló

Térképek

Radar
map
Aktuális hõmérséklet
map
Aktuális szél
map

Utolsó kép

130918

Hírek, események

Indul a MetNet előrejelzési verseny sorozatának 41. sorozata

MetNet | 2024-11-02 11:38

pic
Kis pihenés után folytatódhat a meteorológiai megmérettetés, immáron 41.