Repülés
Ha jössz haza, azért nézd meg mindig madridi átszállással is.
Most Ryan-nel szinte egész januárra 25 EUR (admin díjjal együtt) a Madrid-Tenerife North vagy visszafelé, novemberben meg csak 17 EUR volt. Néha a Vueling is kínál jó árakat.
Esetleg privát üzenetben is beszélhetünk ezekrõl, hogy ne untassuk a többieket. :]
Most Ryan-nel szinte egész januárra 25 EUR (admin díjjal együtt) a Madrid-Tenerife North vagy visszafelé, novemberben meg csak 17 EUR volt. Néha a Vueling is kínál jó árakat.
Esetleg privát üzenetben is beszélhetünk ezekrõl, hogy ne untassuk a többieket. :]
Eddig kártyadíjnak hívták és úgy lehetett megúszni, ha prepaid mastercard-al fizettél (pl. angol kibocsátású moneybookers vagy neteller
Gábor! De van admin díj nem? Nekem legalábbis eddig akárhányszor repültem hozzá dobta...
Memmingembõl jöttem Budra, nem fordítva. Karlsruhéba pedig mentem. Augusztus mindkettõ.
Hát, lehet, én olcsóbban nem nagyon láttam Brüsszel-TFS járatot, BUD-Brüsszel meg nekem is 2000 Ft volt, nem azon múlt.
Hát, lehet, én olcsóbban nem nagyon láttam Brüsszel-TFS járatot, BUD-Brüsszel meg nekem is 2000 Ft volt, nem azon múlt.
Ez kész...kissé vicces a dolog.
1 megállót utazni a pesti metrón is drágább.
1 megállót utazni a pesti metrón is drágább.
Pici update, még a dec. 1-tõl bevezetett admin díj sem minden esetben jön hozzá a foglaláshoz, itt van rögtön egy lementett próbafoglalás példa Brüsszelbe jan 31-én reggelre, végsõ ár: 249 HUF. :] Link
Aki akarja, most meg is veheti. Aznapra éppen a visszaút is ennyi.
Aki akarja, most meg is veheti. Aznapra éppen a visszaút is ennyi.
A londoni tényleg szépen meg van pakolva, itt egy iromány még õszrõl: Link
A másik két járat december közepén indul.
A másik két járat december közepén indul.
Akkor nem voltál elég szemfüles.
A BUD-CRL jegyeket akkor kell megvenni, amikor azok 100-600 Ft-ba kerülnek, a CRL-TFS-t pedig akkor, amikor lemegy 15-25 EUR környékére. Ez a két dolog nem egyszerre történik, tehát ügyesen kell sakkozni. Nyilván adott napra nem mûködik, de ha megválaszthatod az indulási idõt, akkor simán megy. Sajnos dec 1-tõl bármilyen kártyával foglalva 6 EUR/fõ/szektor jön hozzá a Ryan utakhoz adminisztrációs díjként, de az általad fizetett csak oda 21.000-nél még így is kihozható jóval olcsóbban. Nekünk a BUD-MAD-TFN jött ki enyhén 20E alatt oda-vissza, de a spanyol sztrájk miatt lett benne egy plusz CRL kanyar, így is csak 1-2E-el nõtt a szumma.
Lehet, hogy pont azon a napon, amikor Memmingenbe repültél velük, akkor 95% volt a LF, bár õszintén szólva ezen nagyon meglepõdnék, az a járat teljesített az összes közül a legrosszabbul. Belinkelem neked a BUD-ról induló néhány járat telítettségi statisztikáit.
Forrás: "Load factors are anna.aero s estimates based on: destatis.de and CAA UK (traffic data), and Innovata (capacity data). *Weeze (NRN): Launched 14 May."
A BUD-CRL jegyeket akkor kell megvenni, amikor azok 100-600 Ft-ba kerülnek, a CRL-TFS-t pedig akkor, amikor lemegy 15-25 EUR környékére. Ez a két dolog nem egyszerre történik, tehát ügyesen kell sakkozni. Nyilván adott napra nem mûködik, de ha megválaszthatod az indulási idõt, akkor simán megy. Sajnos dec 1-tõl bármilyen kártyával foglalva 6 EUR/fõ/szektor jön hozzá a Ryan utakhoz adminisztrációs díjként, de az általad fizetett csak oda 21.000-nél még így is kihozható jóval olcsóbban. Nekünk a BUD-MAD-TFN jött ki enyhén 20E alatt oda-vissza, de a spanyol sztrájk miatt lett benne egy plusz CRL kanyar, így is csak 1-2E-el nõtt a szumma.
Lehet, hogy pont azon a napon, amikor Memmingenbe repültél velük, akkor 95% volt a LF, bár õszintén szólva ezen nagyon meglepõdnék, az a járat teljesített az összes közül a legrosszabbul. Belinkelem neked a BUD-ról induló néhány járat telítettségi statisztikáit.
Forrás: "Load factors are anna.aero s estimates based on: destatis.de and CAA UK (traffic data), and Innovata (capacity data). *Weeze (NRN): Launched 14 May."
Kanári Brüsszelen át 20 000 alatt nehezen hozható ki Ryanairrel is. Én anno 2 hónappal hamarabb vettem meg és 21 000 volt csak oda.
Repültem Karlsruhébe illetve Memmingembe is velük, mindkettõ 95% körüli telítettséggel ment.
Repültem Karlsruhébe illetve Memmingembe is velük, mindkettõ 95% körüli telítettséggel ment.
London full, azért is bõvítették mostanság a járatokat. többirõl nem tudok, mert azóta indult be, hogy én kinnt élek.
Van valakinek infója arról, hogy mennyire nagy a kihasználtságuk Debrecenbõl induló Wizz Air gépeknek (London, Eindhoven, Milánó)?
Ha minden jól megy, akkor a fejlesztéseknek köszönhetõen akár Pérrõl is indulhatnának és érkezhetnének nagy gépek már a jövõ évtõl.
Nagyon remélem, hogy mielõbb megvalósul!
Ha minden jól megy, akkor a fejlesztéseknek köszönhetõen akár Pérrõl is indulhatnának és érkezhetnének nagy gépek már a jövõ évtõl.
Nagyon remélem, hogy mielõbb megvalósul!
Köszönjük a tippet, errõl a társaságról még nem is hallottam. Kristiansand innen 4 óra autózás, de ha tényleg olcsók lesznek a jegyek, akkor ezzel együtt is jó alternatívának tûnik.
Áthelyezve innen: Meteorológiai társalgó (#137599 - 2012-11-28 19:01:56)
Olyan alacsonyan repült (max 80m) egy kb. 20m-es repülõgép, Észak Zalaszentgrót felett 6.25-kor, hogy azt hittem le akar zuhanni. Az iránya is szokatlan volt: Ny-ról K-re tartott. Épp az elállt záport szemléltem. Sümeg felé tartott. Nem látta valaki?
Olyan alacsonyan repült (max 80m) egy kb. 20m-es repülõgép, Észak Zalaszentgrót felett 6.25-kor, hogy azt hittem le akar zuhanni. Az iránya is szokatlan volt: Ny-ról K-re tartott. Épp az elállt záport szemléltem. Sümeg felé tartott. Nem látta valaki?
Esetleg érdekes lehet nektek a flynonstop.no is, ami hamarosan beindulhat BUD-ról. Kristiansand városába repülnek majd.
A ryanair szövegének a felét sem szabad elhinni. Az egyik leg ellenszenvesebb légitársaság. De mi tagadás, pofátlanul sikeres. Itt angliában pl kampány van ellene. Oké ez túlzás, de olvasni a ryanair-t negatív képben feltüntetõ cikkeket. Tudom, hogy csak a BA-nek akarnak kedvezni ezzel, de tapasztalat, igazuk is van! Egyszer mentem ryanair-el. Azóta is marad a BA. Igaz, én a heathrow-hoz közel lakom, és nálam ez is sokat számít. Ha mégsem BA, Luton még mindig közelebb van hozzám mint Stansted és 32kg az 32kg szóval wizz.
Átcsábítani engem sem tudott (volna) a Ryan: az Oslo-Rygge reptér elérése az ország más részeirõl napközben is elég macerás, a budapesti járattal este 9-kor odaérkezõ utas pedig már nem is tudott aznap Oslón túlra továbbutazni... Fapados korszak ide vagy oda, a két reális lehetõség innen máig a KLM (SVG-AMS-BUD) és a Lufthansa (SVG-FRA-BUD).
Az a végsõ ár volt, nem adnak meg külön illeték nélküli árat a fapadosok, esetleg a csomagdíj jön hozzá, ha adsz fel csomagot. A wizznél még a kártyadíj is benne van a megadott árban, a Ryan-nél nincs, de cash passport ill. prepaid MC használatával az elkerülhetõ.
A Wizz Airnek is vannak érdekes repülõjegy árai. (akár csak a többi társaságnak)
Pl. Budapestrõl Milánóba december 23-án reggel 4590 Ft-ért, jan. 2-án viszont 59590 Ft-ért lehet eljutni egy felnõttnek. (illetékek nélkül)
Minden légitársaság nagyon ünnep illetve neves esemény érzékeny a jegyárak terén.
Pl. Budapestrõl Milánóba december 23-án reggel 4590 Ft-ért, jan. 2-án viszont 59590 Ft-ért lehet eljutni egy felnõttnek. (illetékek nélkül)
Minden légitársaság nagyon ünnep illetve neves esemény érzékeny a jegyárak terén.
A sok utassal legnagyobb veszteséget az eddigi napi 2 brüsszeli és milánói járat termelte és termeli, arra folyamatosan és tömegével lehetett és lehet 200-600 Ft-os áron helyet venni. Ezeket mégsem szüntetik meg (csak nagyon picit vágják vissza), pont amiatt, amit Nano ír, a direkt párhuzamos és egyidejû járatokkal a cél a wizz kinyírása (ez eddig nem igazán sikerül, igaz a wizz eleve más szegmensek felé is nyit). Piackutatást a Ryan soha nem csinál, ilyenekre deklaráltan nem költ. Bedobnak egy útvonalat, ha megy, meghagyják, ha veszteséges, igen gyorsan kiszedik.
A 7000 Ft-os ár pár héttel indulás elõtt nem olcsónak, hanem leginkább átlagosnak minõsül a Ryan-nél, még ha egyébként ez egy igen jó ár is Norvégiába. 1 hónappal megelõzõen szinte bármelyik viszonylatra lehet ennyiért jegyet venni, beleértve a marokkói és kanári célpontokat is. Az adott napra keresés persze tényleg ronthat a lehetõségeken. Az árazásuk amúgy teljesen kiszámíthatatlan, a 7 ezer Ft-os jegyed az utazásod elõtt 2 héttel lehetett éppen 2 ezer Ft-os is, aztán 2 nappal késõbb felmehetett akár 15 ezerre, majd vissza 7-re, majd az indulás elõtti napokban fel 45-re. Aki ekkor veszi a jegyet, annak muszáj venni, így azt az árat is megfizeti, ebbõl pedig jön a komoly bevétel.
A német járatok még az olcsóságuk ellenére sem tudták átcsábítani a Lufitól az üzletembereket. Meg azért nem mindegy, hogy München az tényleg München-e vagy Memmingen. Baden sem volt jó túl sok mindenre, esetleg Karlsruhe vagy Strasbourg eléréséhez lehetett használni.
A 7000 Ft-os ár pár héttel indulás elõtt nem olcsónak, hanem leginkább átlagosnak minõsül a Ryan-nél, még ha egyébként ez egy igen jó ár is Norvégiába. 1 hónappal megelõzõen szinte bármelyik viszonylatra lehet ennyiért jegyet venni, beleértve a marokkói és kanári célpontokat is. Az adott napra keresés persze tényleg ronthat a lehetõségeken. Az árazásuk amúgy teljesen kiszámíthatatlan, a 7 ezer Ft-os jegyed az utazásod elõtt 2 héttel lehetett éppen 2 ezer Ft-os is, aztán 2 nappal késõbb felmehetett akár 15 ezerre, majd vissza 7-re, majd az indulás elõtti napokban fel 45-re. Aki ekkor veszi a jegyet, annak muszáj venni, így azt az árat is megfizeti, ebbõl pedig jön a komoly bevétel.
A német járatok még az olcsóságuk ellenére sem tudták átcsábítani a Lufitól az üzletembereket. Meg azért nem mindegy, hogy München az tényleg München-e vagy Memmingen. Baden sem volt jó túl sok mindenre, esetleg Karlsruhe vagy Strasbourg eléréséhez lehetett használni.
És ezért adták/adják annyira olcsón a repülõjegyeket jó pár városba?
Bevállalják a veszteséges járatokat annak érdekében, hogy a konkurenciától átcsalogassák az utasokat?
Bevállalják a veszteséges járatokat annak érdekében, hogy a konkurenciától átcsalogassák az utasokat?
Nem rejtették annyira véka alá, hogy ki akarják/akarták nyírni a Wizz Air-t
Másik lehetõség: volt utas, de annyira olcsón osztogatták a jegyeket, hogy teljes kihasználtsággal is veszteséget termelt egyik-másik járat. Az áremelést viszont nem merték megkockáztatni (akár piackutatás alapján, akár csak megérzésbõl).
Oslo szerintem ez a kategória lehetett: szeptemberben pár héttel indulás elõtt, egyetlen napra keresve (tehát nem olcsó lehetõségre vadászva) kaptam 7000 Ft-os RYG-BUD jegyet. Ebbõl azt gyanítottam, hogy kongani fog az ürességtõl a gép, de legalább 90%-os kihasználtsággal ment...
Oslo szerintem ez a kategória lehetett: szeptemberben pár héttel indulás elõtt, egyetlen napra keresve (tehát nem olcsó lehetõségre vadászva) kaptam 7000 Ft-os RYG-BUD jegyet. Ebbõl azt gyanítottam, hogy kongani fog az ürességtõl a gép, de legalább 90%-os kihasználtsággal ment...
Ja vagy úgy...szóval innen fúj a szél.
Az üdülõvárosokhoz történõ repülõjáratok szüneteltetése értelemszerû a téli idõszakban, München viszonylag közel van hazánkhoz (sokan gépkocsival jönnek-mennek).
Milyen meglepõ, hogy nem egy londoni vagy brüsszeli járatot szüntet meg.
Az üdülõvárosokhoz történõ repülõjáratok szüneteltetése értelemszerû a téli idõszakban, München viszonylag közel van hazánkhoz (sokan gépkocsival jönnek-mennek).
Milyen meglepõ, hogy nem egy londoni vagy brüsszeli járatot szüntet meg.
A legtöbb pontosan azért szûnik meg, mert alig volt rajta utas (pl. Baden, München, Lübeck) vagy mert a téli üzemmenetben a Ryan a flotta egy jelentõs hányadát általában amúgy is a földön parkoltatja. Malaga pl. majd vélhetõen visszakerül a nyári menetrendben, mert mindig tele volt.
A Ryan-kommunikáció nagyobb része rizsa, persze egy kis zsarolással nyilván megpróbálják elérni, hogy az amúgy is rossz helyzetben lévõ BUD Airport ne drágítson.
A Ryan-kommunikáció nagyobb része rizsa, persze egy kis zsarolással nyilván megpróbálják elérni, hogy az amúgy is rossz helyzetben lévõ BUD Airport ne drágítson.
A Cargoluxnak van menetrendje?
Földi fotóm már van róla, 2007-ben csíptem el Ferihegy 1-en, de számtalanszor repült el felettünk Zuglóban és szívesen lefotóznám röptében is....
Ma is láttam az Örs vezér terén, gyönyörû volt, ahogy vett egy balkanyart.
Földi fotóm már van róla, 2007-ben csíptem el Ferihegy 1-en, de számtalanszor repült el felettünk Zuglóban és szívesen lefotóznám röptében is....
Ma is láttam az Örs vezér terén, gyönyörû volt, ahogy vett egy balkanyart.
Nagyon jó topik ez, örömmel olvasom a ti beszámolótokat és nézem a csodálatos felvételeket.
Amióta rábbukantam a flightradar-ra érdeklõdéssel követem az épp felettem elrepülõ járatokat.
Hogy konkrét megfigyelést is említsek(sajna a repülõk típusát, számát, kódját nem jegyeztem meg) rendszeresen látom a Dny-ÉK-i pályán Moszkva,Varsó valamint Helsinkibe igyekvõ gépeket.Déli horizont felé tekintve, érzékelhetõség határán látható tõlem a flightradar alapján a Móvár,Gyõr,Csorna feletti "vasmadarak".
Repülni még nem repültem, ezért képekkel nem szolgálhatok. Kb. ennyi jutott eszembe, így hirtelen.
Amióta rábbukantam a flightradar-ra érdeklõdéssel követem az épp felettem elrepülõ járatokat.
Hogy konkrét megfigyelést is említsek(sajna a repülõk típusát, számát, kódját nem jegyeztem meg) rendszeresen látom a Dny-ÉK-i pályán Moszkva,Varsó valamint Helsinkibe igyekvõ gépeket.Déli horizont felé tekintve, érzékelhetõség határán látható tõlem a flightradar alapján a Móvár,Gyõr,Csorna feletti "vasmadarak".
Repülni még nem repültem, ezért képekkel nem szolgálhatok. Kb. ennyi jutott eszembe, így hirtelen.
Nem lehet könnyû itt landolni, ezen az apró szigeten. A turistáknak annál nagyobb látványosság. Link
Én a Heathrow reptértõl lakok bicajjal kb 40 percre. Mivel bicajozni is szeretek, ezért rendszeresen eltekerek arra fele és nézem a repcsiket le és felszállni, attól függõen melyik a leszállóirány ugye. Szerencsére nagyon közel lehet menni a kifutók végéhez így hihetetlen közelségbõl lehet látni a gépeket. Épp szombaton láttam az a380-ast (sok 747-essel 777-es és airbus a340-essel együtt)
Ebben a pillanatban 3 db A380-861 óriásgép van egyszerre Magyarország légtere felett és mindegyik az Emirates színei alatt.
Komoly!
Komoly!
Nekem még tavaly dec. 9-rõl egy saját felvételem a miskolci repülõtérrõl.
A kis Cesnával volt szerencsém Miskolc és a Bükk felett repülnöm.
A két videó a fel-; és a leszállás.
Fel: Link
Landolás: Link
Képek: Link
Nagy feeling egy ilyen kis géppel a Bükk felett.
Még télen is vannak bõven termikek, de én nagyon élveztem.
Meg hát a töbrök felett repülni számomra örök élmény.
A kis Cesnával volt szerencsém Miskolc és a Bükk felett repülnöm.
A két videó a fel-; és a leszállás.
Fel: Link
Landolás: Link
Képek: Link
Nagy feeling egy ilyen kis géppel a Bükk felett.
Még télen is vannak bõven termikek, de én nagyon élveztem.
Meg hát a töbrök felett repülni számomra örök élmény.
Itt van repcsi is:
A380 Bangkok - Hongkong elsõ osztályon - full screen HD-ben jól mutat
Ez csak egy 1800 km-es út, azaz 3 óra alatt meg is van, az ürge kifogott 650 USD áron egy jegyet, de ez kb. minden szökõévben egyszer jön össze így. :]
Nem az a tipikus Ryanair feeling. :]
Link
A380 Bangkok - Hongkong elsõ osztályon - full screen HD-ben jól mutat
Ez csak egy 1800 km-es út, azaz 3 óra alatt meg is van, az ürge kifogott 650 USD áron egy jegyet, de ez kb. minden szökõévben egyszer jön össze így. :]
Nem az a tipikus Ryanair feeling. :]
Link
Igen, s van olyan verzió is, amikor újra felszáll a gép az utasokkal és újra megpróbál leszállni az eredeti uticélon az átmeneti kitérõ után.
Pár éve decemberben egy hóviharban nem tudott leszállni a gépem Innsbruckban, így végül Münchenben szállt le havas esõben. Onnan egész jó buszokkal szállítottak Innsbruckba, de jó pár órás késés lett a vége. Ezt még tetézte, hogy a busz nem volt hajlandó megállni Innsbruck belvárosában, pl. a pályaudvarnál, hanem ragaszkodott ahhoz, hogy kivigyen mindenkit a városon keresztülhaladva a reptérre, a városon kívülre, ahonnan újra jöhettünk be a városba tömegközlekedéssel éjnek éjjelén, s onnan egy újabb busszal tovább egy környéki kisvárosba....
Pár éve decemberben egy hóviharban nem tudott leszállni a gépem Innsbruckban, így végül Münchenben szállt le havas esõben. Onnan egész jó buszokkal szállítottak Innsbruckba, de jó pár órás késés lett a vége. Ezt még tetézte, hogy a busz nem volt hajlandó megállni Innsbruck belvárosában, pl. a pályaudvarnál, hanem ragaszkodott ahhoz, hogy kivigyen mindenkit a városon keresztülhaladva a reptérre, a városon kívülre, ahonnan újra jöhettünk be a városba tömegközlekedéssel éjnek éjjelén, s onnan egy újabb busszal tovább egy környéki kisvárosba....
Figyeltem a flightradar24 oldalán Budapestre tartó gépeket és a vihar miatt pl. a London/Lutonból érkezõ gép (fapados járat) Bp. helyett Pozsonyban szállt le.
Ezt a dolgot hosszas körözgetés elõzte meg. Gondolom, hogy fogytán volt az üzemanyag és dönteni kellett...
Ilyenkor mi van?
Bp-en várják az utasokat a hozzátartozók és 200 km-re száll le a gép...
Ezt a dolgot hosszas körözgetés elõzte meg. Gondolom, hogy fogytán volt az üzemanyag és dönteni kellett...
Ilyenkor mi van?
Bp-en várják az utasokat a hozzátartozók és 200 km-re száll le a gép...