2024. november 26., kedd

Repülés

Adott napon: 
Keresés:
#1179
Lezárták a Liszt Ferenc repteret:

Link

#1178
Ha jössz haza, azért nézd meg mindig madridi átszállással is.
Most Ryan-nel szinte egész januárra 25 EUR (admin díjjal együtt) a Madrid-Tenerife North vagy visszafelé, novemberben meg csak 17 EUR volt. Néha a Vueling is kínál jó árakat.
Esetleg privát üzenetben is beszélhetünk ezekrõl, hogy ne untassuk a többieket. :]
#1177
Eddig kártyadíjnak hívták és úgy lehetett megúszni, ha prepaid mastercard-al fizettél (pl. angol kibocsátású moneybookers vagy neteller
#1176
Gábor! De van admin díj nem? Nekem legalábbis eddig akárhányszor repültem hozzá dobta... zavarban
#1175
Memmingembõl jöttem Budra, nem fordítva. nevet Karlsruhéba pedig mentem. nevet Augusztus mindkettõ.

Hát, lehet, én olcsóbban nem nagyon láttam Brüsszel-TFS járatot, BUD-Brüsszel meg nekem is 2000 Ft volt, nem azon múlt.
#1174
Ez kész...kissé vicces a dolog.
laza
1 megállót utazni a pesti metrón is drágább.
laza
#1173
Pici update, még a dec. 1-tõl bevezetett admin díj sem minden esetben jön hozzá a foglaláshoz, itt van rögtön egy lementett próbafoglalás példa Brüsszelbe jan 31-én reggelre, végsõ ár: 249 HUF. :] Link
Aki akarja, most meg is veheti. Aznapra éppen a visszaút is ennyi.
#1172
A londoni tényleg szépen meg van pakolva, itt egy iromány még õszrõl: Link

A másik két járat december közepén indul.
#1171
Akkor nem voltál elég szemfüles. kacsint
A BUD-CRL jegyeket akkor kell megvenni, amikor azok 100-600 Ft-ba kerülnek, a CRL-TFS-t pedig akkor, amikor lemegy 15-25 EUR környékére. Ez a két dolog nem egyszerre történik, tehát ügyesen kell sakkozni. Nyilván adott napra nem mûködik, de ha megválaszthatod az indulási idõt, akkor simán megy. Sajnos dec 1-tõl bármilyen kártyával foglalva 6 EUR/fõ/szektor jön hozzá a Ryan utakhoz adminisztrációs díjként, de az általad fizetett csak oda 21.000-nél még így is kihozható jóval olcsóbban. Nekünk a BUD-MAD-TFN jött ki enyhén 20E alatt oda-vissza, de a spanyol sztrájk miatt lett benne egy plusz CRL kanyar, így is csak 1-2E-el nõtt a szumma.

Lehet, hogy pont azon a napon, amikor Memmingenbe repültél velük, akkor 95% volt a LF, bár õszintén szólva ezen nagyon meglepõdnék, az a járat teljesített az összes közül a legrosszabbul. Belinkelem neked a BUD-ról induló néhány járat telítettségi statisztikáit.
Forrás: "Load factors are anna.aero s estimates based on: destatis.de and CAA UK (traffic data), and Innovata (capacity data). *Weeze (NRN): Launched 14 May."

beillesztett kép



#1170
Kanári Brüsszelen át 20 000 alatt nehezen hozható ki Ryanairrel is. Én anno 2 hónappal hamarabb vettem meg és 21 000 volt csak oda.

Repültem Karlsruhébe illetve Memmingembe is velük, mindkettõ 95% körüli telítettséggel ment.
#1169
London full, azért is bõvítették mostanság a járatokat. többirõl nem tudok, mert azóta indult be, hogy én kinnt élek.
#1168
Van valakinek infója arról, hogy mennyire nagy a kihasználtságuk Debrecenbõl induló Wizz Air gépeknek (London, Eindhoven, Milánó)?
Ha minden jól megy, akkor a fejlesztéseknek köszönhetõen akár Pérrõl is indulhatnának és érkezhetnének nagy gépek már a jövõ évtõl.
Nagyon remélem, hogy mielõbb megvalósul!

#1167
Köszönjük a tippet, errõl a társaságról még nem is hallottam. Kristiansand innen 4 óra autózás, de ha tényleg olcsók lesznek a jegyek, akkor ezzel együtt is jó alternatívának tûnik.
#1166
Áthelyezve innen: Meteorológiai társalgó (#137599 - 2012-11-28 19:01:56)

Olyan alacsonyan repült (max 80m) egy kb. 20m-es repülõgép, Észak Zalaszentgrót felett 6.25-kor, hogy azt hittem le akar zuhanni. Az iránya is szokatlan volt: Ny-ról K-re tartott. Épp az elállt záport szemléltem. Sümeg felé tartott. Nem látta valaki?
#1165
Esetleg érdekes lehet nektek a flynonstop.no is, ami hamarosan beindulhat BUD-ról. Kristiansand városába repülnek majd.
#1164
A ryanair szövegének a felét sem szabad elhinni. Az egyik leg ellenszenvesebb légitársaság. De mi tagadás, pofátlanul sikeres. Itt angliában pl kampány van ellene. Oké ez túlzás, de olvasni a ryanair-t negatív képben feltüntetõ cikkeket. Tudom, hogy csak a BA-nek akarnak kedvezni ezzel, de tapasztalat, igazuk is van! Egyszer mentem ryanair-el. Azóta is marad a BA. Igaz, én a heathrow-hoz közel lakom, és nálam ez is sokat számít. Ha mégsem BA, Luton még mindig közelebb van hozzám mint Stansted nevet és 32kg az 32kg laza szóval wizz.
#1163
Átcsábítani engem sem tudott (volna) a Ryan: az Oslo-Rygge reptér elérése az ország más részeirõl napközben is elég macerás, a budapesti járattal este 9-kor odaérkezõ utas pedig már nem is tudott aznap Oslón túlra továbbutazni... Fapados korszak ide vagy oda, a két reális lehetõség innen máig a KLM (SVG-AMS-BUD) és a Lufthansa (SVG-FRA-BUD).
#1162
Az a végsõ ár volt, nem adnak meg külön illeték nélküli árat a fapadosok, esetleg a csomagdíj jön hozzá, ha adsz fel csomagot. A wizznél még a kártyadíj is benne van a megadott árban, a Ryan-nél nincs, de cash passport ill. prepaid MC használatával az elkerülhetõ.
#1161
A Wizz Airnek is vannak érdekes repülõjegy árai. (akár csak a többi társaságnak)
Pl. Budapestrõl Milánóba december 23-án reggel 4590 Ft-ért, jan. 2-án viszont 59590 Ft-ért lehet eljutni egy felnõttnek. (illetékek nélkül)
vidám
Minden légitársaság nagyon ünnep illetve neves esemény érzékeny a jegyárak terén.
#1160
A sok utassal legnagyobb veszteséget az eddigi napi 2 brüsszeli és milánói járat termelte és termeli, arra folyamatosan és tömegével lehetett és lehet 200-600 Ft-os áron helyet venni. Ezeket mégsem szüntetik meg (csak nagyon picit vágják vissza), pont amiatt, amit Nano ír, a direkt párhuzamos és egyidejû járatokkal a cél a wizz kinyírása (ez eddig nem igazán sikerül, igaz a wizz eleve más szegmensek felé is nyit). Piackutatást a Ryan soha nem csinál, ilyenekre deklaráltan nem költ. Bedobnak egy útvonalat, ha megy, meghagyják, ha veszteséges, igen gyorsan kiszedik.
A 7000 Ft-os ár pár héttel indulás elõtt nem olcsónak, hanem leginkább átlagosnak minõsül a Ryan-nél, még ha egyébként ez egy igen jó ár is Norvégiába. 1 hónappal megelõzõen szinte bármelyik viszonylatra lehet ennyiért jegyet venni, beleértve a marokkói és kanári célpontokat is. Az adott napra keresés persze tényleg ronthat a lehetõségeken. Az árazásuk amúgy teljesen kiszámíthatatlan, a 7 ezer Ft-os jegyed az utazásod elõtt 2 héttel lehetett éppen 2 ezer Ft-os is, aztán 2 nappal késõbb felmehetett akár 15 ezerre, majd vissza 7-re, majd az indulás elõtti napokban fel 45-re. Aki ekkor veszi a jegyet, annak muszáj venni, így azt az árat is megfizeti, ebbõl pedig jön a komoly bevétel.

A német járatok még az olcsóságuk ellenére sem tudták átcsábítani a Lufitól az üzletembereket. Meg azért nem mindegy, hogy München az tényleg München-e vagy Memmingen. Baden sem volt jó túl sok mindenre, esetleg Karlsruhe vagy Strasbourg eléréséhez lehetett használni.
#1159
És ezért adták/adják annyira olcsón a repülõjegyeket jó pár városba?
Bevállalják a veszteséges járatokat annak érdekében, hogy a konkurenciától átcsalogassák az utasokat?
#1158
Nem rejtették annyira véka alá, hogy ki akarják/akarták nyírni a Wizz Air-t
#1157
Másik lehetõség: volt utas, de annyira olcsón osztogatták a jegyeket, hogy teljes kihasználtsággal is veszteséget termelt egyik-másik járat. Az áremelést viszont nem merték megkockáztatni (akár piackutatás alapján, akár csak megérzésbõl).

Oslo szerintem ez a kategória lehetett: szeptemberben pár héttel indulás elõtt, egyetlen napra keresve (tehát nem olcsó lehetõségre vadászva) kaptam 7000 Ft-os RYG-BUD jegyet. Ebbõl azt gyanítottam, hogy kongani fog az ürességtõl a gép, de legalább 90%-os kihasználtsággal ment...
#1156
Ja vagy úgy...szóval innen fúj a szél.
Az üdülõvárosokhoz történõ repülõjáratok szüneteltetése értelemszerû a téli idõszakban, München viszonylag közel van hazánkhoz (sokan gépkocsival jönnek-mennek).
Milyen meglepõ, hogy nem egy londoni vagy brüsszeli járatot szüntet meg.
nevet
#1155
A legtöbb pontosan azért szûnik meg, mert alig volt rajta utas (pl. Baden, München, Lübeck) vagy mert a téli üzemmenetben a Ryan a flotta egy jelentõs hányadát általában amúgy is a földön parkoltatja. Malaga pl. majd vélhetõen visszakerül a nyári menetrendben, mert mindig tele volt.
A Ryan-kommunikáció nagyobb része rizsa, persze egy kis zsarolással nyilván megpróbálják elérni, hogy az amúgy is rossz helyzetben lévõ BUD Airport ne drágítson.
#1154
Csökkenti budapesti járatait a Ryanair. (És nem azért, mert nincs utas.)
"Januártól megszûnik a Baden, Lübeck, Birmingham, Malaga, Bologna, München, Düsseldorf, Oslo, Krakkó és Szaloniki irányú járatok."
Link
Link
#1152
Így indult meg a légi közlekedés a Sandy után: Link
#1151
Óh, köszi szépen! nevet
#1150
Elméletileg itt ki lehet bogarászni a menetrendet :
Link

itt egy régebbi menetrend :
Link

itt meg egy nagy csomó kép van róla :
Link

#1148
A Cargoluxnak van menetrendje?
Földi fotóm már van róla, 2007-ben csíptem el Ferihegy 1-en, de számtalanszor repült el felettünk Zuglóban és szívesen lefotóznám röptében is....
nevet
Ma is láttam az Örs vezér terén, gyönyörû volt, ahogy vett egy balkanyart. nevet
#1147
Jelenleg 8 repülõ húzza a csíkot a szép kék égbolton. Vizuális észlelés. nevet
#1146
Nagyon jó topik ez, örömmel olvasom a ti beszámolótokat és nézem a csodálatos felvételeket.
Amióta rábbukantam a flightradar-ra érdeklõdéssel követem az épp felettem elrepülõ járatokat.
nevet Hogy konkrét megfigyelést is említsek(sajna a repülõk típusát, számát, kódját nem jegyeztem meg) rendszeresen látom a Dny-ÉK-i pályán Moszkva,Varsó valamint Helsinkibe igyekvõ gépeket.Déli horizont felé tekintve, érzékelhetõség határán látható tõlem a flightradar alapján a Móvár,Gyõr,Csorna feletti "vasmadarak".
Repülni még nem repültem, ezért képekkel nem szolgálhatok. Kb. ennyi jutott eszembe, így hirtelen. nevet
#1145
Egy kis történelem nagy képekben.
Link
És a mai;
Link
Airbus 380-as Frankfurt- San Francisco;
Link
nevet
#1144
Ennél vannak nehezebb repterek is. Itt egy példa: Link
#1143
Nem lehet könnyû itt landolni, ezen az apró szigeten. A turistáknak annál nagyobb látványosság. Link
#1142
Én a Heathrow reptértõl lakok bicajjal kb 40 percre. Mivel bicajozni is szeretek, ezért rendszeresen eltekerek arra fele és nézem a repcsiket le és felszállni, attól függõen melyik a leszállóirány ugye. Szerencsére nagyon közel lehet menni a kifutók végéhez így hihetetlen közelségbõl lehet látni a gépeket. Épp szombaton láttam az a380-ast nevet (sok 747-essel 777-es és airbus a340-essel együtt)
#1141
Ebben a pillanatban 3 db A380-861 óriásgép van egyszerre Magyarország légtere felett és mindegyik az Emirates színei alatt.
nevet Komoly!
#1140
Nekem még tavaly dec. 9-rõl egy saját felvételem a miskolci repülõtérrõl.
A kis Cesnával volt szerencsém Miskolc és a Bükk felett repülnöm.
A két videó a fel-; és a leszállás.
Fel: Link
Landolás: Link
Képek: Link

Nagy feeling egy ilyen kis géppel a Bükk felett.
Még télen is vannak bõven termikek, de én nagyon élveztem.
Meg hát a töbrök felett repülni számomra örök élmény. nevet
#1139
Óóóó, ez de komoly!
Repülõ luxusszálloda.
nevet
Köszi a videót!
#1138
Itt van repcsi is:
A380 Bangkok - Hongkong elsõ osztályon - full screen HD-ben jól mutat
Ez csak egy 1800 km-es út, azaz 3 óra alatt meg is van, az ürge kifogott 650 USD áron egy jegyet, de ez kb. minden szökõévben egyszer jön össze így. :]
Nem az a tipikus Ryanair feeling. :]
Link
#1133
Igen, s van olyan verzió is, amikor újra felszáll a gép az utasokkal és újra megpróbál leszállni az eredeti uticélon az átmeneti kitérõ után.

Pár éve decemberben egy hóviharban nem tudott leszállni a gépem Innsbruckban, így végül Münchenben szállt le havas esõben. Onnan egész jó buszokkal szállítottak Innsbruckba, de jó pár órás késés lett a vége. Ezt még tetézte, hogy a busz nem volt hajlandó megállni Innsbruck belvárosában, pl. a pályaudvarnál, hanem ragaszkodott ahhoz, hogy kivigyen mindenkit a városon keresztülhaladva a reptérre, a városon kívülre, ahonnan újra jöhettünk be a városba tömegközlekedéssel éjnek éjjelén, s onnan egy újabb busszal tovább egy környéki kisvárosba.... nevet
#1132
Ilyenkor tudtommal busszal viszik az utasokat az eredeti céljukhoz.
#1131
Figyeltem a flightradar24 oldalán Budapestre tartó gépeket és a vihar miatt pl. a London/Lutonból érkezõ gép (fapados járat) Bp. helyett Pozsonyban szállt le.
Ezt a dolgot hosszas körözgetés elõzte meg. Gondolom, hogy fogytán volt az üzemanyag és dönteni kellett...
Ilyenkor mi van?
Bp-en várják az utasokat a hozzátartozók és 200 km-re száll le a gép...
#1130
Áthelyezve innen: Meteorológiai társalgó (#120862 - 2012-07-25 11:35:25)

Immár negyedik napja megy az edzés a mûrepülõ VB-re.. Reggel 08.00 órától este 20.00 óráig folyamatában megy a motorbõgés... laza laza laza laza laza laza

Régi szép idõket juttat eszembe amikor még aktív volt a nyíregyi reptér...

Havazás előrejelzés

Utolsó észlelés

2024-11-26 16:44:49

Szentmártonkáta

3.8 °C

na00

RH: 83 | P: 1019.8

Észlelési napló

Térképek

Radar
map
Aktuális hõmérséklet
map
Aktuális szél
map

Utolsó kép

131548

Hírek, események

Indul a MetNet előrejelzési verseny sorozatának 41. sorozata

MetNet | 2024-11-02 11:38

pic
Kis pihenés után folytatódhat a meteorológiai megmérettetés, immáron 41.