Repülés
Nagyon klasszak! Különösen a Visztula, meg a jégcsiszolta norvég részletek.
Hadd csatlakozzak egy saját "beszámolóval" is, Varsó-Stavanger még nyár elejérõl: Link
Nagyon jó sorozat, örülök, hogy ismét látni ilyet a Metneten! Nekem is a hógyûjtõ medencék a kedvenceim, de ez a kör alakú tó is érdekes: Link Mintha beszakadt karsztos víznyelõ lenne, de nem kis példány... és ha nem mészkõbõl vannak a környezõ vonulatok, akkor lehet tovább agyalni.
Elsõre azt hittem, repõteret avattak nálunk is, de hát vasúton is csak BG a távíró-kódunk. :-))) Szépek a képek nagyon! Fradi nem kicsit látványos. Fehérvár meg elmehetne földrajz-atlaszba. :-))) Kedvenc: Link Grat!
Nyuli, köszönöm a válaszodat!
Met4ever kollégának nem igazán hittem, amikor az állatokat említette (De lehet mégis igaza van, mert az ember a "legnagyobb állat" a világon.)
Nem igazán lehetett a kabinok ablakán belátni, de valamelyikben látható volt emberi alak, valamelyikben nem.
Érdekes, ahogy kb. 5 méter magasságban végigsuhannak a sínen, mint egy mágnesvonat a susnyáson keresztül.
Ekkora területû repülõtéren nem csodálkozom, hogy ilyen dolgok is vannak.
Met4ever kollégának nem igazán hittem, amikor az állatokat említette (De lehet mégis igaza van, mert az ember a "legnagyobb állat" a világon.)
Nem igazán lehetett a kabinok ablakán belátni, de valamelyikben látható volt emberi alak, valamelyikben nem.
Érdekes, ahogy kb. 5 méter magasságban végigsuhannak a sínen, mint egy mágnesvonat a susnyáson keresztül.
Ekkora területû repülõtéren nem csodálkozom, hogy ilyen dolgok is vannak.
Utasokat szállít, mégpedig a Business Car Park-ból, azaz az üzleti (=gazdag...) parkolóból a fõ terminálhoz. "Privát" kabinnak hívják, mivel általában egy család vagy egy kisebb csoport, de akár csupán egy személy használja õket. A kabinok rendelésre jönnek, amikor szükség van rájuk.
Nem hinném, de szerintem te sem.
A kérdés lényege az lett volna, hogy utasokat vagy a repülõtér személyzetét (pilótákat, légiutas-kísérõket stb.).
Tudja valaki, hogy a Heatrow repülõtéren (London) kit/kiket szállítanak ezek a kapszulák?
Egy kicsit nosztalgiáztam a húsvéti londoni kirándulásomon és erre a fotóra akadtam.
Egy kicsit nosztalgiáztam a húsvéti londoni kirándulásomon és erre a fotóra akadtam.
Hát, ha Te ezt innen látod, sas szemed van kérlek!
Viccen kívül, én is lestem már a képen hátha látni, de még nem leltem meg.
Viccen kívül, én is lestem már a képen hátha látni, de még nem leltem meg.
A kép felsõ jobb sarka felõl lefelé, az ahol sorakoznak a házak egymás mellett, a zöld területnél az elsõ fehér ház. Az egy kicsit fehérebb a többinél a képen.
Remélem érthetõ.
Remélem érthetõ.
Így talán már mûxik.. Sárkányrepülõs felvétel. Borsosberény egy része(kb fele) madártávlatból.
Q&A egy rejtõzködõ kedves fórumtárs részére :]
Mit tehet az ember, ha számára a gömbháromszögtanos magyarázat bulvárkacsa-gyanús? :]
--> végy egy földgömböt és egy cérnát, mérj távolságot különbözõ módokon
[ha nincs otthon földgömb, egy labda is megteszi, adott esetben az ember saját fején is le lehet modellezni a dolgot]
Mit tehet az ember, ha számára a gömbháromszögtanos magyarázat bulvárkacsa-gyanús? :]
--> végy egy földgömböt és egy cérnát, mérj távolságot különbözõ módokon
[ha nincs otthon földgömb, egy labda is megteszi, adott esetben az ember saját fején is le lehet modellezni a dolgot]
Erre a Cargolux járatra én is felfigyeltem néhány hete, hiszen eddig csak utasszállítókat lehetett látni a flightradar24.com segítségével.
Elõször meg is lepõdtem, hogy Baku-Budapest-Luxemburg között az utasoknak ilyen nagy igényük van repülõjáratra.
Elõször meg is lepõdtem, hogy Baku-Budapest-Luxemburg között az utasoknak ilyen nagy igényük van repülõjáratra.
Hú de jó közel képek, az orr és a hajtó-futómû "szakasztott" képei..
Elég gyakran, heti 5x jön felénk a Cargolux a Luxemburg - BUD - (Kuvait) - Hongkong, ill. Hongkong - Baku - BUD - Luxemburg útvonalon. Tõlünk pl. gyógyszert, IT cuccokat meg libamájat visz kelet felé. A BUD-ra hozott cuccokat pedig Magyarországon túl Ausztriában, Csehországban, Lengyelországban és Szlovéniában terítik. Tavaly õsz óta ráadásul általában Boeing 747-8F-el járnak, ami még friss és ropogós. :] Link
Itt döngetett el a Cargolux a ház felett. Vajon mit szállíthat Bakuból Budapesten át Luxemburgba???
Airline: Cargolux
Flight: CV733
From: Baku, Heydar Aliyev (GYD)
Via: Budapest, Ferihegy (BUD)
To: Luxembourg, Findel (LUX)
Aircraft: Boeing 747-4R7F (SCD) (B744)
Airline: Cargolux
Flight: CV733
From: Baku, Heydar Aliyev (GYD)
Via: Budapest, Ferihegy (BUD)
To: Luxembourg, Findel (LUX)
Aircraft: Boeing 747-4R7F (SCD) (B744)
"This content is currently unavailable" De gondolom nem csak currently, mert azt csak a zismerõsök láthatják
De jó képek!
Köszi, hogy megörökítetted a magasból a városainkat.
Köszi, hogy megörökítetted a magasból a városainkat.
Köszönöm
Békéscsaba - Link (kicsit elkékült a háttér, de muszáj volt állítani rajta, mert elég poros volt a levegõ)
Békéscsaba - Link (kicsit elkékült a háttér, de muszáj volt állítani rajta, mert elég poros volt a levegõ)
A bermudás elmélet tetszett jobban
(A gömbháromszögekkel való számítgatás a "Bevezetés a csillagászatba" gyakorlaton néha igen kemény tudott lenni )
(A gömbháromszögekkel való számítgatás a "Bevezetés a csillagászatba" gyakorlaton néha igen kemény tudott lenni )
Meg ugye az is fontos, hogy a legrövidebb út valójában nem is az ún. "egyenes".
Lásd még: ortodromikus távolság --- Link
Tehát egy Shanghai - Toronto repüléshez hozzávetõleg ez a legrövidebb út:
Lásd még: ortodromikus távolság --- Link
Tehát egy Shanghai - Toronto repüléshez hozzávetõleg ez a legrövidebb út:
Ó, köszönöm a gyors választ!
Milyen kézenfekvõ és biztonságot szem elõtt tartó megoldás, de mégsem gondoltam rá.
Milyen kézenfekvõ és biztonságot szem elõtt tartó megoldás, de mégsem gondoltam rá.
Az ok az, hogy ezen az útvonalon érik el a leghamarabb a szárazföldet, azaz egy lehetséges kitérõ/vészleszálló repülõteret; az elsõ ilyen pl. Reykyavík, majd Grönland közelében repülnek, aztán az "óceán utáni" (de persze még a "vízben van") elsõ komolyabb reptér Halifax/Nova Scotia, és onnan mindvégig "partközelben" repülnek.
Mi az oka/mi lehet az oka, hogy a Nyugat-Európából az USA keleti partjára/közelébe érkezõ gépek észak felé egy hatalmas ívet tesznek meg és csak úgy érkeznek a céljukhoz? Miért nem egyenesen, a legrövidebb utat választják?
2 elképzelésem van, de mindkettõ hülyén hangzik:
- elkerüljék a Bermuda területét
- a Golf áramlat szerepel az okok között
???
Mi lehet a valódi ok?
2 elképzelésem van, de mindkettõ hülyén hangzik:
- elkerüljék a Bermuda területét
- a Golf áramlat szerepel az okok között
???
Mi lehet a valódi ok?
Sõt, kint vannak a Krüger-lapok és az orrsegédszárnyak is Igen, a piros hordók a motorok.
Ez is szép gép, itt már félig kint vannak a fékszárnyak.( a piros ászokfa félék a motorok)?
Nem sokkal utána jött az EasyJet A319-111 G-EZIW, London-Gatwick repülõtérrõl Link
Peti: az Emirates Dubaiból jött, utánanéztem
Bubu: nem a kertekben, hanem Bécs belvárosában landolt volna
Peti: az Emirates Dubaiból jött, utánanéztem
Bubu: nem a kertekben, hanem Bécs belvárosában landolt volna
Ha "landing" akkor leszállás. Azért még fentebb lehetett a madár, ha csak pályairányba dõlt.Aztán jön a futómû, majd a fékszárny kitolása mint egy sasmadár, aki felfelé evez leszállás elõtt.
Nyuli; "szerencsére a pilóta bedöntötte a gépet.." mer különben a szûrüs kertekben landolt volna?
Nyuli; "szerencsére a pilóta bedöntötte a gépet.." mer különben a szûrüs kertekben landolt volna?