Információk az előrejelzési versenyhez
Versenyinformációk
A VERSENYSZABÁLYZATÚj előrejelzés elküldése az előrejelzési versenybe
A legutóbbi forduló eredménye
A verseny összesített állása
A 3 kieső fordulót nem tartalmazó összesített lista
A synop-kódok értelmezéséhez egy kis segítség
Szélirány-meghatározáshoz segítség
Stelvio segítségével megjelenített összesített ranglista
Stelvio segítségével megjelenített örökranglista
Stelvio segítségével megjelenített dicsőséglista
A meteorológiai állomások elhelyezkedése
A meteorológiai állomások beosztása
Igen Gitár, ez nagyon nem a mi fordulónk volt. A legkevesebb pont a mostani sorozatban...
Utólag bebizonyosodott, hogy érdemes lett volna nem lekésnem (1 perccel) az 1.0-s módosításról, akkor éppenhogycsak megtarthattam volna a 3.helyet. Nem baj, most legalább van hova visszakapaszkodni, bár ez nem lesz egyszerû
Utólag bebizonyosodott, hogy érdemes lett volna nem lekésnem (1 perccel) az 1.0-s módosításról, akkor éppenhogycsak megtarthattam volna a 3.helyet. Nem baj, most legalább van hova visszakapaszkodni, bár ez nem lesz egyszerû
A következõ idõpont lehetne dec. 24. Utána már január elejéig többen nem leszünk netközelben (gondolom magamból kiindulva).
1.3-as szorzóval adtam le a "tippemet" 1.0-nál akartam visszanyúlni , még szerencse , hogy nem tettem.Nem úgy mint múlt héten,.
Sajna nekem ez a forduló nem sikerült, ugyanis csak 6 pontom lett.(((((((((((((
Na nem baj, majd legközelebb...
Na nem baj, majd legközelebb...
Boccsi Usrin Téged majdnem kihagytalak.
Szóval Neked is Jó forduló volt ez a mostani,gratulálok.
Szóval Neked is Jó forduló volt ez a mostani,gratulálok.
Hát ez nem a mi fordulónk volt.Úgye Met4ever?
Ebbõl a fordulóból Sipi jött ki a legjobban a dobogósak közül.
Gratulálok neki és a többieknek is akik 17-20pontot csináltak.
Úgy gondolom Yuki,Derrick Kali sem csinált rossz "üzletet ezzel a fordulóval.
Remélem lesz ez még másképp is.
Mindenestre sikerült izgalmassá tenni a versenyt.
Ebbõl a fordulóból Sipi jött ki a legjobban a dobogósak közül.
Gratulálok neki és a többieknek is akik 17-20pontot csináltak.
Úgy gondolom Yuki,Derrick Kali sem csinált rossz "üzletet ezzel a fordulóval.
Remélem lesz ez még másképp is.
Mindenestre sikerült izgalmassá tenni a versenyt.
Wow, nem voltam még 5-ik, még ha holtversenyben is... Ez az utsó 2 forduló elég jól sikerült. Most bánom csak a siófoki fordulót, az árva 1 pontommal... Ha csak 7-8-at kaptam volt, már a 20. hely körül lehetnék.
Következõ fordulóban cél a 15-ös átlag fölé kerülés! (20 pont )
Grat mindenkinek az elején, a 16 fölötti átlagok már elég jók...
Következõ fordulóban cél a 15-ös átlag fölé kerülés! (20 pont )
Grat mindenkinek az elején, a 16 fölötti átlagok már elég jók...
Gratulálok az elsõknek.
Újabb gondolatom támadt a szabályokról. Hasonló javaslata már másnak is volt talán. A csapadékra vonatkozóan lehetne bõvíteni a lehetõségeket. Például egy ilyesféle rendszerre gondolok:
NEM LESZ
LESZ:0-0.1mm
LESZ:0.1mm-mél több.
A pontozás így nézhetne ki: Telitalálat 3 pont, szomszédos kategória 1 pont.
Milyennek tartanátok?
Újabb gondolatom támadt a szabályokról. Hasonló javaslata már másnak is volt talán. A csapadékra vonatkozóan lehetne bõvíteni a lehetõségeket. Például egy ilyesféle rendszerre gondolok:
NEM LESZ
LESZ:0-0.1mm
LESZ:0.1mm-mél több.
A pontozás így nézhetne ki: Telitalálat 3 pont, szomszédos kategória 1 pont.
Milyennek tartanátok?
Én most futtában adtam le az 1.3-as elõrejelzést, inkább 1.2-vel kellett volna játszani. A csapadék most nem jött be.
Nálam se az volt a probléma, hogy ne tudtam volna hogy mikortól számít a T min.
Egyszerûen nem gondoltam végig.
Egyszerûen nem gondoltam végig.
Ne hibáztassa magát senki a T(min) mellélövése miatt, szinte mindenki hibázott.
Én pl. nem azért, mert nem gondoltam arra, hogy a T(min) elõzõ este is beállhat, egyszerûen elõbbre vártam a felhõk érkezését. Késõbb láttam, hogy a T min magas lesz, amit adtam, de a szorzó miatt nem volt érdemes változtatni, a többi jónak tûnt.
Derick: köszönöm. Gratula a többi 20 pontosnak is.
Én pl. nem azért, mert nem gondoltam arra, hogy a T(min) elõzõ este is beállhat, egyszerûen elõbbre vártam a felhõk érkezését. Késõbb láttam, hogy a T min magas lesz, amit adtam, de a szorzó miatt nem volt érdemes változtatni, a többi jónak tûnt.
Derick: köszönöm. Gratula a többi 20 pontosnak is.
Ilyen amatõr hiba mellett kerültem volna a legjobbak közé ?Szégyenlem magam,akár Sipi a Tmin miatt - aki ennyi sorozatban részt vett tisztában lehetne azzal,hogy a napi min. elõzõ este is lehet :-(((Reggeli T-nek egész jó lett volna a -2.:-)))Ez az egy tized híján 2 fok Tmax nem lep meg,minden 2. fordulóban így bukok pontokat(utolsó órában megváltozó szél,csapi, vagy felhõzet stb.).
Bizony ezt a T min. dolgot nagyon elhibáztam, csak a hajnali/reggeli idõszakot vettem célba pedig adta magát a helyzet. Mondhatni tipikus volt, de úgy látom nem én voltam az egyetlen.
Külön gratulálok azoknak, akik ezt nem hagyták figyelmen kívül, és pontot érõen közelítették meg a T min.-t.
Külön gratulálok azoknak, akik ezt nem hagyták figyelmen kívül, és pontot érõen közelítették meg a T min.-t.
Ha nem lesz csapadék, és tényleg 1 fok volt a maximum, van 4 db 20 pontos a mezõnyben gyors számításaim szerint (remélem, nincs benne hiba): ZöldVillám, Bakonyvár, Krisztina és jómagam.
Ha minden igaz, 18 pontom lett, mint Neked, Derrick
Páran lesznek 20 ponton vagy a felett, de nem néztem végig mindenkit, csak aki közel volt az 1 fokos tmax illetve aktuális hõkhöz és erõsen felhõset tett be.
Üdv
Páran lesznek 20 ponton vagy a felett, de nem néztem végig mindenkit, csak aki közel volt az 1 fokos tmax illetve aktuális hõkhöz és erõsen felhõset tett be.
Üdv
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-13 12:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 13121 12882 31940 70902 10008 21024 30156 40294 58012 71072 8707/
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-13 09:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 13091 12882 41620 83301 11012 21023 30168 40307 52005 72272 8357/ 333 83633
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-13 06:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 13061 12882 31658 82802 11020 21031 30163 40302 52008 70322 8357/ 333 21074 55002 83633
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-13 03:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 13031 12882 41925 70502 11024 21031 30155 40294 58010 71022 8707/
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-13 00:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 13001 12882 31930 70201 11030 21037 30165 40305 51001 71041 8707/
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-12 21:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 12211 12882 41930 30202 11040 21048 30164 40304 57006 71040 83070
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-12 18:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 12181 12882 31901 02301 11060 21071 30170 40311 55005 74844 333 11005
Mindenki kedvéért, aki lemaradt volna valamirõl vagy utólag olvassa el a verseny szabályait, itt megtekinthetõek az adatok fõ és mellékterminusokban
Date/time: 2005-12-13 12:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 13121 12882 31940 70902 10008 21024 30156 40294 58012 71072 8707/
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-13 09:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 13091 12882 41620 83301 11012 21023 30168 40307 52005 72272 8357/ 333 83633
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-13 06:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 13061 12882 31658 82802 11020 21031 30163 40302 52008 70322 8357/ 333 21074 55002 83633
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-13 03:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 13031 12882 41925 70502 11024 21031 30155 40294 58010 71022 8707/
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-13 00:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 13001 12882 31930 70201 11030 21037 30165 40305 51001 71041 8707/
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-12 21:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 12211 12882 41930 30202 11040 21048 30164 40304 57006 71040 83070
Station name: , DEBRECEN AIRPORT
Date/time: 2005-12-12 18:00:00
Position: 47.483, 21.600
Whole report:
AAXX 12181 12882 31901 02301 11060 21071 30170 40311 55005 74844 333 11005
Mindenki kedvéért, aki lemaradt volna valamirõl vagy utólag olvassa el a verseny szabályait, itt megtekinthetõek az adatok fõ és mellékterminusokban
AAXX 13121 12882 31940 70902 10008 21024 30156 40294 58012 71072 8707/
Na még szerencse hogy meg tudtam szerezni Ez alapján viszont 13 óráig NEM volt csapi.
Na még szerencse hogy meg tudtam szerezni Ez alapján viszont 13 óráig NEM volt csapi.
A Wetteronline szerint havazásból volt csapadék a nap folyamán, de mennyisége nem érte el a 0,1 mm-t. (A csapadéknyomot 0,0 mm-ként szokta kiírni.)
Tmin -7,4 fok, majdnem megvolt a -8, csapi 6UTC-ig nem volt. Sajnos senki nem írta be a 12UTC-s táviratot pedig abból kiderült volna a csapi...
Metwolf, a versenyszabályzatban benne áll, hogy elõzõ nap 18 UTC-kor állítják alaphelyzetbe a hõmérõt, ezért 18 UTC és 6 UTC között mért minimum vesz részt a versenyben.
Zorro és hány órakor volt -7 fok?
Én az omsz-t elnézve a leghidegebb -4 fok volt.
Tegnap volt ott -7 fok.
Én az omsz-t elnézve a leghidegebb -4 fok volt.
Tegnap volt ott -7 fok.
Márpedig -7 fok volt a minimum. Mi több, csapadék sem volt a versenyben. Nyomnyi mennyiségû hó hullott 8-9 óra között.
Nemtudom honnét szeditek ezt a 7-fokos T min-t.
Tmin:-4fok lett, csapadék volt
13:00-kor erõsen felhõs,+1 fok,gyenge keleti szél,csapadékmentes.
Tmax még nincs. :-)))
Tmin:-4fok lett, csapadék volt
13:00-kor erõsen felhõs,+1 fok,gyenge keleti szél,csapadékmentes.
Tmax még nincs. :-)))
13 órakor: 0,8 °C, gyenge keleti szél, erõsen felhõs, szignifikáns jelenség nincs. Ez nem is rossz.
Élõben jelentkezik Debrecen: szállingózik a hó. Csak nehogy összejöjjön a 0,1 mm még ma...
Éééés, jön a második szivatás...
A -7-es tmin után itt jön dél felõl az újabb felhõtömb, ami egyelõre telibekapni látszik délután Debrecent...
A csapival is elszállna az elõrejelzések 90%-a...
Én csak 18 pontot akartam... ((
))
A -7-es tmin után itt jön dél felõl az újabb felhõtömb, ami egyelõre telibekapni látszik délután Debrecent...
A csapival is elszállna az elõrejelzések 90%-a...
Én csak 18 pontot akartam... ((
))
Day: 13-DEC-05Hour: 06Z
Lat/Lon: 47.483/21.6
Station name DEBRECEN
Wind dir/speed (deg/kts) 280/3.886
Temperature/Dewpoint (C) -2/-3.1
MSLP (hPa) 1030.2
Cloud cover 3
Synoptic report AAXX 13061 12882 31658 82802 11020 21031 30163 40302 52008 70322 8357/ 333 21074 55002 83633 555 10092=
Lat/Lon: 47.483/21.6
Station name DEBRECEN
Wind dir/speed (deg/kts) 280/3.886
Temperature/Dewpoint (C) -2/-3.1
MSLP (hPa) 1030.2
Cloud cover 3
Synoptic report AAXX 13061 12882 31658 82802 11020 21031 30163 40302 52008 70322 8357/ 333 21074 55002 83633 555 10092=
Én azt hittem, hogy a Tmin az adott nap legalacsonyabb hõmérsékletét jelenti, azaz csak az éjfél utáni értékek számítanak. De ezek szerint rosszúl gondoltam. Nekem elég meredek, hogy 12/13-án a Tmin már 12/12-én este beállítódott? Na mindegy, úgysem ezen fog múlni - mindenesetre jó tisztában lenni ezekkel a fogalmakkal.
21 óra: -6.8°C, továbbra is 0 okta, de a köd megszûnt! és szélcsend... (harmatpont -8.0°C)
Ma 12:58-kor módosítottam volna az 1.3-asomat, de a metnet óra 3-perces sietése miatt már nem tudtam. Csak utána olvastam a fórumban arról, hogy az óra siet. Meglátjuk, hogy mennyit vesztek ezen, a nagy bizonytalanság miatt még akár az is elõfordulhat, hogy épp ezzel fogok nyerni. A minimumot -5 v -6-ra változtattam volna, de már most "-7-en áll"...
20 óra: -6.9, 0 okta, köd, gyenge nyugati szél
20 óra: -6.9, 0 okta, köd, gyenge nyugati szél