Repülés
Köszi,úgy sikerült észrevenni, hogy miközben figyeltem a villámokat, szokatlan útvonalon, fura kanyarokat leírva és meglehetõsen alacsonyan repült felettem el az egyik gép (az elsõ linken szereplõ volt az), pont szembevilágított a fényszórója(?), aztán olvastam valahol, hogy lezárták a repteret.
Nem semmi,hogy ezeket észrevetted és a zivatarral kapcsolatban is igazad lehet.Persze a rövid holdingolásnak oka lehet még a leszálló pálya átmeneti foglaltsága és természetesen a szabványos érkezési eljárás (STAR) betartása is.Jó szemed van,gratulálok!
Sajnálom a gépet,a szomorú pilótákat., de biztosan lesz még új. Akkoriban 1957-58.ban apukám is Kiskunlacházán szerelte ezeket...Jánoshalmán a vasúti parkban sokáig volt kiállítva egy Mig-15-ös.
Mdávid linkjét tovább nézegetve:
Link
Mdávid linkjét tovább nézegetve:
Link
Papíron 13-án lett volna a berep. Szabin voltam a gyerekekkel, egész nap vártuk, hogy felszálljon a gép. Helyette két Gripen jött, néhány áthúzást csináltak.
Tegnap délelõtt végeztem, a hosszú éjszaka után átaludtam az eseményt. Délután csalódottan olvastam, hogy mi történt. Ha a szárny súlyosan sérült, azt nem fogják helyrehozni.
Tegnap délelõtt végeztem, a hosszú éjszaka után átaludtam az eseményt. Délután csalódottan olvastam, hogy mi történt. Ha a szárny súlyosan sérült, azt nem fogják helyrehozni.
[esõ]
Link
Volt szerencsém még 2 éve szakmai gyakon jobban megismerkedni vele. Remélem rendbe tudják hozni, bár a rádli során biztos nem kis terhelést kapott a törzs is. Persze a lényeg hogy a pilótáknak nincs semmi bajuk, de rengeteg órájuk veszett most oda
Link
Volt szerencsém még 2 éve szakmai gyakon jobban megismerkedni vele. Remélem rendbe tudják hozni, bár a rádli során biztos nem kis terhelést kapott a törzs is. Persze a lényeg hogy a pilótáknak nincs semmi bajuk, de rengeteg órájuk veszett most oda
Én meg csak gyürkõzök neki, hogy egy tengerparti öbölben leszálljak a sárkányommal a rep. anyahajóra. (rep.szim. de tutoriál jó!) nem sok méter van...
Szép képek, gratula! Diplomata a foglalkozásod, hogy ilyen sokszor van lehetõséged repülõre ülni? Szerk.: megnéztem az adatlapod, nem vagy diplomata.
Leifur,most tettél róla,hogy a "SI" faktor (sárga irigység) a legmagasabb legyen.
Ettõl függetlenül gratulálok,csodálatos fotók a gyönyörû látnivalókról!
Ettõl függetlenül gratulálok,csodálatos fotók a gyönyörû látnivalókról!
Úgy gondolom,hogy azóta túl vagy az elsõ repüléseden.(Azt elfelejtettem korábban mondani,hogy a hangszóróknak bekapcsolva kell lenniük,hiszen a hajtómûvek "durúzsolása" sajátságos,különös hangulatot teremt, legfeljebb a család többi tagjának lehet kellemetlen,ezért is kell a fejhallgató)Minden bizonnyal nagy élmény volt,hátha még rövidesen valamennyi mûszert ismersz majd a mûszerfalon!Sok sikert,kitartást,az oktatód meg várja a jelentkezésedet!
Épp most telefonáltak a Telenoros kollégák, megjött a vezérlõ joystic... Este repülök....
Egy kis nosztalgia, kicsit elrévedtem, és érzékenyültem. Pereg vissza az idõkerék, egészen 1956-57-58 évekbe.... Nehezen, de betettem egy fényképet, emlékezve apámra,anyára. A "hajózó" személyzet egyik pilótájától kölcsön kérve a sapkát-kabátot; fényképezkedtek... Link Apu katonatiszt volt akkor, Kiskunlacházán, a rep. mûszaki bázison, nem tudom mi volt akkor az elnevezés, elég zavaros idõket éltek. Na a légvédelem riasztási központja Budaörsön lehetett, akkortályt ugye teljes szovjet lefedés volt érvényben, pláne 1956 utáni években. (Budán születtem; 1954.Januárjában, három évig a Klauzál-téri macskakövet koptattam a 7.kerületben) Aput érdekelte már akkor a technika, a motorok. Elvégezte az alapokat, a rep. müszaki vizsgái .. ha jó emlékszek még Sárkány I- III szakvizsga, csillagmotoros szerelési vizsga. Ja és akkor a sláger a JAK- 12-17-es egymotoros vadászgép volt, majd 58 után a lökhajtásos (sugárhajtómûves) Mig-15 -ös. 1958-ig rep.müszaki fõhadnagy kitüntesékig vitte. Nem kellett volna 56 õszén hazajönni a családhoz, mert az öccsét, apját jött meglátogatni. Azok pedig szeszgõzösen ki akartak menni a mélykúti ország útra megállítani a tankokat. Apám tiltakozott, de nem hallgattak rá. Nem sikerült... Jött a besúgós bejelentés, és lefokozták hadnagyi rangba. Aztán már nem akarták tovább képezni, pedig ha akkor.... Igen a sors majdnem megadta neki. Leszerelés után a helyi nagy mûmalomban dolgozott nagy böhöm villanymotorok zaja mellett. A repülés végig érdekelte, én is ezért leskelõdöm a horizontot mind napig.
Na fityesz!
Nem ijesztettek el, csak akkor voltam ijedve, amikor 1970-75 a J.halmi reptéren októberi napnyugtakor meggyújtották a négy jelzõfényt, majd 10 perc múlva jöttek 3-as kötelékben (4*3) a Mi-6 os teherszállítók. Zengett a fülem, meg a fûszál is, takaróztam az árokban a biciklivel. A nagyapám rézkeretes távcsövével pedig páztáztam a nehéz helikoptereket. Érdekes, langyos benzin-citromos illatú keverékkel repültek.(Ruszki kerozin) Pár perc alapgázon való kigurulás után,kinyitva a rámpát, egy dzsip gördült ki, majd vissza fel zárult a hasa alja. Ráadták a kakaót, volt hogy a rotor alatti kipufogó (kb.2 méteres átm.) lángnyelvek tódultak ki,nagy dübörgéssel de felemelkedtek, vissza Kalocsára....
És én is haza bringázva cca: 5 km., de élmény volt.
Nem ijesztettek el, csak akkor voltam ijedve, amikor 1970-75 a J.halmi reptéren októberi napnyugtakor meggyújtották a négy jelzõfényt, majd 10 perc múlva jöttek 3-as kötelékben (4*3) a Mi-6 os teherszállítók. Zengett a fülem, meg a fûszál is, takaróztam az árokban a biciklivel. A nagyapám rézkeretes távcsövével pedig páztáztam a nehéz helikoptereket. Érdekes, langyos benzin-citromos illatú keverékkel repültek.(Ruszki kerozin) Pár perc alapgázon való kigurulás után,kinyitva a rámpát, egy dzsip gördült ki, majd vissza fel zárult a hasa alja. Ráadták a kakaót, volt hogy a rotor alatti kipufogó (kb.2 méteres átm.) lángnyelvek tódultak ki,nagy dübörgéssel de felemelkedtek, vissza Kalocsára....
És én is haza bringázva cca: 5 km., de élmény volt.
Szó,ami szó,tanulás és némi kitartás nélkül nem megy!
Közben persze jól elijesztettük Kaszabubut a szimulátoros repülés elsajátításától.
Remélem persze,hogy valójában nem,hiszen neki szinte egyedülálló lehetõsége lesz (van),nevezetesen élõ oktatója lesz,aki szép lassan, leckérõl-leckére ismerteti meg a tudni valókkal.Szóval hajrá Kaszabubu!
Közben persze jól elijesztettük Kaszabubut a szimulátoros repülés elsajátításától.
Remélem persze,hogy valójában nem,hiszen neki szinte egyedülálló lehetõsége lesz (van),nevezetesen élõ oktatója lesz,aki szép lassan, leckérõl-leckére ismerteti meg a tudni valókkal.Szóval hajrá Kaszabubu!
"Most,hogy jó három év után,fõleg a veletek való beszélgetések hatására,újra kezdem a repülést,elõszedtem a korábbi jegyzeteimet,nos megdöbbenve tapasztaltam,hogy azok bizony kilóra is sokat nyomnának.Általános repülési ismeretek,navigáció,repülés meteorológia,forgalmazás-fónia,mûszer ismeret,típus vizsgák,stb,ezek elsajátítása igen elmélyült,koncentrált tanulást igényel."
Ismerõs, mert én meg 4 évig tanultam ezeket. Repelmélet tárgy 1 félévre lett besûrítve ami 3 témát karolt fel, de az összesen 170 tétel volt és egyik másik elég durva. mindent a legapróbb részletig átvettünk. a légcsavartól a vezérsíkon található utolsó csavarig mindent. aerodinamika. berendezések: tüza rendszer, levegõ rendszer, a kondi a nagy gépeken, azok felépítése mûködése, emellé egy kis meteor lásd jegesedés és azok következményei. szép volt jó volt az az idõszak, de hogy mégegyszer nem csinálnám végig aaz tuti...
Ismerõs, mert én meg 4 évig tanultam ezeket. Repelmélet tárgy 1 félévre lett besûrítve ami 3 témát karolt fel, de az összesen 170 tétel volt és egyik másik elég durva. mindent a legapróbb részletig átvettünk. a légcsavartól a vezérsíkon található utolsó csavarig mindent. aerodinamika. berendezések: tüza rendszer, levegõ rendszer, a kondi a nagy gépeken, azok felépítése mûködése, emellé egy kis meteor lásd jegesedés és azok következményei. szép volt jó volt az az idõszak, de hogy mégegyszer nem csinálnám végig aaz tuti...
Alapig mindenképp utána viszont csak annyira emeljen hogy ne felhõzzek be azonnal. vicces ám mikor vakon repül az ember.Pár másodpercig nincs gond utána már elbizonytalanodik az ember és ezt már csak az tetõzi mikor elkezd süvíteni a levegõ, végül kirobbansz a felhõbõl egy nem várt szögben.
Amúgy az ezüstkoszorús távomnál volt az hogy leszálláshoz készülõdtem (nem tudtam termiket fogni iskolakörön), majd az utolsó pillanatban egy stabil 5m-rel 5 perc alatt kiestem alapra. A gáz az volt, hogy ritkán voltak nagy termikek, de közte meg stabilan -2-3... meg kellett gondolni mindent kétszer, mert a Bükk alatt délebbre a légkör is száradt és nem nagyon volt támpont. Maximum egy-két pamacs, így folyamatosan kerestem az olyan pontokat amik termikforrások lehettek.
Amúgy az ezüstkoszorús távomnál volt az hogy leszálláshoz készülõdtem (nem tudtam termiket fogni iskolakörön), majd az utolsó pillanatban egy stabil 5m-rel 5 perc alatt kiestem alapra. A gáz az volt, hogy ritkán voltak nagy termikek, de közte meg stabilan -2-3... meg kellett gondolni mindent kétszer, mert a Bükk alatt délebbre a légkör is száradt és nem nagyon volt támpont. Maximum egy-két pamacs, így folyamatosan kerestem az olyan pontokat amik termikforrások lehettek.
Szia Kaszabubu!
Nem ismerem sajnos ezt a márkát.Megkerestem több fotót is róla,amennyire lehetett,körbenéztem.Nagyon klassz,hogy Force Feedback-es és remélem,hogy valamennyi szükséges gomb megvan rajta.Igaziból nem látom a gázkart (hacsak nem a bot alatti,kapcsoló szerû rész,az viszont elég kicsi)és nem látom az oldalkormány mûködtetéséhez szükséges részt,de elképzelhetõ,hogy a joyt lehet jobbra-balra forgatni a hossztengelye körül.Sajnálom,hogy nem a Black Widow-t vásárolod meg,mert az kifejezetten a szimulátoros repüléshez készült,nagy masszív gázkarral.DE biztosan megfelelõ lesz ez is.
Nem ismerem sajnos ezt a márkát.Megkerestem több fotót is róla,amennyire lehetett,körbenéztem.Nagyon klassz,hogy Force Feedback-es és remélem,hogy valamennyi szükséges gomb megvan rajta.Igaziból nem látom a gázkart (hacsak nem a bot alatti,kapcsoló szerû rész,az viszont elég kicsi)és nem látom az oldalkormány mûködtetéséhez szükséges részt,de elképzelhetõ,hogy a joyt lehet jobbra-balra forgatni a hossztengelye körül.Sajnálom,hogy nem a Black Widow-t vásárolod meg,mert az kifejezetten a szimulátoros repüléshez készült,nagy masszív gázkarral.DE biztosan megfelelõ lesz ez is.
Bocsi, azoktól, akik túl vannak a 1014 méter magasságtól. Bevallom, még nem repültem, a Kékes tetõig láttam az eget, de áttételesen nagyon is el tudom képzelni a helyzetet.
Glider; a repcsis filmek igazán tényleg csalnak kicsit, de épp ezek adják azt az érzést a fiataloknak, hogy jé.. van ilyen. A legkisebb csalatkozást talán egy 2 vh.-s film adja, van benne oktatás és harc, az emberi jellemek közt is.
Link
Pilóták háborúja. Vagy említhetném az Angliai csata, a Memphis Belle c.filmeket, sok benne a púder itt-ott, de a látvány lenyûgözõ.
Montewehro; megkaptam a küldeményt, kösz, a digitális-USB jostick (Genius Metal Strike 3D) megrendelve.
Glider; a repcsis filmek igazán tényleg csalnak kicsit, de épp ezek adják azt az érzést a fiataloknak, hogy jé.. van ilyen. A legkisebb csalatkozást talán egy 2 vh.-s film adja, van benne oktatás és harc, az emberi jellemek közt is.
Link
Pilóták háborúja. Vagy említhetném az Angliai csata, a Memphis Belle c.filmeket, sok benne a púder itt-ott, de a látvány lenyûgözõ.
Montewehro; megkaptam a küldeményt, kösz, a digitális-USB jostick (Genius Metal Strike 3D) megrendelve.
Repcsis filmek, hát... "Emelkedjünk!" - mondta a kapitány. (És hasra rántotta a kormányt, a gép pedig fittyet hányva a fizikának, szépen emelkedett. Átesés? Az meg mi?... Brooáááfff! No, meg az oldalkormány nélküli fordulók, és társaik).
+1-2-es varió??? 3-4m/s, stabilan! Az már örvendetes. Mondjuk a leoldástól az alapig.
+1-2-es varió??? 3-4m/s, stabilan! Az már örvendetes. Mondjuk a leoldástól az alapig.
A repülõs filmeket nem is nézek akkora hülyeség némelyik hogy hihetetlen. Egy filmet néztem ami a 94-es (asszem) tragédiát dolgozta fel mikor lefutott a pályáról a gép. A filmbe be is került az amatõr felvétel mint egy apró jelenet.
Szimulátor:
Régen én is elszórakoztam vele. Suli után haza, Ferihegyen bejelentkeztem aztán hajrá Larnaca. Jó volt mindaddig amíg komolyabban nem kezdtem el foglalkozni a repüléssel. (vitorlázó repülés + fõsuli)
A csúcspont számomra egy B737 hajtómûvezése volt, mikor kigurultunk a torony elé.(évközi gyak: ACE) fék behúz kakaó ráad. Azt a szimulátor nehezen adja át. Az a reszketés, vibráció amit ott akkor átéltünk. Na az felejthetetlen, de a vitorlázórepülésben érezhetõ légmozgásokat, turbulenciát még a Condor sem tudja átadni. Az az igazi mikor az ember alapon csücsül egy cumulus hûs árnyékában +1-2-es varióval. Sajnos erre most egyáltalán nincs keretem... Most hogy kikerültem a nagybetûs ÉLETbe már inkább azon kell gondolkodnom hogyan építsem az életem. Majd ha lesz 300.000-es fizetésem akkor mint hobbi szívesen fogok repkedni, de addig parkolópályán a vitorla.
Ráadásul most máshova kell minden forint. Szeretném egy másik gyerekkori álmom elérni ha már ennyire közel kerültem hozzá, hiszen a közlekedés minden ága érdekel, de leginkább a városi közlekedés és azon belül is a busz.
Szimulátor:
Régen én is elszórakoztam vele. Suli után haza, Ferihegyen bejelentkeztem aztán hajrá Larnaca. Jó volt mindaddig amíg komolyabban nem kezdtem el foglalkozni a repüléssel. (vitorlázó repülés + fõsuli)
A csúcspont számomra egy B737 hajtómûvezése volt, mikor kigurultunk a torony elé.(évközi gyak: ACE) fék behúz kakaó ráad. Azt a szimulátor nehezen adja át. Az a reszketés, vibráció amit ott akkor átéltünk. Na az felejthetetlen, de a vitorlázórepülésben érezhetõ légmozgásokat, turbulenciát még a Condor sem tudja átadni. Az az igazi mikor az ember alapon csücsül egy cumulus hûs árnyékában +1-2-es varióval. Sajnos erre most egyáltalán nincs keretem... Most hogy kikerültem a nagybetûs ÉLETbe már inkább azon kell gondolkodnom hogyan építsem az életem. Majd ha lesz 300.000-es fizetésem akkor mint hobbi szívesen fogok repkedni, de addig parkolópályán a vitorla.
Ráadásul most máshova kell minden forint. Szeretném egy másik gyerekkori álmom elérni ha már ennyire közel kerültem hozzá, hiszen a közlekedés minden ága érdekel, de leginkább a városi közlekedés és azon belül is a busz.
Majdnem teljes mértékben egyetértek veled,hiszen például egy Boeing pilótafülkéjében,a hajtómûvek indításakor érezhetõ szelíd remegést nem tudja visszaadni,valóságos élménnyé fokozni a még oly drága,Force Feedback-es joystik sem a szimulátoros programban.
A virtuális repülés szerintem olyan "mintha" érzés és ezzel egyáltalán nem akarom megsérteni a szimulátoros repülés szerelmeseit,hiszen én is közéjük számítom magamat,hanem inkább az igazi,valódi pilóták elõtt szeretnék kalapot emelni!
A megkövetelt tudás - pl.a virtuális MALEV pilótáival szemben - azonban nagyon is valóságos.
Most,hogy jó három év után,fõleg a veletek való beszélgetések hatására,újra kezdem a repülést,elõszedtem a korábbi jegyzeteimet,nos megdöbbenve tapasztaltam,hogy azok bizony kilóra is sokat nyomnának.Általános repülési ismeretek,navigáció,repülés meteorológia,forgalmazás-fónia,mûszer ismeret,típus vizsgák,stb,ezek elsajátítása igen elmélyült,koncentrált tanulást igényel.Emlékszem a kisgépes és az utasszállító vizsgáim elõtti iskola köreimre,amiket nagyon sokszor repültem végig,mire hibátlanok lettek,hiszen olyan kicsi eltérési lehetõségek voltak megadva sebességben,magasságban és irányban is (robotpilótát természetesen nem volt szabad használni),hogy nagyon kellett koncentrálni.
DE talán éppen ezért lett számomra is ez a dolog élményt adó,gyönyörûséges idõtöltés.
A virtuális repülés szerintem olyan "mintha" érzés és ezzel egyáltalán nem akarom megsérteni a szimulátoros repülés szerelmeseit,hiszen én is közéjük számítom magamat,hanem inkább az igazi,valódi pilóták elõtt szeretnék kalapot emelni!
A megkövetelt tudás - pl.a virtuális MALEV pilótáival szemben - azonban nagyon is valóságos.
Most,hogy jó három év után,fõleg a veletek való beszélgetések hatására,újra kezdem a repülést,elõszedtem a korábbi jegyzeteimet,nos megdöbbenve tapasztaltam,hogy azok bizony kilóra is sokat nyomnának.Általános repülési ismeretek,navigáció,repülés meteorológia,forgalmazás-fónia,mûszer ismeret,típus vizsgák,stb,ezek elsajátítása igen elmélyült,koncentrált tanulást igényel.Emlékszem a kisgépes és az utasszállító vizsgáim elõtti iskola köreimre,amiket nagyon sokszor repültem végig,mire hibátlanok lettek,hiszen olyan kicsi eltérési lehetõségek voltak megadva sebességben,magasságban és irányban is (robotpilótát természetesen nem volt szabad használni),hogy nagyon kellett koncentrálni.
DE talán éppen ezért lett számomra is ez a dolog élményt adó,gyönyörûséges idõtöltés.
Szimulátor:
Régen szerettem. Még a Flight Simulatort is. Elmúlt. A valóság és a szimulátor között annyi a különbség, mint nézni egy repülõs filmet, vagy benne ülni egy igazi gépben. Az egyik illúzió, a másik a valóság. Persze, sokaknak csak az illúzió jut, be kell érniük azzal. Kár, hogy a munkám havonta csak egy szabad hétvégét enged. Pedig a hétvége az, amikor lehetne repülni - legalábbis itt, Szolnokon. De valamit valamiért, ugyebár. Meg aztán a család mellett évi néhány alkalom jut csak, amikor ki tudok menni, az meg nem sok.
Szanda:
Akárhány sportrepteret láttam szerte az országban, messze ez a legjobb elhelyezkedésû, hatalmas területtel. Sok osztrák, német pilóta kérdezte, amikor ott járt, hogy "oké, szép nagy szántó, de mekkora is a reptér?"
Mondtuk, hogy EZ a reptér. Az egész! Nem akarták elhinni, zsebkendõnyi, akadályokkal körülvett apró repterekhez vannak szokva.
Kár, hogy pár éve megy a marakodás a klubok és a honvédség között a terület miatt.
Régen szerettem. Még a Flight Simulatort is. Elmúlt. A valóság és a szimulátor között annyi a különbség, mint nézni egy repülõs filmet, vagy benne ülni egy igazi gépben. Az egyik illúzió, a másik a valóság. Persze, sokaknak csak az illúzió jut, be kell érniük azzal. Kár, hogy a munkám havonta csak egy szabad hétvégét enged. Pedig a hétvége az, amikor lehetne repülni - legalábbis itt, Szolnokon. De valamit valamiért, ugyebár. Meg aztán a család mellett évi néhány alkalom jut csak, amikor ki tudok menni, az meg nem sok.
Szanda:
Akárhány sportrepteret láttam szerte az országban, messze ez a legjobb elhelyezkedésû, hatalmas területtel. Sok osztrák, német pilóta kérdezte, amikor ott járt, hogy "oké, szép nagy szántó, de mekkora is a reptér?"
Mondtuk, hogy EZ a reptér. Az egész! Nem akarták elhinni, zsebkendõnyi, akadályokkal körülvett apró repterekhez vannak szokva.
Kár, hogy pár éve megy a marakodás a klubok és a honvédség között a terület miatt.
Svédországban a Saab 37 Viggen vadászbombázók részére fejlesztették ki a szükségrepülõtér-rendszert olyan formában, hogy itt-ott gyéren lakott területen az országutat kiszélesítették, hogy ott szükség esetén le tudjanak szállni, ha az ellátó egységek (üzemanyag + gyorsszervíz) oda megérkeznek, emiatt ezeknek a gépeknek a fel-, és leszállási úthossza 4-500m közötti.
:-))) Viccet félretéve, valamikor a 70-es évek elején a szentkirályszabadjai reptér helyett leszállt egy katonai gép a Veszprém-Balatonfüred mûút hozzánk közeli egyenes szakaszán, szerencsére akkor még nem nagyon volt az emberekenek kocsijuk, így gond nem lett belõle.
Hát akkor szeretettel köszöntelek földi(gyökereim Szolnok megyébõl valók) és nagyon örülök,hogy megismertelek!
Õszinte vagyok:nem mertem összekapcsolni elsõre a vitorlázó repülõt (glider) a valósággal,pedig Te akkor a Szandai rét állandó látogatója voltál,vagy talán vagy is.Lesz legalább kire felnéznem!
"Repülõs" múltam dióhéjban: egyik unokámnak kerestem a neten játékokat és véletlenül találtam egy szimulátoros repüléssel foglalkozó weboldalt.Néhány email-váltás és a sz.gépes program,megfelelõ joystik beszerzése után lett egy élõ,hús-vér oktatóm és intenciói alapján elkezdtem a kisgépes(Cessna 172) gyakorlást,miközben óriási mennyiségû elméleti anyaggal is meg kellett ismerkednem.Vizsga,oklevél után folytattam utasszállító gépek vezetésének és a kapcsolatos ismereteknek az elsajátításával itt is az oklevél megszerzéséig (Boeing-737).Aztán, ha lúd,legyen kövér alapon,jelentkeztem a virtuális MALEV-hez.Nagyon komoly (szerintem)elméleti vizsga és a sikeres ellenõrzõ repülés után pedig elsõ tiszti rangot kaptam és ezek után már jogom volt hivatalos járatrepülésekre,ahol valódi útvonalakat lehetett repülni,valós idõben.Ezek során központi ellenõrzõ program figyelte és rögzítette a gép vezetése közben tett legapróbb mozdulatomat is és landolás után azonnal jelezte az elért pontszámot.A program máskülönben annyira valószerû,hogy sikeres és szép landolás után hallod a hátad mögött az utasok tapsát is.Ha jól emlékszem 50-60 rögzített,repült órám van a MALÉV-nál,de sajna már vagy 3 éve egyáltalán nem repültem.
Rád meg azért nézek fel,mert valaki Makót és Jeruzsálemet említette,amikor az igazi és a virtuális repülés közötti különbséget jellemezte.Lehet benne valami!
D:RepülésSzimulátor
Õszinte vagyok:nem mertem összekapcsolni elsõre a vitorlázó repülõt (glider) a valósággal,pedig Te akkor a Szandai rét állandó látogatója voltál,vagy talán vagy is.Lesz legalább kire felnéznem!
"Repülõs" múltam dióhéjban: egyik unokámnak kerestem a neten játékokat és véletlenül találtam egy szimulátoros repüléssel foglalkozó weboldalt.Néhány email-váltás és a sz.gépes program,megfelelõ joystik beszerzése után lett egy élõ,hús-vér oktatóm és intenciói alapján elkezdtem a kisgépes(Cessna 172) gyakorlást,miközben óriási mennyiségû elméleti anyaggal is meg kellett ismerkednem.Vizsga,oklevél után folytattam utasszállító gépek vezetésének és a kapcsolatos ismereteknek az elsajátításával itt is az oklevél megszerzéséig (Boeing-737).Aztán, ha lúd,legyen kövér alapon,jelentkeztem a virtuális MALEV-hez.Nagyon komoly (szerintem)elméleti vizsga és a sikeres ellenõrzõ repülés után pedig elsõ tiszti rangot kaptam és ezek után már jogom volt hivatalos járatrepülésekre,ahol valódi útvonalakat lehetett repülni,valós idõben.Ezek során központi ellenõrzõ program figyelte és rögzítette a gép vezetése közben tett legapróbb mozdulatomat is és landolás után azonnal jelezte az elért pontszámot.A program máskülönben annyira valószerû,hogy sikeres és szép landolás után hallod a hátad mögött az utasok tapsát is.Ha jól emlékszem 50-60 rögzített,repült órám van a MALÉV-nál,de sajna már vagy 3 éve egyáltalán nem repültem.
Rád meg azért nézek fel,mert valaki Makót és Jeruzsálemet említette,amikor az igazi és a virtuális repülés közötti különbséget jellemezte.Lehet benne valami!
D:RepülésSzimulátor
Olvasd el az adatlapomat, ott a kulcs a megfejtéshez!
Amúgy LHSS-en repkedtem jópár évet, éppen a szakszóig jutottam, amikor az élet komoly döntés elé állított, és a földön maradtam.
Amúgy LHSS-en repkedtem jópár évet, éppen a szakszóig jutottam, amikor az élet komoly döntés elé állított, és a földön maradtam.
Tudod glider,ezek után már nem tagadhatod,hogy van közöd a repüléshez.Aki ismeri a Very High Frequency Omnidirectional Range jelentését,vagy LHBP le és felszálló irányait,szóval Õ már rossz ember nem lehet!
A monori VOR rendelkezik egy DME (Distance Measuring Equipment) egységgel is,így a pilóta a tõle való távolságról is kap adatot.
Remélem nem neheztelsz rám,hogy így "leszólítottalak"!
A monori VOR rendelkezik egy DME (Distance Measuring Equipment) egységgel is,így a pilóta a tõle való távolságról is kap adatot.
Remélem nem neheztelsz rám,hogy így "leszólítottalak"!
Nekem még a Jumbo is nagy a sok kis 737-es, meg más hasonló méretû repcsi után.
Nem volt arról tudomásom anno, hogy cargo-s cég 747-essel repül Budapestre. Szürkületkor cammogtam Szolnok felé a vonattal, s Üllõ - Hosszúberek-Péteri mh között (ahol 31-es leszállóirány esetén "szembõl" érkeznek a gépek) feltûnt egy gép, de sokkal nagyobb volt, mint a megszokottak. Amikor már a gép körvonalai is szépen látszottak, teljesen megdöbbentem, mert ilyen gépet ritkán látni errefelé. Nehezen tudtam egyszerre mozdonyt vezetni, meg a szememet a közeledõ óriáson tartani, de azért csak megoldottam valahogy.
A gép egyébként egy Cargolux-os 747 volt. Azóta jobban kémlelem ezeket a "vendégeket", egyet valamelyik nap el is csíptem a kertben ténykedés közben, amint kb. 10,000 feet magasságban tartott a monori VOR irányába.
Július elsõ két hetében valamelyik nap fel akarok menni az 1-es Terminál kilátóteraszára a gyerekekkel, hátha elcsípjük valamelyik 747-est. Bár, ahogy nézem, erõsen random módon jönnek LHBP-re.
Nem volt arról tudomásom anno, hogy cargo-s cég 747-essel repül Budapestre. Szürkületkor cammogtam Szolnok felé a vonattal, s Üllõ - Hosszúberek-Péteri mh között (ahol 31-es leszállóirány esetén "szembõl" érkeznek a gépek) feltûnt egy gép, de sokkal nagyobb volt, mint a megszokottak. Amikor már a gép körvonalai is szépen látszottak, teljesen megdöbbentem, mert ilyen gépet ritkán látni errefelé. Nehezen tudtam egyszerre mozdonyt vezetni, meg a szememet a közeledõ óriáson tartani, de azért csak megoldottam valahogy.
A gép egyébként egy Cargolux-os 747 volt. Azóta jobban kémlelem ezeket a "vendégeket", egyet valamelyik nap el is csíptem a kertben ténykedés közben, amint kb. 10,000 feet magasságban tartott a monori VOR irányába.
Július elsõ két hetében valamelyik nap fel akarok menni az 1-es Terminál kilátóteraszára a gyerekekkel, hátha elcsípjük valamelyik 747-est. Bár, ahogy nézem, erõsen random módon jönnek LHBP-re.
Igen, én is ebben bízom, hasonló okokból. :] A hangja a méretéhez képest nem is olyan vészes.
Remélem, délies lesz az áramlás, mert akkor itt száll majd el az ablak elõtt.
Witch,hálás köszönetem a segítségért!
Valójában nem ártana egy leckét vennem tõled,mert a képfeltöltés mûveletében (is) csak kapisgálom a valóságot,csak hát nem tudom hol érlek el!
Valójában nem ártana egy leckét vennem tõled,mert a képfeltöltés mûveletében (is) csak kapisgálom a valóságot,csak hát nem tudom hol érlek el!
Igazi örömteli meglepetés számomra,hogy ennyi embert érdekel a repülés valamilyen formában!
Van olyan köztetek aki "Ûzi,ûzte" a szimulátoros repülést?
Amíg több volt az idõm,néhány évig én csináltam és bátran mondhatom,hogy fantasztikus élményekben volt részem.
De a meteorológiai észlelésekkel kapcsoltban van tul.képpen kérdésem és ti profik biztosan tudtok segíteni.
A naiv kérdés:egy csapadék mérõ ugyanúgy jelzi a leesett csapadék mennyiségét a központi egységnek,mint a hõmérséklet szenzor?
A kérdésem második fele:a csapadékmérõben összegyûlt csapadékot esetenként ki kell önteni,vagy az elpárolog,kifolyik,másképpen távozik az edénybõl?
Jelenlegi (sencor sws 60) mûszerem ilyet még nem tud,most foglalkozom a gondolattal,hogy komolyabbat vásárolok,persze ha a pénztárcám is akarja majd.
[segítettem egy kicsit a kép beillesztésében. - witch]
Van olyan köztetek aki "Ûzi,ûzte" a szimulátoros repülést?
Amíg több volt az idõm,néhány évig én csináltam és bátran mondhatom,hogy fantasztikus élményekben volt részem.
De a meteorológiai észlelésekkel kapcsoltban van tul.képpen kérdésem és ti profik biztosan tudtok segíteni.
A naiv kérdés:egy csapadék mérõ ugyanúgy jelzi a leesett csapadék mennyiségét a központi egységnek,mint a hõmérséklet szenzor?
A kérdésem második fele:a csapadékmérõben összegyûlt csapadékot esetenként ki kell önteni,vagy az elpárolog,kifolyik,másképpen távozik az edénybõl?
Jelenlegi (sencor sws 60) mûszerem ilyet még nem tud,most foglalkozom a gondolattal,hogy komolyabbat vásárolok,persze ha a pénztárcám is akarja majd.
[segítettem egy kicsit a kép beillesztésében. - witch]
Köszönöm az információkat!
Jó tudni, hogy vannak "homályos foltok", nem minden látható a flightradar24 segítségével.
Jó tudni, hogy vannak "homályos foltok", nem minden látható a flightradar24 segítségével.
Lehetett akár egy bécsi vagy pozsonyi felszálló, ami dél felé fordult valamelyik iránypontnál, akár valami spéci útvonalengedéllyel, lehetett magán- vagy katonai gép is.
A flightradar24 kompozitja nem mutat mindent, a Malév turbó légcsavaros Bombardier Dash-8 Q400 gépeit Link pl. egyáltalán nem.
A flightradar24 kompozitja nem mutat mindent, a Malév turbó légcsavaros Bombardier Dash-8 Q400 gépeit Link pl. egyáltalán nem.
Egy viszonylag nagy repülõgép (én egy kisebb utasszállítónak láttam) teljesen szokatlan irányba repült el a fejem felett. Észak felõl délre és jóval alacsonyabban a megszokottól....
Abba az irányba nem szoktak gépek repülni felettem.
A radar viszont nem mutatja. Link
Abba az irányba nem szoktak gépek repülni felettem.
A radar viszont nem mutatja. Link