2024. november 29., péntek

Globális jelenségek

Adott napon: 
Keresés:
#3840
nem látszik oldalról? nevet német gyártmány (de nem BMW, VW, Opel, Wartburg, Trabi)
#3839
egyébként egyik kedvenc filmemben a Mad Max III-ban gyönyörûen bemutatták mi várható ha tényleg tragikusan komoly fordulatot venne az éghajlatváltozás... Barter Town-ban biciklis vízárus sózta a népre a rádióaktiv vizet mert még az is kincsnek számított... de a jelenkori Indiában mindennapos az utcai "mozgó" vízárus látványa... viszont kimutatták hogy a Szahara alatt kb 200 m mélységben hatalmas "édesvíz-óceán" van csak felszinre kell hozni... ha leállunk a fosszilis energiahordozókkal, akkor az arabok majd a vizet adják el barrelszámra... és majd válogathatunk hány oktános vizet iszunk nevet nem halunk szomjan
#3838
Lord!

Milyen típusú a verdád?
#3837
Én is pontosan Cauchy. (Bocsánat gépház)
#3836
Én megérem még, pont 104 éves leszek
#3835
Kösz a vigaszt. Lehet, hogy túlságosan egysíkúan nézem ezeket a várható globális változásokat. Úgy van. A remény hal meg utoljára!
#3834
hát egyrészt ezeket a híreket a fõbb pontjaival (menekültáradat, háború a vizek birtoklásáért) már évekkel ezelõtt is olvastam különféle tanulmányokban... és lassan belefásul az ember mert ezeket az elmzéseket egyben rögvest összekötik az alternativ energiatermelésre szakosodott új cégek, akik fejlõdni és profitálni akarnak mindebbõl...
másrészt nem tom hány éves vagy de lehet hogy Te sem éred meg a 2080-at bár a sors adjon hosszú egészséges életet Neked...
harmadrészt, addig van még több mint hetven év - gondolod nem fognak felkészülni rá? az Andok területén vannak olyan települések ahol soha nincs esõ csak köd a vizet "lajtoskocsiban" kapják mert olcsóbb mint kilométerekrõl vezetékben nyomni fel a hegyre... és megoldották - vékony hálókat feszitettek ki amin a köd vizcseppecskéi kicsapódtak komoly mennyiségû vizet szolgáltatva(NatGeo film volt)... ezzel csak arra akartam utalni, a kényszerhelyzet találékonnyá teszi az embereket mindenütt a világon és nem fognak hetven évet várni a viz biztosítására... hétköznapi ember szemében talán undorító dolgot mondok - az ûrállomásokon de még egyes tengeralattjárókon az ember és az emberi test által kilélegzett párát és a vizeletet megtisztitva visszajuttatják a "táplálékláncba".... mielõtt felhördülsz, gondolj a folyóinkra és vizeinkre, mi minden úszik benne és mégis megisszuk... az unokáink meg fogják oldani ha életben akarnak maradni abban az esetben ha nem sikerül megfékezni az elsivatagosodást... különösen hogy a Kárpát-medencét még súlyosabban érinti majd ha hihetõek az elemzések... ahogy a papagáj mondta a macsek szájában... nevet
#3833
Eddig sem voltam valami derûlátó, de most...Link
#3832
Szakember vagy, tökéletesen igazad van mindenben; amugy ezen a tartályon négy szelep van és állítólag ha ronccsá törne is a kocsi, a tartály ép marad. De 2012-ben lejár a tartály engedélye akkor ki kell szerelni, feltéve hogy addig üzemképes marad a gép nevet Amugy nem dícsérem - politikamentesen mondom - "a német minõség" nem kamu duma nevet Bocs Gépház Apó tényleg befejezem én is kösz a türelmet.
#3831
Gázüzemre állás óta eddig kb 200 ezret "tettem" bele, ennek kb. 1/3-a benzines üzem, tehát gázzal közelítek a 150 felé... mostanság kell zöldkártyára vinnem, igérem beszámolok az eredményrõl - ha "bejön" a prognózisod, azt is elmondom. Eddig a tizezres olajcseréken kívül csak ablakmosót töltöttem utána, és tél elõtt lecserélem a fagyállót (téltõl télig ugyanazzal a hûtõkeverékkel járok egy évig), nemigen csökken a hûtõviz szintje, bár valami csökkenés mindig van a cseréig.
#3830
Még tõlem is egy válasz, aztán befejezem, mert valamelyik moderátor morcos lesz. Ha így használod, jelentõsen tudod növelni az élettartamát, de hidd el, nem a levegõbe beszéltem. Pár évvel ezelõtt a rendõrségnél is volt egy project, a legtöbb Astrát elgázosították, nem részletezném, ki, miért keresett akkor ezen óriási pénzeket. Hol vannak most ezek az autók? Legtöbb a bontóban pihen, mert nem bírták a motorok, megint nem részletezném, hogy az Opelnek az a fajta motorja egyébként is mekkora hulladék..... De. Amibõl indult a beszélgetés, hogy fizikailag semmivel sem veszélyesebb egy gázos kocsi, mint egy benzines. A tartály duplafalú, cseppfolyós gáz van benne, ha a tartály kihasad, a gáz sokkal elöbb elillan, mint a benzin. A tartálytól a motorig legalább 2 db biztonsági szelepnek kell lennie, mely hirtelen nyomáscsökkenés esetén azonnal lezár. Tehát ettõl nem kell félni.
#3829
Még valami, aztán nem terhellek Benneteket sem Gépház Apót... nevet
bár szeretek gyorsan menni, de ritkán teszem (ha néha suhancok "arcoskodnak" tuningolt szériakocsival a s...mbe nyomakodva) egyébként többnyire 70-80 körül döcögök az utakon, nem hajtom "csapágyasra" és kint a pályán sem döngetek, 100 körül ballagok, kivétel a hosszabb út (mint a hosszúpályi tornádótúráról hazafelé) akkor benzinre váltok és ami a "csövön kifér" Pestig nevet de kimélem és vigyázok rá motorikusan is
#3828
Akkor elmondom, mire számíthatsz: igazából nem a 7 év számít, hanem a megtett kilométerek, kb. 100-150 ezer km megtétele gázzal. Na, akkor fog széthullani a motor, lehet, nem is azonnal, hanem fokozatosan. Nem lesz 170 km/h, csak 140, elkezdi zabálni az olajat, forralni a vizet, a zöldkártyán pedig a magas HC érték miatt fog megbukni. A szerencséd, hogy ilyen gyártmányú autód van, õk még tudnak autót építeni. Egy olcsóbb kategóriájú még hamarabb széthullik. Természetesen ezzel nem riogani akarlak, nem egy, nem két gázos motort szedtem már szét, melynek vége általában 100.000 Ft motorgenerál, vagy motorcsere lett a vége. És gázkiszerelés. Használd egészséggel. nevet
#3827
Ez most kitolás? Néha "megjutalmazom" egy kis benzines vágtával nevet... pontosítok - két gáztank lejárása után kijárok egy tank benzint
#3826
Semmi gondom nem volt, van normális alapjáratom mindkét üzemben (2006-ban nem kellett állítani semmit rajta a szigorított mûszaki vizsga elõtt - ha hiszed, ha nem 2002 óta nem kellett állítani rajta) és nagy hidegben gázra pöccre indul mig benzinnel 2-3 indítózás kell. Annyi van, ha padlógázt taposok, gázzal nem megy feljebb 170-nél és ha emelkedõn adok hirtelen teljes gázt akkor kicsit "visszabrummog" tehát visszaveszek... amugy szivem lenne csak a pénztárcám vékony a benzines üzemhez... szomoru
#3825
Arra kiváncsi lennék, hogy az autód motorjában lévõ K(E)-Jetronic befecskendezõ rendszer szívótorokban található torlótárcsáját hányszor hajtogatta vissza a nem megfelelõen és visszaégõ gáz-levegõ keverék? Egyáltalán van normális alapjáratod? Sõt, mi vitt arra rá, hogy így kitolj ezzel a gyönyörû kocsival? nevet
#3824
Tájkép tornádó után gázüzemû kocsival (kivágat, az erdõ sokkal nagyobb részen van letarolva a teljes képen ami A3-as méretû)

beillesztett kép


A jó öreg kéttonnás jatagán nevet hûséges és megbízható akár benzin- akár gázüzemben nevet... a hét év az rövid táv?... és még hibátlanul mûködik nyelvnyujtas
#3823
Igen, tanár úr, érthetõ! :-)
#3822
Rövid leszek, talán érthetõ is. Vannak kifejezetten gázmotorok (targoncák, buszok, stb). Abba hiába öntenél benzint, azt sem mondaná, hogy nyekk, mert gázüzemre lett építve. Ezért egy benzinmotor gázzal való ellátása csak tákolás és sokkal több kárt okoz, mint hasznot. Ez csak érhetõ volt Õszökeségének!? nevet
#3821
Kiváncsian várom a választ, mert hét éve mûködik szinte állandóan gázos üzemben minden probléma nélkül, még nem hagyott ott soha sehol, hidegben is mindig "pöccre" indult (benzines módban megesett néha hogy kettõt hármat kellett nagy hidegben indítózni). Egyetlen szigorú kitétele van a gázos járatásnak - "tízezres" olajcsere, csak szintetikus olaj mehet bele és a gyertyákra sem árt odafigyelni. Nekem eddig annyi problémám volt hogy negyedévente olajcsere, évente zöldkártya és a szigorított mûszaki, amin legutóbb (2006 februárban) is úgy ment át hogy nem kellett hozzányúlni semmihez, még állítani sem kellett semmit. Egyetlen nagyobb javításom volt 2003-ban, amikor az M7-esen vészfékeznem kellett a kéttonnással és leszakadt a bal elsõ fékpofa betétje (csak halkan mondom) a belsõ sávban elõztem a sort de mögém állt egy Alfa Romeo és "villogva tolt" maga elõtt de nem tudtam kisorolni elõle csak amikor lett egy hosszabb üres szakasz, kisoroltam, de a biztonságos távolban lévõ kocsisor hirtelen lelassult, visszamenni nem tudtam a belsõbe mert az Alfa 260-al eldöngetett mellettem, de aki mögöttem volt látta hogy baj lesz ezért bement a belsõ sávba, hát beleálltam a fékbe és csak az volt a szerencsém hogy felgyorsult a kocsisor, pedig az utolsó kocsitól már alig félméterre voltam és még 60-at mutatott az óra. A kéttonás becsületére legyen mondva, hogy a vészfékezés ellenére nem tört ki semerre és csak másnap vettem észre hogy gond van a fékkel. Egyébként sejtem - arra gondolsz hogy gázos üzemben jóval nagyobb a motor alkatrészeinek hõterhelése mert a gáz magasabb hõfokon ég el - ezt a szakember (akihez zöldkártyára hordom Pesten) mondta hogy ezért kell szintetikus olaj bele. Eddig a Kárpát utcai szakszerviz csak belenézett és közölte motorikusan minden rendben nem kell hozzányúlni. (Gépház Apó bocsi)
#3820
Nekem meg házipor allergiám van, papírom van (errõl is ) róla! :-D
#3819
Na jó, de Te pasi vagy :-)
#3818
Én meg a porszívótól félek igazán! :-)
#3817
Lévén, hogy minden gépjármûvet személyes ellenségemnek tekintek, különösen azokat, melyek a kényes úri népek kis mennyiségben való szállítását képviselik, és itt nincs mentség, különösen úgy, hogy minden berregõ dologtól félek, ha nagyobb egy porszívónál. . .
Maradjunk annyiban, hogy Neked elhiszem, de kár a drága idõdet arra pazarolni, hogy egy szõkével megpróbáld megértetni egy autó mûködését.
#3816
Egy következõ találkozó alkalmával elmesélem majd, hogy a gázos autó mért csak a gazdi pénztárcájának jó és miért csak rövid távon. Most röviden annyit, hogy a gáz pár év alatt kinyírja a motort ( nem megáll, más dolgok történnek vele), sokkal több károsanyagot ereget a levegõbe, mint egy jól karbantartott benzines. Nem kötekedni szeretnék, ez a szakmám, ezt tapasztaltam.
#3815
"Dél-Európában 90 százalékos valószínûséggel gyakoribbak lesznek a hõhullámok, az erdõtüzek és a vízhiány. Mindez visszaesést fog okozni a mezõgazdaságban és a vízenergia-termelésben."

Ez már most is mutatkozik hazánk tájain, elég egy-három hetes száraz, esõnélküli idõszak, máris ég az avar.

Vasárnap megy majd a Tv2-ön a Hidalgo,Tüz óceánja c. film, ajánlom mindenkinek, nemcsak kalandfilm, hanem a természeti jelenségek megértése miatt is..

#3814
A némettanáromnak is gázos kocsija volt, eleinte nem mertem beszállni (ennek úgy 12 éve), de mivel felénk járt haza, rádumált, hogy elhozzon óra után... Aki állt már délutáni csúcsban nyáron buszra várva, az a gázos kocsi mellett szavaz, annyi szent.
#3813
Aggodalom ide vagy oda, tenni kell valamit. Taki példája mutatja hogy lehet tenni valamit és a kicsi is több mint a semmi arról nem beszélve hogy a példát hamarosan követni fogja aki csak tudja ki igy ki úgy. Én is megpróbálom a kéglit napkollektorral kiszolgálni legalább részben, ha a fiam cége létrejön. Annál is inkább mert ha tényleg beüt a felmelegedés, jobb lesz a hatásfoka. Autós kollegáknak meg javaslom az átállást a gázra, én azzal járatom az öreg jatagánt. 2000-ben lett átállítva vegyes üzemre, de jóformán csak gázzal járok, a még mindig alacsony árak mellett hamar megtérült a kb. 100 pénz kiadás. Igaz a teljesítménye visszaesik, gázzal max 170-et megy, benzinnel simán viszi órákon át a 200-at (a hosszupályi túráról hazajövet Pestre megtapasztalta a tornádós kollegám). A gázár kb. 60%-a a benzinnek és tiszta, nem büdös, nem füstöl. Egyetlen hátrány hogy a legnagyobb tartály lett beépítve (72 l-es) és a csomagtartó felét elfoglalja de az öreg jatagánnak nagy a csomagtere. Ja meg a másik "negativum" hogy szigorított mûszaki vizsgán kell áttolni, de ez érthetõ, végül is egy 72 liter folyékony gázzal töltött bomba, oda kell rá figyelni, különösen ha a benzintank is teli van tartaléknak. Benzinnel 9-10 l-t, gázból 10-11 körül fogyaszt 100 km-re. Mindenkinek ajánlom aki teheti, állítsa át a kocsiját gázüzemre amig más jobb meghajtás nem lesz, ezzel legalább a levegõ lesz tisztább.
#3812
Semmi ok a nyugalomra. Végül is ezek a jelenségek, már most is jelen vannak a világban, csak tovább fokozódhatnak.Link
#3811
Sõõõt elgondolkodtam látván hogy a megoldásod egyszerûbb mint a volt szomszédomé (bár az egy bazi nagy kacsaláb az igaz).... a legidõsebb fiam a barátaival nap- és szélenergia hasznosítására készül céget alapítani... mér ne legyek kísérleti nyúl nevet itt a példa elõttem nevet és az elektromos fûtés (bár célszámítógép vezérli és helyiségekre, idõpontokra lebontva programozható) meg az egyéb elektromos kütyük miatt a villanyszámlám havi 30-40 körül van pedig egyedül élek... szomoru
#3810
Csatlakozom Nolihoz - ÉS remélem idõvel eljutsz majd a teljes energiaellátáshoz is... nehogy zokon vedd ez nem fanyalgás - biztatás nevet KLASSZ!
#3809
Gyorsan meglett, gratulálok még egyszer!
#3808
Az ígért képek a paloznaki kemping vizesblokkjának napkollektorairól:

beillesztett kép


beillesztett kép


A melegvíz-tároló:

beillesztett kép

#3807
Link

Jó kis videó, érdemes nézni, ahogy fejlõdik pár pillanat alatt kumulusz, majd kumulonimbusz felhõzetté, sapka és gallér is keletkezik.
#3806
:-) Ez is egy megoldás
#3805
Te most huzakodsz velem vagy mi a manó? nyelvnyujtas
de a KEDVEDÉRT megjegyeztem
Az ecetmuslica N nélkül írandó, tehát helyesen
DROSOPHILA MELAOGASTER - megjegyeztem nyelvnyujtas
#3804
Az ecetmuslica (Drosophila melanogaster) N nélkül írandó :-)
#3803
O.K. Taki vettem, köszönöm, vétel vége nevet
#3802
Tyutyukám, drága kis virágom egyetlen pici ecetmuslincám... mit is írtam kissé lentebb?
idézem magamat: "nem tudjuk megkukkolni csak a neten... szép és hangulatos épületek nevet"
kulcsszó: "csak a neten"... továbbá hogy meg is néztem arra utal a megállapításom "szép és hangulatos épületek ".... sõt tovább megyek.. az is feltûnt hogy hol Csopakhoz hol Paloznakhoz tartozik a Görbe u. 5. szám... nevet beeeeeee nyelvnyujtas
P.S. az már lényegtelen hogy Paloznak hun Paloznak, hun Palóznak néven lelhetõ fel... ha pedig a Google Earthon keresed hát valahol Miami környékén landol veled dacára a Paloznak, Hungary kritériumnak nevet
#3801
nevet Most értem haza. Így van, a Google térképén jóságos felhõ takar bennünket. ma nem volt nálam fényképezõgép, de holnap készítek képeket és megosztom veletek. Egyébként valamilyen spec. folyadék érkezett Németországból, ahol a cuccot is gyártották, azt kell higítani desztillált vízzel. (nekem fagyálló gyanús, etilénglykol lehet, szagra, ízre, egyébként színtelen, szirupszerû katyvasz, papír szerint az ideális higítási arány 1:35) Holnap folytatjuk, viszont ma a nehezén túljutottunk, a három napkollektor a helyén, a tetõn van. Ha jól mûködik és az idén beválik, akkor jövõ tavasszal újabb egység érkezik, az pedig az úszómedencét fogja fûteni.
#3800
Link
Itt megnézheted közelebbrõl is :-)
#3799
Taki viszont követi a mennydörgõ Zeusz példáját nevet felhõkbe burkolódzik nevet a Google-n található a környékrõl nagyfelbontású kép, de az utcatérkép szerinti "kritikus területet" a környéken fellelhetõ egyetlen nagyobb felhõpamacs borítja nevet nem tudjuk megkukkolni csak a neten... szép és hangulatos épületek nevet
#3798
Taki én is gratulálok nevet de sajnos nem olcsó és alig támogatják még az ilyen energiaellátást... Noli nem véletlen említettem a volt telekszomszédom napkollektoros kacsalábának divatos magyarsággal mondva - "bekerülési költségeit"... és ez "csak" egy ház volt, viszont télen-nyáron volt fûtése, melegvize, akkora hõtároló kapacitással hogy szinte mindíg kibírta a következõ tartós napsütésig...
Taki ha nem titok, Nálatok segíti valamilyen adalék a nagyobb hõtároló képességet?
mivel a Google-n bárki megtalálhat bármit, gondolom nem sértek személyiségi jogokat ha kiemelem a napkollektoros ház mûholdas képét...

beillesztett kép

#3797
Hát igen, nem olcsó beruházás, de ez a cucc napi 500 liter 87 fokos vizet tud elõállítani. Itt vagyok Paloznakon, most kajálunk, aztán folyt. köv.
#3796
Taki, õszintén gratulálok a döntéshez, és minden tiszteletem, amiért megléped!
Még annyit, hogy remélem, az újítást reklámozni is fogod!
#3795
látod itt vélhetõen gyorsan megtérül majd a befektetés... de magánházban kicsit olyan lenne mint a nyugdij-elõtakarékosság... és sok embernek nem áll rendelkezésére elég tõke az egyszeri beruházáshoz (és esetleg a karbantartásához, bár az valszeg nem haladja meg egy vizesblokk karbatartási igényét) - különösen hogy a tetõszerkezetet is meg kell erõsíteni (ha odaszerelik)
#3794
Ma a Mandel kempingben Paloznakon nagy átalakítás veszi kezdetét, pontosabban már folyik, de az igazi meló ma lesz. Teljesen át lett alakítva a vizesblokk vízrendszere és a tetõ, ma pedig a napkollektorokat fogjuk az új és megerõsített tetõre felszerelni. Terv szerint innentõl a teljes kemping melegvíz-szükségletét ezek fogják biztosítani, egy 800 literes hõtároló tartály segítségével. Biztonsági tartalékként pedig 2 db 200 literes vilannybojler áll szolgálatba.
#3793
A Társalgóba mentem nevet
#3792
A témát átvittem a Társalgóba.
#3791
A Second Life csak egy játék, semmi több. Attól, hogy sokan játszanak vele, nem lesz csoda.

Pl a HL-CS-et többen játszották anno, mint a világ összes többi ilyen játékát egyszerre, mégsem dõlt össze a világ.

Kezeljük a helyén a dolgokat, a Second Life csak egy játék, semmi más!

Ilyen anomáliákat, mint a 3. világbeli helyettes jó fizuja, minden játékban találsz, ahol emberek vannak, két példa:

1. A HL-CS-ben voltak 100.000 dollár feletti nyereményt adó világbajnokságok is.
2. Online pokeren simán lehet keresni szerencsével ÉS a többiek butaságának kihasználásával havi fél - 1 -2 - még több milliót.

Megint mondom: csak egy játék, ami elõl felállsz és kész.


. és tegyük át ezt a beszélgetést a társalgóba nevet

Havazás előrejelzés

Utolsó észlelés

2024-11-28 23:16:20

Rákóczifalva

6.2 °C

31502

RH: 88 | P: 1021.4

Észlelési napló

Térképek

Radar
map
Aktuális hõmérséklet
map
Aktuális szél
map

Utolsó kép

131548

Hírek, események

Indul a MetNet előrejelzési verseny sorozatának 41. sorozata

MetNet | 2024-11-02 11:38

pic
Kis pihenés után folytatódhat a meteorológiai megmérettetés, immáron 41.