Repülés
mutatok jobbat.
Link
végre beindult a vitorlaszezon is. a hétvégén végre ráértem volna erre most az idõ tesz keresztbe.
Link
végre beindult a vitorlaszezon is. a hétvégén végre ráértem volna erre most az idõ tesz keresztbe.
Nola bizonyára átélt ilyesmit, akárcsak a fórum repülõsei. Elég erõs motorral az "ólajtó is tud repülni" de leszállni... a "született profik", a madarak is sokszor megszenvedik leszálláskor a szél játékait. (Láttam hirtelen támadt ellenszélben vadludat hátrafele repülni. Szegény próbált "leborítással" kifordulni a szélbõl, de a szél földhöz vágta. Ha van jó binoklid (én egy ruszki 20x60-assal lesem) megfigyelheted, kisrepülõk, de még magasan haladó sugárhajtású gépek is nemegyszer a szél- és sebességvektor átlójában "oldalazva" repülnek céljuk felé) A madarak testtömege kicsi, szárnyfelület-terhelésük fajfüggõen közel optimális. A repülõknél is optimalizálják amennyire lehet, de soktonnás nagy tömegtehetetlenségû fémdarabok kilengésének korrigálásánál szinte csak az ösztön és tapasztalat számít (számítógép is megteszi, de az ember még mindig jobb nála, viszont hamar elfárad). Egy világháborús vadászpilóta volt kollegám szokta mondogatni "kritikus helyzetben az automatika x@rt se ér, a legjobb mûszer még mindig pilóta a s..ge" Azt hiszem jó példa erre egy elfogási gyakorlatban megsérült F-15-ös gép története Link Hihetetlen. (A neten több hasonló videó található mûrepülõ, RC modell "félszárnyas" sikeres landolásáról, de azok bizonyíthatóan hamisítványok, legalábbis hamisítható videók)
Széllel szemben szállunk le és ha nem pályairányból fúj, akkor rá kell tartani és az utolsó pillanatban egyenesbe tenni. Amikor egyenesen jön a gép, de billeg földközelben, az a szélnyírás miatt van.
Látványos, és félelmetes egyben!
Mivel nem értek ezekhez a dolgokhoz, miért van az, hogy szinte keresztben viszi a gépet a leszálló pályához?
Szél, turbolencia?Vagy csak elszámolják kissé a dolgokat?
Mivel nem értek ezekhez a dolgokhoz, miért van az, hogy szinte keresztben viszi a gépet a leszálló pályához?
Szél, turbolencia?Vagy csak elszámolják kissé a dolgokat?
Hát nem semmi emberi-technikai teljesítmények röpködtek pár másodpercek alatt.Töbször is megnéztem, meg a csatolt filmeket is.
Kössz a linket!
Kössz a linket!
Link Szép kis rodeók, azért csak letették egy darabban Véletlen bukkantam rá, gondoltam csatolom, ha ismernétek bocs
Zoliii! Nem! A csûrõk egy gondolattal arrébb vannak a szárny vége felé valóban, de mi nem arról beszéltünk és nem ott vált le az áramlás. Ott is szokott és máshol is. Azokat, amikre Te gondolsz ground spoilers-nek nevezik és valóban a földön nyitják ki, az is a fékszárny része, de mi a levegõben bizonyos fokokra kiengedett fékszárnyakra gondoltunk, flaps és pontosan annak a végén vált le az áramlás. Link
En imadok repulni es imadom, ami repul...
Fekszarnyak 15 fokra kigurulas Engedelyezve a 22 es kifutora...
bar sportgeppel meg nem repultem.A legcsavaros Fokker 50 es a Fokker 70 es azomban jo volt...
Elvezem a le es felszallasokat
Pilota akartam lenni, de a szemem nem tette lehetove
Elmeletben azert tudok kicsit gepet vezetni es a fogalmakkal eleg tisztaban vagyok
Zoli:A fekszarnyat felszallasnal is kinyitjak 15 fokra, legalabbis nagyban
Leszallasnal a 45 fok sem ritka....
Es leszallasnal az aramlasrontokkal is fekeznek illetve a levegoben is hasznaljak, nagyon gyors megkozelitesnel, de Final Approach- nal nemigen...
Fekszarnyak 15 fokra kigurulas Engedelyezve a 22 es kifutora...
bar sportgeppel meg nem repultem.A legcsavaros Fokker 50 es a Fokker 70 es azomban jo volt...
Elvezem a le es felszallasokat
Pilota akartam lenni, de a szemem nem tette lehetove
Elmeletben azert tudok kicsit gepet vezetni es a fogalmakkal eleg tisztaban vagyok
Zoli:A fekszarnyat felszallasnal is kinyitjak 15 fokra, legalabbis nagyban
Leszallasnal a 45 fok sem ritka....
Es leszallasnal az aramlasrontokkal is fekeznek illetve a levegoben is hasznaljak, nagyon gyors megkozelitesnel, de Final Approach- nal nemigen...
Ez legalább emberi léptékû masina. :-) Alapvetõen tartok mindentõl, ami nagyobb egy hajszárítónál és berreg. :-)))
Egyszer repültem Korfura meg vissza egy Tu-154-gyel, de szabályosan halálfélelmem volt...
Egyszer repültem Korfura meg vissza egy Tu-154-gyel, de szabályosan halálfélelmem volt...
Repülésrõl lévén szó,én ennél a "traktornál" kezdtem,végülis ennél ragadtam,mással még nemigen repültem sajnos.
Átgondolva ennél szó szerint érezhetõ a repülés minden fizikai jelensége(a mezõgazdasági repülésre volt csak lehetõségem),itt nemigazán találod magad szembe a "buszos" jelleggel.
Link
Itt épp Anarkit szúnyogmentesítettük 2006.nyarán:Link
Az aerodinamikai elv mindegyiknél ugyanaz,csak maga az eszköz más.
Átgondolva ennél szó szerint érezhetõ a repülés minden fizikai jelensége(a mezõgazdasági repülésre volt csak lehetõségem),itt nemigazán találod magad szembe a "buszos" jelleggel.
Link
Itt épp Anarkit szúnyogmentesítettük 2006.nyarán:Link
Az aerodinamikai elv mindegyiknél ugyanaz,csak maga az eszköz más.
:-)
Sokan kevernek, fõleg, hogy a keresztnevünk is azonos az érdeklõdési körünk mellett. :-))) Teljesen véletlen az egybeesés és a hasonlóság. De ugye, tudjuk, a világ igen kicsike. :-)
Gondolom, hogy egy repcsisnek fontos, hogy a kívülálló ne keverje a repcsi Gizikéjét a repcsi gõzekéjével, de ahhoz egészen alulról kellene kezdeni, hogy megtudjam, mi micsoda egy ilyen nagy masinán...
Sokan kevernek, fõleg, hogy a keresztnevünk is azonos az érdeklõdési körünk mellett. :-))) Teljesen véletlen az egybeesés és a hasonlóság. De ugye, tudjuk, a világ igen kicsike. :-)
Gondolom, hogy egy repcsisnek fontos, hogy a kívülálló ne keverje a repcsi Gizikéjét a repcsi gõzekéjével, de ahhoz egészen alulról kellene kezdeni, hogy megtudjam, mi micsoda egy ilyen nagy masinán...
Azért annyira nem egetverõ probléma,hogy bocsánatot kérj.
Részemrõl annyi volt a "nemmindegy",hogy melyik lapot mikor és mire használják.
(Dehogyis akartam a 2 hölgyeményt keverni egymással,számomra nagyonis különálló,és/de kedves egyéniségek vagytok! )
Részemrõl annyi volt a "nemmindegy",hogy melyik lapot mikor és mire használják.
(Dehogyis akartam a 2 hölgyeményt keverni egymással,számomra nagyonis különálló,és/de kedves egyéniségek vagytok! )
Én kérek elnézést, semmi közöm nincs a repülõgépekhez, bár papírrepcsiben profi vagyok. Felõlem hívhatják akárminek, dinamikailag akkor is akadály és kész. :-)
Mellesleg Nolit és nolát se illik keverni...
Mellesleg Nolit és nolát se illik keverni...
Gyerekek,a fékszárnyat ne keverjük már össze semmivel,az a leszállásnál használt,és földetérés után fékezést elõsegítõ, a v.vezérsík tetején kinyitható áramlásrontó lap.
Amirõl beszéltek az a szárnyakon lévõ csûrõlap.
Érdekes a képen az a páracsík,Nolihoz hasonlóan nekem is az a véleményem,hogy az örvények a szárnyak végén lesznek láthatók idõnként,ott a legkisebb a légnyomás,bizonyos sebességnél kicsapódik a levegõ páratartalma(ld. a tornádók esete).
Speciel a képen látható tipusnál a szárnyvégre beépített lap miatt elvileg sohasem látható,hagyományos szárnytipusnál jelenik meg.
Az üzemanyagot nem tudom biztosra,melyik tipusnál hol engedik ki probléma esetén,de ahol ez látható lenne,az mindössze egy vékonyka "páracsík" formájában jelenne meg.
Amirõl beszéltek az a szárnyakon lévõ csûrõlap.
Érdekes a képen az a páracsík,Nolihoz hasonlóan nekem is az a véleményem,hogy az örvények a szárnyak végén lesznek láthatók idõnként,ott a legkisebb a légnyomás,bizonyos sebességnél kicsapódik a levegõ páratartalma(ld. a tornádók esete).
Speciel a képen látható tipusnál a szárnyvégre beépített lap miatt elvileg sohasem látható,hagyományos szárnytipusnál jelenik meg.
Az üzemanyagot nem tudom biztosra,melyik tipusnál hol engedik ki probléma esetén,de ahol ez látható lenne,az mindössze egy vékonyka "páracsík" formájában jelenne meg.
Én repültem, Brüsszelbe dec. elején és Irkuszkba !
Nagyon szép volt. Csak nem én vezettem a repülõt sz igaz.
Nagyon szép volt. Csak nem én vezettem a repülõt sz igaz.
Apu szerint egyértelmûen örvény. Az üzemanyagot karnyi vastag csövön engedik ki, távol a hajtómûvektõl a szárnya vége felé, kifelé a fékszárnyaktól, bár gondolom géptípusa válogatja.
Örülök, hogy Te is így gondolod.
Dinamikailag minden kiálló tárgy (akadály), ami az áramló közeg (jelen esetben levegõ) útjában van, örvényeket kelt. Az, hogy a szárnyvégi miért nem látszik, valószínû már lépték kérdése, mert ugye bizonyos határokon belül tud a légáramlat keveredése miatt kifagyni a pára (pont emiatt van a le- és felszállásoknál több örvény), a fékszárny meg ugye más szögben áll az áramló levegõben, mint a teljes szárnyak, így lehet, hogy ez a kis különbség pont elegendõ az örvény láthatóvá válásához.
(Ági képén én is csõszerûnek látom amúgy a csíkot) Agyalok rajta, hogy miként lehetne házi körülmények közt modellezni a dolgot.
Dinamikailag minden kiálló tárgy (akadály), ami az áramló közeg (jelen esetben levegõ) útjában van, örvényeket kelt. Az, hogy a szárnyvégi miért nem látszik, valószínû már lépték kérdése, mert ugye bizonyos határokon belül tud a légáramlat keveredése miatt kifagyni a pára (pont emiatt van a le- és felszállásoknál több örvény), a fékszárny meg ugye más szögben áll az áramló levegõben, mint a teljes szárnyak, így lehet, hogy ez a kis különbség pont elegendõ az örvény láthatóvá válásához.
(Ági képén én is csõszerûnek látom amúgy a csíkot) Agyalok rajta, hogy miként lehetne házi körülmények közt modellezni a dolgot.
Örvény lesz az, ami a fékszárny szélétõl indul. Ahol a legszélesebb lehet is látni, hogy középen nem olyan sûrû, tehát olyan, mint egy csõ. Nem mindig vannak ilyen örvények. Leginkább közvetlenül felszállás után, vagy leszállás elõtt. Ott nincs semmi, amit le tudnának ereszteni. Nem hiszem, hogy az üzemanyag egy vékony csíkban odafolyna. Szerintem ha folyadékot eresztenek le, annak nem ilyen lenne a formája. És üzemanyagot nem eresztenek le csak úgy, inkább vészhelyzetben. Ezt a képet Te készítetted, volt valami különös az út során? A repülés melyik fázisában készült a kép? Majd apukámmal véleményezem a képet.
megfogtál. örvény biztos nem lehet mert az inkább a winglet sarkánál képzõdne. valamit eresztenek, de hogy mit...
Sziasztok! Segítség kellene. Link Szerintetek mi látszik ezen a képen? Én szárnyvégi örvénynek gondoltam, de Nyuli szerint üzemanyagleeresztés is lehet, és most elbizonytalanított. Mit gondoltok?
Ma láttam siklóernyõst a Csobáncon. Sajnos tilos, a természetvédõk büntetnek érte. Volt olyan est, hogy a srác balesetet szenvedett, a kórházba kötött ki, a természetvédõk a rendõrrel meg meglátogatták és megbüntették.
Köszi a gratulációkat. Bizony elõfordult, hogy tátva maradt az ember szája a látottaktól. Valamint a hanghatások is megfogják az embert.
Aztaaaa.
Naagyon látványos. Egyszer sétarepülõztem életemben. Már az is egy életre megfogott. De ezeknek a látványa valóban fergeteges lehetett.
Naagyon látványos. Egyszer sétarepülõztem életemben. Már az is egy életre megfogott. De ezeknek a látványa valóban fergeteges lehetett.