Hogy mennyire benne van az info a képekben - nézd meg a #11618 alatti képeket. Az eredeti képen a két kacsa olyan sötét, amilyennek az alsó képen látszik, míg a felsõ képen megfelelõ kezeléssel elõjöttek a finom részletek és a szinek, bár a vizrõl rájuk vetõdõ fény miatt némileg lágy lett a kép. Most játszom Ateka S6300348.jpg képével - mivel a naplementét vette célba, a környezet szürkés-zöldes-barnás lett a képen. Csak halványan érzékelhetõ a képen mindaz, amit szabad szemmel a maga valójában lát még az emberi szem ilyen idõpontban - a kékesen terjengõ pára, a fákon átszûrõdve az úttestre vetülõ alkonyi napsugarak vöröses-sárgás csíkokat rajzolnak, a távoli autó stoplámpáját viszont már élénkvörösnek érzékeljük, a környezõ növényzetet még zöldnek látjuk és hát az égbolt szinei is jobban elkülönülnek. Mindezt az optika és a gép szürkés tónusokkal egybemosta, de megfelelõ kezeléssel a képet közelebb lehet vinni a valósághoz - ahhoz amit ilyenkor szabad szemmel láthat az ember. Ezért ha látok bármely halvány színt, felerõsítem, de csak annyira, hogy ne ütközzön a valósággal pld. a kék ég ne legyen zöld. A kifogásolt fotó szineinek eltorzítása - a képen nem a részleteket akartam kiemelni, hanem az érzékelhetõ szineket - és bár a halványpiros vörös lett, az alig látható zöld becsillanás zöld lett, a kék ég kék maradt és nem lett zöld. Mindez viszont az élesség rovására ment, már csak azért is mert a középen beégett Nap hatását is semlegesíteni kellett.