Repülés
Na szóval, vagy ráolvasással;
Lesújtott engem is az eset.
Igaz még nem repültem, de sok élménybeszámolót hallottam a vejemtõl,lányomtól.Alapjában véve a repülés biztonságosabb mint a gépkocsi- vonat-autóbusz. Most nem tologatnám ezeket elõre a megtörtént események statisztikájában.
Biztosan hoznak szigorító szabályokat a gép, és a személyzet terén. (dupla ajtókat, közte személyzeti wc.,4-6 féle azonosító kódokat a személyzet belépésre csak a pilóta ajtóra.
Kevés volt az a 6-700 óra repült idõ a másodpilótának.Abból hány fel-leszállást hajtott végre? És lehet hogy pont most volt egyedül, és kapta át a vezérlést mindenek felett. Lehetett egy hirtelen adrelanin sokk, ami lekapcsolta a jelenidõt az agyában. Vagy arra gondolt, amikor teszt kabinban gyakorolták a vészhelyzetet, amma gomb megnyomásakor, és hogy épp gyakorló kabinban van.( lehet hogy elõször adódott az a szitu, hogy átadta a kapitány a gépet, és még nem volt ilyen eseményben sõt nem is találta meg az ajtónyitó "ruggós" kapcsolót.)
Ehhez még hozzátenném, lehetne egy zsinóros adó-vevõ rádió a kapitányon és a m.pilótán, hogy állandóan tudjanak beszélni egymással. Lehetne.. persze már csak utólag - hogy talán le tudta volna beszélni a kapitány a tettérõl, (5-7 perc vagy ha nem ismert meg pár fogást, pl.az ajtónyitó gomb. lenyomva-fel-le) megoldódott volna a vészhelyzet.
Másik gondolatom; a robotpilóta és a radar állás nem érzékelte hogy alámerültek a hegyeknek?, vagy csak felhõket észlel, 11 ezer méteren? Miért nem tiltotta le a süllyedést 4000 méter (jóval a fele alatt), és emelte fel volna gépet?
Na még sok a talány.
Lesújtott engem is az eset.
Igaz még nem repültem, de sok élménybeszámolót hallottam a vejemtõl,lányomtól.Alapjában véve a repülés biztonságosabb mint a gépkocsi- vonat-autóbusz. Most nem tologatnám ezeket elõre a megtörtént események statisztikájában.
Biztosan hoznak szigorító szabályokat a gép, és a személyzet terén. (dupla ajtókat, közte személyzeti wc.,4-6 féle azonosító kódokat a személyzet belépésre csak a pilóta ajtóra.
Kevés volt az a 6-700 óra repült idõ a másodpilótának.Abból hány fel-leszállást hajtott végre? És lehet hogy pont most volt egyedül, és kapta át a vezérlést mindenek felett. Lehetett egy hirtelen adrelanin sokk, ami lekapcsolta a jelenidõt az agyában. Vagy arra gondolt, amikor teszt kabinban gyakorolták a vészhelyzetet, amma gomb megnyomásakor, és hogy épp gyakorló kabinban van.( lehet hogy elõször adódott az a szitu, hogy átadta a kapitány a gépet, és még nem volt ilyen eseményben sõt nem is találta meg az ajtónyitó "ruggós" kapcsolót.)
Ehhez még hozzátenném, lehetne egy zsinóros adó-vevõ rádió a kapitányon és a m.pilótán, hogy állandóan tudjanak beszélni egymással. Lehetne.. persze már csak utólag - hogy talán le tudta volna beszélni a kapitány a tettérõl, (5-7 perc vagy ha nem ismert meg pár fogást, pl.az ajtónyitó gomb. lenyomva-fel-le) megoldódott volna a vészhelyzet.
Másik gondolatom; a robotpilóta és a radar állás nem érzékelte hogy alámerültek a hegyeknek?, vagy csak felhõket észlel, 11 ezer méteren? Miért nem tiltotta le a süllyedést 4000 méter (jóval a fele alatt), és emelte fel volna gépet?
Na még sok a talány.