Godazoli, úgy vélem, mivel ott az obszervatórium, elvileg sötét háttérnek kéne lenni arrafelé, persze a párán szóródó városi fények "ott vannak minden kilométerkõnél". Vihar után kitisztul a levegõ, ugyan a por helyébe lép az esõbõl hátramaradt pára(ami távoli villámlás fényét "átvezetve" kék hátteret produkálhat), de azért sötét háttér elõtt igyekszem fotózni, mindíg csinálok pár "próbalövést" háttér-ellenõrzésre. A hosszú expo kényelmi szempontokból jó, nem kell kétmásodpercenként "kattogni", amíg a memória tart(RAW, TIFF formátumban nem sokáig). A kétmásodperces expo képével is "szuttyog" a gép, közben guta üt meg, ha meglátod a "tüzijátékot". Nézegetem az MCSE felületén hirdetett Watec-kamerát ("húzós" az ára) sok szempontból megérné(pld. 0.00002 Lux érzékenység, PC vezérelt 10sec expo-k, nem "kattogtatás" kétpillanatonként) de fekete-fehér a leképezése, elvész az RSP "varázslatos" bíbor szine szomoru Untig emlegettem már az 1984-es "családi RSP-t", nem felejtem el, vizuális memóriámba "bevésõdött", bármikor felidézem számomra káprázatos tüzijátékszerû bíbor szinekben ragyogó "képkockáját" laza Ha dagályos voltam bocs laza