Repülés
Elég sok kínai társaság jött Ferihegyre, a politikai részét félretéve - csupán utazói szemszögből - ez jó hír, érdemes kihasználni, hogy Qatar/Emirates/Turkish árak feléért, harmadáért lehet így repülni a világban mindenhova.
Télen/tavasszal volt egy Fülöp-szigetek utunk, egy szakfórumba írt beszámolómat beszúrom ide is, hátha valakit érdekel és esetleg talál benne hasznosat:
Jól sikerült a Fülöp-szigetek út tél végén/tavasz elején. A törlés után odaútra BUD-FRA (LH), FRA-PEK (Air China) és PEK-MNL (Philippine Airlines) szektorokra írta át a jegyet Air China. Szerencsére aznap pont nem volt sztrájk Frankfurtban és a csomag sem akadt el, 3 óra átszállási idő bőven jó volt (1A-1B az alagúton átsétálva). A PEK-MNL szektorra még Frankfurtban sem tudtak boarding pass-t adni, de a feladottat Pesten Maniláig csekkolhattuk.
A FRA-PEK út kellemes volt, pontos, kedves személyzet, normális kaja (csak reggelinél a kínai porridge kerülendő), economy lábhellyel nem volt probléma, az Air China B777 székezése 3-3-3 (vö. pl. Qatar economy B777: 3-4-3), szóval Qatar messze kényelmetlenebb volt. Az éjszakai repülés eseménytelen volt, viszont a napkelte után szép volt meglátni Szibériát a befagyott Jenyiszej folyóval meg a Szaján-hegységgel, aztán a fagyott Góbi-sivatagot Mongólia felett.
A 70 perces PEK-layover volt az odaút orosz rulett része, de szerencsére sikerült a pontos érkezésnek köszönhetően, a szeku-sornál előremehettünk, a Philippine Airlines pultnál gyorsan megkaptuk a boarding passt és mehettünk is a kapuhoz, érkezés és indulás is T3E-n belül volt.
A PEK-MNL A321 kb. félig volt tele, rep. idő 5 óra, durván túlhűtött kabin, az ebéd egész finom. Egész jól látszott Peking, Vuhan, Sencsen, Hongkong.Manilában NAIA T1-re érkezés, gyors bevándorlás, pénzváltók itt a városival megegyező árfolyamokkal dolgoznak, bármilyen transzferre meg kiváló a Grab.
Visszafelé végig Air China, ezért Manilában megkaptuk mind2 boarding pass-t, MNL-PEK (A333) és PEK-BUD (B789).
A 14 órás Peking-layover-be belefért egy kis kirándulás, a temporary entry permit 10 perc alatt megvolt PEK kiszállást követően, a Manilában becsekkolt pogy-t nem kell felvenni, összességében félóra alatt kint voltunk (ez adott esetben 2 óra is lehet). Tali a neten egyeztetett sofőrünkkel és elmentünk a Nagy Fal Mutianyu-szakaszához (odaút 45 perc, ott kb. 2-3 óra), majd onnan be Pekingbe (út 45 perc, ott 3-4 óra vacsival, majd a reptérre 30 perc).
A PEK T3 E-szegmensében pár óra pihi az éjjeli boardingig, nem volt hideg, hely is volt bőven.Air China PEK-BUD cateringje kissé gyengébb volt a FRA-PEK-hez képest, de semmi dráma. A Dreamliner-kabin kényelmes, az éjszakai út persze így sem annyira álomszerű.
Akit érdekel, képek a repülésről: Link
Layover tour (Nagy-Fal): Link
Layover tour (Peking): Link
Fülöp-szigetek beszámoló és képek: Link
Télen/tavasszal volt egy Fülöp-szigetek utunk, egy szakfórumba írt beszámolómat beszúrom ide is, hátha valakit érdekel és esetleg talál benne hasznosat:
Jól sikerült a Fülöp-szigetek út tél végén/tavasz elején. A törlés után odaútra BUD-FRA (LH), FRA-PEK (Air China) és PEK-MNL (Philippine Airlines) szektorokra írta át a jegyet Air China. Szerencsére aznap pont nem volt sztrájk Frankfurtban és a csomag sem akadt el, 3 óra átszállási idő bőven jó volt (1A-1B az alagúton átsétálva). A PEK-MNL szektorra még Frankfurtban sem tudtak boarding pass-t adni, de a feladottat Pesten Maniláig csekkolhattuk.
A FRA-PEK út kellemes volt, pontos, kedves személyzet, normális kaja (csak reggelinél a kínai porridge kerülendő), economy lábhellyel nem volt probléma, az Air China B777 székezése 3-3-3 (vö. pl. Qatar economy B777: 3-4-3), szóval Qatar messze kényelmetlenebb volt. Az éjszakai repülés eseménytelen volt, viszont a napkelte után szép volt meglátni Szibériát a befagyott Jenyiszej folyóval meg a Szaján-hegységgel, aztán a fagyott Góbi-sivatagot Mongólia felett.
A 70 perces PEK-layover volt az odaút orosz rulett része, de szerencsére sikerült a pontos érkezésnek köszönhetően, a szeku-sornál előremehettünk, a Philippine Airlines pultnál gyorsan megkaptuk a boarding passt és mehettünk is a kapuhoz, érkezés és indulás is T3E-n belül volt.
A PEK-MNL A321 kb. félig volt tele, rep. idő 5 óra, durván túlhűtött kabin, az ebéd egész finom. Egész jól látszott Peking, Vuhan, Sencsen, Hongkong.Manilában NAIA T1-re érkezés, gyors bevándorlás, pénzváltók itt a városival megegyező árfolyamokkal dolgoznak, bármilyen transzferre meg kiváló a Grab.
Visszafelé végig Air China, ezért Manilában megkaptuk mind2 boarding pass-t, MNL-PEK (A333) és PEK-BUD (B789).
A 14 órás Peking-layover-be belefért egy kis kirándulás, a temporary entry permit 10 perc alatt megvolt PEK kiszállást követően, a Manilában becsekkolt pogy-t nem kell felvenni, összességében félóra alatt kint voltunk (ez adott esetben 2 óra is lehet). Tali a neten egyeztetett sofőrünkkel és elmentünk a Nagy Fal Mutianyu-szakaszához (odaút 45 perc, ott kb. 2-3 óra), majd onnan be Pekingbe (út 45 perc, ott 3-4 óra vacsival, majd a reptérre 30 perc).
A PEK T3 E-szegmensében pár óra pihi az éjjeli boardingig, nem volt hideg, hely is volt bőven.Air China PEK-BUD cateringje kissé gyengébb volt a FRA-PEK-hez képest, de semmi dráma. A Dreamliner-kabin kényelmes, az éjszakai út persze így sem annyira álomszerű.
Akit érdekel, képek a repülésről: Link
Layover tour (Nagy-Fal): Link
Layover tour (Peking): Link
Fülöp-szigetek beszámoló és képek: Link