Globális jelenségek
Noli:
"Dexion, nem akarok személyeskedni, voltam "kicsit" nehezebb helyzetben a lányommal, mint egy 3 napos hasmenés. De ez nem téma itt. Ugyan nem posztóban járok, mivel sajnos nincs saját kenderföldem és szövõszékem sem, de ha lenne, biztos nem venném meg a kínai, (újrahasznosított kólásüvegbõl készült ) mûszálas pulcsit... "
De megveszed, pedig vehetnél Te is tisztább techológiával készült, méregdrága ruhákat... miért nem veszel??
"A nyudíjasokat meg felesleges ebbe belekeverni, én is elég régóta dolgozom már, de nem hiszem, hogy lesz még nyugdíj, mire odajutnék."
De a mostani nyugdíjasoknak is élni kell ám! Kérdezd meg a 75-80 éves szüleidet, nagyszüleidet (nem tudom hány éves vagy), hogy mennyire fognak jövõ ilyenkor rosszabbul élni, ha 30+40 (aug,jan) százalékkal megemelik a gáz árát és mondjuk 15-el az áramét...
Egyébként szerinted melyik a legolcsóbb energiahordozó???
"Azzal, ha kényelmi okokból autózol (kényelem az is, hogy kevesebb ideig tart az utad), a saját és az utódaid sírját ásod."
Akivel napi 2-3 órával lehetnék kevesebbet együtt, ha nem autóval járnék. Azaz az ébren töltött idõ 10-15%-át, 10 évente másfél ébren töltött évet vesztegetek el. És ha egy nap 2 helyre is megyek (gyakori eset!), akkor még nagyobb a különbség.
Nem mellesleg gyakran jövök haza olyankor, mikor már csak éjszaki busz jár és erre az csak óránként jön és 2 km-t kell sétálni hozzá. Inkább nem.
Ezt nem kényelemnek nevezném, kényelem akkor lenne, ha a különség nem lenne több, mint a teljes út 40%-a. De DUPLÁJA is lehet! Ja és szálljak át háromszor is közben. Ha nem hiszed, szivesen látlak majd egy esõs novemberi napon vendégül, hogy megértsd mirõl beszélek. És nem sok olyan embert ismerek, akit ne próbáltak volna meglopni a BKV-n.
"És bizony nem én fogom emelni az árakat, emelkednek azok "maguktól", s azt mondom, hogy eléggé sokat pazarolunk ahhoz, hogy legyen hova emelni még õket. Globális szinten iszonyú sokat pazarolunk, és ha azt akarjuk, hogy a bolygónk egyáltalában képes legyen ennyi embert pusztán etetni-itatni is, akkor nagyon drasztikusan be kell avatkozni."
Ja persze, csak én nem vagyok hajlandó megfizetni mások véletlen vagy szándékos hibáit, eltolásait, pazarlását (ld olajár, EUR árfolyam, adóemelés satöbb).
"De voltaképp mindegy, hogy a benzingõzbe fulladsz-e bele, vagy esetleg éhenhalsz-e, a vége mindenkinél ugyanaz."
Vagy értelmesen, szélsõség nélkül gondolkodsz és legfõképp akkor veted másokra az elsõ követ, ha bûntelen vagy.
"Nem biztos, hogy azon kéne agyalni, hogy a megnövekedett energiaigényt milyen forrásból teremteik elõ, hanem azon, hogy hogyan lehet drasztikusan csökkenteni az energiaigényt!"
Van légkondi a kocsidban? Az irodában ahol dolgozol? Hûtõgép? Mosógép? Mosogatógép? Milyen energiaosztályú? Használod? A számítógéped hányszor akkora kapacitású mint amire szükséged van? Sosem felejted égve a villanyt?
"Aki ezért maga nem képes tenni, az bizony megérdemli, hogy az utódaiban szenvedje meg az árát. Lehet, hogy nagyon durvén hangzik, de ez lesz, hiába mondasz bármit. A folyamatok bizony sínen vannak. Nem fognak jobban élni nálad az unokáid (ha csak nem vagy nagyon magas szintû vezetõ)! És az unokáid unokinak még rosszabb lesz."
Száz éve is ezt hajtogatták, mégis jobban élünk. Nem mondom hogy az unokáinknak jobb lesz, de a Te módszereiddel sem lesz jobb.
"A városi közlekedést megszervezni pedig szerintem lehetséges, de ehhez pont az kell, hogy NE autóval próbáld megoldani."
Hát mivel könyörgöm?? Busszal, amin szállhatok át háromszor és mindenem szétlopják? Emellett olyan koszos, hogy nem lehet hozzáérni, mindezt 180 Ft/jegy áron???
Motorral vagy biciklivel, hogy többször akkora esélyem legyen meghalni, mint autóban vagy BKV-ban???
"Hála Istennek nem vagyok pesti, "
Már bocs, de akkor fogalmad sincs mit jelent naponta végigszívni a közlekedést. Amig ritkábban jártam itt, én se értettem miért nem BKV-zik a nép.
"de tapasztalataim szerint nincs olyan pontja, ahova ne lehetne tömegközlekedéssel eljutni."
Akkor próbáld ki: 18.ker - 12. ker hegyvidéki része (ui ott dolgozom, mármint a 12-ben). Legalább 2 átszállás, de inkább 3. És a busz sok átmenõ, nem pesti kamion miatt is áll a dugóban nem keveset (M5 bevezetõ, Hungária krt, stb). Ha már közlekedés, akkor ezeket kellene kitiltani a városból.
"Ha nem lenne ennyi autós, az gyorsabb is lenne, hidd el."
Olyan busszal fõleg, ami sosem gyorsit 40 fölé, mert 25 éves és már ez a sebesség is majdnem istenkisértés vele. Nem én mondom, hanem egy buszsofõr irta.
Mellesleg példa a szervezettségre: volt két éjszakai busz, az egyik a 4-6 vili, a másik a piros metró vonalán járt, a Blahán találkoztak, mindkettõ 15 percenként járt. A kedves BKV arra is képtelen volt, hogy a Blahán ne kelljen éjjel, üres utak mellett 10-15 percet várni az éjszakai buszra. De vártam 45 percet is a 4-6É-re, ami 15 percenként jár. Volt hogy szakadó esõben nem állt meg a busz a megállóban... Soroljam még?
"Ha már gyerekeknél tartunk: nem azért van annyi meddõ nõ, mert dunavizet isznak, hanem azért, mert õk annak a generációnak a lányai, akik elkezdtek nagy tömegben fogamzásgátlót szedni, olyan szert, melyrõl nem tudják a mai napig, hogy milyen a hosszútávú, átörökölhetõ hatása. A korai fogamzásgátlók, melyekrõl beszélek, olyan magas hormontartalmúak voltak, hogy a mostani fiatal nagymamák (nagymamamkorú asszonyok) ifjú éveikben szedve ezeket bizony nagyon valószínû, hogy olyan károsodásokat szenvedtek el, ami miatt a lányuk már eleve gyermekszülésre esélytelenül jött a világra."
Nem értek egyet két okból:
1. Nem szûrik gyógyszerszármazékokra a vizet, ez tény. Amit Gyõrben a vécébe dobnak, azt a feleségem megissza itt. Bizonyított dolog (nézz utána), hogy emiatt megnõtt a meddõ nõk száma.
2. Az ismeretségünkben egyetlen bizonyítottan meddõ pár sincsen, és olyan is csak 1, akinek több mint fél év kellett a terhességhez. Sokkal inkább a derékmutogatós-felfázós ruhák a felelõsek a meddõségért.
"Ugrásszerûen emelkedett meg a petefészek- és méh megbetegedéseinek száma a tizen-huszonéves mai nõknél, pont olyan ugrásszerûen, ahogy anno a fogamzásgátlók használata az akkori fiatal nõknél (hetvenes évek legelejétõl fogva). A folyóvizekbõl kimutatható szennyezõdések erre csak rátesznek egy lapáttal..."
Ja. Sok drognak is lehet ilyen hatása. És a ciginek is. Meg a felfázásnak is. Meg annak, hogy nem mennek orvoshoz.
"Mivel panelproli vagyok, mindent nem tudok magam is megtenni a környezetszennyezés ellen, ha majd örökölök az amerikai nagybácsimtól,"
Én is saját erõmbõl lakom most lakóparkban, pár éven belül családi házban. Nekem se a nagybácsi adta a pénzt. Ezért dolgoztam (most is néha) heti 50-65 órát + minden este otthon még éjjel 11-1ig. Elõtted is ott a lehetõség. Ha igy is kevés a fizud, lehet másik állást, másik városban találni. Csak sirni nem.
" akor lesz egy energiahálózattól független, teljesen önellátó tanyám s a saját birkáim gyapjából készült pulcsit fogom hordani. Addig csak annyit teszek meg, amennyit fizikailag lehetséges. Ha Te is megtennél ennyit, már jobb lenne a világnak."
És a szennyvizet hova teszed? Csatorna azért legyen, vagy magad alá engeded a (z eleinte zárt) derítõbe?
Akkor most mondom, hogy a következõ házam napelemet fog kapni. Nekem is fontos a környezetvédelem, csak meg tudom érteni, hogy ha nem lehet/nem éri meg másképp, akkor marad a környezetszennyezõ mód.
"Ja, és nem én emelem az érakat, hanem a megnövekedett fogyasztás generálja az emelést, hidd el..."
Akkor nézz utána kicsit, mitõl lett 60-70 dollár az olaj ára 32 helyett 2 év alatt... mert nem duplázódott meg a fogyasztás.
"Ha a kutyának se kéne a benzin, a gáz, szerinted volna értelme emelni az árát?"
Nem, de azért kiváncsi lennék, hogy a gáz helyett mivel fûtenél. Mert a napelem télen nem elég, a hõszivattyús, földmeleget használó módszer drága, atomenrgiát leszavazzák a környezetvédõk, a szélerõmûveket szintén..
akkor mivel akarsz fûteni ??? de legyen ám környezetkímélõ!
"Dexion, nem akarok személyeskedni, voltam "kicsit" nehezebb helyzetben a lányommal, mint egy 3 napos hasmenés. De ez nem téma itt. Ugyan nem posztóban járok, mivel sajnos nincs saját kenderföldem és szövõszékem sem, de ha lenne, biztos nem venném meg a kínai, (újrahasznosított kólásüvegbõl készült ) mûszálas pulcsit... "
De megveszed, pedig vehetnél Te is tisztább techológiával készült, méregdrága ruhákat... miért nem veszel??
"A nyudíjasokat meg felesleges ebbe belekeverni, én is elég régóta dolgozom már, de nem hiszem, hogy lesz még nyugdíj, mire odajutnék."
De a mostani nyugdíjasoknak is élni kell ám! Kérdezd meg a 75-80 éves szüleidet, nagyszüleidet (nem tudom hány éves vagy), hogy mennyire fognak jövõ ilyenkor rosszabbul élni, ha 30+40 (aug,jan) százalékkal megemelik a gáz árát és mondjuk 15-el az áramét...
Egyébként szerinted melyik a legolcsóbb energiahordozó???
"Azzal, ha kényelmi okokból autózol (kényelem az is, hogy kevesebb ideig tart az utad), a saját és az utódaid sírját ásod."
Akivel napi 2-3 órával lehetnék kevesebbet együtt, ha nem autóval járnék. Azaz az ébren töltött idõ 10-15%-át, 10 évente másfél ébren töltött évet vesztegetek el. És ha egy nap 2 helyre is megyek (gyakori eset!), akkor még nagyobb a különbség.
Nem mellesleg gyakran jövök haza olyankor, mikor már csak éjszaki busz jár és erre az csak óránként jön és 2 km-t kell sétálni hozzá. Inkább nem.
Ezt nem kényelemnek nevezném, kényelem akkor lenne, ha a különség nem lenne több, mint a teljes út 40%-a. De DUPLÁJA is lehet! Ja és szálljak át háromszor is közben. Ha nem hiszed, szivesen látlak majd egy esõs novemberi napon vendégül, hogy megértsd mirõl beszélek. És nem sok olyan embert ismerek, akit ne próbáltak volna meglopni a BKV-n.
"És bizony nem én fogom emelni az árakat, emelkednek azok "maguktól", s azt mondom, hogy eléggé sokat pazarolunk ahhoz, hogy legyen hova emelni még õket. Globális szinten iszonyú sokat pazarolunk, és ha azt akarjuk, hogy a bolygónk egyáltalában képes legyen ennyi embert pusztán etetni-itatni is, akkor nagyon drasztikusan be kell avatkozni."
Ja persze, csak én nem vagyok hajlandó megfizetni mások véletlen vagy szándékos hibáit, eltolásait, pazarlását (ld olajár, EUR árfolyam, adóemelés satöbb).
"De voltaképp mindegy, hogy a benzingõzbe fulladsz-e bele, vagy esetleg éhenhalsz-e, a vége mindenkinél ugyanaz."
Vagy értelmesen, szélsõség nélkül gondolkodsz és legfõképp akkor veted másokra az elsõ követ, ha bûntelen vagy.
"Nem biztos, hogy azon kéne agyalni, hogy a megnövekedett energiaigényt milyen forrásból teremteik elõ, hanem azon, hogy hogyan lehet drasztikusan csökkenteni az energiaigényt!"
Van légkondi a kocsidban? Az irodában ahol dolgozol? Hûtõgép? Mosógép? Mosogatógép? Milyen energiaosztályú? Használod? A számítógéped hányszor akkora kapacitású mint amire szükséged van? Sosem felejted égve a villanyt?
"Aki ezért maga nem képes tenni, az bizony megérdemli, hogy az utódaiban szenvedje meg az árát. Lehet, hogy nagyon durvén hangzik, de ez lesz, hiába mondasz bármit. A folyamatok bizony sínen vannak. Nem fognak jobban élni nálad az unokáid (ha csak nem vagy nagyon magas szintû vezetõ)! És az unokáid unokinak még rosszabb lesz."
Száz éve is ezt hajtogatták, mégis jobban élünk. Nem mondom hogy az unokáinknak jobb lesz, de a Te módszereiddel sem lesz jobb.
"A városi közlekedést megszervezni pedig szerintem lehetséges, de ehhez pont az kell, hogy NE autóval próbáld megoldani."
Hát mivel könyörgöm?? Busszal, amin szállhatok át háromszor és mindenem szétlopják? Emellett olyan koszos, hogy nem lehet hozzáérni, mindezt 180 Ft/jegy áron???
Motorral vagy biciklivel, hogy többször akkora esélyem legyen meghalni, mint autóban vagy BKV-ban???
"Hála Istennek nem vagyok pesti, "
Már bocs, de akkor fogalmad sincs mit jelent naponta végigszívni a közlekedést. Amig ritkábban jártam itt, én se értettem miért nem BKV-zik a nép.
"de tapasztalataim szerint nincs olyan pontja, ahova ne lehetne tömegközlekedéssel eljutni."
Akkor próbáld ki: 18.ker - 12. ker hegyvidéki része (ui ott dolgozom, mármint a 12-ben). Legalább 2 átszállás, de inkább 3. És a busz sok átmenõ, nem pesti kamion miatt is áll a dugóban nem keveset (M5 bevezetõ, Hungária krt, stb). Ha már közlekedés, akkor ezeket kellene kitiltani a városból.
"Ha nem lenne ennyi autós, az gyorsabb is lenne, hidd el."
Olyan busszal fõleg, ami sosem gyorsit 40 fölé, mert 25 éves és már ez a sebesség is majdnem istenkisértés vele. Nem én mondom, hanem egy buszsofõr irta.
Mellesleg példa a szervezettségre: volt két éjszakai busz, az egyik a 4-6 vili, a másik a piros metró vonalán járt, a Blahán találkoztak, mindkettõ 15 percenként járt. A kedves BKV arra is képtelen volt, hogy a Blahán ne kelljen éjjel, üres utak mellett 10-15 percet várni az éjszakai buszra. De vártam 45 percet is a 4-6É-re, ami 15 percenként jár. Volt hogy szakadó esõben nem állt meg a busz a megállóban... Soroljam még?
"Ha már gyerekeknél tartunk: nem azért van annyi meddõ nõ, mert dunavizet isznak, hanem azért, mert õk annak a generációnak a lányai, akik elkezdtek nagy tömegben fogamzásgátlót szedni, olyan szert, melyrõl nem tudják a mai napig, hogy milyen a hosszútávú, átörökölhetõ hatása. A korai fogamzásgátlók, melyekrõl beszélek, olyan magas hormontartalmúak voltak, hogy a mostani fiatal nagymamák (nagymamamkorú asszonyok) ifjú éveikben szedve ezeket bizony nagyon valószínû, hogy olyan károsodásokat szenvedtek el, ami miatt a lányuk már eleve gyermekszülésre esélytelenül jött a világra."
Nem értek egyet két okból:
1. Nem szûrik gyógyszerszármazékokra a vizet, ez tény. Amit Gyõrben a vécébe dobnak, azt a feleségem megissza itt. Bizonyított dolog (nézz utána), hogy emiatt megnõtt a meddõ nõk száma.
2. Az ismeretségünkben egyetlen bizonyítottan meddõ pár sincsen, és olyan is csak 1, akinek több mint fél év kellett a terhességhez. Sokkal inkább a derékmutogatós-felfázós ruhák a felelõsek a meddõségért.
"Ugrásszerûen emelkedett meg a petefészek- és méh megbetegedéseinek száma a tizen-huszonéves mai nõknél, pont olyan ugrásszerûen, ahogy anno a fogamzásgátlók használata az akkori fiatal nõknél (hetvenes évek legelejétõl fogva). A folyóvizekbõl kimutatható szennyezõdések erre csak rátesznek egy lapáttal..."
Ja. Sok drognak is lehet ilyen hatása. És a ciginek is. Meg a felfázásnak is. Meg annak, hogy nem mennek orvoshoz.
"Mivel panelproli vagyok, mindent nem tudok magam is megtenni a környezetszennyezés ellen, ha majd örökölök az amerikai nagybácsimtól,"
Én is saját erõmbõl lakom most lakóparkban, pár éven belül családi házban. Nekem se a nagybácsi adta a pénzt. Ezért dolgoztam (most is néha) heti 50-65 órát + minden este otthon még éjjel 11-1ig. Elõtted is ott a lehetõség. Ha igy is kevés a fizud, lehet másik állást, másik városban találni. Csak sirni nem.
" akor lesz egy energiahálózattól független, teljesen önellátó tanyám s a saját birkáim gyapjából készült pulcsit fogom hordani. Addig csak annyit teszek meg, amennyit fizikailag lehetséges. Ha Te is megtennél ennyit, már jobb lenne a világnak."
És a szennyvizet hova teszed? Csatorna azért legyen, vagy magad alá engeded a (z eleinte zárt) derítõbe?
Akkor most mondom, hogy a következõ házam napelemet fog kapni. Nekem is fontos a környezetvédelem, csak meg tudom érteni, hogy ha nem lehet/nem éri meg másképp, akkor marad a környezetszennyezõ mód.
"Ja, és nem én emelem az érakat, hanem a megnövekedett fogyasztás generálja az emelést, hidd el..."
Akkor nézz utána kicsit, mitõl lett 60-70 dollár az olaj ára 32 helyett 2 év alatt... mert nem duplázódott meg a fogyasztás.
"Ha a kutyának se kéne a benzin, a gáz, szerinted volna értelme emelni az árát?"
Nem, de azért kiváncsi lennék, hogy a gáz helyett mivel fûtenél. Mert a napelem télen nem elég, a hõszivattyús, földmeleget használó módszer drága, atomenrgiát leszavazzák a környezetvédõk, a szélerõmûveket szintén..
akkor mivel akarsz fûteni ??? de legyen ám környezetkímélõ!