Ezzel sajnos nem értek egyet! nevet

Az, hogy egy tárgyra a környezetérõl visszavert fényt kapja vagy a tárgyról a környezetre és onnan visszavert fényt kap az természetes, hiszen mind ezek adják a kép lényegét, a kép mondanivalóját és az nem vagy csak részben igaz, hogy egy képen soha nem azt látjuk viszont, amit szabad szemmel a fotós látott. Egy fotós mindig arra törekszik, hogy pontosan vissza tudja adni; és itt kezdõdik a profizmus, ha vissza tudja adni. Persze nem kell feltétlenül hinnünk neki, hiszen nem vagyunk ott a kép készítésénél, de ez igen szubjektív dolog!
A másik a színek: a színeket minden befolyásolja, de szinte a legkevésbé az optika, a fényerõnek meg a legkisebb köze sincs hozzá! A színeket leginkább a képérzékelõ (legyen az CCD vagy CMOS) és az az elõtt levõ IR szûrõ befolyásolja. Az objektív maga csak az üveganyagából eredõen "torzíthatja" el a színeket, de manapság nagyon jó optikákat csinálnak, amiket a fény 540-550 nm-es hullámhossztartományára érzékenyítik (ezen a hullámhosszon a legérzékenyebb a szem)! Az optika másik torzító hatása lehet a színi hiba, ún. kromatikus aberráció, de ez már megint más és erre majd késõbb kitérhetünk!
Akármilyen gépet használhatunk, akár több milliósat is, sajnos a szórt fények azokat sem kímélik. Ezek egy szoftveres folyamat során eltüntethetõ, amitõl még megmarad a kép természetessége! Lásd a csillagászati képeket: a távcsõ rengeteg szórt fényt összeszed, amitõl a kép közepe, széle (attól függ, honnan jön a több fény) bevörösödik! Ez több kép + sötétkép átlagolásával gyönyörûen eltüntethetõ!
Ez az én véleményem! nevet