Globális jelenségek
Kedves Dexion!
Információid nem teljesen jók: a sík és a vákuumcsöves kollektorok négyzetméterára igencsak hasonló. Vákuumcsöves (jó minõségû, 10 év gazancia) cca. 89000, sík (jó minõségû, 10 év garancia) 101000, mindkettõ éves hozama egészen nagyjából ugyanakkora.
A felületek nyári letakarására semmi szükség akkor, ha jól méretezett rendszer épül. Fûtéskiegészítés esetén persze gondoskodni kell a nyári energia felhasználására, tehát, ha ez nem valósítható meg, nem szabad kollektoros rendszert építeni, ill csak HMV (használati melegvíz) elõállítására. Gondoljuk meg, hogy sok-százezer forintos beruházással elkészült rendszer a nyári hónapokban le van takarva... Igazából minek is?
Ja, még néhány dolog: jégesõ?, nos 2,5cm-es jegeket elviselnek a csövek, a rendszer teljesítménye csak kissé csökken a törött csövek arányában, míg ha a síkkollektor üvege törik, persze ez jóval ritkább, akkor a teljes kollektort le kell venni és elvinni az üvegeshez, ha egyátalán beszerezhetõ hasonló üveg, mert ugye a törésre sehol sincs garancia :-(
Ha közel azonos áron kapható egy új Suzuki és egy Volvo, melyiket is célszerû választani? (Persze a hadsonlat igen sántít, de érzékletes, azt hiszem)
És akkor még nem is beszéltem a drain-back rendszerrõl...
Baráti üdvözlettel:
BigZ
Információid nem teljesen jók: a sík és a vákuumcsöves kollektorok négyzetméterára igencsak hasonló. Vákuumcsöves (jó minõségû, 10 év gazancia) cca. 89000, sík (jó minõségû, 10 év garancia) 101000, mindkettõ éves hozama egészen nagyjából ugyanakkora.
A felületek nyári letakarására semmi szükség akkor, ha jól méretezett rendszer épül. Fûtéskiegészítés esetén persze gondoskodni kell a nyári energia felhasználására, tehát, ha ez nem valósítható meg, nem szabad kollektoros rendszert építeni, ill csak HMV (használati melegvíz) elõállítására. Gondoljuk meg, hogy sok-százezer forintos beruházással elkészült rendszer a nyári hónapokban le van takarva... Igazából minek is?
Ja, még néhány dolog: jégesõ?, nos 2,5cm-es jegeket elviselnek a csövek, a rendszer teljesítménye csak kissé csökken a törött csövek arányában, míg ha a síkkollektor üvege törik, persze ez jóval ritkább, akkor a teljes kollektort le kell venni és elvinni az üvegeshez, ha egyátalán beszerezhetõ hasonló üveg, mert ugye a törésre sehol sincs garancia :-(
Ha közel azonos áron kapható egy új Suzuki és egy Volvo, melyiket is célszerû választani? (Persze a hadsonlat igen sántít, de érzékletes, azt hiszem)
És akkor még nem is beszéltem a drain-back rendszerrõl...
Baráti üdvözlettel:
BigZ