Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Ha már ennyire részletesen elemezted a képeket, akkor én is hozzáteszek valamit.
Az elsõ kép homályos voltát nem tudom mire érted. Ha a háttérre, akkor az csak elõny. Mert nagyon szépen, zajmentesen, teljesen homogén módon mosta el a számunkra lényegtelen infókat rejtõ hátteret. A fõtéma homályossága pedig a nagyon kis mélységélességbõl adódik. Itt valóban lehetett volna talán egy kicsivel szûkebb rekeszt alkalmazni. Összességében nekem inkább a kivágattal vannak bajaim, de ez meg legyen az én bajom. Túlságosan jobbra tolódott a hangsúly. De mivel ezeket "szárnypróbálgatásnak tette be Zoli, egy szavunk nem lehet
A 2. -3. képen megjelenõ "sötét elõtér" részben az ellenfényben történõ fényképezésbõl ered, mivel a fénymérõ megkapja a nagy fénydózist, és így korrigál. Ez nem feltétlenül hiba, hiszen lehet így van megkomponálva a kép. A másik lehetõség, hogy talán csak sejtetni akarta velünk hogy mi is lehet ott, az így csupán sziluettekként megjelenõ elõtérben.
Ha pedig azt szeretnénk, hogy a naplemente által megvilágított felhõzet se égjen ki, és az elõtér se maradjon sötét, akkor vagy a HDR technikához, vagy egy fotóbolthoz kell fordulnunk. Ez utóbbi esetben több százezer forinttal a zsebünkben, egy nagy dinamikatartománnyal rendelkezõ profi váz megvásárlásának a szándékával
Az elsõ kép homályos voltát nem tudom mire érted. Ha a háttérre, akkor az csak elõny. Mert nagyon szépen, zajmentesen, teljesen homogén módon mosta el a számunkra lényegtelen infókat rejtõ hátteret. A fõtéma homályossága pedig a nagyon kis mélységélességbõl adódik. Itt valóban lehetett volna talán egy kicsivel szûkebb rekeszt alkalmazni. Összességében nekem inkább a kivágattal vannak bajaim, de ez meg legyen az én bajom. Túlságosan jobbra tolódott a hangsúly. De mivel ezeket "szárnypróbálgatásnak tette be Zoli, egy szavunk nem lehet
A 2. -3. képen megjelenõ "sötét elõtér" részben az ellenfényben történõ fényképezésbõl ered, mivel a fénymérõ megkapja a nagy fénydózist, és így korrigál. Ez nem feltétlenül hiba, hiszen lehet így van megkomponálva a kép. A másik lehetõség, hogy talán csak sejtetni akarta velünk hogy mi is lehet ott, az így csupán sziluettekként megjelenõ elõtérben.
Ha pedig azt szeretnénk, hogy a naplemente által megvilágított felhõzet se égjen ki, és az elõtér se maradjon sötét, akkor vagy a HDR technikához, vagy egy fotóbolthoz kell fordulnunk. Ez utóbbi esetben több százezer forinttal a zsebünkben, egy nagy dinamikatartománnyal rendelkezõ profi váz megvásárlásának a szándékával