A stockholmi példa: véglegesítették, hogy hétköznap, napközben fizetni kell annak, aki autóval behajt a belvárosba.
A hathónapos próbaidõre bevezetett behajtási díj egy átlagos munkanapon 20-25 százalékkal csökkentette Stockholm központjának autóforgalmát. Ezzel egyidejûleg 9-14 százalékkal mérséklõdött az autók okozta légszennyezés, és 4,5 százalékkal nõtt a tömegközlekedést használók száma.
Képzelem, egy ilyen intézkedés hogyan venné ki magát Budapesten!

Egy példa Bécsbõl: tucatszám lehet találni olyan pontokat, ahol bringát lehet kölcsönözni bankkártya segítségével. Az elsõ óra használata ingyenes, utána a díj hatványozottan emelkedik. De meg tudod tenni, hogy egy fillért sem fizetsz a használatért, csak az elsõ óra letelte elõtt kell találnod egy állomást, ahová leteszed a bicajt. Az egész teljesen automatikusan mûködik, és mivel regisztrált a használó, ezért nem nagyon tünedeznek el a kerékpárok.
Egyébként Bécsben tényleg jó bringázni, kiépített utak vannak, figyelnek az autósok is és a gyalogosok is.