Reggel nem jött az elsõ busz idõben, így a kirándulás helyett suliba mentem, most pedig már itthon vagyok.
Így meghoztam az 1.0-s statisztikát is:
119 db elõrejelzésbõl 29db 1.0-s lett. Rég volt már ilyen sok. Ezek átlaga (szórása):
Tmin=-2,17 (1,05)
Tmax=5,83 (1,56!)
Felhõ=6,03okta (1,35)
Jelenidõ: 4 zápor, 1 havazás, 1 havas esõ, 23 semmi.
T=4,48 (1,5!)
Szélerõ: 1,79 félvonás (0,61)
Szélirány: 14 ÉNY, 11 NY, 2 DNY, 2 szélcsend
Csapi: 10 lesz, 19 nem lesz.(!)
Az elégedettség 14,36 szorzó nélkül, nagyjából normális.

Különösebb meglepetésre legfeljebb az 1.0-sok nagy száma utal. Ezen kívül a 3 T-ben némi emelkedõ tendencia vehetõ észre. Egyéb hiányában viszont ezek meghatározóak lehetnek.
A '!'-eseknél nagy a szórás, ami különösen a sok 1.0-s miatt érdekes. Az elõrék nagy száma ugyanis lefelé nyomná a szórást, ez azonban kompenzálódott. Sok 1.0-s általában akkor van, ha a modellek nagyot fordulnak, esetleg eleinte bizonytalanok (most ez utóbbi volt inkább: nyitott fáklyák), ilyenkor kisebb szórás várható, mint egy abszolút nehéz helyzetben. Ez fõleg a szélen látszik.

Összességében arra számítok, hogy szétválasztódnak az elemek aszerint, hogy melyik mekkora mezõnyátlagot produkál, és milyen kaotikus képpel. Ebben a szélerõ, szélirány, jelenidõ, Tmin valószínûleg a legmagasabb (esetleges meglepi esetén pedig a legalacsonyabb) mezõnyátlagot fogják hozni egyenletes "diagramképpel", míg a Tmax, T, és csapi várhatóan kaotikusabb képest fog mutatni (esetleges meglepi esetén valamivel alacsonyabb mezõnyátlaggal). (A felhõnek csak kicsit nagy a szórása, így õ lehet a "középút", róla nem lehet eldönteni, melyik csoporthoz fog tartozni.)