Információk az előrejelzési versenyhez
Versenyinformációk
A VERSENYSZABÁLYZATÚj előrejelzés elküldése az előrejelzési versenybe
A legutóbbi forduló eredménye
A verseny összesített állása
A 3 kieső fordulót nem tartalmazó összesített lista
A synop-kódok értelmezéséhez egy kis segítség
Szélirány-meghatározáshoz segítség
Stelvio segítségével megjelenített összesített ranglista
Stelvio segítségével megjelenített örökranglista
Stelvio segítségével megjelenített dicsőséglista
A meteorológiai állomások elhelyezkedése
A meteorológiai állomások beosztása
Tanulni persze lehet belõle, de azért erõsen többesélyes volt ez a dolog és szerintem nem sokon múlott. Nem csoda, hogy a modelleknek ennek elõrejelzése okozza az egyik legtöbb gondot.
Az biztos, hogy a GFS által ma 12 UTC-re Bp térségére várt 850 és 900 hPa közötti, így a Kékes magassági szintjét is magába foglaló erõs inverzió nem jött be. Tegnap még meg volt ebben a rétegben az inverzió, majd aztán 850 hPa környékén erõs melegadvekció volt este-éjszaka, és már 00 UTC-re jelentõsen átkeveredett, és ezzel felmelegedett a 850-900 közötti réteg (885 hPa környékén 11 fok lett hirtelen a korábbi 4 fok után).
Az inverzió most lejjebb van, mert ha egyáltalán nem lenne, akkor Bp-en 22-23 fok lenne már a talajon
(8°C + 15°C)
Úgyhogy gyanítom, hogy a tegnapi leegyszerûsített rajzolgatásaimnál bonyolultabb a valódi helyzet
De ábrát a felszállásról még mindig nem tudok behozni a Wyoming-on.....
Az biztos, hogy a GFS által ma 12 UTC-re Bp térségére várt 850 és 900 hPa közötti, így a Kékes magassági szintjét is magába foglaló erõs inverzió nem jött be. Tegnap még meg volt ebben a rétegben az inverzió, majd aztán 850 hPa környékén erõs melegadvekció volt este-éjszaka, és már 00 UTC-re jelentõsen átkeveredett, és ezzel felmelegedett a 850-900 közötti réteg (885 hPa környékén 11 fok lett hirtelen a korábbi 4 fok után).
Az inverzió most lejjebb van, mert ha egyáltalán nem lenne, akkor Bp-en 22-23 fok lenne már a talajon

Úgyhogy gyanítom, hogy a tegnapi leegyszerûsített rajzolgatásaimnál bonyolultabb a valódi helyzet

De ábrát a felszállásról még mindig nem tudok behozni a Wyoming-on.....