Kérdések és válaszok
Infó
Régi adósságunknak eleget téve ezentúl sokkal pontosabb, az esetleges félreértéseket kizáró definíciókat olvashattok a Gyakori kérdések menüpontban az Éghajlati napló feltöltésével kapcsolatban, a 25. pont alatt. Kérünk tehát mindenkit, hogy az Éghajlati naplót a definíciók alapos tanulmányozása után töltse fel és egyben megköszönjük munkátokat :)
"Márpedig ez a levegõ szibériai eredetû lesz, majd érezni fogod, de nagyon, ez nem egy egyszerû sarkvidéki öblítés lesz" - szóltál tegnap..
Bõ 1 hete, amikor elkezdõdött a zord légtömeg 60-70° (hosszúság) felõl (egyenesen a Jeges-tenger felõl) történõ térhódítása a Kelet-Európai-alföldön, az Ural vonulata egyenesen falat képezett a levegõ Szibériába jutását gátolva. Ha akkor figyelemmel kísérted volna az Ural két oldalán uralkodó idõjárási viszonyokat, magad is meggyõzõdhettél volna (ám: van archívum..).
Azért írom le mindezt, mert Te, aki így beleássa magát a modellelemezgetés (biztosan) komoly és nehéz tudományába, nem eshetsz ekkora tévedésbe. Közép-Szibériából, ami hideg nyugat felé indult, az a Kaukázustól vonalát súrolta, majd visszafordult, és lezúdult D-DK, a Turáni-alföld felé.
Bõ 1 hete, amikor elkezdõdött a zord légtömeg 60-70° (hosszúság) felõl (egyenesen a Jeges-tenger felõl) történõ térhódítása a Kelet-Európai-alföldön, az Ural vonulata egyenesen falat képezett a levegõ Szibériába jutását gátolva. Ha akkor figyelemmel kísérted volna az Ural két oldalán uralkodó idõjárási viszonyokat, magad is meggyõzõdhettél volna (ám: van archívum..).
Azért írom le mindezt, mert Te, aki így beleássa magát a modellelemezgetés (biztosan) komoly és nehéz tudományába, nem eshetsz ekkora tévedésbe. Közép-Szibériából, ami hideg nyugat felé indult, az a Kaukázustól vonalát súrolta, majd visszafordult, és lezúdult D-DK, a Turáni-alföld felé.