Légköroptika
T. kollegák támadt egy amatõr 5letem a felhõk földrajzi helyzetének becslésére, ha más is rájött bocs
Egyik fiam nemrég felhívta figyelmem egy site-ra mely a levegõben lévõ repülõjáratok földrajzi helyzetét realtime mutatja. Ma jöttem rá hogy megoldhatja egyik problémámat, mely szerint egy kisebb felhõtömb ahol virga vagy zivatartevékenység zajlik, éppen hol tanyázik "kit öntöz". Ez házi amatõr eszközökkel eddig csak a met. radaron észlelhetõ zivatargóc figyelésével sikerült (innen tudom hogy pld. Debrecen felé "fél CB magasságig", Szolnok felett teljes terjedelmében látom a tornyosgomolyokat és bõven "alá" is látok). Próbálkoztam már a fedélzeti rádióforgalom adataiból is kiszûrni melyik gép hol jár és megbecsülni egy felhõtömb földrajzi helyét. Most viszont ha megnézem a site-on hol jár egy horizonton felbukkanó gép és egybevetem térképi helyzetével, pontosan felmérhetem hogy melyik terület fölött halad. "Bekalibrálhatom" látókörzetemet ami egyrészt földrajzilag behatárolja hogy meddig látok el körbe "ameddig ellátok", másrészt a gép közölt magasságadatának ismeretében szerencsés helyzetben akár felhõ- és/vagy felhõtetõ magasságot is becsülhetek. A hsz. írása elõtti percekben haladt el látóteremben az AFR 1889 (Air France Bukarestbõl Párizsba) és EZY6945 (Edinburgh to Paphos) járat percre pontosan, nem csal. Ezekben a percekben haladt el egy gép "No callsign" jellel (Kuwait Airways Airbus A300B4-605R (A30B) Radar:LZIB) Kunszentmiklós és Dabas között jelenleg Bodajk felé halad. Ha más is rájött erre "bocsika", tudjátok egy "újszülöttnek minden vicc új". Én örülök, tudjátok "akit egyszer a mozdony füstje megcsapott"... szerintem hasznos segédeszköz amatõrnek
Egyik fiam nemrég felhívta figyelmem egy site-ra mely a levegõben lévõ repülõjáratok földrajzi helyzetét realtime mutatja. Ma jöttem rá hogy megoldhatja egyik problémámat, mely szerint egy kisebb felhõtömb ahol virga vagy zivatartevékenység zajlik, éppen hol tanyázik "kit öntöz". Ez házi amatõr eszközökkel eddig csak a met. radaron észlelhetõ zivatargóc figyelésével sikerült (innen tudom hogy pld. Debrecen felé "fél CB magasságig", Szolnok felett teljes terjedelmében látom a tornyosgomolyokat és bõven "alá" is látok). Próbálkoztam már a fedélzeti rádióforgalom adataiból is kiszûrni melyik gép hol jár és megbecsülni egy felhõtömb földrajzi helyét. Most viszont ha megnézem a site-on hol jár egy horizonton felbukkanó gép és egybevetem térképi helyzetével, pontosan felmérhetem hogy melyik terület fölött halad. "Bekalibrálhatom" látókörzetemet ami egyrészt földrajzilag behatárolja hogy meddig látok el körbe "ameddig ellátok", másrészt a gép közölt magasságadatának ismeretében szerencsés helyzetben akár felhõ- és/vagy felhõtetõ magasságot is becsülhetek. A hsz. írása elõtti percekben haladt el látóteremben az AFR 1889 (Air France Bukarestbõl Párizsba) és EZY6945 (Edinburgh to Paphos) járat percre pontosan, nem csal. Ezekben a percekben haladt el egy gép "No callsign" jellel (Kuwait Airways Airbus A300B4-605R (A30B) Radar:LZIB) Kunszentmiklós és Dabas között jelenleg Bodajk felé halad. Ha más is rájött erre "bocsika", tudjátok egy "újszülöttnek minden vicc új". Én örülök, tudjátok "akit egyszer a mozdony füstje megcsapott"... szerintem hasznos segédeszköz amatõrnek