Globális jelenségek
Lehet, de ugye erre is a napenergia vagy a hidrogén vagy a nukleáris/fúziós energia lenne a megoldás (a biodizel, bioetanol, földgáz NEM megoldás, legfeljebb a probléma elodázása, bár az sem...), viszont jelen pillanatban a nukleáris/fúziós hajtás ilyen méretben nem létezik, a napenergiát nem tudjuk elég hatékonyan használni ahhoz hogy normál felületû, méretû és alakú autókat lehessen vele hajtani, a hidrogénhajtásnál meg a H elõllításának a hatásfoka és környezeti terhelése kérdéses...
Még valami az autókhoz: az Euro4, 5... stb normák értelme (CO2 szempontból) is kérdõjeles szerintem. Hogy miért? Mert pár motor úgy lesz Euro4 vagy 5, hogy pl a kuplung benyomásakor felviszi az alapjártot 2000-2500 ra, hogy a felengedéskor tisztább maradjon a kipufogógáz (a terhelési viszonyok okán). DE ! Ezek a motorok akár 1, másfél literrel is többet esznek mint a nem alapjáratemelõs motorok, igy mondjuk a 1000 km-re vetített CO2 kibocsátás nem biztos hogy kisebb, mint egy Eur3, 4-es, 1 literrel kevesebbet fogyasztó motoré.
Ugyanígy a koromszûrõs dizelek megnövekedett fogyasztása és a korom automatizált kiégetése is kérdéses az 1000 km-re vetített összes CO2-re nézve.
Még valami az autókhoz: az Euro4, 5... stb normák értelme (CO2 szempontból) is kérdõjeles szerintem. Hogy miért? Mert pár motor úgy lesz Euro4 vagy 5, hogy pl a kuplung benyomásakor felviszi az alapjártot 2000-2500 ra, hogy a felengedéskor tisztább maradjon a kipufogógáz (a terhelési viszonyok okán). DE ! Ezek a motorok akár 1, másfél literrel is többet esznek mint a nem alapjáratemelõs motorok, igy mondjuk a 1000 km-re vetített CO2 kibocsátás nem biztos hogy kisebb, mint egy Eur3, 4-es, 1 literrel kevesebbet fogyasztó motoré.
Ugyanígy a koromszûrõs dizelek megnövekedett fogyasztása és a korom automatizált kiégetése is kérdéses az 1000 km-re vetített összes CO2-re nézve.