Azért ne túlozzunk... ma már nem 100 LE a státuszszimbólumság (de szép szó...) határa, viszont el tudok képzelni olyan szitut, amikor kell némi erõ a motorba a meneküléshez. Sokkal inkább a LE/liter és a fogyasztás/100LE/100km határokat kellene okosan meghúzni.

Itt sem jó ez a szélsõséges borotvaelv, aki vezet napi 2-300 km-t (esetleg külföldön is), az hadd tegye már kényelmes, nagy, biztonságos kocsiban (csak legyen az elõbbi arányszámoknak megfelelõ), ami nem ér a teljesítménye végére 140-nél és nem szakad el benne a derekad 20 perc után.

Fõleg hogy kisérleti szakaszokon már Ausztriában és Csehországban is 160 km/h az autópályán a sebességhatár és az ellenzõk legnagyobb bánatara SEMENNYIVEL nem nõtt a balestek száma.

Arról nem is beszélve, hogy a mai 1200-1400 kg-s autók (pl a Ford Fiesta is majdnem 1200 kg, a nagyobbak 1400-1600 kg-t is elérik simán) igen túlterhelik a 100 LE körüli motorokat... különösen mert ez a 100 ló 5000 feletti fordulatszámon jön ki, amin normál ember sosem használja. Ezzel szemben a gyakran használt 1500-3500 rpm között gyakorlatilag nincs erõ (=40-80 LE max) egy 100 LE-s benzinmotorban (pillanatnyi teljesítmény=nyomaték*fordulatszám/7100) , igy dugós városban majdnem kizárt a 8 liter alatti fogyasztás.