Repülés
Sziasztok!
Controll történetére reagálva:
Ha a barátod tényleg a nyáron kezdte el, akkor valószinûleg sem ténylegesen nem voltak még meg a képességei az egyedül repüléshez, a környezet, az idõjárás stb. alapján eldönteni hogy lehet-e repülni, és valószinûleg a jogosítása sem volt meg erre.
Csak azért irom ezt meg, nehogy valaki ezekbõl azt szûrje le hogy ez milyen veszélyes. Ésszel kell repülni, a repülés veszélyes üzem, a levegõt nem lehet letegezni. Akik pedig itt vannak azok tudják a legjobban hogy az idõjárási viszonyok (amire a siklóernyõ az egyik legérzékenyebb repülõeszköz) sok esetben kiszámíthatatlanok még a megszokott, ismert hazai környezetben is, hát még egy - valószínûleg Alpesi - teljesen más magashegyi környezetben.
Én két éve repülök (évente úgy 50 órát, köztük már több távot), de valószinûleg idegen terepen - fõleg alpesi hegyek közt ahol teljesen más a mikrometeorlógiai környezet - teljesen egyedül még nem indulnék el repülni.
Szóval az ilyen esetek ne tántorítsanak el senkit olyat a repüléstõl aki józan gondolkodású, a tanult szabályokat, az oktatók, tapasztalt pilóták véleményét, javaslatait betartani képes.
Jalos
Controll történetére reagálva:
Ha a barátod tényleg a nyáron kezdte el, akkor valószinûleg sem ténylegesen nem voltak még meg a képességei az egyedül repüléshez, a környezet, az idõjárás stb. alapján eldönteni hogy lehet-e repülni, és valószinûleg a jogosítása sem volt meg erre.
Csak azért irom ezt meg, nehogy valaki ezekbõl azt szûrje le hogy ez milyen veszélyes. Ésszel kell repülni, a repülés veszélyes üzem, a levegõt nem lehet letegezni. Akik pedig itt vannak azok tudják a legjobban hogy az idõjárási viszonyok (amire a siklóernyõ az egyik legérzékenyebb repülõeszköz) sok esetben kiszámíthatatlanok még a megszokott, ismert hazai környezetben is, hát még egy - valószínûleg Alpesi - teljesen más magashegyi környezetben.
Én két éve repülök (évente úgy 50 órát, köztük már több távot), de valószinûleg idegen terepen - fõleg alpesi hegyek közt ahol teljesen más a mikrometeorlógiai környezet - teljesen egyedül még nem indulnék el repülni.
Szóval az ilyen esetek ne tántorítsanak el senkit olyat a repüléstõl aki józan gondolkodású, a tanult szabályokat, az oktatók, tapasztalt pilóták véleményét, javaslatait betartani képes.
Jalos