Globális jelenségek
Nem biztos hogy le kell törni az olajlobbit... hogy miért? Mert a pofátlanul drága (lesz az 150 dollár is nemsoká) olaj fogja a legjobban takarékoskodásra serkenteni az országokat, embereket.
Egyik legjobb példa erre, hogy már az usaban is terjednek a kismotoros (ottani szemmel persze), kisebb fogyasztású autók.
Nemrég egy német figura azt mondta, hogy 4 EUR-os benzinárat vár pár éven belül. Na ez tényleg takarékoskodásra buzdítana, más kérdés hogy sokaknak, pl nekem is igen fájna, mert a napi 40-50-60 km-t BKV-val nem nagyon lehet értelmes idõbern leközlekedni...
Sztem kifejezetten jó kezdeményezés volt, hogy az autógyárak teljes termékpalettájának kibocsátása nem haladhatja meg a 125 g/km-t (ha jól tudom a számot), mert igy nem sírhatnak hogy "ménemgyárthatunknagyerõsbenzinzabálóstátuszluxuskocsit", viszont az össz eladott járgányok mégis környezetbarátabbak lesznek, mint eddig, fõleg ha mondjuk évi 1 g-al csökkenne a határ.
Meg persze pl agyonra kellene támogatni az épületek hõszigetelésének javítását, ugyanis normális szigeteléssel akár felezni, harmadolni is lehet a gázfogyasztást (ld. Pilisszentlászlón a passzív ház: Link )
Az olaj nem ördögtõl való gonosz, csak értelmesen kell használni és megfelelõ irányba kell terelni a birka társadalmakat a felhasználás tekintetében, mert szomorú tény, hogy a CH-k által biztosított energiasûrûségre szükségünk van, akár tetszik, akár nem.
Az megint más kérdés, hogy egy Mo-nyi területû napelem-rendszer a Szaharából szó szerint elláthatná a fél Európát energiával (nyáron biztosan), de ez meg mission impossible...
Egyik legjobb példa erre, hogy már az usaban is terjednek a kismotoros (ottani szemmel persze), kisebb fogyasztású autók.
Nemrég egy német figura azt mondta, hogy 4 EUR-os benzinárat vár pár éven belül. Na ez tényleg takarékoskodásra buzdítana, más kérdés hogy sokaknak, pl nekem is igen fájna, mert a napi 40-50-60 km-t BKV-val nem nagyon lehet értelmes idõbern leközlekedni...
Sztem kifejezetten jó kezdeményezés volt, hogy az autógyárak teljes termékpalettájának kibocsátása nem haladhatja meg a 125 g/km-t (ha jól tudom a számot), mert igy nem sírhatnak hogy "ménemgyárthatunknagyerõsbenzinzabálóstátuszluxuskocsit", viszont az össz eladott járgányok mégis környezetbarátabbak lesznek, mint eddig, fõleg ha mondjuk évi 1 g-al csökkenne a határ.
Meg persze pl agyonra kellene támogatni az épületek hõszigetelésének javítását, ugyanis normális szigeteléssel akár felezni, harmadolni is lehet a gázfogyasztást (ld. Pilisszentlászlón a passzív ház: Link )
Az olaj nem ördögtõl való gonosz, csak értelmesen kell használni és megfelelõ irányba kell terelni a birka társadalmakat a felhasználás tekintetében, mert szomorú tény, hogy a CH-k által biztosított energiasûrûségre szükségünk van, akár tetszik, akár nem.
Az megint más kérdés, hogy egy Mo-nyi területû napelem-rendszer a Szaharából szó szerint elláthatná a fél Európát energiával (nyáron biztosan), de ez meg mission impossible...