Meteorológiai esélylatolgatások
Johnas:
A fáklya-diagrammot úgy kell értelmezni, hogy 3-4 napig a fõfutást kell mérvadónak tekinteni, utána viszont egyértelmûen a súlyozott átlagot, ha a nagymérvû széttartás hiánya engedélyezi.
Annyit hozzátennék, hogy a 06Z-s GFS futás a legkevésbé megbízható, a 00 és 12Z-s fõfuást lehet mérvadónak tekinteni (lehetõleg eme kettõ eredõjét nézve).
Amit le lehet szûrni a fáklya-alakulásából, hogy valószínû az átmeneti hétvégi enyhülés után a lehülés, melynek mértéke a kérdõjeles, ám ne a mostani -25°C-os futást vedd alapnak, a súlyozott átlag által is mutaott -10°C környéki 850-el lehet számolni (benne van ugyan a meredekebb hideg is, de egyelõre nem nagy valószínûséggel) jó eséllyel a jövõ héten.
A tavaszi melegrõl annyit, hogy nem lesz, sõt ...
Ha -10 és azalatti 850 lesz felettünk, bizony legalább annyi lesz idelenn is, ha nyugalomba jut, akkor akár kétszerese is.
A mostani ciklon csapadékának biztos szilárd mivoltja az ilyen helyzetekben gyakori Budapest-Debrecen vonal lehet (+-50km-es bizonytalanság), alatta lévõ 50-100km-es sávban kérdõjeles (vegyes) halmazállapot.
A fáklya-diagrammot úgy kell értelmezni, hogy 3-4 napig a fõfutást kell mérvadónak tekinteni, utána viszont egyértelmûen a súlyozott átlagot, ha a nagymérvû széttartás hiánya engedélyezi.
Annyit hozzátennék, hogy a 06Z-s GFS futás a legkevésbé megbízható, a 00 és 12Z-s fõfuást lehet mérvadónak tekinteni (lehetõleg eme kettõ eredõjét nézve).
Amit le lehet szûrni a fáklya-alakulásából, hogy valószínû az átmeneti hétvégi enyhülés után a lehülés, melynek mértéke a kérdõjeles, ám ne a mostani -25°C-os futást vedd alapnak, a súlyozott átlag által is mutaott -10°C környéki 850-el lehet számolni (benne van ugyan a meredekebb hideg is, de egyelõre nem nagy valószínûséggel) jó eséllyel a jövõ héten.
A tavaszi melegrõl annyit, hogy nem lesz, sõt ...
Ha -10 és azalatti 850 lesz felettünk, bizony legalább annyi lesz idelenn is, ha nyugalomba jut, akkor akár kétszerese is.
A mostani ciklon csapadékának biztos szilárd mivoltja az ilyen helyzetekben gyakori Budapest-Debrecen vonal lehet (+-50km-es bizonytalanság), alatta lévõ 50-100km-es sávban kérdõjeles (vegyes) halmazállapot.