Meteorológiai társalgó
Hasznos linkek (és egy infó)
>> Sat24 műholdképek>> Sat24 Magyarország mozgó műholdkép
>> Magyarországi radarképek archívuma
>>Tippelek az előrejelzési verseny aktuális fordulójában!
>>Rádiószondás felszállások élő követése!
>>Észlelés (közeli villámlás, jégeső, viharos szél, villámárvíz, szupercella, tuba, porördög, tornádó, víztölcsér, viharkár) beküldése a szupercella.hu-nak!
----------
Képek beillesztése esetén kérjük azokat megvágni, reklámok, mobilok fejléce, stb. csak feleslegesen foglalja a helyet és áttekinthetetlenné teszi az oldalt - a vágatlan képek ezért törlésre kerülnek.
Fotózáskor kérjük a mobilt fektetve használni, egy keskeny de magas kép egyrészt szintén sok helyet foglal, másrészt a kép sem túl élvezetes.
Köszönjük az együttműködést és a megértést.
Annak azért talán vékonyka lenne, inkább csak egy kis leíró megfigyelés néhány évtized összegzéseként. ..
..egyébként az egyik legfontosabb, forgalmasabb központi erdészeti rakodó a térségben...
Jó választás az a nem kis terület, valóban nagyon változatos minden szempontból: völgyek, bércek, hegytetők, gerincek sok színű világa.
Ahogy a régi ipartörténeti emléket ábrázoló fotók is mutatják. Ezért pl. már kicsit le kell térni a jelzett utakról
....biztos tudod, hogy ez a Nagybörzsönyi Erdei Vasút valamikori Kereszt-völgyi szárnyvonalának, a Hegyes-hegy ormát lassú szinteséssel megkerülő szakasza, Kisirtáspuszta felé.
Az egész szárnyvonal önmagában kuriózum lehetett, hiszen több mint tucatnyi vasúti csúcsfordítóval, számtalan leágazó mellékággal rendelkezett a kisebb, szűk és igen meredek völgyekbe. Egészen a Nagy-Inóc hatalmas, nyugati hegytömbjének felső régióba "mászott fel" a felfelé ló vontatta, lefelé fékezős-gravitációsan guruló, keskeny nyomközű, gyakran felszedhető, ún. "repülő vágányokkal" kiépített erdei iparvasút. Kb. a Kammerhoff 750-780 méteres magasságáig. Aki ránéz egy szintvonalas domborzati térképre már érzékelheti mit jelenhetett itt faanyagot szállítani....az Inóc nyugati oldalának völgyfői helyenként olyan meredekek, hogy kis túlzással kötélbiztosítás is kellene..pl. Szénégető-völgy, vagy a Fokhagymás...

Jó választás az a nem kis terület, valóban nagyon változatos minden szempontból: völgyek, bércek, hegytetők, gerincek sok színű világa.
Ahogy a régi ipartörténeti emléket ábrázoló fotók is mutatják. Ezért pl. már kicsit le kell térni a jelzett utakról

Az egész szárnyvonal önmagában kuriózum lehetett, hiszen több mint tucatnyi vasúti csúcsfordítóval, számtalan leágazó mellékággal rendelkezett a kisebb, szűk és igen meredek völgyekbe. Egészen a Nagy-Inóc hatalmas, nyugati hegytömbjének felső régióba "mászott fel" a felfelé ló vontatta, lefelé fékezős-gravitációsan guruló, keskeny nyomközű, gyakran felszedhető, ún. "repülő vágányokkal" kiépített erdei iparvasút. Kb. a Kammerhoff 750-780 méteres magasságáig. Aki ránéz egy szintvonalas domborzati térképre már érzékelheti mit jelenhetett itt faanyagot szállítani....az Inóc nyugati oldalának völgyfői helyenként olyan meredekek, hogy kis túlzással kötélbiztosítás is kellene..pl. Szénégető-völgy, vagy a Fokhagymás...