Annak azért talán vékonyka lenne, inkább csak egy kis leíró megfigyelés néhány évtized összegzéseként. ..nevet..egyébként az egyik legfontosabb, forgalmasabb központi erdészeti rakodó a térségben... 
Jó választás az  a nem kis terület, valóban nagyon változatos minden szempontból: völgyek, bércek, hegytetők, gerincek sok színű világa.
Ahogy a régi ipartörténeti emléket ábrázoló  fotók is mutatják. Ezért pl. már kicsit le kell térni a jelzett utakrólnevet....biztos tudod, hogy ez a Nagybörzsönyi Erdei Vasút valamikori Kereszt-völgyi szárnyvonalának, a Hegyes-hegy ormát lassú szinteséssel megkerülő szakasza, Kisirtáspuszta felé.
Az egész szárnyvonal önmagában kuriózum lehetett, hiszen több mint tucatnyi vasúti csúcsfordítóval, számtalan leágazó mellékággal rendelkezett a kisebb, szűk és igen meredek völgyekbe. Egészen a Nagy-Inóc hatalmas, nyugati hegytömbjének felső régióba "mászott fel" a felfelé ló vontatta, lefelé fékezős-gravitációsan guruló, keskeny nyomközű, gyakran felszedhető, ún. "repülő vágányokkal" kiépített erdei iparvasút. Kb. a Kammerhoff 750-780 méteres magasságáig. Aki ránéz egy szintvonalas domborzati térképre már érzékelheti mit jelenhetett itt faanyagot szállítani....az Inóc nyugati oldalának völgyfői helyenként olyan meredekek, hogy kis túlzással kötélbiztosítás is kellene..pl. Szénégető-völgy, vagy a Fokhagymás...