Meteorológiai társalgó
Hasznos linkek (és egy infó)
>> Sat24 műholdképek>> Sat24 Magyarország mozgó műholdkép
>> Magyarországi radarképek archívuma
>>Tippelek az előrejelzési verseny aktuális fordulójában!
>>Rádiószondás felszállások élő követése!
>>Észlelés (közeli villámlás, jégeső, viharos szél, villámárvíz, szupercella, tuba, porördög, tornádó, víztölcsér, viharkár) beküldése a szupercella.hu-nak!
----------
Képek beillesztése esetén kérjük azokat megvágni, reklámok, mobilok fejléce, stb. csak feleslegesen foglalja a helyet és áttekinthetetlenné teszi az oldalt - a vágatlan képek ezért törlésre kerülnek.
Fotózáskor kérjük a mobilt fektetve használni, egy keskeny de magas kép egyrészt szintén sok helyet foglal, másrészt a kép sem túl élvezetes.
Köszönjük az együttműködést és a megértést.
Tegnap kora délután én is láttam élőben a károkat, mikor Piliscsévről Taksony felé tartottam.
Komoly károk, hasonlót nem is láttam a környékünkön szerintem még.
Mi okozhatta szerinted!?
Merthogy a zivatar közvetlenül nem, az tuti, inkább csak közvetve.
A kora délután dny felől érkező zivatar Pilisvörösvárt találta telibe, de a város nagyrészt megúszta kb. 80-90 km/h-s kisebb károkat okozó széllökésekkel.
Hatalmas mázli ( persze a 10-15 perc alatt letuttyanó 20-25 mm csapadék nem, de legalább jég nem volt ).
Aztán a város keleti határában a Liegl &Dachser környékétől kezdve a solymári Auchan környékéig azon a néhány km-es szakaszon rengeteg kisebb-nagyobb mértékben károsodott fa és leszakadt reklámtáblák voltak.
Szerintem simán lehettek 110-120 km/h-s széllökések.
Ezt a részt a zivatar el sem érte csak érintette.
Arra tudok gondolni, hogy az intenzív zivatar peremén a kifutófront rárontott a szárazabb légtömegre és ez okozta ezt a komoly szélerősödést, ami a squall-line mentén megerősödött és okozott Ürömön, Óbudán is többfelé szélkárt.
Az Újpesten bemért 102 km/h-s max. széllökés is árulkodó.
Pedig Üröm, Óbuda, Újpestet bőven eljerulte a zivatarok.
Amúgy hétfő délután a vihar után a Budapest-Esztergom vasútvonalon káosz lett a vasúti közlekedésben ( ezt én is tapasztaltam, munka után 1 órát ültem a vonaton Pilisvörösváron, épp igyekeztem volna Taksonyba a táborba, aztán tovább nem vártam, leszálltam és hazamentem ).
Solymárnál több fa rádőlt a vasúti vezetékekre.
A közlekedés csak tegnap estére állt helyre, azaz több mint 1 napig akadozott.
Komoly károk, hasonlót nem is láttam a környékünkön szerintem még.
Mi okozhatta szerinted!?
Merthogy a zivatar közvetlenül nem, az tuti, inkább csak közvetve.
A kora délután dny felől érkező zivatar Pilisvörösvárt találta telibe, de a város nagyrészt megúszta kb. 80-90 km/h-s kisebb károkat okozó széllökésekkel.
Hatalmas mázli ( persze a 10-15 perc alatt letuttyanó 20-25 mm csapadék nem, de legalább jég nem volt ).
Aztán a város keleti határában a Liegl &Dachser környékétől kezdve a solymári Auchan környékéig azon a néhány km-es szakaszon rengeteg kisebb-nagyobb mértékben károsodott fa és leszakadt reklámtáblák voltak.
Szerintem simán lehettek 110-120 km/h-s széllökések.
Ezt a részt a zivatar el sem érte csak érintette.
Arra tudok gondolni, hogy az intenzív zivatar peremén a kifutófront rárontott a szárazabb légtömegre és ez okozta ezt a komoly szélerősödést, ami a squall-line mentén megerősödött és okozott Ürömön, Óbudán is többfelé szélkárt.
Az Újpesten bemért 102 km/h-s max. széllökés is árulkodó.
Pedig Üröm, Óbuda, Újpestet bőven eljerulte a zivatarok.
Amúgy hétfő délután a vihar után a Budapest-Esztergom vasútvonalon káosz lett a vasúti közlekedésben ( ezt én is tapasztaltam, munka után 1 órát ültem a vonaton Pilisvörösváron, épp igyekeztem volna Taksonyba a táborba, aztán tovább nem vártam, leszálltam és hazamentem ).
Solymárnál több fa rádőlt a vasúti vezetékekre.
A közlekedés csak tegnap estére állt helyre, azaz több mint 1 napig akadozott.