Időjárási visszatekintő
Hasznos linkek
>> OMSZ állomáshálózata (2013 év végi állapot)
Hogy ne billenjen el az egyensúly, Dél-Dunántúli helyzetkép. Idézetek a Dunántúli Napló 1987 januári számaiból:
1987 január 11. vasárnap
"Havazások a Dél-Dunántúlon is.
Egyenlõre nincs komolyabb fennakadás-errõl szóltak a hírek, jelentések, amelyek a tegnapi havazást követõen estig szerkesztõségünkbe érkeztek. A hóesés Baranyában hajnalban kezdõdött és folyamatosan esett, bár délután idõnként szûnõ és gyenge volt. Vas megyében 1-2cm-es, Zalában 1-3 cm hó hullott a nap folyamán. A Dél-Dunántúlon letaposott hótól síkosak, csúszósak az utak, a fõútvonalakat folyamatosan sózzák, takarítják, emiatt járhatatlan út nincsen-tájékoztatott az Útinform ügyeletese. A nyitva tartó üzletek mindegyikébe idõben eljutott a tej és a kenyér.
A közúti igazgatóságok mind a négy megyében folyamatosan üzemeltetik gépeiket, Pécsett a kora esti órákig 10 hókotró járta az utcákat.
Az OMSZ ügyeletese elmondta: az idõjárás rosszabbra fordulására kell számítani, a szél keleti-északkeletire fordul és megerõsödik, ezért hófúvásokra kell számítani."
1987 január 12. Hétfõ
"Tomboló hóvihar
Lelassult a forgalom az utakon
-12 fokos hideg
Bár az országos helyzethez képest Baranyában viszonylag kedvezõ a helyzet, tegnap estétõl óráról-órára rosszabbodó közlekedési viszonyokat jelentettek valamennyi ügyeletrõl szerkesztõségünknek.
A MÁV-nál elmondták: az este elindult valamennyi szerelvény 100-120 perces késéssel érkezett meg a célállomásra.
Nagyon lelassult a forgalom a közutakon is, elsõsorban azért, mert olyanok is elõmerészkedtek kocsijaikkal, akiknek nincs kellõ gyakorlatuk.
Zala megyében több út járhatatlan annak ellenére, hogy a közútkezelõ 200 jármûve folyamatosan dolgozik.
A pogányi meteorológiai állomáson délután 5 órakor -9 fokot mértek, ugyanekkor a Misinán -12 fok volt. A helyzet további romlására lehet számítani, mert tovább tart a havazás és viharos marad a szél is.
Az OMSZ jelenti:
Kontinensünkön már csak az Atlanti-óceán nyugati partvidékén és a Földközi-tenger környékén emelkedik fagypont fölé a hõmérséklet. A leghidegebb Észak-Északkelet-Európa, ahol napközben is -20,-30 fok a jellemzõ.
A Földközi-tenger környékén kialakult ciklon hatására észak felõl igen hideg, dél felõl enyhébb, nagy nedvességtartalmú levegõ áramlik hazánk fölé továbbra is. A két légtömeg keveredési területén igen széles felhõzet keletkezett, amelybõl az Appenini és a Balkán-félszigeten, valamint az Alpok és a Kárpátok térségében jelentõs csapadék hullik. Az említett ciklon igen lassan ÉK felé halad, de a következõ 36 órában további jelentõs havazásokat okoz hazánkban is."
"Európa didereg
Szakadó hó, csikorgó hideg és viharos szél Európa-szerte.
Ausztria: szombaton és vasárnap folyamatosan szakadt a hó viharos É-ÉK-i szél volt. A hegyi utak többsége járhatatlan, nagy a lavinaveszély.
Olaszország: sok helyen hóvihar tombol, Velecét, Milánót és Torinót is belepte a hó.
NSZK: napközben is -10,-20 fokos hõmérséklet mellett folyamatosan havazik.
Finnország: tegnap hajnalban -38 fokos hõmérséklet volt.
NDK: Magdeburgban -27 fok volt.
Lengyelország: komoly fennakadásokat okozott a -30 fokos hideg, különösen az energiaszektorban, mert a szén belefagyott a vagonokba"(!)
folyt. köv.
1987 január 11. vasárnap
"Havazások a Dél-Dunántúlon is.
Egyenlõre nincs komolyabb fennakadás-errõl szóltak a hírek, jelentések, amelyek a tegnapi havazást követõen estig szerkesztõségünkbe érkeztek. A hóesés Baranyában hajnalban kezdõdött és folyamatosan esett, bár délután idõnként szûnõ és gyenge volt. Vas megyében 1-2cm-es, Zalában 1-3 cm hó hullott a nap folyamán. A Dél-Dunántúlon letaposott hótól síkosak, csúszósak az utak, a fõútvonalakat folyamatosan sózzák, takarítják, emiatt járhatatlan út nincsen-tájékoztatott az Útinform ügyeletese. A nyitva tartó üzletek mindegyikébe idõben eljutott a tej és a kenyér.
A közúti igazgatóságok mind a négy megyében folyamatosan üzemeltetik gépeiket, Pécsett a kora esti órákig 10 hókotró járta az utcákat.
Az OMSZ ügyeletese elmondta: az idõjárás rosszabbra fordulására kell számítani, a szél keleti-északkeletire fordul és megerõsödik, ezért hófúvásokra kell számítani."
1987 január 12. Hétfõ
"Tomboló hóvihar
Lelassult a forgalom az utakon
-12 fokos hideg
Bár az országos helyzethez képest Baranyában viszonylag kedvezõ a helyzet, tegnap estétõl óráról-órára rosszabbodó közlekedési viszonyokat jelentettek valamennyi ügyeletrõl szerkesztõségünknek.
A MÁV-nál elmondták: az este elindult valamennyi szerelvény 100-120 perces késéssel érkezett meg a célállomásra.
Nagyon lelassult a forgalom a közutakon is, elsõsorban azért, mert olyanok is elõmerészkedtek kocsijaikkal, akiknek nincs kellõ gyakorlatuk.
Zala megyében több út járhatatlan annak ellenére, hogy a közútkezelõ 200 jármûve folyamatosan dolgozik.
A pogányi meteorológiai állomáson délután 5 órakor -9 fokot mértek, ugyanekkor a Misinán -12 fok volt. A helyzet további romlására lehet számítani, mert tovább tart a havazás és viharos marad a szél is.
Az OMSZ jelenti:
Kontinensünkön már csak az Atlanti-óceán nyugati partvidékén és a Földközi-tenger környékén emelkedik fagypont fölé a hõmérséklet. A leghidegebb Észak-Északkelet-Európa, ahol napközben is -20,-30 fok a jellemzõ.
A Földközi-tenger környékén kialakult ciklon hatására észak felõl igen hideg, dél felõl enyhébb, nagy nedvességtartalmú levegõ áramlik hazánk fölé továbbra is. A két légtömeg keveredési területén igen széles felhõzet keletkezett, amelybõl az Appenini és a Balkán-félszigeten, valamint az Alpok és a Kárpátok térségében jelentõs csapadék hullik. Az említett ciklon igen lassan ÉK felé halad, de a következõ 36 órában további jelentõs havazásokat okoz hazánkban is."
"Európa didereg
Szakadó hó, csikorgó hideg és viharos szél Európa-szerte.
Ausztria: szombaton és vasárnap folyamatosan szakadt a hó viharos É-ÉK-i szél volt. A hegyi utak többsége járhatatlan, nagy a lavinaveszély.
Olaszország: sok helyen hóvihar tombol, Velecét, Milánót és Torinót is belepte a hó.
NSZK: napközben is -10,-20 fokos hõmérséklet mellett folyamatosan havazik.
Finnország: tegnap hajnalban -38 fokos hõmérséklet volt.
NDK: Magdeburgban -27 fok volt.
Lengyelország: komoly fennakadásokat okozott a -30 fokos hideg, különösen az energiaszektorban, mert a szén belefagyott a vagonokba"(!)
folyt. köv.