Meteorológiai társalgó
Hasznos linkek (és egy infó)
>> Sat24 műholdképek>> Sat24 Magyarország mozgó műholdkép
>> Magyarországi radarképek archívuma
>>Tippelek az előrejelzési verseny aktuális fordulójában!
>>Rádiószondás felszállások élő követése!
>>Észlelés (közeli villámlás, jégeső, viharos szél, villámárvíz, szupercella, tuba, porördög, tornádó, víztölcsér, viharkár) beküldése a szupercella.hu-nak!
----------
Képek beillesztése esetén kérjük azokat megvágni, reklámok, mobilok fejléce, stb. csak feleslegesen foglalja a helyet és áttekinthetetlenné teszi az oldalt - a vágatlan képek ezért törlésre kerülnek.
Fotózáskor kérjük a mobilt fektetve használni, egy keskeny de magas kép egyrészt szintén sok helyet foglal, másrészt a kép sem túl élvezetes.
Köszönjük az együttműködést és a megértést.
ECM GFS vitához: Ha a GFS is csak napi kétszer futna és a GFS is csak 240 óráig, szemre sokkal-sokkal kisebb minõségbeli különbséget vélhetnénk felfedezni a modellek között. Ja és GFS ingyenes, nyílt Ensemble tagokkal. Aki ismeri a modelleket, az úgyis tudja ezeket és fel tudja mindkettõt használni az elõrejelzésekben, aki meg nem, annak teljesen mindegy, melyik alapján siránkozik.
ECM alapján "végtelen zonalitás" látszik, GFS alapján pedig bizony-bizony érik a komoly, makroléptékû váltás január 4-5-tõl. Miért? Mert az ECM rövidlátóbb, ennyi.
Nagyon rövid távra meg sok egyéb, egészen hatékony modell létezik (ezek kerülnek elõ itt csapi idején), akkor már nem a GFS és ECM, mint középtávú modellek a lényegesek: valószínûleg nem arra találták ki õket. Vízen hajózunk, sárban terepjáróval megyünk, hosszú útra pedig nem bringával hanem repülõvel indulunk el.
ECM alapján "végtelen zonalitás" látszik, GFS alapján pedig bizony-bizony érik a komoly, makroléptékû váltás január 4-5-tõl. Miért? Mert az ECM rövidlátóbb, ennyi.
Nagyon rövid távra meg sok egyéb, egészen hatékony modell létezik (ezek kerülnek elõ itt csapi idején), akkor már nem a GFS és ECM, mint középtávú modellek a lényegesek: valószínûleg nem arra találták ki õket. Vízen hajózunk, sárban terepjáróval megyünk, hosszú útra pedig nem bringával hanem repülõvel indulunk el.