Légköroptika
Azért ennyire nem egyszerû szerintem. A Kármán-féle örvénysorokat egyébként bérmelyik nap magad is tanulmányozhatod, ha valamelyik Duna-hídra rámész az elsõ pillérig, lenézel a vízbe a déli oldalon, a pillér lábánál ugyanígy leszakadnak a kis örvények, majd távolabb terebélyesednek, stb. Erre repcsinél akkor van lehetõség, ha az egyébként aerodinamikailag a lehetõ legtökéletesebbre tervezett szárnyon valami "akadály" alakul ki, pl. a fékezõlapokat mozdítják el leszálláskor (Nola is ilyesmit írt, ha jól emlékszem), egyébként csak a szárnyvégek vagy a hajtómû hoz létre extra örvényt.
Szerintem a Te esetedben szerintem nem is az a kérdés, hogy mi hozta létre, hanem az, hogy mitõl vált látatóvá.
Egyébként most jutott eszembe, hogy van nekem egy kedves régi barátom, aki repcsimérnök, írtam neki a problémánkról, remélem, hamar válaszol :-)
Szerintem a Te esetedben szerintem nem is az a kérdés, hogy mi hozta létre, hanem az, hogy mitõl vált látatóvá.
Egyébként most jutott eszembe, hogy van nekem egy kedves régi barátom, aki repcsimérnök, írtam neki a problémánkról, remélem, hamar válaszol :-)