A turbinálás szélzászlójának stabilitását valószinûleg tényleg a turbina adja, de nem a palást miatt, hanem a turbina perdülete miatt. Perdületmegmaradás miatt a forgó test meg akarja tartani forgási síkját, úgy mint a bugócsiga vagy a kerékpár kereke. Sebesség (itt a szél) növekedése esetén nõvekszik a stabilitás.

Kalibrációs adatok alapján:
Az indulási sebesség igen fontos, mert ugyan a TX-20-as hamarabb indul, de így is csak 0.8-0.9 m/s-nél mozdul meg a kanala, tehát amikor más 0.1 m/s-et mutat a mûszer, akkor már legalább 1 m/s-es szél van. A turbinás (2005,2006-os adatok alapján) indulási küszöbe bõven 1 m/s felett van 1.2-1.6 m/s körül, tehát 0.1-es jelzésnél már bõven gyenge szél van. (Részletes cikk majd késõbb lesz a kalibrációról, de lesz nevet )

2.5 m/s környékére sw kompenzáció miatt már közel jó értékeket mutatnak a mûszereket.